Ik heb al vaker in de winkels serum met amandel olie gezien dat ze beweerden dan het zonder troep is maar als je dan de achterkant bekijkt steekt het vol zooi. Zou echte pure amandelolie ook gebruikt kunnen worden als serum ?
Sem bedankt voor je antwoord, ik vrees ervoor voor die verzend kosten, anders stond dat wel vermeld denk ik. Ik ben nu aan het zeuren voor een dagje shoppen in Eindhoven, kan ik even bij de tuinen binnengaan en een jaar voorraad aanleggen
Zozals hier ook al gezegd wordt, heel vaak denk je dat een flesje/potje op het eerste gezocht heel natuurlijk spul is, maar dan kijk je op de ingrediëntenlijst, en dan is dat alleen maar imago. Geldt voor Lush, Rituals, in mindere mate Bodyshop en ook bijvoorbeeld het merk 'Himalaya' dat ze bij De Tuinen verkopen.
Zelf ga ik meestal naar de Duitse drogist DM, die hebben een eigen natuurcosmeticalijn, maar ook de Duitse merken als Logona en Dr. Hauschka. Nu heb ik een shampoo van het merk Santé, die me goed bevalt.
Ook de Duitse supermarkt Netto heeft trouwens een natuurcosmeticalijn (Blütezeit) die erg betaalbaar en toch fijn is.
Ook een aanrader vind ik het Deense merk Urtekram, maar dat is helaas niet zo goed verkrijgbaar (hoewel; volgens mij ligt het bij de Ekoplaza supermarkten wel, en je kunt het bestellen bij bijv, bol.com). Mijn vriend zweert bij de brandnetelshampoo
Sem_
Geplaatst: 24-01-13 14:03
Haha, dagje shoppen is nooit mis! Tot nu toe bevalt Dr Organic goed! Mijn haar voelt zacht en is ook minder statisch heb ik het idee. Ben nu stiekem ook benieuwd naar Elvive collageen shampoo..
Volgens mij kan dat ook gewoon met pure amandelolie.
Lara_Silver
Geplaatst: 24-01-13 14:06
Ik gebruik kokosvet als haarmasker. Dus ik smeer het helemaal vol met kokosvet, laat dat 2 uur intrekken en was het daarna. Je haar heeft dan geweldig volume, en glanst prachtig. Om de frizz in de punten tussendoor even tegen te gaan heb ik altijd een potje pure Sheaboter (Karitéboter) bij me, werkt voor mijn haar, maar ook voor droge lippen en handen.
Morrow_Less
Geplaatst: 24-01-13 14:08
Ik heb die elvive en ik krijg er schilfers van en mijn hoofdhuid voelt erg trekkerig ook is mijn haar na 1dag al weer vet. Nee ik vind hem niets, hij is gedegradeerd als make-up borstel reiniger.
@ Rhys : echt is TBS dan niet natuurlijk ? Ik weet wel dat ze SLS en SLES gebruiken in hun zepen en shampoo's maar ik dacht dat hun lichaamsproducten wel natuurlijk waren, nu ga ik de ingredienten lijst dus afspeuren
Heeft een van jullie al het Dr Organic argan serum? Na shampoo en conditioner gebruik ik altijd nog wat serum in de punten maar heb hét serum nog niet gevonden.
oke laat je het hier ook even weten , ben zo benieuwd!!! Kan niet wachten om hem ook te halen, maarja zit nu op me werk.
Dat vet is vast wel te koop in die buitenlandse winkeltjes ja, maar de pure variant is ook bij de Tuinen te koop. Wel goed opletten dat het 100% kokos is .
Oke, hier in BE hebben we geen toko's alleen kleine winkeltjes met lokale producten uit Turkije enzo Binnenkort even binnenwippen dus
Rhys
Geplaatst: 24-01-13 14:39
@Morrow_Less, ik heb hier een pot shea bodybutter van TBS en daar zit methylparaben en propylparaben in.
Laatst bijgewerkt door Rhys op 24-01-13 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Sem_
Geplaatst: 24-01-13 14:40
Ja in dat soort winkeltjes verwacht ik wel dat ze het hebben!
Zodra ik het heb en gebruikt heb laat ik het weten!
Jessicauvita
Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-13 14:41
parabenen
Hebben jullie trouwens de nieuwe lijn van de Tuinen gezien? Heb het idee dat ze een mix van Dr Organic en Yes Too hebben gedaan
Morrow_Less
Geplaatst: 24-01-13 14:41
Oke dan ga ik er niet meer langs, weer een alternatief zoeken dus. Kunnen producenten nu nooit hun woord niet nakomen met hun 100% natuurlijk of zonder zeep en dan zie je vervolgens als 2de ingrediënt SLS of SLES. Is dat trouwens niet strafbaar ?
Aranel
Geplaatst: 24-01-13 18:35
Morrow_Less schreef:
Is dat vet te koop in van die buitenlandse winkeltjes ?
Bij De Tuinen verkopen ze het in een groene pot
Aranel
Geplaatst: 24-01-13 19:20
btw, je kunt die pure kokosolie/vet ook als bodylotion gebruiken Doe ik ook wel eens.
Parabenen worden in de (Shea-) butters van The Bodyshop gebruikt om het product langer houdbaar te maken. Het zit ook in voeding en medicijnen!
Het word vaak in slecht daglicht gebracht omdat het (onnodig in mijn ogen) in verband word gebracht met borstkanker. Het is namelijk 100.000 x minder carcinogeen (kankerverwekkend) dan het natuurlijke hormoon oestrogeen. Dat oestrogeen heeft iedereen in zijn lichaam, sommige vrouwen meer dan de ander en kan in bepaalde gevallen een carcinogene werking hebben. Parabenen hebben een 100.000x minder carcinogene werking dan oestrogeen, dus in mijn ogen ongevaarlijk. Ook het KWF beaamt dit: http://overons.kwfkankerbestrijding.nl/ ... anker.aspx
The Bodyshop is niet zo zeer natuurlijk, maar wel organisch en fair-trade. De boeren en de community die de producten (olien etcetera) produceren krijgen hier een betere prijs voor, beter dan bijvoorbeeld bij Loreal. De producten zijn wel op natuurlijke basis, als je de lijst doorspit worden er echt natuurlijke olien en natuurlijke bestanddelen gebruikt. Om te zorgen dat het product goed zijn werking doet, worden er niet natuurlijke stoffen toegevoegd. Dit in tegenstelling tot enkele grote merken die alleen het extract toevoegen, dat is vaak niet natuurlijk en vaak een zogenaamde ester. (Chemische stof die ruikt naar bijvoorbeeld mango, aarbei, anijs etc....)
Ik heb het serum van Dr Organic van de argan lijn gebruikt! Mijn eerste reactie is: fijn spul! Maakt mijn haar (nog) niet vet en heb 3 druppeltjes door mijn droge haar verdeeld. Mijn haar is nu lekker zacht, glanzend en pluisvrij! Zaterdag probeer ik het op handdoek droog haar.
Enige minpuntje: de geur van het serum is erg kruidig en redelijk sterk! Denk dat het nog wel wat meer weg zal vagen, maar je moet er van houden.
Ik vind trouwens de flacons van de Dr Organic argan lijn prachtig!
Ik merk trouwens wel dat mijn haar sneller vet is (alleen hoofdhuid dus niet door het serum) kan dit komen doordat mijn haar moet "wennen" aan de sls vrije producten?
Anoniem
Geplaatst: 25-01-13 15:31
Ik denk dat dit door de arganolie komt, ik heb dat ook. Misschien is de shampoo té voedend.. De creme smeer ik alleen in de punten,die mogen wel wat verzorging hebben maar mijn hoofdhuid/haar wordt idd ook sneller vet.