Agossie schreef:Als je stopt is het handig om, na je laatste cigaret (die ik ceremonieel heb opgerookt), ALLES wat aan roken herinnert meteen helemaal opruimt en wegdoet.
Dat verschilt nogal per persoon... ik ben 6 weken geleden gestopt met roken en heb een (dicht) pakje sigaretten in m'n tas. Het idee dat áls ik écht móet roken, dan kan dat, geeft me rust en dan hoef ik niet. Als ik geen sigaretten in de buurt heb, dan raak ik "in paniek" want dan zou ik niet kunnen roken als het écht moet... en dan moet ik peuken halen en die gaan er geheid aan. Dit pakje altijd bij me geeft me rust, en het enige moment van de dag dat ik soms nog even kort aan een peuk denk is na het avondeten... normaal gesproken even uitbuiken met een peuk, was toch wel lekker... maar die gedachte is al gauw weer weg.
Mijn moeder moest hard lachen, zij deed het 25 jaar geleden net zo: pakje shag lag op het randje, boven op de kast. Dat ze m net kon zien. Dat gaf rust, want als ze moest, kon ze roken. Na een tijd gewoon een keer weggeggooid en klaar.