Waarom lopen mensen dat risico met hun kind? discussie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ikkemetwikke

Re: Waarom lopen mensen dat risico met hun kind? discussie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:44

Zo was er vorig jaar 2 moeders met kinderen in de beekse bergen die tussen de roofdieren uit de auto stapte?!
Dan mogen ze van mij echt de raad van kinderbescherming inschakelen!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:49

Ik moest van me collega's maar roepen 'wacht even!!! Ik haal mijn camera, dan heb ik iets voor op youtube want dit overtreft die roofvogel helemaal!'

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:58

Het is ook knap maar efteling kan zijn reputatie ook niet verliezen hè, bezetten heel veel hier in omgeving en kunnen zoiets niet maken.

Ik denk dat ik dat dan net gemist heb Haha het vuurwerk.
Vond het al vreemd.
Mijn paard was niet zo happy...op de nieuwe parkeerplaats van efteling die naast de wei ligt met een pas ertussen kun je net kijken en ze waren daarstraks nog wat aan het stoken en hij was erg onrustig.
Liep bijna mij van mijn sokken af en nam de moeite niet eens om rustig te eten.
Tygo de shet heeft het gepikt uit zijn bak en normaal laat hij dat niet toe dus hij was echt niet in zijn knollentuin.
Volgend jaar verzin ik even iets anders denk ik

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:03

Zoolgangster schreef:
"Waarom doen ouders zo?" is de vraag... ik denk dat een antwoord is dat steeds meer ouders tegenwoordig geen "nee" meer durven/willen/kunnen verkopen aan hun kinderen.

Ouders willen ook te vaak de beste vrienden van hun kinderen zijn. I.m.o. is dat fout.
Je bent ouder annex opvoeder en dient ervoor te zorgen ervoor dat je kind opgroeit tot een evenwichtig mens, sociaal aangepast en zelfbewust.
Voor de leuke vriendenaangelegenheden kunnen ze leeftijdsgenoten uitzoeken, daar moet je je als ouder niet te veel in moeien.

En dat risicogedrag ? Volgens mij vergeten vele ouders de normale ontwikkeling van hun kind te volgen. Of ze behandelen ze tè snel als "groot", of ze denken dat hun kind een wondertje is dat voor is op zijn/haar leeftijd.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 18:04

Colway schreef:
Zit me net te bedenken, jaaaaren geleden waren we in Disneyland Parijs, m'n zusje was toen 1.37 ofzo en vanaf 1.40 mocht je in bepaale attracties. Toen waren de 'spicegirl'schoenen helemaal hip (met die dikke zolen) dus die deed ze aan. Waren mn ouders onverwantwoordelijk? Wellicht wel, maar ik kom verder uit een keurig gezin, normale opvoeding, zelfs wat strenge ouders, en absoluut geen tokkies

Ik neem aan dat ze heus wel marges hanteren voor dikkere zolen. Je hebt ook kinderen die gewoon kort zijn en dus wat 'voller'. Daarbij gaat het er ook om hoe oud een kind is, die ik gisteren zag waren écht ukkies. Ik kan me haast niet voorstellen dat een moeder zich door zó'n kleintje over laat halen, maar je weet het niet natuurlijk. Hoe oud was jouw zusje toen Colway?? Uiteindelijk is het ook goed gegaan dus ja...

Achtbanen zíjn nou juist zo leuk omdát het de grens opzoekt en dus is het altijd een risico, juist dát maakt het spannend. Maar om dan risico's met peuters te nemen, tja; slim vind ik het niet.

In de Efteling is het ook wel eens mis gegaan, gelukkig zonder gevolgen omdat de volwassenen in de karretjes de beugel nog snel dicht konden trekken. http://www.youtube.com/watch?v=gd3TIMmWTcQ... een kind van 5 was dat wellicht ook gelukt, maar had een peuter van 3 dat ook gekund? Of had mama/papa in die fractie van een seconde ook de beugel naast hem kunnen dichttrekken?

Iedereen loopt natuurlijk een risico... maar ik begrijp dus niet dat mensen dat risico ook lopen met datgene waar ze het meest van zeggen te houden. Dat vind ik zo gek.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:08

Pfoeh ik denk dat mn zusje toen een jaar of 10 was? En super super slank/mager, maar goed ze haalde de norm net niet en we waren er voor de eerste keer....Weet niet zo goed of het nou om de 1.40 grens ging of anders want 'the space mountain' mocht ze echt niet in geloof ik...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:15

Vooral als ze slank is, vind ik het een groot risico. Ik zelf schuif in de python ed redelijk, en ik was 1,65. Ben slank, lange benen (korter lichaam dus, niet overdreven) maar ik stuntelde best van onder naar boven, van links naar rechts. Stel ik was nét iets kleiner dan het marge, misschien was ik er uit gevallen dan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:25

Ik snap sowieso niet waarom mensen moeilijk doen over veiligheidseisen.

Sommige ouders willen misschien zelf in de achtbaan en slepen de kids daarom mee en zijn daarom ook zo gepikeerd als ze terug worden gestuurd.
Ik parkeer mijn kind ook onder de meter, hij komt terug als het niet past, 'ïk ben te klein mam'. Nou jammer dan, volgend jaar beter, dus goed je bord leeg eten en dan groei je wel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:27

Ik ging nooit met een peuter naar een pretpark, daar is toch niets aan voor die kinderen? Ze mogen nergens in en voor waar ze wel in mogen , kun je net zo goed naar de apekooi.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 18:30

Colway schreef:
Pfoeh ik denk dat mn zusje toen een jaar of 10 was? En super super slank/mager, maar goed ze haalde de norm net niet en we waren er voor de eerste keer....Weet niet zo goed of het nou om de 1.40 grens ging of anders want 'the space mountain' mocht ze echt niet in geloof ik...

Ja, dan vind ik het echt wat anders... maar de attracties worden steeds veiliger dus de lengte die je moet hebben steeds kleiner. Voor Joris en de Draak moet je 1.10 zijn, sommige kinderen zijn dan pas 3,5.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:33

sallandval schreef:
Colway schreef:

Ja, dan vind ik het echt wat anders... maar de attracties worden steeds veiliger dus de lengte die je moet hebben steeds kleiner. Voor Joris en de Draak moet je 1.10 zijn, sommige kinderen zijn dan pas 3,5.

Zo dat zijn lange kinderen, dat is ruim boven het gemiddelde van kinderen van 3.5. Ook ruim boven de bovengrens trouwens.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 18:41

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:43

Mindim schreef:
Ik ging nooit met een peuter naar een pretpark, daar is toch niets aan voor die kinderen? Ze mogen nergens in en voor waar ze wel in mogen , kun je net zo goed naar de apekooi.

+1

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:45

Colway schreef:
Grit schreef:
Gisterenavond waren er ook jonge kinderen alleen op straat, vuurwerk zoeken die nog niet is af gegaan.
Elke ouder kan toch wel bedenken wat veel kinderen gaan doen als je ze zonder toezicht buiten laat spelen op oudjaarsdag??

deed ik ook altijd :+ wat hadden mn ouders moeten doen? Me binnen houden? Ik werd tig keer gewaarscuwd, maar deed het toch...kind eigen denk ik
Geen idee, ik weet niet hoe oud je was.
Van mij mogen kinderen best proefondervindelijk dingen leren, maar met grenzen. En je kan niet alles voorkomen, maar "spelen" met vuurwerk op oudjaarsdag wel. Dus als de keuze gaat tussen en mokkend kind thuis of een in het ziekenhuis, zou ik voor het eerste gaan.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:47

Als het om veiligheid gaat zal IK altijd mijn kind een nee verkopen hoe hard mijn kind ook tegen me te keer gaat dat het het wel wil.
Maar in dit topic wordt wel erg vaak gewezen op het nee moeten kunnen zeggen van de ouder. en dat het dan het gajammer van het kind moet kunnen weerstaan.
Geloof me het gejammer, gehuil en gedram van mijn kind kan ik heel goed weerstaan. waar ik ook ben. Thuis, in de winkel op het schoolplein of op een pretpark.
Wat ik alleen niet zo goed tegen kan is het gebemoei van alle omstanders. ach wees niet zo streng, of geef dat kind toch wat hij wil, of de winkelmedewerker die mijn kind een snoepje geeft terwijl ik net gezegd had dat hijniks mocht.
Dat is een reactie die je vaker krijgt, dan wat hier beweerd wordt in het topic.
Dus ja ik geef toe dat ik "buiten" wel eens minder strikt ben, en meer toe laat dan thuis. Maar eens een nee is een nee. En daar wijk ik niet van af.
welke reactie ik ook krijg van de omstanders (waar mijn kids dankbaar misbruik van maken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:51

sallandval schreef:
tja, de verschillen tussen kinderen zijn gewoon groot. Dit is een groeicurve van meisjes: http://www.ouders.nl/pdf/groeicurve_m_1-21jr1.pdf

Ik heb een jongen van 3.5 ingevuld van 1.10 bij het TNO.
Dat is 6 cm groter dan het gemiddelde kind van 4 jaar.

Je ziet ook bij jouw groeicurve, dat het boven de bovengrens ligt. Dus het is eerder uitzondering dan regel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-01-13 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 18:51

wendyenbram schreef:
Als het om veiligheid gaat zal IK altijd mijn kind een nee verkopen hoe hard mijn kind ook tegen me te keer gaat dat het het wel wil.
Maar in dit topic wordt wel erg vaak gewezen op het nee moeten kunnen zeggen van de ouder. en dat het dan het gajammer van het kind moet kunnen weerstaan.
Geloof me het gejammer, gehuil en gedram van mijn kind kan ik heel goed weerstaan. waar ik ook ben. Thuis, in de winkel op het schoolplein of op een pretpark.
Wat ik alleen niet zo goed tegen kan is het gebemoei van alle omstanders. ach wees niet zo streng, of geef dat kind toch wat hij wil, of de winkelmedewerker die mijn kind een snoepje geeft terwijl ik net gezegd had dat hijniks mocht.
Dat is een reactie die je vaker krijgt, dan wat hier beweerd wordt in het topic.
Dus ja ik geef toe dat ik "buiten" wel eens minder strikt ben, en meer toe laat dan thuis. Maar eens een nee is een nee. En daar wijk ik niet van af.
welke reactie ik ook krijg van de omstanders (waar mijn kids dankbaar misbruik van maken)

Dat is toch een heel ander onderwerp?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 18:59

Mindim schreef:
sallandval schreef:
tja, de verschillen tussen kinderen zijn gewoon groot. Dit is een groeicurve van meisjes: http://www.ouders.nl/pdf/groeicurve_m_1-21jr1.pdf

Ik heb een jongen van 3.5 ingevuld van 1.10 bij het TNO.
Dat is 6 cm groter dan het gemiddelde kind van 4 jaar.

Volgens mijn man was het meisje het dichtste bij ons zeker nog geen vier. Ik neem dat dus maar van hem aan; heb zelf geen enkele verstand van kinderen want ik heb er geen :), terwijl hij dagelijks met kinderen werkt. Omdat ik er niets vanaf weet keek ik dus in die curve. 1.10 is 2x de standaarddeviatie langer dan het gemiddelde en dus niet abnormaal voor meisjes.

Maar zou jij het zo veel uit vinden maken of het kind 3,5 of 4 is dan?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:01

Maflinger_S schreef:
Die maken als ze thuis zijn gewoon een nieuwe ...

Tenminste, dat gevoel heb ik heel vaak als ik ouders onverantwoorde dingen met hun kinderen zie doen.

Ja ze denken er te licht over. Maar ze doen maar hoor, als er wat gebeurd moeten ze niet gaan zeiken.

Ik zie genoeg dingen waarvan ik denk.................... waarom namen ze kinderen? ze zijn t niet waard zo af n toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:06

sallandval schreef:
Volgens mijn man was het meisje het dichtste bij ons zeker nog geen vier. Ik neem dat dus maar van hem aan; heb zelf geen enkele verstand van kinderen want ik heb er geen :), terwijl hij dagelijks met kinderen werkt. Omdat ik er niets vanaf weet keek ik dus in die curve. 1.10 is 2x de standaarddeviatie langer dan het gemiddelde en dus niet abnormaal voor meisjes.

Maar zou jij het zo veel uit vinden maken of het kind 3,5 of 4 is dan?

Op sommige punten vind ik 3.5 en 4 zeker verschillen, maar niet op lengte. En misschien niet abnormaal, maar zekers niet normaal en van normaal wordt vaak uitgegaan. De rest wordt vaak als uitzondering op de regel beschouwd.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:14

Soms heb je ook van die domme moeders die midden op de weg fietsen en een slingerende kindje op dr eigen fiets, mooi dat ik ga toeteren van dat ze opzij moeten gaan en t kind ff laat stoppen zodat wij de autos normaal kunnen rijden zonder dat die fietsers ons ophouden, het was er niet eens een fietspad, levensgevaarlijk gewoon, dan moeten ze maar gewoon stoppen met fietsen en aan de kant gaan.

Ga ergens anders je kindje leren fietsen, ze horen niet aan het verkeer deel te nemen als ze niet normaal kunnen fietsen en aan de regels kunnen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:21

Ik was altijd de aller kleinste, mocht nooit in achtbanen, terwijl ik zo graag wilde en al mijn vriendjes en vriendinnetjes wel mochten.. Toen ik in Walibi was een paar jaar terug en ik nog steeds 1.5 centimeter te klein was voor de goliath - de achtbaan waar ik zo graag in wilde, heeft m'n moeder me ook gewoon meegenomen die achtbaan in. Tja. Als ik toen nagemeten was, was ik inderdaad ook uit de rij gehaald. Kijk met 20 centimeter te klein.. dat doe je niet vind ik. Maar die ene centimeter..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:24

Mindim schreef:
vuurneon schreef:

Precies, ik ben er 1 van :')
O wacht, ik ben een medisch wonder :j maar komt hier op hetzelfde neer :')

Van ongelukje, tot kinderwagen op de hakken drukken, naar vol gepafte auto zonder gordel zo door naar het pretpark waar ze gewoon in de achtbaan moeten kunnen ook al zijn ze daar te klein voor *\o/*
En de 'vieze' woorden leren ze eerder dan 'boom, roos, vis' :D want zeg nou zelf; de attractiepark medewerker uitmaken voor l*l klinkt een stuk pakkender dan; u heeft groot gelijk, beste meneer!

Jammer dat je zo generaliseert.

Over welke leeftijdscategorie heb jij het dan eigenlijk?

Nee joh, je hebt het sarcasme en de humor gewoon gemist :D
Bij de ouders geen leeftijdscategorie; eikels vind je overal! Opa van 80 kan net zo onbeschoft zijn als het ventje van 16 :P

Ook ik heb mij verbaasd over die 'charmante' vader bij slagharen die het hele vieze woordenboek uitstortte over de attractieparkmedewerker omdat zijn 'grote' meid te klein was voor de wild waterbaan. Echt afschuwelijk, kind had weer een hele hoop nieuwe woorden geleerd -O-
Je zou haast een beveiliger inhuren als attractie bediende wat dat betreft, jeetje wat was die man dreigend... Brrr

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 19:33

Mindim schreef:
Op sommige punten vind ik 3.5 en 4 zeker verschillen, maar niet op lengte. En misschien niet abnormaal, maar zekers niet normaal en van normaal wordt vaak uitgegaan. De rest wordt vaak als uitzondering op de regel beschouwd.

Wat maakt het uit in het geval van dit verhaal dan?

En wat bedoel je met normaal? De normaalverdeling (het woord zegt het al) is juist bedoelt om te berekenen wat normaal is. 66,6% ligt tussen +1 of -1 standaarddeviatie (SD) van het gemiddelde. 95% ligt tussen de +2 of -2 SD. 5% van de kinderen is dus nog groter of kleiner van lengte dan dat... dat kun je als Efteling denk ik geen uitzondering meer noemen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:38

En dan nog; zij hebben de verantwoordelijkheid als het misgaat, dus tja bepalen ook de regels. Liever bewust is de lat letterlijk te hoog leggen, dan te laag en risico nemen dat kindertjes eruit kunnen glijden. Dan liever iets meer beteuterde gezichtjes.
Neefje was een platte hand te klein, prima dan wacht hij maar een jaar (of langer). Heb het hem ook heel duidelijk uitgelegd hoe gevaarlijk dat was en hij had er daardoor ook totaal geen problemen mee; hebben gewoon iets uitgezocht waar hij wel in mocht.
(En dat is het ook; als een vader zo'n drama ervan gaat maken dat zoonlief niet mee kan, maakt dat meer indruk om zo'n ventje dan het feit dat hij er niet in mag :+)