test negatief, toch zwanger??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:16

Ilsemarie schreef:
Ben benieuwd... hopelijk valt het in ieder geval mee!
(heb je bij buitenbaarmoederlijke zwangerschap niet ook symptomen maar geen positieve test? Zoiets kan natuurlijk ook nog, maar we hopen maar van niet!)

Iemand die ik ken merkte het ook pas na 5 maanden... het is maar net hoe heftig je ongesteld wordt en waar je last van hebt en hoe goed je naar je lichaam luistert etc. En je figuur kan denk ik ook wel meespelen, of als de placenta voor ligt voel je de baby niet zo snel. Het lijkt me heel heftig als je er pas zo laat achterkomt maar ik kan me wel voorstellen dat mensen er pas laat achterkomen.

Nee ook bij een bbz heb je een positieve test.

Maar ik denk niet zwanger, Ts moet deze week ongesteld worden.....

trysteffy

Re: test negatief, toch zwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:20

Hier ook een stille meelezer.

Weet je al ?

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:22

trysteffy schreef:
Hier ook een stille meelezer.

Weet je al ?

vraag ik me ook al de hele tijd af...

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:02

ben nu ook wel heel erg benieuwd.. maargoed, ts zal het ons vast wel laten weten! :)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:07

weet je al iets ts? :D
*niet nieuwschierig*

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:43

en ?

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:49

nieuwschierigggggg

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:06

Nieuwsgierig*
Je bent gierig naar nieuws :) niet schierig.
Laatst bijgewerkt door SheeNegro op 07-01-13 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:13

Sssst hier nog al 1.....

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:15

Miss is er wel een beetje te veel voor dr vandaag en dat ze niet op pc komt. We gunnen dr rust:-)

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:30

Ze komt vanzelf wel... al dat ge-en? Etc. Gaat ze niet sneller door reageren en voegt niks aan het topic toe. Gun de TS wat rust en je ziet het vanzelf als ze heeft gereageerd....

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:52

Sluit me aan bij Mear, bovendien, mocht het zo zijn dat TS zwanger is zou ik ook niet eerst Bokt inlichten over het wel zwanger zijn maar dit eerst met familie en vrienden delen.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:58

Ach, ik weet nog van een paar jaar geleden, 3 jaar ongeveer? Hier vlakbij die dame won het M-springen de avond ervoor en de dag erna was ze ineens onverwachts moeder geworden! Ze was wel wat dikker geworden, maar tjah.. ze dacht dat kan natuurlijk!
Gelukkig een helemaal gezond kindje, bedoel maar die heeft natuurlijk nergens rekening mee gehouden!

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:12

Elan_GV schreef:
Ach, ik weet nog van een paar jaar geleden, 3 jaar ongeveer? Hier vlakbij die dame won het M-springen de avond ervoor en de dag erna was ze ineens onverwachts moeder geworden! Ze was wel wat dikker geworden, maar tjah.. ze dacht dat kan natuurlijk!
Gelukkig een helemaal gezond kindje, bedoel maar die heeft natuurlijk nergens rekening mee gehouden!

Dit vind ik toch altijd weer bijzondere verhalen. Ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat je dat niet door hebt. Of je moet heeeeel zwaar zijn ofzo. Maar hoor het wel vaker, op mijn werk ook een vrouw van 47 die al een paar jaar niet meer ongesteld was en opeens 5 maanden zwanger bleek! (Die was wel stevig) maar goed is off topic.

TS is, ben benieuwd hoe het gaat.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:22

En wat zei de dokter??

Ik lees het topic net en er zijn een aantal dingen die mij opvallen, ik kan je dit vertellen:
Een zwangerschapstest reageert op een bepaald hormoon, als je al verder in je zwangerschap bent (maanden) dan is dat hormoon minder aanwezig en is de kans dus groter dat de test zegt dat je niet zwanger bent terwijl dat wel zo is. Dus nogmaals testen en dan met ochtendurine!

Ongesteld worden terwijl je zwanger bent kan gewoon en schijnt wel vaker voor te komen. Dit was ook bij mij het geval, de eerste 2 maanden (dus ben 2x ongesteld geweest terwijl ik zwanger was).

Voor de rest klinken je 'klachten' wel echt alsof je zwanger bent, bepaalde dingen niet meer lusten, ochtendmisselijkheid, moe zijn, slap zijn, gevoelige borsten en buik...

Ik zou zelf gewoon zo'n dubbelpack testen halen en 2 opeenvolgende dagen doen, dan wil ik weleens zien dat die allebei negatief zijn. De HA zal niets veel voor je doen, die stuurt je door naar een verloskundige (als blijkt dat je zwanger bent).

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:27

Het zijn de idd de klachten die je met een zwangerschap ook hebt maar het kan ook niks betekenen. Ik had het ook..hele zere en zware borsten, sochtends overgeven, rare dingen eten ( pepernoten met aardbeienkwark) en kwam ook aan maarrrr bij mij waren mijn hormonen gewoon even raar aan het doen en het is vanzelf overgegaan. Ik werd toen ook niet echt ongesteld wel een klein beetje.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 13:26

Update, sorry voor Het lange wachten... ben bij de huisarts geweest, en eigenlijk niks wijzer! Hij heeft lekker in mn buik staan drukken en doen... en was alles behalve plezierig. Hij sloot een zwangerschap niet uit.. maar kon geen zekerheid geven... met als gevolg dat ik me op 13 andere dingen moest laten testen. Dus mijn man en ik op weg naar punt om bloed af te laten nemen... maar bloed afnemen bij mij is echt een drama! Ik heb rol aders... dus eerst rechterarm, niks... daarna links.. óók niks.. geen bloed!! Dus zijkant van mijn pols... en dat was een rot prik! Maar goed moet toch gebeuren... dus. eigenlijk niks wijzer. Ik heb van mijn omgeving ook de vraag gehad wat als het wel zo is, dan ist welkom. Maar niet op gerekend. Als ik vragen heb over geslagen, dan sorry... maar typ het vanaf mijn mobiel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:28

Maar hoe kan dat nou? Uit het bloed halen ze zo af je zwanger bent. Binnen een paar minuten.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:29

Vervelend dat je nog weinig weet.

Je hebt niet overwogen om nog een zwangerschapstest te halen en deze 's ochtends te doen?

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:29

Wat vervelend dat het prikken zo slecht ging en je nu eigenlijk nog niks wijzer bent :/ neem aan dat je zo snel mogelijk duidelijkheid wilt aangezien zulk nieuws toch heftig is.
Kon je niet gewoon om een echo? Lijkt me toch het snelst opheldering geven...
Ga je nog een zwangerschapstest doen?

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:32

Suzanne F. schreef:
Maar hoe kan dat nou? Uit het bloed halen ze zo af je zwanger bent. Binnen een paar minuten.

Ik weet niet van waar TS afkomstig is, maar hier in België (toch bij mijn huisarts) gaat het bloed eigenlijk altijd naar het labo. Dus dan moet je ook een tijdje wachten op de uitslag. Afhankelijk op welk moment je gaat en waarschijnlijk ook van de urgentie, kan je de uitslag dezelfde dag of de volgende dag opvragen.
Ik heb zelf wel nog nooit laten testen op een zwangerschap, maar heb al verschillende keren om andere redenen bloed moeten laten onderzoeken.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:38

In Nederland duurt het toch ook altijd een paar dagen voor je de uitslag van het bloed hebt? Ik heb op mijn bloeduitslag toen 2 weken moeten wachten.

Ik ben benieuwd TS!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:39

Daarom lijkt me het makkelijkst om even een echo te laten maken in het ziekenhuis, ook wat fijner ivm prikken maar goed, ik weet natuurlijk niet waarom de dokter voor bloed prikken heeft gekozen.

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:43

Kyarahh schreef:
In Nederland duurt het toch ook altijd een paar dagen voor je de uitslag van het bloed hebt? Ik heb op mijn bloeduitslag toen 2 weken moeten wachten.

Ik ben benieuwd TS!

Ik denk dat dat afhankelijk is van wat er getest moet worden. Voor sommige tests moet het bloed geloof ik een tijdje op een soort kweek ofzo gezet worden. Misschien dat er bij een zwangerschapstest bijvoorbeeld strips of iets dergelijks bestaan waarmee de huisarts het meteen zelf kan testen? Ik heb er geen idee van.
Waarschijnlijk heeft TS ook geen uitslag gekregen omdat er meerdere dingen onderzocht moesten worden, waardoor het bloed wel naar het labo moest.
Hopelijk komt wel alles positief (dus op een goede manier, niet noodzakelijk zwanger dus) uit de tests!

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:03

ashley1 schreef:
Daarom lijkt me het makkelijkst om even een echo te laten maken in het ziekenhuis, ook wat fijner ivm prikken maar goed, ik weet natuurlijk niet waarom de dokter voor bloed prikken heeft gekozen.

Omdat het in het ziekenhuis al heel druk is en bloed prikken een stuk goedkoper is en betrouwbaarder dan meteen een echo?
Als het nog vrij prematuur is, kun je op een echo ook maar weinig zien.
En het hoeft nog geen zwangerschap te zijn.

Je zegt dat je op meerdere dingen wordt getest; dat is eigenlijk mooi, als het geen zwangerschap is, komt er misschien bij een van de andere testen iets uit. Als je weet wat je symptomen veroorzaakt, is het ook te bestrijden. (en ik hoop natuurlijk voor je dat alles gewoon in orde is TS)