Stoppen met nagels bijten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:03

Ik volg!Ik heb bytex in de kast staan, de eerste keer dat ik eht op deed, wou ik een kauwgom uit mijn mond halen.Nou geloof me dat deed ik geen 2e keer hoor!! xD En toen smeerde ik het niet meer op.Ook is dit niet handig als je veletjes van je lippen afhaalt, of je vingers aflikt ofso.Ook dat mensen mij slaan (en niet zo'n beetje ook niet) werkte niet.En veel nagelslakken.Want als ik dan op school beet, had ik angelak op mijn tanden en dan schaamde ik me.DUs beet ik ook niet meer.Maar thuis wel :P.Nu heb ik gewoon nepnagels op.Ik ben nog van plan om acrylnagels te doen zodra dit mag.
Nepnagels helpt tot die tijd wel.Ik bijt veeel minder, en kom er niet doorheen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:18

Ojee jullie moeten echt willen hoor!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:10

Ik ben ook nog steeds clean! Sinds 15 november niet meer gebeten.
Mijn nagels groeien best snel, maar ze zijn echt ontzettend week en breken dus snel af.
De nagel van mijn pink is nu lang, maar ik kan hem zo omplooien.

Morgen heb ik een afspraak voor gel nagels. En hoewel ik een "french" heel mooi vind, ga ik
toch voor een full colour aangezien mijn nagelbed zo klein is, en dan wordt dat niet mooi met
het witte randje.

Heeft iemand hier ervaring mee? Door het jarenlange bijten is mijn nagelbed heel klein,
gaat dat ooit nog 'groeien' of blijft dat zo klein?

Aan iedereen die een poging doet om te stoppen: VOLHOUDEN!
De onbewuste handeling om met je vingers in je mond te gaan zitten mindert echt met de tijd!
Ik had al zoveel dingen geprobeerd, maar 'cold turkey' werkt voor mij blijkbaar nog het beste :)

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:19

Ik deed dit ook, maar ik ben gestopt met behulp van nepnagels :)
Bij mij werkte ook niks anders, en dit hielp erg goed :)
Laatst bijgewerkt door XxSasjuhh op 27-01-13 13:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:20

brownhorse schreef:
Ik deed dit ook, maar ik ben gestopt met behulp van nepnagels :)
Bij mij werkte ook niks anders, en dit hielp erg goed :)

Heb je nu ondertussen nog nepnagels? Indien niet, zijn je eigen nagels nu sterker dan voorheen?

XxSasjuhh

Re: Stoppen met nagels bijten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:22

Nee, die heb ik maar 2 weken gebruikt :)
Mijn nagels breken wel snel, omdat de halve bovenlaag er af is, maar dat is bijna uitgegroeit *\%/*

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:29

Ooh jep, dat heb ik ook, ik pelde ook altijd de bovenste laag van mijn nagel.
En in de nagel van mijn wijsvinger zat echt een deuk, die is er ondertussen gelukkig
wel uitgegroeid :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:27

Bij mij zien mijn nagels er NIET uit. Heb volgens mij vlak onder mijn nagels een soort van kloofjes waardoor de witte rand wat terugtrekt en het nagelbed kleiner wordt. En die randjes bijt ik dus af :o. Mijn nagels zijn nu best gevoelig en daarnaast worden ze er dus niet mooier op. Moet dit patroon toch maar zien te doorbreken, straks mijn nagels maar weer eens lakken :)

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:38

Ik meld me even!
Het is me een keer gelukt! Toen had ik hele lange nagels, maar sinds kort ben ik toch weer aan het bijten...met als gevolg..korte nagels.
Dus ik praat gezellig mee :)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 20:10

We zijn al weer bijna een jaar verder..
En ik ben er nog niet mee gestopt :')
Dat zal wel weer mijn goede voornemen worden voor 2014.. En dan waarschijnlijk 2015.. en....

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:11

Ik bijt ook nogsteeds :')

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:14

Mij is het éindelijk gelukt om te stoppen met bijten én knippen! Ik bijt al een poosje niet meer, maar had nog wel de neiging mn nagels vaak te knippen zodat ze maar zo superkort bleven. Nu probeer ik dat niet meer te doen en jawel, ze groeien! Nu snap ik ook eindelijk het nut van nagellak, al die troep onder je nagels verbergen (of de hele dag bezig zijn met die troep eronderuithalen :') )

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:16

ik beet eerst ook nagels maar toen ik een beugel kreeg lukte het nietmeer en ben ik daardoor ook gestopt...

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:16

Het is mij ook gelukt! Ik wil al stoppen sinds dat ik naar de 1e klas ging, zit nu in het eerste jaar van het hbo :+
Had het nooit verwacht want ik bijt al nagels sinds dat ik naar de kleuterschool ga.
Maar halverwege dit jaar dacht ik: 'Hanne, je hebt eind juni een bruiloft, dan móet je mooie nagels hebben!'
Ik ben van de een op de andere dag gestopt, maar ik moet ze wel elke dag lakken, zodra er niks op zit scheurt alles en ga ik er aan zitten en is het einde verhaal :')

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:20

Ik kan trouwens, als ik goed kijk, nog wel zien hoe ver ik ooit heb gebeten. Omdat ik op een gegeven moment ook het spul onder je nagel ging afbijten, nagelbed heet het blijkbaar :P En dat groeit blijkbaar niet meer aan?

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:24

bij mij groeit dat wel aan, ik beet dat idd ook af.
't duurde wel een poosje trouwens, ben nu een halfjaar verder, maar je ziet het al een poosje niet meer hoor!
Laatst bijgewerkt door Hannemarie op 29-10-13 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:25

Je nagelbed afbijten :? ?????

Niikiit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:28

Het is mij al een paar jaar geleden gelukt, alleen ben ik blijkbaar overgegaan op de velletjes rondom de nagels :') Dat wordt mijn voornemen voor 2014!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:33

Ik heb mbv gelpolish al een klant van het nagelbijten af geholpen, maar hier ben je helaas nog te jong voor. Maar misschien over twee jaar? (Als het niet gelukt is)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:36

Ik bijt mijn nagels en vel :') Het ziet er niet uit en ik vind het ook echt niet leuk maar doe het al zolang ik me kan herinneren. Als ik nagellak op heb bijt ik niet, totdat er een 'gat' in zit of het niet netjes is, dan bijt ik ook gewoon de nagellak er af. Echt hopeloos ben ik -O- Alles al geprobeert. Vies spul op de nagels en zelfs al dat als ik beet, iemand in mijn omgeving me mocht slaan :+

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:57

Hannemarie schreef:
bij mij groeit dat wel aan, ik beet dat idd ook af.
't duurde wel een poosje trouwens, ben nu een halfjaar verder, maar je ziet het al een poosje niet meer hoor!

Ah oke! This nu ongeveer een maandje, anderhalve maand dat mn nagels echt langer aant worden zijn, dus vandaar :P

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:10

Hallo.

Ik ga poging 378996 ondernemen om te stoppen. En nu moet het.

Vandaag naar de tandarts geweest om mn voortand te laten repareren.
Ik dacht dat het was afgebroken met brood eten. Helaas kom ik bij de tandarts binnen lopen. Ziet mijn afgebroken hoekje, wil mn nagels zien en zegt direct waarneer stop je. Als je zo doorgaat kan ik over een paar maanden weer je voortanden prepateren..... help dacht ik. En nu is het klaaar. Ik ga mn best doen om te stoppen.

Lees morgen even topic bij :o

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 23:03

LadyMadonna schreef:
Ik heb mbv gelpolish al een klant van het nagelbijten af geholpen, maar hier ben je helaas nog te jong voor. Maar misschien over twee jaar? (Als het niet gelukt is)

Mag vanaf je 16de? Gelukkig is dat geen 2 jaar, maar 1 jaar en 2 maand :P Dus dat valt nog mee.
Zal wel kijken als het dan nog niet gelukt is, maar hoop eigenlijk voordat ik mijn diploma (Hopelijk) in ontvangst mag nemen toch wel betere nagels te hebben.. :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 23:14

Na 30 jaar bloedfanatiek nagelbijten ben ik gestopt *\%/*
Heb nu hele nette nagels.

Waarom? Was het ineens zat.
Was aan het solliciteren en bedacht me wat een idiote indruk het maakt als je er netjes uitziet en dan van neurotisch aandoende kluifjes hebt.
Daarnaast wilde ik graag lange nagels voor dat we gingen trouwen, daarna wil immers iedereen je ring zien :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:10

Sizzle schreef:
wat een idiote indruk het maakt als je er netjes uitziet en dan van neurotisch aandoende kluifjes hebt.

Oh dit is ook mijn grootste ergernis aan mijn nagelbijt-verslaving. Doe altijd mijn best om er leuk uit te zien, make-up perfect, leuke outfit.... en afgrijselijke nagels. Ik let ook altijd op andermans nagels :=.
Een paar posts hierboven wordt gellac genoemd. Misschien is dat nog een idee voor mij. Als mijn nagellak netjes zit dan kan ik er goed vanaf blijven. Maar als er een hoekje vanaf is, bijt/kras ik alle nagellak er ook af. Met gellak zou dat dan niet hoeven gebeuren gok ik.