Ja ik ben te dik, so what?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:08

Konstantine schreef:
zonnebloem18 schreef:
Wat ik wel altijd erg vervelend vind is dat mensen vinden dat ik er ziek uit zie of ik meer in de zon moet gaan zitten omdat ik zo bleek ben.
Ten eerste denk ik dan wat nou als ik echt ziek was kanker ofzo ben je dan nog zo blij met je opmerking en ten tweede ben ik vaak genoeg buiten ik wordt gewoon niet bruin.

Dit hoor ik ook heel vaak. "Ben je ziek?" "Voel je je wel goed, je ziet zo wit?" "Hey Sneeuwwitje!"
Ik word ook écht niet bruin en ik werk 's zomers ook altijd binnen in een magazijn, dus dat helpt niet bepaald mee.
Van de zomer zei mijn zus een keer "Sommige mensen hebben wél een kleurtje! :Y)"
Mijn antwoord was "Sommige mensen hebben wél een baan! -:(- "

Ik was het zo zat. Ik zie heus ook wel dat zij na 5 seconden zon al een bosnegerin is, dat hoeft ze er niet extra in te wrijven. -O-

Je kan het zelf ook wel! _/-\o_

Ik ben ook in een dag bruin, mijn vriend is van indonesische afkomst en die kleurt ook veel moeilijker dan ik. Pest hem er niet mee, wat doet het er toe? :P

Wat ik in al die jaren pesterijen van mijn zus heb geleerd is dat negeren niet helpt en je beter uit kan zoeken waar de zere plek zit en daar even je vinger op leggen. bij haar is het gewoon dat ze ontzettend onzeker is en dat zeg ik dan, ineens is het stil. Dan gaan mensen nadenken over wat ze eigenlijk zeggen..

Pas zag ik trouwens nog een grappige op een tegeltje:
Mensen met een perfect figuur zijn gewoon te stom om lekker te eten!

Natuurlijk onzin want je kan best lekker eten zonder veel te dik te worden. Maar ik kon er wel om lachen!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:08

zonnebloem18 schreef:
Ik zal eerlijk toegeven dat ik soms weleens denk als ik een wat voller persoon bij de Mac zie ai moet je dat wel doen, maar ik zal NOOIT iemand aanspreken op zijn of haar gewicht.
Het is ieders eigen keus om te leven zoals hij wil en als je net 10 kilo bent afgevallen en je trakteert jezelf bij de mac op een ijsje moet dat best wel kunnen, maar ja dat zie je van de buitenkant niet.
Er zou bij mij eventueel wel 5 kilo afmogen maar gebeurt dat niet is dat prima, wat ik wel altijd erg vervelend vind is dat mensen vinden dat ik er ziek uit zie of ik meer in de zon moet gaan zitten omdat ik zo bleek ben.
Ten eerste denk ik dan wat nou als ik echt ziek was kanker ofzo ben je dan nog zo blij met je opmerking en ten tweede ben ik vaak genoeg buiten ik wordt gewoon niet bruin.

Dat je soms iets denk alla ik denk dat iedereen dat weleens heeft maar om het vervolgens ook te zeggen vind ik erg onbeschoft.

*grinnik* dat is iig beter dan 10x per dag horen dat 'je er zo goed uitziet' :+ M'n moeder heeft kanker (zie onderschrift) en zij krijgt continue te horen dat ze er zo goed uit ziet, en hij is nog 'beter' als mensen zeggen wat zie je er NOG goed uit.... we kunnen er op zich wel grapjes over maken, maar ze vindt het bloed irritant!! haha...

Ik krijg trouwens ook áltijd te horen dat ik zo bleek ben en of het wel goed met me gaat, dus herken 't wel!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:09

ik heb al mijn hele leven last van overgewicht
dieeten hou ik niet vol ik mag niet hardlopen of kracht oefeningen met benen doen omdat ik mijn benen heb gebroken ben nu aan het wandelen en aan het trainen voor nijmeegse 4 daagse dat is mijn doel
ik ben 167 en weeg 90 kilo wil het liefst 20 kilo eraf

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:11

Maartje1990 schreef:
dames en eventuele aanwezige heren. Ik heb goed nieuws voor jullie met een kilootje teveel! Schijnbaar leven mensen met een iets te hoog bmi langer dan mensen met een normaal bmi! Dus, maak je geen zorgen en geniet van je lange leven :j

Helaas is dat niet waar.

Mensen met een bmi in het midden leven langer, dus een bmi rond de 22.

Helaas is bmi een onbetrouwbaar meetmiddel.
Persoon A en Persoon B kunnen namelijk hetzelfde bmi en lengte hebben terwijl persoon A bijvoorbeeld een vetpercentage van 10% minder heeft.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:11

Ik krijg nou serieus nooit wat te horen, alleen maar dat mensen verbaasd zijn dat ik niet bleek en mager ben als ik vertel dat ik veganist ben :=

AfricanLady

Re: Ja ik ben te dik, so what?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:12

ik heb bmi van 32

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:22

Raponsje schreef:
Maartje1990 schreef:
dames en eventuele aanwezige heren. Ik heb goed nieuws voor jullie met een kilootje teveel! Schijnbaar leven mensen met een iets te hoog bmi langer dan mensen met een normaal bmi! Dus, maak je geen zorgen en geniet van je lange leven :j

Helaas is dat niet waar.

Persoon A en Persoon B kunnen namelijk hetzelfde bmi en lengte hebben terwijl persoon A bijvoorbeeld een vetpercentage van 10% minder heeft.

Dat komt dan voort uit het verschil tussen vet en spier?
Vind zulke dingen altijd wel interessant om te weten :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:27

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:30

Raponsje schreef:
Maartje1990 schreef:

Helaas is dat niet waar.

volgens dit artikel/onderzoek wel! http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... obleem.xml

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:42

N0a schreef:
lifaya schreef:
Ik zou best wel kilo's kwijt willen hoor :) Maar dat wil ik alleen voor mezelf doen en niet voor anderen

Ik ben ook niet zo groot, 1.64 en weeg ook net iets boven de 70. Natuurlijk ben ik bezig met afvallen, maar inderdaad bezig voor mijzelf en niet voor anderen. En als je dan zulke banketstaaf opmerkingen krijgt dan gaat je motivatie wel flink naar beneden.

geef je kilo's maar aan mij!! :)
ik ben 1.64 en weeg 58-60 maar wil graag nog wat "voller"
ik kan alles eten maar kom niet aan :( volgens familieleden heb ik lintworm :D
altijd als ze mij zien, zien ze me eten :P

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:44

Dat klopt volgensmij niet... Moment ik ga even wegen...
Ik ben 1,66 en weeg 46 kilo... :')

Edit: Oké je bent ook 28, veranderd t weer.
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 04-01-13 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:45

dat is ondergewicht volgens mij :)

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:46

xSlvna schreef:
Dat klopt volgensmij niet... Moment ik ga even wegen...
Ik ben 1,66 en weeg 46 kilo... :')

Edit: Oké je bent ook 28, veranderd t weer.

en heb 2 kids ;)

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:48

lifaya schreef:
dat is ondergewicht volgens mij :)

volgens mij ook ja
met 1.64 is 55 kilo zoiezo een "gezond" gewicht

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:49

Kan best zijn, maar soms vreet ik me letterlijk vol met fastfood, een dikke maand lang, kom ik net 1 kilo bij en als ik van de WC kom is die ook weer weg (even ruim gezien). 2 keer per dag naar de mcdonnalds, beide keren eten tot ik VOL zat, weer naar huis niks doen.
Ook een tijd lang gezond gaan eten (vaak kleine porties gezond eten) en sporten, niks veranderd (alleen spieren gekregen).
Ook een tijd lang 'gewoon' gegeten zoals het uitkwam, als ik zin had at ik + als het eten voorgeschoteld werd. Kom niet bij... Wil het ook eigenlijk niet.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:53

xSlvna schreef:
Kan best zijn, maar soms vreet ik me letterlijk vol met fastfood, een dikke maand lang, kom ik net 1 kilo bij en als ik van de WC kom is die ook weer weg (even ruim gezien). 2 keer per dag naar de mcdonnalds, beide keren eten tot ik VOL zat, weer naar huis niks doen.
Ook een tijd lang gezond gaan eten (vaak kleine porties gezond eten) en sporten, niks veranderd (alleen spieren gekregen).
Ook een tijd lang 'gewoon' gegeten zoals het uitkwam, als ik zin had at ik + als het eten voorgeschoteld werd. Kom niet bij... Wil het ook eigenlijk niet.

zo was ik ook rond jouw leeftijd :)
dun, alles kunnen eten, wel iedere dag ïntensief rijden met mn pony, ieder weekend op wedstrijd, naar school en manege fietsen geen gram aankomen :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:53

op mijn 16e woog ik met 1.60 rond de 48 kilo denk ik :) tot mijn 18e heb ik 52 kilo gewogen, daarna kwam ik opeens in een redelijk korte periode 20 kilo aan...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:54

Moet er niet aan denken :')

Edit: Niet hatelijk voor de 'te dikke mensen' maar ik ben gelukkig zoals ik nu ben, net zoals jullie 'te dikke' zijn zoals jullie zijn...

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:56

xSlvna schreef:

Pas je wel op, vriendinnetje van mij moest laatst prikken voor allergieën. Nu moet ze op gesprek komen omdat haar bloedwaarden wijzen op een toekomstige diabetes patient door teveel ongezond eten. Ze is super slank, komt niets aan, maar ook dan is al die glucose niet goed voor je.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:56

xSlvna schreef:
Moet er niet aan denken :')

Edit: Niet hatelijk voor de 'te dikke mensen' maar ik ben gelukkig zoals ik nu ben, net zoals jullie 'te dikke' zijn zoals jullie zijn...

uhm dat komt behoorlijk fout over...
maar het is al laat, ik moet slapen, misschien dat ik dingen morgen anders lees

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:59

Het was enkel om te kijken of ik bij kon komen haha nu eet ik maar 1 of 2 keer per maand McDonnalds (meestal na het fitnissen, hoe erg...), en wel iets vaker frieten maar normaal staat iedere middag groente met aardappeltjes op tafel :)

Lifaya, nogmaals 'Niet hatelijk voor de 'te dikke mensen'', topic heet tenslotte 'Ik ben te dik, so what?', bewust tussen aanhalingstekens in mijn eerdere post, wat voor de een 'te dik' is, is voor de ander normaal :)

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 01:01

Vjestagirl schreef:

Dit onderzoek is te bizar voor woorden, fijn dat je een grotere kans hebt om de beroerte te overleven etc. Het is echter ook zo dat je door overgewicht een grotere kans hebt om die beroerte in de eerste plaats te krijgen, count your blessings.

Edit: Dat andere onderzoek over langer leven zet ik ook mijn vraagtekens bij. Zelfs als de resultaten zuiver zijn (dus dat bijvoorbeeld niet geldt wat wordt aangedragen door andere wetenschappers, dat er onder de dunne mensen veel echt zieke mensen waren, die daardoor eerder dood gingen), dan kunnen de redenen daarvoor alsnog heel uiteenlopend zijn, zoals ookal aangegeven in het "Nu" artikel.
"De wetenschappers dragen enkele mogelijke verklaringen aan voor deze toch verrassende resultaten. Zo zou het kunnen dat mensen met overgewicht vaker onder controle staan bij de dokter en daardoor eerder in het ziekenhuis belanden als er iets ernstigs aan de hand is."

Lekker voorbarig in het nieuws gebracht dit, als ze nou harde bewijzen hadden, à la, maar nu doe je er meer kwaad dan goed mee. Stel je voor dat mensen dit echt gaan opvolgen!

quattuor

Woonplaats: In een vreemd dorp dat spijtig genoeg Reet heet (België) :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 01:12

Je mag blij zijn met je figuur :D
Ik ben zo'n te magere griet en geloof me...
Er is echt niets leuk aan!
Iedereen noemt je steeds een anorexia patiënt etc.

Ik zou er wat voor over hebben om een molliger figuurtje te hebben!

(Goed bedoelt :D )

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 01:16

volgende keer gewoon tegen zo een persoon melden ,dat je deze opmerking best kan waarderen maar die van iemand met vol verstand...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 01:20

'Als je nu iets vaan niveau had gehad, zou ik het nog erg vinden ook.'