Ik ben op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

grietje14

Re: Ik ben op

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:01

Wat heb jij veel meegemaakt zeg!
Ik vind je ongelofelijk sterk, dat je ondanks alles toch doorgaat
en je op het positieve probeert te richten!
Wat ik wel zie, door de nare gebeurtenissen in je jeugd al
heb je een slecht zelfbeeld gekregen. Dat is niet verandert en daardoor heb je meer problemen
gekregen ook door de andere dingen natuurlijk. Je moet weten dat iedereen hier op aarde
evenveel waard is, ook jij. Aantrekkelijkheid gaat niet om de buitenkant, maar om de binnenkant.
Ik snap dat jij huilen als zwakte ziet door de pesterijen, trouwens andere mensen vinden dat soms ook nog wel. Maar het toegeven van je emoties is juist hartstikke sterk, door jou verleden heb je geleerd dat dat zwak is. Ik wou wel voor je dat het anders gelopen was, dat je had geleerd in jezelf te geloven, dat je goed bent zoals je bent en dat iemand je had geholpen om in je eigen kracht te staan. Als je positief denkt, in jezelf gelooft en in je kracht staat trek je ook eerder mensen aan die bij jou passen. Je moet alleen wel durven om voor je hart uit te spreken en je intuitie te volgen, daar is moed voor nodig. Jij moet weer geholpen worden om dicht bij jezelf te staan. Ik weet niet wat het beste is, maar ik denk dat een psycholoog je heel goed kan helpen. Sterkte met alles! Heb echt respect voor je!

Qwerty123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 08:35

Er gebeurt op dit moment heel veel. Ik heb mijn vader voor het eerst verteld over mijn seksueel misbruik. Dit heeft veel teweeg gebracht in het gezin. Ook veel negatieve helaas. Mijn vader is boos op mijn moeder. Ze was altijd thuis en heeft niet goed opgelet in zijn ogen. Ik ben het niet helemaal met die mening eens. Maar op dit moment is die ruzie een beetje het grootste probleem. Die reactie had ik niet verwacht..... Ik had verwacht dat de vragen bij mij zouden liggen niet bij mijn moeder.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:40

Wist je moeder het al eerder, of is het voor haar ook helemaal nieuw?
Het zoeken naar een zondebok is heel menselijk, maar nu niet echt aan de orde; de zondebok is duidelijk de buurman. Misschien kun je je ouders schrijven (?), of is er iemand (een oom of tante oid) die hen duidelijk kan maken dat hun ruzie niets aan het verleden verandert en dat het niet hun schuld is, maar dat jij graag hun hulp wilt.

Ook volwassenen moeten af en toe tot de orde worden geroepen. :)

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:53

Ik ga mee met wat RosiePosie zegt.

Daarbij denk ik dat jij ook tot de orde moet worden geroepen.. Je hebt vreselijk veel meegemaakt, het zit je allemaal niet mee. Er zijn weinig tot geen mensen die jij toelaat in je leven. Zelfs je man niet. Hij is er wel, maar niet voor jou. Het enige wat ik tegen je kan zeggen is STOP met het gelukkig maken van andere mensen, het pleasen van andere mensen. Maak eerst jezelf gelukkig. Professionele hulp zal hierbij helpen. Niet alle therapeuten vinden je zielig.
Je kunt niet van andere mensen houden als je niet van jezelf houdt.

Sterkte! Je kunt me altijd berichten mocht je hulp nodig hebben. :(:)

Qwerty123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 18:29

Mijn moeder weet het ook nog niet zo langs. Pas sinds vorig jaar juli, net als mijn broer. Maar ze heeft al aan het idee kunnen wennen. Mijn vader was een ander verhaal, omdat ik het om de een of andere reden lastig vind om tegen hem te vertellen. We hebben besloten om het verder voor de rest van de familie gewoon geheim te houden. Ik denk ergens ook schaamte of een gevoel van falen van mijn ouders kant uit.

Klopt ook wel hoor, een zondebok is fijn in deze situatie. gewoon iemand hebben om lekker op te schelden. Ik doe dat ook wel met mijn man, ik kan om niks boos zijn. Als hij in de weg staat in de keuken ofzo. Slaat nergens op, maar soms heb ik dat. Gelukkig gaat hij er altijd wel goed mee om. Maar met hem praten kan ik echt niet. Hij gaat zitten lachen omdat hij zich geen houding weet te geven. Dus dat werkt echt niet.