Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zoolgangster schreef:"Waarom doen ouders zo?" is de vraag... ik denk dat een antwoord is dat steeds meer ouders tegenwoordig geen "nee" meer durven/willen/kunnen verkopen aan hun kinderen.
Colway schreef:Zit me net te bedenken, jaaaaren geleden waren we in Disneyland Parijs, m'n zusje was toen 1.37 ofzo en vanaf 1.40 mocht je in bepaale attracties. Toen waren de 'spicegirl'schoenen helemaal hip (met die dikke zolen) dus die deed ze aan. Waren mn ouders onverwantwoordelijk? Wellicht wel, maar ik kom verder uit een keurig gezin, normale opvoeding, zelfs wat strenge ouders, en absoluut geen tokkies
Colway schreef:Pfoeh ik denk dat mn zusje toen een jaar of 10 was? En super super slank/mager, maar goed ze haalde de norm net niet en we waren er voor de eerste keer....Weet niet zo goed of het nou om de 1.40 grens ging of anders want 'the space mountain' mocht ze echt niet in geloof ik...
sallandval schreef:Colway schreef:Pfoeh ik denk dat mn zusje toen een jaar of 10 was? En super super slank/mager, maar goed ze haalde de norm net niet en we waren er voor de eerste keer....Weet niet zo goed of het nou om de 1.40 grens ging of anders want 'the space mountain' mocht ze echt niet in geloof ik...
Ja, dan vind ik het echt wat anders... maar de attracties worden steeds veiliger dus de lengte die je moet hebben steeds kleiner. Voor Joris en de Draak moet je 1.10 zijn, sommige kinderen zijn dan pas 3,5.
Colway schreef:Geen idee, ik weet niet hoe oud je was.Grit schreef:Gisterenavond waren er ook jonge kinderen alleen op straat, vuurwerk zoeken die nog niet is af gegaan.
Elke ouder kan toch wel bedenken wat veel kinderen gaan doen als je ze zonder toezicht buiten laat spelen op oudjaarsdag??
deed ik ook altijdwat hadden mn ouders moeten doen? Me binnen houden? Ik werd tig keer gewaarscuwd, maar deed het toch...kind eigen denk ik
sallandval schreef:tja, de verschillen tussen kinderen zijn gewoon groot. Dit is een groeicurve van meisjes: http://www.ouders.nl/pdf/groeicurve_m_1-21jr1.pdf
wendyenbram schreef:Als het om veiligheid gaat zal IK altijd mijn kind een nee verkopen hoe hard mijn kind ook tegen me te keer gaat dat het het wel wil.
Maar in dit topic wordt wel erg vaak gewezen op het nee moeten kunnen zeggen van de ouder. en dat het dan het gajammer van het kind moet kunnen weerstaan.
Geloof me het gejammer, gehuil en gedram van mijn kind kan ik heel goed weerstaan. waar ik ook ben. Thuis, in de winkel op het schoolplein of op een pretpark.
Wat ik alleen niet zo goed tegen kan is het gebemoei van alle omstanders. ach wees niet zo streng, of geef dat kind toch wat hij wil, of de winkelmedewerker die mijn kind een snoepje geeft terwijl ik net gezegd had dat hijniks mocht.
Dat is een reactie die je vaker krijgt, dan wat hier beweerd wordt in het topic.
Dus ja ik geef toe dat ik "buiten" wel eens minder strikt ben, en meer toe laat dan thuis. Maar eens een nee is een nee. En daar wijk ik niet van af.
welke reactie ik ook krijg van de omstanders (waar mijn kids dankbaar misbruik van maken)
Mindim schreef:sallandval schreef:tja, de verschillen tussen kinderen zijn gewoon groot. Dit is een groeicurve van meisjes: http://www.ouders.nl/pdf/groeicurve_m_1-21jr1.pdf
Ik heb een jongen van 3.5 ingevuld van 1.10 bij het TNO.
Dat is 6 cm groter dan het gemiddelde kind van 4 jaar.
, terwijl hij dagelijks met kinderen werkt. Omdat ik er niets vanaf weet keek ik dus in die curve. 1.10 is 2x de standaarddeviatie langer dan het gemiddelde en dus niet abnormaal voor meisjes.Maflinger_S schreef:Die maken als ze thuis zijn gewoon een nieuwe ...
Tenminste, dat gevoel heb ik heel vaak als ik ouders onverantwoorde dingen met hun kinderen zie doen.
sallandval schreef:Volgens mijn man was het meisje het dichtste bij ons zeker nog geen vier. Ik neem dat dus maar van hem aan; heb zelf geen enkele verstand van kinderen want ik heb er geen, terwijl hij dagelijks met kinderen werkt. Omdat ik er niets vanaf weet keek ik dus in die curve. 1.10 is 2x de standaarddeviatie langer dan het gemiddelde en dus niet abnormaal voor meisjes.
Maar zou jij het zo veel uit vinden maken of het kind 3,5 of 4 is dan?
Mindim schreef:vuurneon schreef:
Precies, ik ben er 1 van
O wacht, ik ben een medisch wondermaar komt hier op hetzelfde neer
Van ongelukje, tot kinderwagen op de hakken drukken, naar vol gepafte auto zonder gordel zo door naar het pretpark waar ze gewoon in de achtbaan moeten kunnen ook al zijn ze daar te klein voor
En de 'vieze' woorden leren ze eerder dan 'boom, roos, vis'want zeg nou zelf; de attractiepark medewerker uitmaken voor l*l klinkt een stuk pakkender dan; u heeft groot gelijk, beste meneer!
Jammer dat je zo generaliseert.
Over welke leeftijdscategorie heb jij het dan eigenlijk?

Mindim schreef:Op sommige punten vind ik 3.5 en 4 zeker verschillen, maar niet op lengte. En misschien niet abnormaal, maar zekers niet normaal en van normaal wordt vaak uitgegaan. De rest wordt vaak als uitzondering op de regel beschouwd.
)