hanny_jelke schreef:heftig verhaal,
ik ben op dit moment ook niet heel blij met mij mirena.
ik heb na de geboorte van mijn eerste zoontje mijn eerste mirena gekregen, omdat mijn zoontje door pil en condoom heen was gekomen. nooit problemen met die mirena gehad, 1x in het half jaar ongesteld. en voelde nooit iets van dat ding. ook tijdeens de seks net, waar voor ik wel was gewaachuwd dat dit soms iritatie kon geven. maar nee niks geen problemen mee gehad.
dus na de geboorte was het voor mij vrij duidelijk er komt weer een mirena, en god wat heb ik er spijt van.
zetten was pijnlijker, regelmatig stekende wee achtige gevoelens in me buik,
baarmoeder ontsteking gehad (kan los staan van de mirena, maar noem hem toch even)
en 24/7 ongesteld, dus na de HA gegaan en de pil er bij gekregen, nou de pijn en zo blijft maar verlies godzij dank geen bloed meer. maar zodra ik de pil een half uurtje later neem als normaal vloei ik al, de pil heb ik voor 3 maanden gekregen en dan zou het normaal moeten zijn volgeens de HA , maar zoals het er nu voor staat heb ik daar een hard hoofd in.
nu wil ik hem er het liefste uithalen, maar de seks missen is geen optie, en het risico om nog een kind te krijgen is te groot, dus moet op zoek naar een alternatief, hoe wel het voor mij heel duidleijk dat ik geen kinderen meer wil (heb er 2) weigeren ze mij te helpen omdat ik nog te jong ben.
De gynaecoloog vertelde mij dat stress en verminderde weerstand bloedingen kan geven wanneer je een mirena hebt. En deze factoren heb je nog wel eens last van als je net moeder bent geworden. Ik probeer mijzelf goed in acht te nemen en houd mijn mirena als leiddraad. het werkt perfect, nagenoeg geen bloedingen/spotting meer en als het wel een keer gebeurd weet ik dat ik een stapje terug moet doen. Wat een uitkomst zo'n Mirena