Mama´s van (ernstig) prematuurtje?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

Re: Mama´s van (ernstig) prematuurtje?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:16

ik ben vorig jaar bevallen met 35,5 week. Geheel onverwachts onze zoon ter wereld.
2.1 kg en 45 cm
Nooit ergens last van gehad. Ze konden geen oorzaak vinden waarom hij te vroeg kwam
Gelukkig na 9 dagen ziekenhuis mocht hij mee naar huis.
Paar dagen couveuse en sondevoeding. hij begon snel zelfstandig te drinken.
Ik was er ook wel klaar mee in het ziekenhuis. Veel wisseling van personeel.
Vorig week is hij 1 jaar geworden. Je merkt of ziet er niks meer van. Hij heeft de schade ingehaald

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:12

miekelover schreef:
ik ben vorig jaar bevallen met 35,5 week. Geheel onverwachts onze zoon ter wereld.
2.1 kg en 45 cm
Nooit ergens last van gehad. Ze konden geen oorzaak vinden waarom hij te vroeg kwam
Gelukkig na 9 dagen ziekenhuis mocht hij mee naar huis.
Paar dagen couveuse en sondevoeding. hij begon snel zelfstandig te drinken.
Ik was er ook wel klaar mee in het ziekenhuis. Veel wisseling van personeel.
Vorig week is hij 1 jaar geworden. Je merkt of ziet er niks meer van. Hij heeft de schade ingehaald

Oh wat fijn!!
Had hij de achterstand snel ingehaald?
Ik ben zelf in nov bevallen van een meisje. Met 35 weken. Heb 4 weken in t ziekenhuis gelegen met ernstige pre eclampsie . Ze is geboren met 2025 Gr en 45,5 cm. Ze deed en doet t medisch gezien goed, maar de eerste maanden waren zwaar. Tot 4 mnd heeft ze 10-20 uur per dag gehuild

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 00:49

Nienke geboren met 27 weken 540 gram 29 cm 6 maanden wkz ze is nu 3,5 lichamelijk klein geestelijk rete slim

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 07:47

Ik ben nu 31 jaar en geboren met 32 weken en 1790 gram.

Was er dus ook een in een tijd met minder kennis dan nu. Zou ook altijd klein blijven.

Nou ik ben 1,80 en heb van kinds af aan altijd goed mee gekund met de andere kinderen en nooit kleiner geweest.

Om je een beetje op te beuren!

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:22

Ik ben afgelopen februari bevallen van mijn zoontje met 28 weken.
Op de eerste dag heeft hij een operatie ondergaan aan zijn darmen en hij heeft in zijn tijd op de IC 2 infecties en een virus doorstaan. Inmiddels ligt hij op high care en spaart hij voor zijn schone lijst. Zijn sonde is eruit en hij drinkt nu zijn flesjes helemaal zelf. Dus alleen nog die stomme brady's weg en dan mag hij eindelijk mee!

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:43

Wat heftig chendo.
Hoop dat hij snel mee naar huis kan!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:52

Ik ben vorig jaar met 31 weken en 3 dagen volledig onverwacht bevallen van ons derde kindje. Zij heeft anderhalve week op de Nicu gelegen en daarna nog ruim 4 weken in het streekziekenhuis. Gelukkig heeft ze het vanaf dag 1 goed gedaan en hebben we het geluk gehad dat er geen complicaties waren. Inmiddels is ze tien maanden en loopt qua ontwikkeling gelijk met de kindjes die geboren zijn rond de datum dat ik eigenlijk was uitgerekend. Helemaal prima dus.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:06

Ik wilde het eerst niet zomaar neerzetten hier, maar ik zie dat er in het topic steeds gereageerd wordt. Ik heb laatst een topic gezien van TS waarin ze vertelde dat ze laatst haar te vroeg geboren kindje heeft verloren. Hoe het met het kindje uit dit topic is weet ik verder niet, maar ik denk dat dit misschien heel gevoelig zal liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:20

Dat kindje was in december 2014 :o , wel van TS