Voedselbank: Wat zijn nou dingen die je echt nodig hebt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

flicka

Re: Voedselbank: Wat zijn nou dingen die je echt nodig hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:30

Over het algemeen hebben ze ook leefgeld en daar kunnen ze vlees van kopen. Bij alle supers zijn er wel aanbiedingen, gehakt is vaak in de reclame en varkenslappen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:10

enny schreef:
Emma_s_girl schreef:
Misschien dat je ze even kunt bellen, Alwiene. Ik heb iets vergelijkbaars in mijn vroegere woonplaats ook meegemaakt. Daar bleken ze uiteindelijk wel blij met particuliere giften in de vorm van boodschappen.

Ik heb een mail terug gehad van de voedselbank in Z.wolle en ze hebben toch liever geld dan producten.

Mevrouw,

De voedselbank Z.wolle doet dit in principe niet: in onze statuten staat dat we voedsel uitreiken dat is overgebleven in de keten en dat anders zou worden vernietigd. We willen mensen die net boven het minimum zitten niet belasten met een verzoek om eten.

Wij hebben liever een gift dan voedsel van partivulieren.

(wel raar, ik wil graag zelf producten leveren en ze gaan er meteen vanuit dat ik net boven het minimum zit? Of vat ik deze tekst nu verkeerd op?)

Gossie, ik weet natuurlijk niet wat jij precies gemaild hebt, maar vind het maar een vreemd antwoord en ik begrijp het ook niet helemaal inderdaad. Wie ze daar nou mee bedoelen. Jammer, maar het bevestigd mijn indruk die ze me op de site al gaven. Zonde hoor, jij en ik zouden graag een voedselbank helpen met wat producten, maar die voedselbank hebben we hier dus niet, terwijl voedselbanken in andere plaatsen er misschien wel om staan te springen :j
Geld geven doe ik niet, want wie zegt wat ze daar mee doen? Als ik hun verhaal over de statuten moet geloven geen voedsel kopen in elk geval, want dat is geen 'overgebleven voedsel wat anders weggegooid zou worden'.

Iemand enig idee waar er in de omgeving van Zwolle nog meer voedselbanken zijn? Misschien zit er een bij die haalbaar is qua afstand en wel graag dingen krijgt van particulieren :)

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:36

Alwiene schreef:
enny schreef:

Ik heb een mail terug gehad van de voedselbank in Z.wolle en ze hebben toch liever geld dan producten.

Mevrouw,

De voedselbank Z.wolle doet dit in principe niet: in onze statuten staat dat we voedsel uitreiken dat is overgebleven in de keten en dat anders zou worden vernietigd. We willen mensen die net boven het minimum zitten niet belasten met een verzoek om eten.

Wij hebben liever een gift dan voedsel van partivulieren.

(wel raar, ik wil graag zelf producten leveren en ze gaan er meteen vanuit dat ik net boven het minimum zit? Of vat ik deze tekst nu verkeerd op?)

Gossie, ik weet natuurlijk niet wat jij precies gemaild hebt, maar vind het maar een vreemd antwoord en ik begrijp het ook niet helemaal inderdaad. Wie ze daar nou mee bedoelen. Jammer, maar het bevestigd mijn indruk die ze me op de site al gaven. Zonde hoor, jij en ik zouden graag een voedselbank helpen met wat producten, maar die voedselbank hebben we hier dus niet, terwijl voedselbanken in andere plaatsen er misschien wel om staan te springen :j
Geld geven doe ik niet, want wie zegt wat ze daar mee doen? Als ik hun verhaal over de statuten moet geloven geen voedsel kopen in elk geval, want dat is geen 'overgebleven voedsel wat anders weggegooid zou worden'.

Iemand enig idee waar er in de omgeving van Zwolle nog meer voedselbanken zijn? Misschien zit er een bij die haalbaar is qua afstand en wel graag dingen krijgt van particulieren :)

Hallo,

na aanleiding van een forum op internet waarin bleek dat diverse voedselbanken in Nederland weleens in een supermarkt aanwezig zijn zodat mensen op deze manier tijdens/na het boodschappen doen eten kunnen doneren, vroeg ik mij af of jullie dit ook in Zwolle doen. En zo ja, waar jullie dan te vinden zijn. Is het anders ook mogelijk om als particulier eten te brengen of geven jullie dan toch de voorkeur aan een financiële donatie?

Met vriendelijke groet,

Hierbij mijn bericht, misschien was deze ook niet helemaal duidelijk. Dat kan natuurlijk ook :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:59

Ik ga dit topic een rotschop geven omdat ik denk dat er misschien wel mensen waren die hier destijds meelazen en postten die dit ook graag willen weten.

Na het afwijzende antwoord van voedselbank Zwolle heb ik het verder gelaten voor wat het was. Tot ik eergisteren toevallig tegen de Facebookgroep "Weggeefhoek 038" aanliep. De beheerders van deze groep helpen mensen in Zwolle en omgeving die om wat voor reden dan ook niet in aanmerking komen voor hulp van de voedselbank. Zij verzamelen dus wél heel erg graag etenswaren en daarnaast ook dingen als spullen voor persoonlijke verzorging en andere noodzakelijke dingen waar mensen soms gewoon echt geen geld meer voor hebben. Ik vind dit geweldig en heb er vanavond een zak met eten voor afgegeven bij iemand, maar moest toen meteen aan dit topic denken. Want ze kunnen alle hulp goed gebruiken en ik weet dat er toen hier mensen zaten uit omgeving Zwolle die heel graag wilden helpen in natura. Dus vandaar :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 20:55

Ha! Dat is een rotschop waard inderdaad!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:57

dat is super zeg

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:24

Zou er bij de voedselbanken ook vraag zijn naar 2e hands maar nog zeer nette (kinder) kleding en knuffels etc?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:31

roxiie schreef:
Zou er bij de voedselbanken ook vraag zijn naar 2e hands maar nog zeer nette (kinder) kleding en knuffels etc?

Hiervoor zijn ook locaties voor zoals bv leger des heils ed.
Mijn buurtjes die aangesloten waren gingen vaak naar een soort van ruilbank.
Zij brachten kleding dat ze niet meer pasten en eens per week mochten ze ongeveer 5 kledingstukken per persoon mee nemen.
Ook zijn er kledingbeurzen waar mensen voor een prikkie kleding kunnen kopen en jij bv je kleding kan verkopen.
Jij prijst de kleding ed en brengt het weg en de mensen van de kledingbeurzen verkopen het.
Aan het einde van de dag haal je overgebleven kleding op en jou verdiende geld ;)
Prijzen op deze beurzen liggen tussen de 5 cent en de 10 euro ofzo.

Maw gewoon even goed zoeken ;)

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:05

roxiie schreef:

Voor kleding heb je de kledingbank! Iedereen die naar de voedselbank gaat krijgt een pasje, waarmee je ook naar de kleding bank mag. Dan mag je een aantal kleding stukken per maand uitzoeken per familie lid. Zij hebben ook wel eens andere dingen als handdoeken, knuffels, tassen, schoenen, beddengoed en andere gelijkwaardige producten. Ik denk daarom dat ze knuffels ook wel aannemen!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:44

Alwiene schreef:
Ik ga dit topic een rotschop geven omdat ik denk dat er misschien wel mensen waren die hier destijds meelazen en postten die dit ook graag willen weten.

Na het afwijzende antwoord van voedselbank Zwolle heb ik het verder gelaten voor wat het was. Tot ik eergisteren toevallig tegen de Facebookgroep "Weggeefhoek 038" aanliep. De beheerders van deze groep helpen mensen in Zwolle en omgeving die om wat voor reden dan ook niet in aanmerking komen voor hulp van de voedselbank. Zij verzamelen dus wél heel erg graag etenswaren en daarnaast ook dingen als spullen voor persoonlijke verzorging en andere noodzakelijke dingen waar mensen soms gewoon echt geen geld meer voor hebben. Ik vind dit geweldig en heb er vanavond een zak met eten voor afgegeven bij iemand, maar moest toen meteen aan dit topic denken. Want ze kunnen alle hulp goed gebruiken en ik weet dat er toen hier mensen zaten uit omgeving Zwolle die heel graag wilden helpen in natura. Dus vandaar :D

Super! Ik ben één van die mensen en ga ze meteen even op faceboek opzoeken :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 19:22

Hoop dat je ze gevonden hebt, hoewel de weggeef groep niet alleen hiervoor is maar voor iedereen staat er nu net weer een nieuwe oproep op voor een gezin in nood, hulp is dus hard nodig nog steeds!