Liever jeuk of liever pijn??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liever jeuk of liever pijn?

Liever jeuk!
50 (16%)
Liever pijn!
227 (75%)
Geen idee..
25 (8%)

Totaal aantal stemmen: 302

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 08:36

Liever geen van beide. Maar als ik toch moet kiezen: pijn..

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 08:42

Haha krijg iedereen ook niet spontaan jeuk van dit topic? :P

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 08:48

Pijn :j Ik heb reuma en heb dus iedere dag pijn, dat kan ik op een gegeven moment wel handelen...maar jeuk.... verschrikkelijk! Als iets jeukt dan krab ik het liefste zo hard mogelijk totdat het zeer doen en de jeuk overgaat naar pijn :')

Warboel

Re: Liever jeuk of liever pijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:13

Mag het ook beide niet? :+

Ik had een onwijs jeukende plekje op m'n hoofd (groeide ook geen haar en was echt raar) waar ik echt gek van werd. Hebben ze nu weggehaald, doei jeuk :D

Maar ik heb ook een fikse slijmbeursontsteking en bewegingsbeperking in m'n schouder waar ze even niks aan kunnen doen, word ik ook niet vrolijk van.. Slaap ik net zo goed niet van 's nachts.
Dus ik weet het niet.

Toch maar pijn denk ik dan. Ibuprofennetje 600 mg erin en dan is het wel te doen..
Laatst stond er trouwens een interessant artikel in de Quest over waarom pijnstillers wel helpen bij pijn maar niet bij jeuk. Al ben ik wel vergeten waarom :')

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:17

Pijn, zeker weten!

Ik heb ooit eens een schimmelinfectie gehad...werd helemaal gek van de jeuk.
Ik loop nu een aantal weken met enorme pijn aan mijn schouder maar dat heb ik echt veeeeeeel liever dan ooit nog die jeuk.. van jeuk word ik echt gek..

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:23

Ik krijg gelijk overal jeuk haha.
Ik heb ook gestemd op pijn, daar is vaak meer aan te doen dan overal jeuk hebben en blijven krabben :=

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:25

De meeste van jullie zeggen nu allemaal pijn omdat dit VAAK te onderdrukken is maar zou jullie mening hetzelfde zijn als die pijn niet te onderdrukken valt?
Ik blijf bij mijn mening heb lang genoeg last van het een en je zal voor het ander kiezen en andersom.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:51

Man0n89 schreef:
De meeste van jullie zeggen nu allemaal pijn omdat dit VAAK te onderdrukken is maar zou jullie mening hetzelfde zijn als die pijn niet te onderdrukken valt?
Ik blijf bij mijn mening heb lang genoeg last van het een en je zal voor het ander kiezen en andersom.

Mijn pijn van de reuma is niet te onderdrukken. Maar dan nog, geef mij maar pijn.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 10:23

Sellyxx schreef:
Haha krijg iedereen ook niet spontaan jeuk van dit topic? :P

Ik heb toch altijd al jeuk dus voor mij maakt het niks uit ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:24

Geef mij dan maar pijn, dat is een stuk beter te negeren...

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:26

Liever pijn dan jeuk, maar als het even kan geen van beide.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:40

Ik denk dat dat wel klopt, het valt te zien hoe een erge pijn en hoe een erge jeuk.

Ik kan je verzekeren, pijn waardoor ze je moeten afvoeren in een rolstoel, valt niet echt te negeren :P

edit: om de discussie eens open te gooien: een paard met chronische pijn laten we (uiteindelijk) inslapen, een paard met chronische jeuk (zomereczeem) krijgt een deken en verlichtende zalfjes en pilletjes etc etc. Raar eigenlijk als je dan nu de uitkomst van de poll ziet, waarbij mensen aangeven jeuk echt erger te vinden. Zouden we dan ook niet eens moeten kijken naar welke beslissingen we maken bij onze paarden?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:26

Solleke_Noah schreef:
Ik denk dat dat wel klopt, het valt te zien hoe een erge pijn en hoe een erge jeuk.

Ik kan je verzekeren, pijn waardoor ze je moeten afvoeren in een rolstoel, valt niet echt te negeren :P

edit: om de discussie eens open te gooien: een paard met chronische pijn laten we (uiteindelijk) inslapen, een paard met chronische jeuk (zomereczeem) krijgt een deken en verlichtende zalfjes en pilletjes etc etc. Raar eigenlijk als je dan nu de uitkomst van de poll ziet, waarbij mensen aangeven jeuk echt erger te vinden. Zouden we dan ook niet eens moeten kijken naar welke beslissingen we maken bij onze paarden?

Mocht die merrie van mij zo'n last krijgen van d'r eczeem dat het niet meer te doen is laat ik d'r inslapen ja. Omdat ik weet hoe erg jeuk is. Gelukkig heeft ze met deken haast geen jeuk, zowel gaat er een lading butox over. Ik zou het niet kunnen om bij ondraaglijke jeuk m'n paard te laten lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:28

Solleke_Noah schreef:

Ik kan het ook verzekeren helaas, haha! Ik vind wel dat je gelijk hebt met het laatste.

Ik denk wel dat echte jeuk onderschat wordt, bij mensen maar ook bij dieren. Denk dat je zeker een punt hebt.

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:33

Solleke_Noah schreef:

Dit vind ik een goede vergelijking want er zijn maar zelden mensen die hun paard in laten slapen voor jeuk. (Uitzonderingen daar gelaten)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:38

Ik wilde dat ik destijds mijn kat eerder had laten inslapen, vanwege jeuk. Helaas dacht de dierenarts er anders over en heb ik niet doorgezet.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:52

Je hebt pijn en pijn. Over het algemeen zou ik zeggen dat ik liever pijn heb dan jeuk. Omdat het beter te bestrijden valt. Inmiddels weet ik ook wel wat jeuk is, en ik kan ook krabben totdat het open ligt (en dan jeukt het nog en is krabben niet mogelijk omdat je recht in de wond gaat).
Maar ik weet ook wel wat hele erge pijn is, en op die momenten zou ik dan weer voor de jeuk kiezen.

Een hele lichte voorkeur dus voor pijn, maar we het nou eenmaal niet voor het kiezen.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:59

Ik heb tijdens mijn zwangerschap PUPP gekregen, jeuk van mijn enkels tot onder mijn borsten, GeK werd ik ervan, geef mij maar pijn, die kan nog onderdrukt worden, van jeuk wordt je echt maf,

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:49

Liever jeuk.

Pijn kan je ontdoen van je dagelijks leven. Uiteindelijk slaat dit ook op je humeur. En dat heb ik liever niet. Constante pijn gaat zeuren en uiteindelijk weerhoudt het je om veel dingen te doen.

Ik krap me liever her en der een keer, zodat ik gewoon de dingen kan blijven doen die ik wil. Dan dat de pijn me thuis houdt.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:02

BounceBabe schreef:
Liever jeuk.

Pijn kan je ontdoen van je dagelijks leven. Uiteindelijk slaat dit ook op je humeur. En dat heb ik liever niet. Constante pijn gaat zeuren en uiteindelijk weerhoudt het je om veel dingen te doen.

Ik krap me liever her en der een keer, zodat ik gewoon de dingen kan blijven doen die ik wil. Dan dat de pijn me thuis houdt.

Wat dacht je van mensen met chronische jeuk, dat die huppelend alles doen wat ze willen doen en af en toe her en der ff krabben? >;)

Jeuk / eczeem kan o.a. schaamte, frustratie, slaapproblemen (zowel bij inslapen als doorslapen), problemen met het sociaal functioneren, problemen met intimiteit / sexuele relaties opleveren. Ik lees net in bronnen dat dit ook voor pijn geldt. Dus niet zo dat pijn wel en jeuk je niet ontdoet van je dagelijks leven.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:22

Geef mij maar jeuk.

Na een operatie aan mijn voeten heb ik ontzéttend veel botpijn gehad.. En als een pijn erg is, is het botpijn..

Dus kom maar op met die jeuk!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 15:19

Pijn. :j

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 15:42

vind dat eigenlijk een hele goede @solleke_noah . Zeker vreemd dat wij nu zeggen liever pijn, maar idd wat jij dus zegt.. Het vervelende is dat paarden niet kunnen zeggen: 'ik heb jeuk, ik wil niet meer, het jeukt zo!'...

Edit: of anders om natuurlijk

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:31

Plien91 schreef:
BounceBabe schreef:
Liever jeuk.

Wat dacht je van mensen met chronische jeuk, dat die huppelend alles doen wat ze willen doen en af en toe her en der ff krabben? >;)

Jeuk / eczeem kan o.a. schaamte, frustratie, slaapproblemen (zowel bij inslapen als doorslapen), problemen met het sociaal functioneren, problemen met intimiteit / sexuele relaties opleveren. Ik lees net in bronnen dat dit ook voor pijn geldt. Dus niet zo dat pijn wel en jeuk je niet ontdoet van je dagelijks leven.

Kan ik bij inkomen.
Ondanks dat, ga ik alsnog voor jeuk. :j

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:39

Ligt eraan wat voor pijn of jeuk. Ik heb een aantal keer zonneallergie gehad en dat wil ik echt nooit meer meemaken, vreselijk was dat :=
Dus mijn eerste reactie zou liever pijn zijn.
Maar ik heb ook eens mijn arm op meerdere plaatsen gebroken en dat was ook niet te doen. En in dat geval ga ik toch voor jeuk.
Als ik het maar niet allebei tegelijk heb :')