Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
phormicola schreef:Het 'no poo' concept is vooral handig voor mensen met dik haar en/of krullen. Ik heb zelf sluik en dunner haar (wel veel gelukkig) en helemaal niet wassen is bij mijn haartype heel erg lastig omdat het altijd een vettig uiterlijk zal hebben.
Ik heb siliconevrije conditioner geprobeerd 6 wekenlang, maar ook dat was geen denderend succes.
Air schreef:Heftig hoor Sylvia_B!
Olie is overigens een goede maar milde reiniger, ik reinig mijn gezicht met olijfolie gemengd met castor(wonder)olie en als tonic gebruik ik oranjebloesemwater.
Voor mijn haar en llichaam gebruik ik dan ook geen shampoo of douchegel waar SLS in zit, onnodig voor mij.
Gulpje: Maar iedere dag wassen is aggresief voor je huid en voor je portemonnee.
marleeentje schreef:Na dit topic gelezen te hebben, heb ik nog wel een vraag voor degenen die hun haar 1 of 2x per week wassen... Gebruiken jullie gel, haarlak, wax of dat soort dingen? Ik heb redelijk kort haar en moet er wel iets in doen om het in model te houden. Maar met alleen afspoelen met water, krijg ik de restjes gel er niet uit. Daarom toch maar weer shampoo in mijn haar. Hebben jullie daar ook last van?
Maeve schreef:Tsjah, ik heb het er best voor over om een paar weekjes een beetje vettig haar te hebben en dat het daarna mooier en gezonder isin principe moet het daarna niet meer vet worden MamaMiesje! Je moet alleen even door die periode van 4 weken heen
marleeentje schreef:Na dit topic gelezen te hebben, heb ik nog wel een vraag voor degenen die hun haar 1 of 2x per week wassen... Gebruiken jullie gel, haarlak, wax of dat soort dingen? Ik heb redelijk kort haar en moet er wel iets in doen om het in model te houden. Maar met alleen afspoelen met water, krijg ik de restjes gel er niet uit. Daarom toch maar weer shampoo in mijn haar. Hebben jullie daar ook last van?
Maeve schreef:Tsjah ik denk dat het douchen met zeep/shampoo echt typisch iets is wat wij gewoon en noodzakelijk vinden omdat we eraan gewend zijn. Wat kun je niet van je afwassen met schoon water? Ik denk juist dat, om je huid gezond te houden, het zaak is om zo min mogelijk chemische middelen te gebruiken (en dat geldt trouwens voor je hele lijf, dus ook qua eten e.d.!)
Ik waste mijn haar sowieso al niet vaker dan 1 a 2 keer in de week, douchen doe ik wel eventjes iedere ochtend. En nee, ik draag geen rare geurtjes bij me en ook mijn haar is nu veel beter handelbaar hoor
edit: Douchen zonder zeep doe ik al jáááááren trouwens
Citaat:marleeentje schreef:
Na dit topic gelezen te hebben, heb ik nog wel een vraag voor degenen die hun haar 1 of 2x per week wassen... Gebruiken jullie gel, haarlak, wax of dat soort dingen? Ik heb redelijk kort haar en moet er wel iets in doen om het in model te houden. Maar met alleen afspoelen met water, krijg ik de restjes gel er niet uit. Daarom toch maar weer shampoo in mijn haar. Hebben jullie daar ook last van?
Sylvia_B schreef:Ik heb een extreem overgevoelige huid.
Als baby mocht ik al niet gewassen worden met zeep maar enkel met water met olie erdoor.
Dat is niet minder geworden, dus zo min mogelijk douchen en dan eigenlijk alleen met een olie achtig iets.
Daarna huid plooien droog föhnen en hopen dat er geen open plekken ontstaan.
Vreemd genoeg kunnen mijn handen en voeten wel tegen water en zeep.
Deo is voor mij niet te doen, dan is het na een dag hele open en heb ik smetplekken die WEL echt stinken.
En zeer dat dat doet.....
Elke dag huidlotion is ook niet mogelijk.
Shampoo 1 a 2 keer in de week maar dan wel boven de gootsteen zodat het niet over mijn lijf loopt.
Verder katoenen onder kleding en elke dag schoon.
Ik vraag geregeld en heb nog nooit gehoord dat men luchtjes rook.
Euh ja wel als ik een open plek had....