Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
enny schreef:Emma_s_girl schreef:Misschien dat je ze even kunt bellen, Alwiene. Ik heb iets vergelijkbaars in mijn vroegere woonplaats ook meegemaakt. Daar bleken ze uiteindelijk wel blij met particuliere giften in de vorm van boodschappen.
Ik heb een mail terug gehad van de voedselbank in Z.wolle en ze hebben toch liever geld dan producten.
Mevrouw,
De voedselbank Z.wolle doet dit in principe niet: in onze statuten staat dat we voedsel uitreiken dat is overgebleven in de keten en dat anders zou worden vernietigd. We willen mensen die net boven het minimum zitten niet belasten met een verzoek om eten.
Wij hebben liever een gift dan voedsel van partivulieren.
(wel raar, ik wil graag zelf producten leveren en ze gaan er meteen vanuit dat ik net boven het minimum zit? Of vat ik deze tekst nu verkeerd op?)
Alwiene schreef:enny schreef:
Ik heb een mail terug gehad van de voedselbank in Z.wolle en ze hebben toch liever geld dan producten.
Mevrouw,
De voedselbank Z.wolle doet dit in principe niet: in onze statuten staat dat we voedsel uitreiken dat is overgebleven in de keten en dat anders zou worden vernietigd. We willen mensen die net boven het minimum zitten niet belasten met een verzoek om eten.
Wij hebben liever een gift dan voedsel van partivulieren.
(wel raar, ik wil graag zelf producten leveren en ze gaan er meteen vanuit dat ik net boven het minimum zit? Of vat ik deze tekst nu verkeerd op?)
Gossie, ik weet natuurlijk niet wat jij precies gemaild hebt, maar vind het maar een vreemd antwoord en ik begrijp het ook niet helemaal inderdaad. Wie ze daar nou mee bedoelen. Jammer, maar het bevestigd mijn indruk die ze me op de site al gaven. Zonde hoor, jij en ik zouden graag een voedselbank helpen met wat producten, maar die voedselbank hebben we hier dus niet, terwijl voedselbanken in andere plaatsen er misschien wel om staan te springen![]()
Geld geven doe ik niet, want wie zegt wat ze daar mee doen? Als ik hun verhaal over de statuten moet geloven geen voedsel kopen in elk geval, want dat is geen 'overgebleven voedsel wat anders weggegooid zou worden'.
Iemand enig idee waar er in de omgeving van Zwolle nog meer voedselbanken zijn? Misschien zit er een bij die haalbaar is qua afstand en wel graag dingen krijgt van particulieren
roxiie schreef:Zou er bij de voedselbanken ook vraag zijn naar 2e hands maar nog zeer nette (kinder) kleding en knuffels etc?

roxiie schreef:Zou er bij de voedselbanken ook vraag zijn naar 2e hands maar nog zeer nette (kinder) kleding en knuffels etc?
Alwiene schreef:Ik ga dit topic een rotschop geven omdat ik denk dat er misschien wel mensen waren die hier destijds meelazen en postten die dit ook graag willen weten.
Na het afwijzende antwoord van voedselbank Zwolle heb ik het verder gelaten voor wat het was. Tot ik eergisteren toevallig tegen de Facebookgroep "Weggeefhoek 038" aanliep. De beheerders van deze groep helpen mensen in Zwolle en omgeving die om wat voor reden dan ook niet in aanmerking komen voor hulp van de voedselbank. Zij verzamelen dus wél heel erg graag etenswaren en daarnaast ook dingen als spullen voor persoonlijke verzorging en andere noodzakelijke dingen waar mensen soms gewoon echt geen geld meer voor hebben. Ik vind dit geweldig en heb er vanavond een zak met eten voor afgegeven bij iemand, maar moest toen meteen aan dit topic denken. Want ze kunnen alle hulp goed gebruiken en ik weet dat er toen hier mensen zaten uit omgeving Zwolle die heel graag wilden helpen in natura. Dus vandaar