Konstantine schreef:zonnebloem18 schreef:Wat ik wel altijd erg vervelend vind is dat mensen vinden dat ik er ziek uit zie of ik meer in de zon moet gaan zitten omdat ik zo bleek ben.
Ten eerste denk ik dan wat nou als ik echt ziek was kanker ofzo ben je dan nog zo blij met je opmerking en ten tweede ben ik vaak genoeg buiten ik wordt gewoon niet bruin.
Dit hoor ik ook heel vaak. "Ben je ziek?" "Voel je je wel goed, je ziet zo wit?" "Hey Sneeuwwitje!"
Ik word ook écht niet bruin en ik werk 's zomers ook altijd binnen in een magazijn, dus dat helpt niet bepaald mee.
Van de zomer zei mijn zus een keer "Sommige mensen hebben wél een kleurtje!"
Mijn antwoord was "Sommige mensen hebben wél een baan!"
Ik was het zo zat. Ik zie heus ook wel dat zij na 5 seconden zon al een bosnegerin is, dat hoeft ze er niet extra in te wrijven.
Je kan het zelf ook wel!
Ik ben ook in een dag bruin, mijn vriend is van indonesische afkomst en die kleurt ook veel moeilijker dan ik. Pest hem er niet mee, wat doet het er toe?
Wat ik in al die jaren pesterijen van mijn zus heb geleerd is dat negeren niet helpt en je beter uit kan zoeken waar de zere plek zit en daar even je vinger op leggen. bij haar is het gewoon dat ze ontzettend onzeker is en dat zeg ik dan, ineens is het stil. Dan gaan mensen nadenken over wat ze eigenlijk zeggen..
Pas zag ik trouwens nog een grappige op een tegeltje:
Mensen met een perfect figuur zijn gewoon te stom om lekker te eten!
Natuurlijk onzin want je kan best lekker eten zonder veel te dik te worden. Maar ik kon er wel om lachen!
"
"
M'n moeder heeft kanker (zie onderschrift) en zij krijgt continue te horen dat ze er zo goed uit ziet, en hij is nog 'beter' als mensen zeggen wat zie je er NOG goed uit.... we kunnen er op zich wel grapjes over maken, maar ze vindt het bloed irritant!! haha... 
volgens familieleden heb ik lintworm