Elektrisch roken (e-sigaret)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:40

Kun jij me vertellen wat een atomizer, clearomizer en cartomizer is? Ik kan het op de eerder genoemde website niet vinden onder vragen. Daar staat alleen hoe je zo'n ding moet schoonmaken. Lijkt me handig om te weten wat het is wat ik schoon maak :')

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:45

ik haal alles van www.vapecheaper.com :+ Staat het allemaal redelijk goed op uitgelegd... Als je bij verschillende modellen kijkt, staat het er ook allemaal bij wat wat is, wat je bij welke sigaret nodig hebt etc. Vandaar ook dat ik daar ben gaan bestellen (en ook omdat de prijs van een starterskit nog best redelijk is)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:59

Xono, ik vond het ook allemaal wartaal, maar toen ik het ding thuis kreeg was het echt rete-simpel. Klik a op b en klik c op geheel. Dat is het idee. :+

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 00:24

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 10:07

welke wegwerp komt er betreft smaak het dichtste bij zware shag? [van nelle]

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:15

vraagje over het vullen, moet je dan echt met een injectienaald elke keer zo'n tankje vullen? is daar niet iets makkelijkers voor :P

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:32

Als ik dit zo allemaal lees lijkt het me best ingewikkeld.
Ik dacht dat een electrische sigaret meteen klaar zou zijn voor gebruik,geen vullen en opladen enzo.
Ik wil ook al zo lang stoppen met roken,maar ook alles geprobeerd.Heb zelfs een Nicotine Inhaler gebruikt,maar dat was veel te zwaar.Je kreeg me toch een stoot nicotine naar binnen,dat je longen werden dicht gedrukt.Nicotine pleisters,op beide armen 1, het hielp wel iets,ik rookte minder.
Ik zou echt niet weten wát ik moet nemen w.b.t. de elcetrische sigaret.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 13:00

Gohya: De Ego-C is echt een fijne. Ik heb gekozen om alles los te kopen, omdat ik de Ego-C Twist wilde en een andere voorkant. Als je wilt kan ik je wel een boodschappenbriefje geven?
Ik heb voordat ik hem kocht 7 uur gelezen en ik snap theoretisch ook nog steeds niet alles. Maar in het gebruik is het echt super simpel!

Die injectienaald heb ik niet nodig. Je moet hem alleen rustig vullen en opletten dat er niets in het luchtgaatje komt.

mariska32: van de wegwerp weet ik dat niet. Ik weet wel dat die Ego-C twist samen met een 18 ml liquid behoorlijk heftig is. En dan heb je liquids met een nog hoger nicotinegehalte!

Serendip90: die Vape klinkt wel "gezonder" en "beter" dan de DK. Maar idd wel iets duurder. Maar ik kan nog ff vooruit met m'n flesjes.

XoNo schreef:
Ik rook menthol en zou graag iets willen wat daarbij in de buurt komt. Hebben jullie tips?
Ik zie dat in die starterkits 2 van die e-sigaretten zitten, waarom is dat?

Ik heb die (strong) mint en die lijkt behoorlijk op menthol. Maar er is ook menthol smaak, maar die heb ik nog niet geprobeerd.
2 is idd wel fijn met opladen. Maar ook idd om 2 verschillende smaken te hebben, vind ik persoonlijk. Ik heb er eentje met vanillie-tabak smaak en eentje met mint-tabak smaak. Wel lekker om te wisselen.

Ik heb ook veel gehad aan dit instructiefilmpje, om een beetje te snappen hoe of wat:

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:11

dus gewoon voorzichtig doen werkt ook ipv een injectienaald, dat is wel positief dan :) als jij een boodschappenlijstje hebt vonnie84 dan graag :)

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 13:17

XoNo: Dit is een beginnersgids over elektrisch roken. Daar staat alles uitgelegd!
http://www.kcer.nl/images/ergb1.pdf
Mocht hij het zo niet doen, via deze link kom je er: http://www.kcer.org/

Mijn boodschappenlijstje:

* Ego-C Twist batterij 650 mah € 20,95 (is een batterij. Deze kun je instellen op sterkte)
* Ego-C upgrade batterij 1000 mah € 19,95 (is een gewone batterij. Je hebt ook nog met 650 mah. Die is goedkoper en volgens mij ook kleiner. Maar daar doe je minder lang mee)
* 5 x G5 510 clearomizer € 9,95 (is de voorkant. De filter zeg maar. Hier doe je de liquid in. Zijn er 5)
* USB lader 1 € 5,95 TYPE: EGO-T/C MET KABEL (Oplader. Is met USB aansluiting)
* AC-USB adapter € 5,95 (tussenstuk om de adapter in het stopcontact te kunnen doen.)
* Liquid (de vloeistof met het smaakje. Kun je zelf kiezen. Kost rondom de 6,50 euro voor 30 ml. Of b.v. die Vape 2,50 euro voor 10 ml.)
* Ego case lang € 9,95 (Is een opbergtasje om hem in te doen. Hoef je niet te kopen. Ik persoonlijk vond dat wel fijn, aangezien mijn jaszakken vol met zand en hooi zitten :o)
Laatst bijgewerkt door Vonnie84 op 02-12-12 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:19

Ik gebruik helemaal geen injectienaald. Het tankje van de e-roll heeft best wel een flink gat waar het tuutje van de DK-liquids gewoon in past.

Ben tot nu toe best tevreden. Heb vrijdag 4 gewone sigaretten gerookt, gister 1. Vandaag nog niks. Zat gister op stal en toen was m'n tankje leeg dus toen heb ik even een sigaretje gebietst van iemand. Vind de tabakssmaak wel echt heel smerig, maar heb er nu pepermunt in (smaakt naar wilhelminapepermunt) en die vind ik goed te doen. Niet zo muffig als een mentholsigaret en niet zo scherp als een clicker.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:30

Goh, ik krijg er wel steeds meer vertrouwen in :) Hoeveel rookte jullie voorheen en hoelang doen jullie nu met een tankje? Ben benieuwd hoeveel geld iets dergelijks uitspaart.

Gezien het feit je onderdelen ook los kunt kopen, hoevaak is dat nodig? Hoeveel kosten ben je daar ongeveer aan kwijt?

Is het voor degene die hier nu e-roken echt een vervanger van de gewone sigaret?

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:42

en de vivi nova die je er nog bij hebt, is dat een aanrader of zijn die g5 510 clearomizer net zo goed?

thanks voor de uitgebreide antwoorden trouwens _/-\o_

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:43

Even een stipje, ben als verwoed roker al bijna overstag na het lezen van jullie verhalen...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:49

Wat me gelijk opvalt aan de e-sig is dat ik veeeeeel meer lucht heb.

Ik moet vanaf m'n auto naar huis (A'dams parkeerprobleem) zo'n 10 minuten lopen. Normaal rook ik dan even een sigaretje. Als ik dan thuis ook nog 2 hoge trappen op moet (woon op 2 hoog) dan ben ik bij de deur wel even buiten adem. Nu dus totaal niet.

(Als ik dat stuk loop zonder te roken ben ik dus bij de deur ook niet buiten adem, dus heb geen last van structurele benauwdheid of iets dergelijks.)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:58

vind het allemaal wel positief klinken,denk dat ik het maar ga proberen. :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:59

Vonnie84 schreef:
XoNo: Dit is een beginnersgids over elektrisch roken. Daar staat alles uitgelegd!
http://www.kcer.nl/images/ergb1.pdf
Mocht hij het zo niet doen, via deze link kom je er: http://www.kcer.org/

Mijn boodschappenlijstje:

* Ego-C Twist batterij 650 mah € 20,95 (is een batterij. Deze kun je instellen op sterkte)
* Ego-C upgrade batterij 1000 mah € 19,95 (is een gewone batterij. Je hebt ook nog met 650 mah. Die is goedkoper en volgens mij ook kleiner. Maar daar doe je minder lang mee)
* 5 x G5 510 clearomizer € 9,95 (is de voorkant. De filter zeg maar. Hier doe je de liquid in. Zijn er 5)
* USB lader 1 € 5,95 TYPE: EGO-T/C MET KABEL (Oplader. Is met USB aansluiting)
* AC-USB adapter € 5,95 (tussenstuk om de adapter in het stopcontact te kunnen doen.)
* Liquid (de vloeistof met het smaakje. Kun je zelf kiezen. Kost rondom de 6,50 euro voor 30 ml. Of b.v. die Vape 2,50 euro voor 10 ml.)
* Ego case lang € 9,95 (Is een opbergtasje om hem in te doen. Hoef je niet te kopen. Ik persoonlijk vond dat wel fijn, aangezien mijn jaszakken vol met zand en hooi zitten :o)

Ik begin het steeds meer te snappen. Jij hebt de boel losgekocht omdat je een andere batterij wilde dan die in de starterkit en een ander mondstuk (clearomizer). :) Ik noem het ff op, dan begrijp ik het zelf beter haha. Mag ik vragen waarom jij niet 2 1000mah batterijen gekozen hebt? Uiteindelijk kom je met jouw boodschappenlijst op ongeveer hetzelfde uit als een starterskit alleen heb je dan andere clearomizers. Waarom wilde jij de G5 510 clearomizers ipv degene in het startpakket? Is het gebruik hier anders van?

Mis ik trouwens niet de atomizers in je boodschappenpakket? Of is dat hetzelfde als een clearomizer?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:08

Hij heeft gisteren tijdens het gamen gewoon een pakje opgerookt, want zijn elektronische sigaretten zitten nog in zijn jaszak.... En maar zeuren dat ie wil stoppen.. Ik kap dus lekker met dingen kopen om te stoppen en ik koop ook geen sigaretten meer... dat ie het lekker uitzoekt.. (Ja, beetje chago... ik kan steeds slechter tegen de rook, vooral als er meer mensen in huis hebben gerookt... dus ik zit aan de medicijnen omdat ik het 's nachts gewoon benauwd krijg dan... en meneer gaat lekker tot 4 uur gamen en ik kwam vanochtend de kamer in en het stonk echt naar rook... heel fijn hoor als iemand zegt dat ie wil stoppen en ondertussen gewoon niet eens zijn best doet... Je moet wel echt willen stoppen, anders helpen die dingen gewoon hetzelfde als de nicotine kauwgom... behoefte uitstellend...)

@het boodschappenlijstje, is een starterskit niet gewoon makkelijker? (nouja, er 2 hebben lijkt mij gewoon praktischer) Betere batterijen is wel handig aan de andere kant, als je er 2 hebt... gooi je de ene in je pc of even in het stopcontact.... Starterskits kosten maar rond de 30 euro op Vape... Dat je liever een clearomizer hebt snap ik wel... lijken me op zich ook wel handig. Maar dan zou je alleen dat los erbij moeten kopen, bij de starterskit...

Op Vape kun je de Ego-C volgens mij redelijk goedkoop in elkaar zetten... starterkit (kop, base, atomizer, batterij, tankjes... dan ben je iets van 20 euro kwijt? maar dan heb je er maar 1... dus volgens mij kom je met de starterskit en eventuele "andere" nog steeds goedkoper uit?

Tabaksmaken zijn nooit echt tabaksmaken; sommige merken proberen iets te doen wat er op lijkt, maar het schijnt altijd tegen te vallen...

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 14:33

_Nelleke_ schreef:
Ik gebruik helemaal geen injectienaald. Het tankje van de e-roll heeft best wel een flink gat waar het tuutje van de DK-liquids gewoon in past.

Ben tot nu toe best tevreden. Heb vrijdag 4 gewone sigaretten gerookt, gister 1. Vandaag nog niks. Zat gister op stal en toen was m'n tankje leeg dus toen heb ik even een sigaretje gebietst van iemand. Vind de tabakssmaak wel echt heel smerig, maar heb er nu pepermunt in (smaakt naar wilhelminapepermunt) en die vind ik goed te doen. Niet zo muffig als een mentholsigaret en niet zo scherp als een clicker.

Heb jij dat ook dat je na een sigaret dol bent? Ik had dat meteen na de eerste dag al. En welke merk smaakjes heb jij? Die tabakssmaak vind ik ook niet lekker. Maar merk dat als ik een smaakje erin doe, ik niet voldaan ben. Dus toch maar tabaksmaak gemengd met smaak, haha.

XoNo schreef:
Goh, ik krijg er wel steeds meer vertrouwen in :) Hoeveel rookte jullie voorheen en hoelang doen jullie nu met een tankje? Ben benieuwd hoeveel geld iets dergelijks uitspaart.

Gezien het feit je onderdelen ook los kunt kopen, hoevaak is dat nodig? Hoeveel kosten ben je daar ongeveer aan kwijt?

Is het voor degene die hier nu e-roken echt een vervanger van de gewone sigaret?

Ik rookte voorheen ongeveer 25 sigaretten. Ik weet nog niet goed hoe lang ik met een tankje doe. Want heb steeds beetje andere smaak erbij gemixt. Maar volgens die site is 10 ml. 80 sigaretten. Dat betekent dat 1 tankje (1 ml.) dus maar 8 sigaretten is. Maar dat kan ik echt niet zeggen. Volgens mij is dat veel meer.

Die onderdelen vervangen snap ik ook niet echt. Ik zet er gewoon denk ik steeds een nieuwe "filter" op (die clearomizer). Kost 2 euro per stuk. Of ik kom er tegen die tijd achter hoe dat zit :D

Het e-roken is voor mij wel vervanging. Maar een gewone sigaret is wel lekkerder. Alhoewel ze niet meer smaken nu. Maar je hebt gewoon je nicotine, je inhalatie en de rook die je uit blaast. Roken is voor mij ook een stukje rustmomentje en dat blijft dus ook voor mij. Ik moet wel zeggen dat ik het puur vol hou vanwege alle positieve punten (goedkoper, gezonder, niet meer stinken, schonere tanden, etc.). Als alles gelijk zou zijn (dus kosten en gezond), zou ik sigaretten blijven roken. Dat wel. Maar waarom precies, dat weet ik eigenlijk niet. Of dat gewenning is tussen m'n oren of dat ik toch de teer o.i.d. mis.

Lisette03 schreef:
en de vivi nova die je er nog bij hebt, is dat een aanrader of zijn die g5 510 clearomizer net zo goed?

thanks voor de uitgebreide antwoorden trouwens _/-\o_

De Vivi Nova gaat niet zo snel lekken en gaat volgens mij minder snel kapot. Bovendien kan daar 2 ml. liquid in i.p.v. 1 ml. Dus minder vaak vullen. Maar ik vind die vivi nova niet zo fijn roken. Tis nogal een groot ding (nogal opvallend, niet echt smoot zeg maar) en het tuitje voor in je mond vind ik niet zo fijn als die van de clearomizer. Ik heb de vivi nova terug in het doosje gedaan. Maar dat is dus persoonlijk.

Dit is Vivi Nova:
Afbeelding
Dit is een andere, maar hier zie je de vorm van dat tuitje beter:
Afbeelding

Dit is de clearomizer die ik heb:
Afbeelding
_Nelleke_ schreef:
Wat me gelijk opvalt aan de e-sig is dat ik veeeeeel meer lucht heb.

Dat had ik ook al na 2 dagen. Dacht al dat dat niet zo snel zou gaan en dat ik me dat verbeelde. Maar ik voel dat ook. Ik was ook behoorlijk aan het hoesten na m'n verkoudheid en die hoest is nu bijna helemaal weg. Terwijl ik weet van voorheen dat ik daar nog wel mee gelopen zou hebben als ik nog zou roken.

XoNo schreef:
Ik begin het steeds meer te snappen. Jij hebt de boel losgekocht omdat je een andere batterij wilde dan die in de starterkit en een ander mondstuk (clearomizer). :) Ik noem het ff op, dan begrijp ik het zelf beter haha. Mag ik vragen waarom jij niet 2 1000mah batterijen gekozen hebt? Uiteindelijk kom je met jouw boodschappenlijst op ongeveer hetzelfde uit als een starterskit alleen heb je dan andere clearomizers. Waarom wilde jij de G5 510 clearomizers ipv degene in het startpakket? Is het gebruik hier anders van?

Mis ik trouwens niet de atomizers in je boodschappenpakket? Of is dat hetzelfde als een clearomizer?

Die Ego-C Twist kun je instellen op sterkere afgifte. Of ja, hardere hijs. Hoe je het maar wilt noemen. En als die-hard roker vond ik dat wel een fijn idee. Die rookt voor mij ook echt super. Maar kan me voorstellen dat sommige hem te heftig vinden. Maar dan kun je hem ook instellen op wat lichter. Maar ja, dan kan je net zo goed een gewone kopen.
Die clearomizer heb ik als tip uit het rokersforum gekregen. Ze lijken veel op die in de starterskit zitten. Alleen het tankje van die clearomizer is doorzichtig, is wel fijn om te zien hoeveel erin zit. En volgens mij lekken ze minder snel dan die uit de starterskit.
Het gebruik is volgens mij ook anders. Want je hebt idd niet te maken met die atomizers. Maar daar snap ik nog niet veel van, om eerlijk te zijn. Heb ook mijn boodschappenbriefje samengesteld op het e-smokersforum ;)

@Serendip: ik heb 2 batterijen. De Ego-C twist en de Ego-C 1000 mah. Ik kende die site van Vape niet, voordat ik hem besteld heb. Heb veel gelezen en mij klonk die Ego-C goed. Dus vandaar dat ik daarvoor heb gekozen. Ik wilde best wat meer uitgeven, als dat kwalitatief ook wat op zou leveren. Mijn lijstje is idd net zo duur als de starterskit. En dan heb je in feite hetzelfde (2 batterijen, ding om liquid in te doen, oplader en tasje). Alles om te kunnen roken als je er liquid in doet zeg maar.
Wel echt balen van je vriend. Tis idd zo dat je er wel achter moet staan om over te gaan. Want anders val je weer terug in je sigaretten-gewoonte.

De tabakssmaak is idd niet zo "lekker" als de gewone sigaret. Het lijkt er niet echt op, want je mist ook een hoop stoffen (teer en die zooi). Maar ik persoonlijk vind het met wat vanille of mint goed te doen.

Ik ben mezelf trouwens met vanalles aan het motiveren. Heb m'n buiten-in-de-kou-rokers-jas uitgewassen en die mag niet meer naar rook gaan stinken (wij roken buiten). Ik rook nog maximaal 2 sigaretten (mag ik van mezelf) per dag. Maar dan mag ik mijn jas niet meer aan. Ik ga baking soda halen om m'n tanden wit proberen te maken en ik ga m'n gezicht elke dag reinigen in de hoop dat m'n huid beter wordt. En van het geld dat ik over ga houden, ga ik iets leuks van doen. Alleen weet ik nog niet wat.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:42

Ik rook die pepermuntsmaak gewoon ongemengd. Had alleen pepermunt en tabak besteld. Tabak ga ik niet meer bestellen, die vind ik echt blegh.
Vanille lijkt me niks, maar iets van lemon of citrus dan weer wel. Wil ook nog wel een scherpere menthol proberen.
Heeft iemand al ergens eucalyptus gevonden? Die wil ik!

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:57

Ik heb van Vape nog peppermint en mint die nooit gebruikt gaat worden :') Hij wil alleen maar aardbei, blueberry en peach? :S

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:33

Nelleke, hoe bevalt jou het e-roken nu? :) Mag ik vragen waar jij je e-sigaret besteld hebt?

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:06

ik heb gisteren besteld, op dezelfde site als vonnie84, vanochtend al een mailtje dat ze het aan het inpakken waren +:)+ gelijk een aantal verschillende smaakjes meebesteld omdat verzenden naar belgie best aan de prijs was (had het wel in nld bij mijn moder kunnen laten brengen maar dan duurt het weer langer voor ik ze heb :P )

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:11

XoNo schreef:
Nelleke, hoe bevalt jou het e-roken nu? :) Mag ik vragen waar jij je e-sigaret besteld hebt?

Ik ben nog steeds blij. Heb vandaag 1 sig. van een collega gerookt en ik vond 'm smerig en gelijk een half uur misselijk. Ben dus nu wel een beetje klaar met gewone brandsigaretten haha!

Ik heb die van mij besteld op cmalo.nl. Volgende dag direct in huis.

Ik heb de eroll, wilde per ce een e-sig die niet zo groot/zwaar/lomp/opvallend was. De batterij houdt het verrassend goed, zeker met die externe portable lader kan ik er bijna 2dg mee doen zonder verder in de gewone oplader te doen. Het tankje (0,5mm) is wel heel snel leeg. Doe ik eigenlijk maar 2/3 sigaretten mee. Dus wel vaak bijvullen.

Voor de andere e-rokers, vormt zich bij jullie in het tankje (bij mij doorzichtig) ook wat condens?

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 22:31

Nelleke: op die site van jou hebben ze nog meer DK smaakjes! Maar wel veel duurder. Raar? Daar is het 3,15 euro voor 10 ml. Op die E-cig4u is het 6,50 euro voor 30 ml.

Ik kan geen duidelijk plaatje vinden van de eroll. Ben wel benieuwd.

Ik heb trouwens geen condens in m'n tankje.