Maagzuur what to do?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Maagzuur what to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 10:29

Cola wil je niet drinken bij heftig maagzuur. Daar word het alleen maar heftiger van. Cola werkt bij maagpijn en misselijkheid.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 10:31

Mijn vader zweert bij havermout. Een klein handje nemen, en daar dan op kauwen.
Of het helpt weet ik niet, volgens hem wel :Y)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 10:38

Nooit paracetamol nemen bij maagpijn/zuur!! Dat verhoogt de productiie van maagzuur en verlaagt de productie van maagslijm, je krijgt dus alleen maar meer last!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 12:06

Cola is koolzuur en dat verdraag ik niet , pepermunt hielp ook niet, alleen de bende eruit kotsen lijkt te helpen hier..... Wil ook geen anorexia ofzo kweken , maar dat bevrijdt me gewoon! (wel 3 / 4 beurten maar..) Morgen kerst voorbij en eindelijk hoop ik dan naar de huisarts te kunnen *\o/* (niet te vroeg juichen misschien zitten ze vol en moet ik nog langer wachten , dan knallen ze maar een kogel door mijn kop veel langer wachten heb ik geen zin in)

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 23:16

Pff mijn maag vond dat ik 2 x van de kerstmaaltijd (gourmetten) mocht genieten. . Paar dagen licht verteerbaar voedsel en onwijze maagzuur aanvallen en het is klaar. .

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 23:27

Ik heb het ook gehad, dagboekje bijgehouden en kwam er achter dat ik het altijd had als ik melk had gedronken (en trouwens vooral vaak als ik ongesteld moest worden). Maar dat leek de dokter onzin. Maagonderzoek gehad (niet fijn trouwens) mijn klepje sloot niet goed. Pillen meegekregen maar ook geen melk meer gedronken. Daarna nooit meer last gehad, pillen zijn uiteindelijk over datum geraakt.
Als ik écht te veel of te vet eet krijg ik het nog héél soms (veel minder erg), dan neem ik een calcium tablet (tums: http://www.tums.com/).

In feite krijg ik het dus van mel (overgevoeligheid?) óf als ik meer eet dan mijn maag groot is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 09:16

Kon om half 9 als aller eerste terecht :P , heb wat pantoprazol mee gekregen even kijken hoe dat gaat... Als ik het google wordt ik niet happy :') , heb dan 20 miligram maar dat zijn flinke dingen die ik er lees , heb last van mijn buik omdat hij er zo heerlijk op klopte *zucht*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:13

Probeer eens Luvos heilaarde, te koop bij oa DA drogisterijen, manlief heeft vaak maagzuur en neemt hier iets van en dan is het over, niet schadelijk en geen chemische troep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:21

Wil dit eerst proberen.. Geen zuur wel mijn gebruikelijke buikpijn..

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 07:18

Goed opletten ook met wat je eet. Inderdaad effe langs de huisarts. Just in case, misschien heeft die iets wat helpt.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 07:40

Ik heb ook veel last van mijn maag. Heel veel lucht en steeds moeten boeren. Op een gegeven moment ging mijn slokdarm branden, niet eventjes maar heel de dag en het ging niet meer weg. Nu heb ik Nexium ( = geloof ik Pantaprozol) en het zuurbranden is wel weg. Echter de opgezette maag en de lucht blijft vaak. Soms is het weg. Ik slik het inmiddels al twee maanden (via HA). Ik drink al een hele tijd geen koffie meer en probeer op te letten wat ik eet. Als het zo blijft moet ik toch maar verder gaan laten zoeken wat het is maar ik ben erg bang voor zo'n maagonderzoek. Iemand ervaring daarmee?

Wat mij wel hielp tijdens een zuuraanval 's nachts was twee glazen water drinken.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:07

Gastroscopie bedoel je? Ja ik. Was zo voorbij (zat er ook niet om te springen hoor, integendeel), eventjes lastig met inbrengen maar dat is 5 seconden. Onderzoek duurt zelf ook helemaal niet lang. Helaas (?) bij mij niets te vinden, ik heb ook heel veel last van maagzuur. Slik nu al een jaar pantoprazol 40mg en daarvoor ook een tijdje 20 mg. Ondertussen is het draaglijk, soms zelfs helemaal weg, alleen in stressperiodes wil het nog wel eens fel verergeren.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:18

Bij mij helpt het het beste om constant wat eten in m'n maag te hebben (dus regelmatig eten), is wel lastig want soms staat het eten me echt tegen.

Ik slik 1x (en soms 2x) per dag Pantoprazol 40 mg.

Maagonderzoek vond ik echt heel naar... maar ken ook mensen die het enorm vonden meevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:09

Miss_Blimm schreef:
Goed opletten ook met wat je eet. Inderdaad effe langs de huisarts. Just in case, misschien heeft die iets wat helpt.

Ben ik geweest :) , hij heeft me die pantoprazol gegeven wat een top spul :') . Heb geen buikpijn of andere rare dingen , maar kan nog steeds niet heel veel warm eten vooral voor ik buikpijn heb... Ik vermijd Kool , Kool( :') )zuur en pittig op dit moment , helaas ook droge worst daar reageer ik heftig op heb ik gemerkt.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:19

Ik heb chronisch last van maagontstekingen (door een maaghernia) en als het eens té erg is, eet ik een week of langer enkel beschuitjes met een beetje light smeerkaas. Is op aanraden van de dokter en ik heb er nog nooit pijn door gehad. Sterkte :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:16

Ja takkie_muis iedereen reageert anders, is even uitzoeken wat voor jou werkt en wat niet. Niet altijd gemakkelijk, maar kan de moeite lonen. Helaas reageer ik in slechte periodes op alles. (zoals nu) := Dan zorgt bijna àlles wat ik eet voor oprispingen. Terwijl ik in goede periodes hele repen chocolade eet (normaal gezien ook echt niet goed) zonder (veel) last. Regelmatig eten in kleinere porties wordt inderdaad ook aangeraden. Drank met prik is voor mij eigenlijk altijd een no go, dat probeer ik zoveel mogelijk te mijden.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:27

Dat is interesant Meert! , het enige dat ik niet verklaar is dat het van de 1 op andere dag helemaal.mis was... 5weken terug voelde ik me op een flinke verkoudheid na goed , en mijn verstandskies die getrokken was 4 weken terug pijnlijk maar normaal. 3 weken terug goede week , 2 weken terug kon ik weer wat eten en dat weekend 2 maagzuur dagen. En vorige week buikpijn niks kunnen eten , die rare steenachtige aanval en altijd buikpijn en zuur , ook ben ik weer verkouden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:33

Het zure is weg , topspul wat ik gekregen heb. Wel kan ik nog niet veel eten , wel heb ik door mijn periode vreetdrift en eet teveel en zit weer met buikpijn :') . Warm eten krijg ik er nog amper in en probeer steeds wat meer te eten zodat het misschien wat uitrekt daar binnen , wel werdt ik weer wakker met buikpijn vanochtend en ben wat verstopt nu. Moet weer op gang komen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 11:22

Zo weer een slechte dag ofcourse , hele nacht rug en buikpijn en voor het eerst lichtelijk misselijk. Stomme oud en nieuwe terwijl ik me echt ingehouden heb , nu lekker chillen want ben moe van de brakke nacht..

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 11:50

Fijn dat TS van haar huisarts medicatie heeft gekregen. Mijn mening; als je zo ontzettend last hebt van brandend maagzuur, dan moet je als eerste en belangrijkste de huisarts consulteren. Daarnaast kun je op zoek naar dingen die kunnen verzachten, maar het bezoek aan de huisarts staat voorop.

Vanuit dat perspectief zou ook Maalox nog een aanrader kunnen zijn. Dat werkt acuut. Omeprazol, Pantozol, eigenlijk alle zolletjes, hebben iets meer inwerkingstijd nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:08

Ja dit eerst 2 weken , dan komt het vast terug en dan ga ik ook weer terug.