Chronisch ziek v/d mirena spiraal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:24

hanny_jelke schreef:
heftig verhaal,

ik ben op dit moment ook niet heel blij met mij mirena.

ik heb na de geboorte van mijn eerste zoontje mijn eerste mirena gekregen, omdat mijn zoontje door pil en condoom heen was gekomen. nooit problemen met die mirena gehad, 1x in het half jaar ongesteld. en voelde nooit iets van dat ding. ook tijdeens de seks net, waar voor ik wel was gewaachuwd dat dit soms iritatie kon geven. maar nee niks geen problemen mee gehad.

dus na de geboorte was het voor mij vrij duidelijk er komt weer een mirena, en god wat heb ik er spijt van.
zetten was pijnlijker, regelmatig stekende wee achtige gevoelens in me buik,
baarmoeder ontsteking gehad (kan los staan van de mirena, maar noem hem toch even)
en 24/7 ongesteld, dus na de HA gegaan en de pil er bij gekregen, nou de pijn en zo blijft maar verlies godzij dank geen bloed meer. maar zodra ik de pil een half uurtje later neem als normaal vloei ik al, de pil heb ik voor 3 maanden gekregen en dan zou het normaal moeten zijn volgeens de HA , maar zoals het er nu voor staat heb ik daar een hard hoofd in.

nu wil ik hem er het liefste uithalen, maar de seks missen is geen optie, en het risico om nog een kind te krijgen is te groot, dus moet op zoek naar een alternatief, hoe wel het voor mij heel duidleijk dat ik geen kinderen meer wil (heb er 2) weigeren ze mij te helpen omdat ik nog te jong ben. -O-

De gynaecoloog vertelde mij dat stress en verminderde weerstand bloedingen kan geven wanneer je een mirena hebt. En deze factoren heb je nog wel eens last van als je net moeder bent geworden. Ik probeer mijzelf goed in acht te nemen en houd mijn mirena als leiddraad. het werkt perfect, nagenoeg geen bloedingen/spotting meer en als het wel een keer gebeurd weet ik dat ik een stapje terug moet doen. Wat een uitkomst zo'n Mirena :D :D :D Ik wil nooit meer anders.

depaardenjuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 20:25

Jolliegirl: Wat ik ook zeg de hele tijd, bij 99% gaat het goed. Ik BEN een uitzondering, gelukkig maar! Maar dat neemt niet weg dat er onderzoek naar gedaan moet worden en mensen gewaarschuwd moeten worden. Ik heb redelijk veel literatuur gevonden over vrouwen die auto-immuunziekten ontwikkelden vlak na plaatsing van een Mirena. Voor die auto-immuunziekte heb je genetische aanleg, maar kans is dus dat door de constante ontstekingsreactie in je baarmoeder, je immuunsysteem in de war raakt en je (eerder) die auto-immuunziekte krijgt. Artsen zouden in de toekomst dus Mirena wellicht moeten afraden als er auto-immuunziekten voorkomen in de familie.

Jolliegirl

Re: Chronisch ziek v/d mirena spiraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:26

Begrijp me niet verkeerd TS... Zo bedoelde ik het niet :)
Ik ben het verder wel met je eens namelijk :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:38

Zolang er geen alternatief bestaat, zullen ze uitgaan van de voordelen ervan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:41

Vintage schreef:
Trouwens, ik ontvang ook PB's van bokkers die iets soortgelijks hebben. Onderzoek word gedaan als er veel meldingen binnen komen van ernstige klachten. Vraag je huisarts/gynaecoloog/dermatoloog om een case-report te maken en ga naar http://www.mijnmedicijn.nl en vul daar je ervaringen in. Als er veel klachten zijn dan word er onafhankelijk onderzoek gestart en dan kunnen artsen er niet meer omheen!

Ruim 1400 reakties met een tevredenheid van 4,3....vind ik niet echt 99% gaat het goed......

depaardenjuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 20:42

Jolliegirl schreef:
Begrijp me niet verkeerd TS... Zo bedoelde ik het niet :)
Ik ben het verder wel met je eens namelijk :j

No problemo :)

depaardenjuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 20:58

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:02

ik heb 2 Mirena spiraaltjes gehad zonder bijwerkingen, na verwijderen raakte ik gelijk(bedoeld)zwanger en heb nu 2 baby's 1 van net een jaar en een van 5 weken(2 in 11 mnd) Ik laat volgende maand wel weer een Mirena inbrengen en hopelijk weer zonder bijwerkingen

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:05

ulyse schreef:
hanny_jelke schreef:
heftig verhaal,

ik heb na de geboorte van mijn eerste zoontje mijn eerste mirena gekregen, omdat mijn zoontje door pil en condoom heen was gekomen. nooit problemen met die mirena gehad, 1x in het half jaar ongesteld. en voelde nooit iets van dat ding. ook tijdeens de seks net, waar voor ik wel was gewaachuwd dat dit soms iritatie kon geven. maar nee niks geen problemen mee gehad.

dus na de geboorte was het voor mij vrij duidelijk er komt weer een mirena, en god wat heb ik er spijt van.
baarmoeder ontsteking gehad (kan los staan van de mirena, maar noem hem toch even)
en 24/7 ongesteld, dus na de HA gegaan en de pil er bij gekregen, nou de pijn en zo blijft maar verlies godzij dank geen bloed meer. maar zodra ik de pil een half uurtje later neem als normaal vloei ik al, de pil heb ik voor 3 maanden gekregen en dan zou het normaal moeten zijn volgeens de HA , maar zoals het er nu voor staat heb ik daar een hard hoofd in.

nu wil ik hem er het liefste uithalen, maar de seks missen is geen optie, en het risico om nog een kind te krijgen is te groot, dus moet op zoek naar een alternatief, hoe wel het voor mij heel duidleijk dat ik geen kinderen meer wil (heb er 2) weigeren ze mij te helpen omdat ik nog te jong ben. -O-

De gynaecoloog vertelde mij dat stress en verminderde weerstand bloedingen kan geven wanneer je een mirena hebt. En deze factoren heb je nog wel eens last van als je net moeder bent geworden. Ik probeer mijzelf goed in acht te nemen en houd mijn mirena als leiddraad. het werkt perfect, nagenoeg geen bloedingen/spotting meer en als het wel een keer gebeurd weet ik dat ik een stapje terug moet doen. Wat een uitkomst zo'n Mirena :D :D :D Ik wil nooit meer anders.

ja stress en spanning heb ik op dit moment heelerg last van, (door prive redeens) zal dit voorlopig ook niet weg zakken vrees ik.

depaardenjuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 21:30

o ja, wat ik helemaal vergeet. Ik heb vrijwel direct na het plaatsen 2 ontstoken gewrichten in mijn hand gekregen. Heb er eigenlijk nooit bij nagedacht maar nu ik het eea lees over reuma & mirena... Het zal wel toeval zijn, mijn oma heeft reuma. De huisarts noemt het winterhanden omdat ik er alleen in de winter last van heb.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:59

Jeetje TS, wat onwijs naar voor je!

Ik heb een tijdje geleden gedacht om over te stappen van de pil op een spiraaltje, maar er nooit echt werk van gemaakt. En als ik dit allemaal lees ben ik blij toe!

Wat ik trouwens wel heel belachelijk vind is dat ik in veel reacties lees dat er geweigerd wordt om het ding te verwijderen op verzoek van de patiënt. Waarom is dat? Het is toch jouw lijf, dus bepaal jij of dat ding er uit moet?

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:19

Ik heb 1 mirena gehad en daar had ik geen last van. ik was een van de eerste in Nederland die hem toen had. daarna heb ik er nog 2 gehad en van beide achteraf gezien veel ellende gehad. Achteraf gezien knalde mijn libido naar niveau -100. Toen hij er 2 weken uitwas voelde ik echt per dag mijn libido opkrikken.
Ook werd ik gek van de pukkels die ik jaren gehad heb. Hierdoor heb ik nu een koperspiraal maar dan ben ik helaas ook helemaal niet blij mee want daar heb ik nog meer gezeur mee dan met de mirena. Ik weet het zo langzamerhand niet meer....
Ik snap wel wat jij bedoelt TS met de de dokters weinig weten. Ben inmiddels bij 8 gynacologen geweest de afgelopen jaren en ze vertellen je veel te weinig over de bijverschijnsellen die er toch echt wel zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:51

Vintage schreef:
o ja, wat ik helemaal vergeet. Ik heb vrijwel direct na het plaatsen 2 ontstoken gewrichten in mijn hand gekregen. Heb er eigenlijk nooit bij nagedacht maar nu ik het eea lees over reuma & mirena... Het zal wel toeval zijn, mijn oma heeft reuma. De huisarts noemt het winterhanden omdat ik er alleen in de winter last van heb.

Vallen voor mij steeds meer muntjes hoor, alle gewrichten in mijn handen zijn ontstoken, heb ook reuma in de familie en hoe vaak ik er wel niet over geklaagd heb...de rest van mijn gewrichten doen ondertussen ook fijn mee. Heb mij zelfs zo ziek gevoeld dat ik verdacht was van lyme....Ook is mij bloeddruk de
lucht in geschoten sinds die tijd...fijn

In de bijsluiter toendertijd stonden nagenoeg geen bijwerkingen...Is behoorlijk wat bekend onderhand, de belgische informatie is een stuk uitgebreider.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-11-12 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:59

Ongelofelijk zeg, wát een verhaal!

Na mijn bevalling heb ik ook van alle kanten de Mirena aangeraden gekregen, maar keer op keer bedankt. Ik wil zulke dingen niet in mijn lijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:00

Allemaal wel wat bekende dingen...herinner me trouwens nu opeens dat ik wél met de 1e mirena ook verging van de buikpijn en dat de dokter zei dat 'het tussen mijn oren zat'.

En nu dus samen met de rest van de ellende denk ik dat het kreng eruit gaat...

weet alleen niet welke pil ik dan wil. -O-

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:01

Oh ja, dat herken ik inderdaad ook wel. Ik heb nu jullie het zeggen vooral veel pijn in mijn vingers en in mijn vinger kootjes gehad. Was mij eigenlijk helemaal niet opgevallen dat ik daar nu geen last meer van heb. Mijn vingers voelde vaak pijnlijk en stijf aan inderdaad.

TS kan je in het engels niet het een en ander vinden? Ik heb toen begrepen dat de Mirena in Amerika toen al heel veel gebruikt werd toen ik hem kreeg (is al weer 17 jaar geleden trouwens inmiddels)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:59

Ooh jeetje al de dingen die ik hier lees nu .
Pijn in gewrichten , ontstoken gewrichten . Kamp al heel lang met zere pols , tintelende vingers en armen . Gevoelloos wordt erger .
Nou ja vaag eigenlijk , maar bedenk me dan wel heeft het een link naar de mirena .
Steriliseren zou t handigste zijn maar stel je toch voor dat ik nu de kids 5 en bijna 4 zijn nog een keer broeds wordt en dan kan het niet meer ...
Nou nee , mijn gezin is compleet . Sex is voor de lol en niet met het doel mini me te maken

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 07:18

hanny_jelke schreef:
ulyse schreef:

heftig verhaal,

ja stress en spanning heb ik op dit moment heelerg last van, (door prive redeens) zal dit voorlopig ook niet weg zakken vrees ik.[/quote]

,
Ik vind het verbazingwekkend wat stress met je lichaam kan doen. Voor mij was het een eyeopener dat ik beter voor mijn lichaam moest zorgen. Dit is mijn derde mirena en echt ik zou niet anders meer willen.

Sterkte met alles, ik hoop dat je gauw de stress wat achter je kan laten en dan ben ik benieuwd hoe je ervaring daarna over de mirena zal zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 08:28

Waarom kiezen julle niet voor de pil? Ik moet dat rotding dragen vanwege myomen die niet geopreerd kunnen worden....ik ben 50 en geloof mij, ik ben van slank en spring in het veld in ecochtend een wijf van 70 geworden en savonds kan ik de eerste 20 stapen iet eens lopen van pijn en stijfheid, ik zou dit niet afwachten ook als je jong bent, bij mij zal het nooit meer over gaan....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 08:37

Omdat de pil misschien nog vervelende bijwerkingen heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:35

Ik twijfel gigantisch hoor Russel om terug naar de pil te gaan.
Vooral als ik weer krom van buikpijn hang, pukkels op mijn gezicht zie en haren epileer die ik vroeger niet had..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:38

Omdat de pil ook nare bijwerkingen kan hebben... Heb 'm vijf jaar geslikt: 20 kg zwaarder, minder zin in sex, stemmingswisselingen, buikpijn...

Dat is de reden dat ik een spiraaltje geprobeerd heb, maar dat was dus geen succes.
Laatst bijgewerkt door Doubtless op 27-11-12 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:39

Ik zit chronisch aan de AB dus een pil is dan niet meer echt een optie.
Bij mij bevalt de Mirena tot nu toe heel erg goed, dus voor mij ook geen andere anticonceptie meer :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 09:48

Gister de OP gelezen en gisteraaf direct tegen manlief gezegt: Ik ga geen spiraal laten zetten...

Hij schrok van mijn verhaal en vond het een beetje onzin, tja mannen, het is ons lichaam, niet hun. Ik heb me er daarom wat verder in verdiept en weet nu zeker dat die spiraal er niet komt.
Vroeger aan de pil geweest (Marvalon) en later de prikpil gehad, die trouwens wel goed beviel. :o

Vanwege mijn gezondheid mag ik geen pil meer slikken, alleen een spiraaltje was een optie, maar we gaan wel aan de condooms :o
Ben altijd heftig ongi, maar dat neem ik dan maar voor lief, ook geen gepocus meer aan mijn lijf :n

Dit topic heeft me de druppel gegeven...........

TS sterkte :(:)