Meer vechtsporters?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:59

Hallo allemaal, ik meld me ook.

Vroeger (ruim 10 jaar geleden) actief aan Tae Bo en Kickboksen gedaan. Helaas moeten stoppen door verhuizing, maar na een tijdje begon het weer te kriebelen.
Wel wilde ik iets anders gaan doen, ik wilde graag een compleet pakketje met wapens, self defense, kata's, grond- en staand gevecht, valbreken etc.

Toen vond ik in de buurt een kempovereniging die dat allemaal in huis had en waar ook nog eens een gezellige sfeer hangt.
Inmiddels train ik daar alweer een aantal jaren kempo, kobujutsu en full-contact kempo.

Sinds kort ben ik ook bezig met aikido bij een andere vereniging, ook al zo leuk om te doen.
Als ik de tijd, het geld en de energie had, dan zou ik elke dag wel een vechtsport willen trainen, het werkt behoorlijk verslavend bij mij :')

Knoffer

Re: Meer vechtsporters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:26

Tae Bo, dat is old skool! :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 14:30

Vechtsporten werken verslavend: check :j

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:05

Ja inderdaad, ik vind het ook erg jammer dat ik voor mijn werk niet meer zo veel kan trainen

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:09

Knoffer schreef:
Tae Bo, dat is old skool! :D

Ja haha, Tae Bo was echt ontzettend leuk, bodycombat lijkt er wel heel erg op.

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:25

Ik doe Tae Bo 1x in de week maar vind dat niet echt een vechtsport! :P Is meer conditioneel.

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 16:44

Nee het is ook geen vechtsport, wel veel vechtsportbewegingen, er zitten veel verschillende stoot en traptechnieken in.
Vond het altijd een leuke combi met kickboksen en goed voor de conditie inderdaad.

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:15

Hallo allemaal! Laat ik mij ook maar melden :)

Ik doe sinds kort krav maga, nu helaas even niet ivm rugblessure, maar hopelijk snel weer aan de slag.
Ik train(de) 2 keer in de week, behoorlijk pittig ook. Heerlijk om totaal afgemat de dojo uit te lopen! :D
We trainen gemengd wat ik zelf erg prettig vind, kan een hoop leren van iedereen daar.
Ondanks dat ik hoop het nooit nodig te hebben, vind ik het ook stiekem wel jammer dat ik het geleerde niet in praktijk kan brengen. Juist ook omdat krav maga zo op de realiteit gebaseerd is :+

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:31

Hallo,

Ik ben er over aan het nadenken om een zelf verdegingssport te gaan doen. Nu doe ik nog aan bowlen maar mn partner heeft pas een kindje en nu sta ik elke week alleen. Eigenlijk wil ik er na dit seizoen mee stoppen. Vroeger heb ik jaren lang judo gedaan en daarna een jaar karate. Maar daar ben ik toen wegens tijd gebrek mee gestopt. Nu is eigenlijk de vraag wat een leuke zelfverdedigingsport is.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 01:44

Stendo schreef:
Hallo,

Ik ben er over aan het nadenken om een zelf verdegingssport te gaan doen. Nu doe ik nog aan bowlen maar mn partner heeft pas een kindje en nu sta ik elke week alleen. Eigenlijk wil ik er na dit seizoen mee stoppen. Vroeger heb ik jaren lang judo gedaan en daarna een jaar karate. Maar daar ben ik toen wegens tijd gebrek mee gestopt. Nu is eigenlijk de vraag wat een leuke zelfverdedigingsport is.

Wat de meest reality based verdedegingsport is, is krav maga zonder twijfel.
Ik doe nu kickboksen, mma en krav maga en heb vanallesennogwat gedaan, judo/capoeira tot aan pentjak silat.

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 06:33

Okay, ik had daar nog nooit van gehoord. Maar hoe werkt dat dan als alles is toe gestaan. Of is er een verplichting dat je bij trainingen je tegenstander heel laat?

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 08:25

Bij Krav Maga is inderdaad alles toegestaan.. zelfs ogen uitkrabben en in het kruis schoppen.. As long as it saves your life.

Maar bij trainingen zal je dat nooit doen, tenzij de heren een tok dragen. Bij ons word er heel erg rekening gehouden met het niveau van de individuen in hoe ver je gaat. Maar als er iemand met een verwonding de dojo verlaat, is dat een ongelukje geweest.

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:26

Nou ik heb gekeken en de dichtbij zijnde school zit in nijmegen of ede. Is toch een half uur rijden en je moet nog terug ook. Er zit bij mij ook niet echt iets om de hoek ofzo, maar een halfuur is wel veel. Misschien is taekwando ook leuk. Die school zit een goed kwartier van mijn huisje.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 06:49

Stendo, je moet gewoon op veel plekken kijken en bijna overal mag je wel een keer proeftrainen. Gewoon veel proberen en veel doen, dan vind je het makkelijkst iets wat je leuk vindt :)

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:30

Ja LoveBodin daar heb je wel gelijk in. Ik ga toch eens bij zn krav maga school kijken. Het lijkt me eigenlijk wel heel leuk namelijk.

Astrid_Brann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:55

Oeh wat leuk, een vechtsport-topic :D
Ik meld me ook!

Ik doe momenteel al 3jaar aan Aikido. Dit doe ik 1 keer in de week, maar 2 trainingen staan op de wishlist. Op het moment jammer genoeg niet mogelijk door knie blessure.
Aikido is eigenlijk een vorm van jiu-jutsu, maar het is meer een 'kat-en-muisspel', de bewegingen zijn veel losser dan bij jiu-jutsu.
Het is ook veel minder 'direct', waarbij je bij jiu-jutsu iemands arm breekt, zul je bij aikido iemand enkel in een klem leggen. (bij voorbeeld dan)

Daarvoor een blauwe maandag karate gedaan, maar dat was niets voor mij.
Als klein meisje judo gedaan, tot gele band. Door verhuizing moeten stoppen.

(Ook doe ik aan Kendo en Iaido (ook tameshigiri), maar dat zijn zwaardvechtsporten, ik weet niet of die hier ook tussen mogen O:) )

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:37

Zijn jullie wel eens geblesseerd geraakt door een vechtsport?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:41

Spierpijn, veel spierpijn. Maar nog geen serieuze blessures :)

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:26

Spierpijn, blauwe plekken, schaafwonden, knokkels die open lagen.. :D

Maar dat is allemaal mijn eigen schuld geweest en had niet gehoeven :n

Astrid_Brann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:50

Spierpijn, spierpijn, spierpijn =p
Ook wel eens erg last van mijn rug gehad door verkeerd te vallen, of verkeerd neergekomen te zijn nadat ik gegooid was. Maar niet echt een serieuze blessure. Gelukkig.

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:25

Mixje90 schreef:
Zijn jullie wel eens geblesseerd geraakt door een vechtsport?

Nee nog nooit blessures gehad gelukkig.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:24

Ik wilde eindelijk weer veel gaan trainen, was er een ezel die zo hard een highkick gaf dat mn trommelvlies scheurde xD
Ga nu zoeken naar oorbeschermers haha

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:31

Regelmatig. Twee keer flinke enkelblessures waar ik beide keren maanden mee zoet ben geweest, een zwaar gekneusde elleboog en wijsvinger, dezelfde wijsvinger ook nog 2 keer lichter gekneusd, een lichte hersenschudding, een chronische ontsteking in m'n heup, af en toe een tand door m'n lip, en heel veel blauwe plekken.

Ik ben tamelijk blessuregevoelig :D

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:08

*\o/* Heb me opgegeven voor kickboksen!
Na ja, gastpaps dan..
Over 2 weken beginnen *\%/*
Heb er nu al zin in, eindelijk weer trainen!

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:00

En ook mensen die UFC kijken? Of is dat een beetje te?
Ik kijk er wel graag naar, leuk om mooie knock-outs te zien haha