hoe iemand met een ochtendhumeur wakker maken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:21

Vjestagirl schreef:
Ik vind het heel makkelijk om te zeggen dat iemand maar normaal moet doen bij een ander thuis. Ook als je volwassen bent: ochtend humeur is niet iets waar je zelf voor kiest, dat is er gewoon.

Dat ben ik niet met je eens. Thuis wil ik best nog wel eens last hebben van een ochtendhumeur, maar bij anderen pas ik me aan en zet ik me erover heen. Wel een keuze.

_Micha_

Re: hoe iemand met een ochtendhumeur wakker maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:38

Het is niet zo dat je niet meer kunt functioneren als je een ochtendhumeur heb, dat maken mensen ervan.
Vindt het belachelijk dat mensen vinden dat er zoveel aangepast moet worden aan hun ochtendhumeur :=
Er is natuurlijk een verschil tussen de vogeltjes dans gaan fluiten en zingen 's ochtends of gewoon normaal een beetje rustig doen.

Ik vind het ook vervelend als mensen 's ochtends om half 7 in de trein staan te schreeuwen wat ze van het weekend hebben gedaan. Maar ik heb nog steeds fatsoen en ga dan niet als een of andere feeks dat op hun af reageren. Als het echt heel erg is vraag ik of het wat zachter mag, maar meestal vind ik dat IK mezelf er over heen moet zetten want ik hou er niet van als mensen om half 7 hard praten.

xSlvna ben je serieus? :') Ik mocht willen dat ik elke dag tot half 8 (of zelfs 7 uur kon uitslapen) mijn wekker gaat 5 dagen per week om half 6. Ik kan niet meer uitslapen en als ik tot half 10 slaap is dat al ontzettend uitslapen. Misschien moet je gewoon wat eerder naar bed.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:41

Maar ik vind de nacht gezelliger dan de ochtend, dus...

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:46

Dat vind ik eigenlijk ronduit egoistisch xSlvna.
Ja, ik heb ook vaak zat een ochtendhumeur, maar ik pas me wel zo goed mogelijk aan als ik bij iemand blijf slapen, als diegene mij dan weer een beetje met rust laat.
Jij blijft gewoon in je bed liggen tot 2 uur 's middags bij een ander onder het motto 'ik heb een ochtendhumeur dus passen jullie je maar aan aan mij.behoorlijk onbeschoft vind ik persoonlijk en zo iemand zou bij mij ook absoluut niet welkom zijn als logee. Beetje respect naar elkaar is niet overbodig.. :n

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:48

Nogmaals, bij vriendinnen slaap ik tot 1 mocht ik moe zijn. Ze weten gelukkig zelf al wanneer ik wakker kan worden zonder ochtendhumeur. Kan best leuk vroeg opstaan, maar niet vaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:49

Dat noem ik geen ochtendhumeur meer xSlvna, dat noem ik een verwend nest wat gewoon haar bed niet uit wil!

Sorry, maar je had aan mij een verkeerde gehad... je bent 15... wat doe je dan tot 3 - 4 uur in de nacht?
Je mag best uitslapen, dat doe ik zelf ook graag, maar je kunt ook om 11 uur je bed uit komen ipv 3 uur 's middags.
Vind het eigenlijk gewoon onbeschoft om zo lang te blijven liggen als je bij iemand anders slaapt...

Maar goed, we gaan off topic...

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:51

4EverHobbes schreef:
Ik vind het echt onzin dat 'het er gewoon is dus je kunt er niks aan doen'. Het is vervelend als je je chagrijnig voelt maar kom op zeg, als volwassene heb je toch genoeg fatsoen in je donder om daar overheen te stappen. Ik ben ook geen prater 's ochtends en heb het liefst niemand om me heen, maar ik ga echt niet van mijn medemens verwachten dat ze daar rekening mee houden.

Ik heb ook een ochtendhumeur, maar daar moet ik bij m'n moeder of stiefvader niet mee afkomen hoor :D Die gaan dan expres lopen klieren, zodat ik nog chagrijnger wordt, tot ik dan uiteindelijk besef: zij kunnen er ook niks aan doen :+
Mijn vader liet me meestal maar zeuren, hij vroeg hoogstens of het de tijd van de maand weer was :+
Mijn vriend weet dat ik 's ochtends een ijskoud glas cola/redbull en een sigaret nodig heb, en een beetje tijd om de watten uit m'n hoofd te krijgen.
Zelf heeft hij soms ook een ont-zet-tend ochtendhumeur := Dan kan ik best van al gewoon m'n mond houden en hem laten doen :D
Als we tegelijk ons ochtendhumeur hebben, valt dat wel eens tegen _O-

MAAR. Ik heb nooit gezeurd of rot gedaan als ik bij een vriendin bleef slapen ofzo, bij een ander thuis zet ik me daar veel makkelijker overheen. Ik ga daar slapen, dan moet ik me maar inhouden.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:52

Anc schreef:
Dat noem ik geen ochtendhumeur meer xSlvna, dat noem ik een verwend nest wat gewoon haar bed niet uit wil!

Sorry, maar je had aan mij een verkeerde gehad... je bent 15... wat doe je dan tot 3 - 4 uur in de nacht?
Je mag best uitslapen, dat doe ik zelf ook graag, maar je kunt ook om 11 uur je bed uit komen ipv 3 uur 's middags.
Vind het eigenlijk gewoon onbeschoft om zo lang te blijven liggen als je bij iemand anders slaapt...

Maar goed, we gaan off topic...

Ja, dat doet ze alleen op zondag.. Daar is toch niks mee mis.. Op zondag wil ik ook uitslapen hoor!
Dat is nu niet meer zo laat, vroeger wel. Als het om 1x in de week gaat.. Waarom niet?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:55

Als je zoveel slaap nodig hebt zou je van zaterdag op zondag in je eigen bed moeten slapen, ipv anderen ermee lastig vallen..
Wees blij dat je nog welkom bent bij die vriendinnen..
Had je bij mij niet moeten proberen. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:57

Ook op zondag vind ik het niet normaal om tot 3 uur op je nest te liggen...
Maar goed, is alleen mijn mening he ;)
Ze moet lekker zelf weten wat ze doet natuurlijk!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:57

Wat een commentaar omdat ik lang slaap? Als ik mensen bij mij thuis heb die om 9 al rechtop in bed zijn mogen ze zich wat te eten maken en doen wat ze thuis ook doen, tv, computer, wii, zolang ze mij niet wakker maken. Weten ze ook vooraf al, het is dan hun keuze om te blijven, oké als je daar zin in hebt.
Ben uiteraard niet iemand die niks zegt en dan sochtends gaat schelden of knorren als iemand me wakker maakt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:47

4EverHobbes schreef:
Het is vervelend als je je chagrijnig voelt maar kom op zeg, als volwassene heb je toch genoeg fatsoen in je donder om daar overheen te stappen. Ik ben ook geen prater 's ochtends en heb het liefst niemand om me heen, maar ik ga echt niet van mijn medemens verwachten dat ze daar rekening mee houden.

Zo werkt dat helaas echt niet :')
Ik zal echt niet lelijk lopen doen tegen mijn collega's 's ochtends, maar er zitten er echt tussen die ik in de ochtend niet kan hebben. Gelukkig zijn er meer collega's die rustig wakker moeten worden dus ik sluit me daar wel bij aan.
Als ik eenmaal heb ontbeten, koffie op heb en mijn eerste lessen heb gedraaid kan ik de wereld weer aan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:50

Vroeger moest je voor 8 uur 's morgens ook niet tegen mij praten, dan kreeg je een grote bek terug. Tegenwoordig is het iets minder, maar ook nu hoeven mensen niet heel happy de peppy voor mijn neus te gaan staan doen. Dat kan ik op dat moment gewoon nog niet aan. Mijn moeder noemt het altijd het verschil tussen je ogen open hebben en wakker zijn.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:00

Nog een tip: zet de wekker een uur van te voren oid :)) !
Ikzelf zet, als ik om bijvoorbeeld 09.00 wegmoet, de wekker om 07.00. dan heb ik precies anderhalf uur om rustig in mn bed bij te komen, elke 10-15 minuten de wekker te laten gaan, en dan heb ik geen last van mn humeur :)) !
't wordt wel erg als ik wakker wordt en binnen 10min bed uit moet.. daar kan ik níet tegen!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:08

mensen met een ochtenhumeur zijn zoooooo leuk. :))
dan kom ik binnen huppelend, en zeg ik GOEDENMORGEN ZONNESTRAALTJE! *D *D
dan doe ik het gordijn open en trek ik de dekens af en wens ik ze een zonnige dag toe.

En dan is het de kunst om heel hard weg te rennen, je te verstoppen en wachten tot ze de jacht beginnen. *D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:14

MarlindeRooz schreef:
dan doe ik het gordijn open en trek ik de dekens af en wens ik ze een zonnige dag toe.

En dan is het de kunst om heel hard weg te rennen, je te verstoppen en wachten tot ze de jacht beginnen. *D

Emmer water over je kop kan je krijgen ~~}>

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:15

Vjestagirl schreef:
MarlindeRooz schreef:

Emmer water over je kop kan je krijgen ~~}>

leraren hoor ik wel eens zeggen
Marlinde dat jij om 8uur s'ochtends (dan begint mijn eerste lesuur) nou zo vrolijk bent betekend niet dat wij dat dan ook zijn.

Tja ik ben gewoon bijna altijd vrolijk en enthousiast. _O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:17

Voordeel is dan weer wel: ik heb een geweldig humeur om 3 uur 's nachts, dat kan je van veel ochtendmensen dan weer niet zeggen.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:17

Ik weet niet of iemand dat al gezegd heeft, maar vooral GEEN vragen stellen ! :D
daar kan ik nl echt NIET tegen 's morgens ! :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:19

Vjestagirl schreef:
Voordeel is dan weer wel: ik heb een geweldig humeur om 3 uur 's nachts, dat kan je van veel ochtendmensen dan weer niet zeggen.

ik ben altijd vrolijk behalve als ik dingen voor school moet doen. :r :r

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:20

MarlindeRooz schreef:

Je zou bij mij de kans niet eens hebben om weg te rennen, je had al een beuk in je gezicht gehad. Beetje jammer dat mensen alleen maar denken dat een ochtendhumeur maar onzin is, je kunt je echt héél lamlendig en vervelend voelen.

Maar waarschijnlijk wordt die vriendin van TS gewoon op tijd en vrolijk wakker, want ze gaat logeren en vast wat leuks doen. Dus dan is dit geklaag en zijn de tips en de voorbereiding van TS voor niets :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:21

Citaat:
Marlinde dat jij om 8uur s'ochtends (dan begint mijn eerste lesuur) nou zo vrolijk bent betekend niet dat wij dat dan ook zijn.

Tja.... ik ben dus zo'n docent en mijn leerlingen weten inmiddels echt wel dat ze voor 9 uur echt niet aan mijn hoofd hoeven zeuren :')
Ze vinden me overigens ook erg grappig op kamp, als ik een nacht niet heb geslapen en barst van een ochtendhumeur waar je u tegen zegt. Komen ze zingend naast je zitten enzo..... Sommigen hebben het nog steeds over een kamp van 2 jaar geleden, dat zegt genoeg :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:22

GamblersCup schreef:
MarlindeRooz schreef:

Je zou bij mij de kans niet eens hebben om weg te rennen, je had al een beuk in je gezicht gehad. Beetje jammer dat mensen alleen maar denken dat een ochtendhumeur maar onzin is, je kunt je echt héél lamlendig en vervelend voelen.

Maar waarschijnlijk wordt die vriendin van TS gewoon op tijd en vrolijk wakker, want ze gaat logeren en vast wat leuks doen. Dus dan is dit geklaag en zijn de tips en de voorbereiding van TS voor niets :D

Alsof ik me niet lamlendig voel, maar ik sta gewoon als eerste op..
Maar mijn als mijn zusje in de vakantie om 11 uur nog in bed ligt terwijl ze de hele dag geen zak doet (tv kijken, meer niet)
dan vind het het echt súper leuk om haar te pesten! :)) :))

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:22

GamblersCup schreef:

Dank je, dat probeerde ik ook al te zeggen.

Het is helemaal niet leuk om 's morgens zo chaggerijnig te zijn, dat is echt niet grappig. Maar ik weet wel dat ik er niets aan kan doen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:23

Goof schreef:
Citaat:

Tja.... ik ben dus zo'n docent en mijn leerlingen weten inmiddels echt wel dat ze voor 9 uur echt niet aan mijn hoofd hoeven zeuren :')
Ze vinden me overigens ook erg grappig op kamp, als ik een nacht niet heb geslapen en barst van een ochtendhumeur waar je u tegen zegt. Komen ze zingend naast je zitten enzo..... Sommigen hebben het nog steeds over een kamp van 2 jaar geleden, dat zegt genoeg :')

Ik was in Londen en een leraar die mee was is minstens net zo druk als ik dus wij stonden om half 8 al te stuiteren en de rest echt van: >;) :o?
en wij maar: *\%/* *\%/*