dat klinkt misschien eng, maar die mensen zijn er om anderen te helpen

succes
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Morrow_Less schreef:Ja ik weet het, als iemand lacht weet ik 100% zeker dat het over mij gaat. Ik krijg het neit uit mijn hoofd om te zeggen 'nee het is om een mop dat ze lachen'.
Hoe boost je je zelfvertrouwen eigenlijk.
moonfish13 schreef:Zoals je hier mee omgaat zou ik je ook voorbij lopen zeg ik eerlijk.
Ik heb de laatste jaren flink wat meegemaakt en op dit soort mensen zou ik niet zitten te wachten.
Ga een hobby zoeken, lekker de deur uit.
Ga sporten, ga een dagritme inbouwen. Ga je je vanzelf lekkerder voelen, wat je dan ook uitstraalt.
Met inzet kan er een hoop hoor.
, lekker aardig zeg.
Dan durf je meer, ben je spontaner.moonfish13 schreef:Neuh ik geloof dat je daar niet over kan oordelen zo.![]()
Maar ik heb weinig met mensen die zwelgen in zelfmedelijden.
Probeer iets, doe wat.
En als het niet alleen lukt zoek hulp.
Durf te wedden dat je die eerste uitspraak niet zou doen als je mij zou kennen.
Menino schreef:ik vind het ook zo'n makkelijke uitspraak. Nogmaals, het gaat er niet om hoeveel mensen je ontmoet als je niet de skills hebt om ' vriendschappen ' aan te gaan.
Dus dan kan je alsnog wel bij 3 sportclubs gaan ofzo, als je niet de sociale skills hebt (die voor andere heel natuurlijk zijn) hebt om écht in contact met mensen te komen. Tja. Dan schiet het niet op. En dat heeft idd niets met inzet ofzo te maken, maar eerder met vaardigheden die je moet ontwikkelen. Dat gezeik altijd van ' ga iets doen met je leven, ga op zoek naar een vereniging blabla.' En als het dan weer niet lukt is het alleen maar een extra knauw voor je ego. Je moet sociale contacten niet vermijden natuurlijk, maar als je er telkens op zoek naar gaat en je kunt er uiteindelijk niet zo goed mee omgaan is dat errug slecht voor je zelfvertrouwen.
En ik denk dat onzekerheid een grote rol in speelt. Daardoor blijf je vaak erg afstandelijk omdat je niet gekwetst wil worden door mensen. Maar juist door die afstandelijkheid zul je mensen nooit leren kennen en blijf je erg alleen. Daar zal TS echt van af moeten komen.
Als ik zou merken dat iemand erg allenig is dan zou ik diegene niet juist nog extra gaan mijden. Dat zou ik erg sneu vinden eerlijk gezegd.
) 22. Ik heb het ook altijd moeilijk om met nieuwe mensen leren om te gaan. Op dat gebied ben ik niet zo erg sociaal. Al kom ik bij iedereen over als een zéér sociaal persoon. Zelf op mijn werk geloven ze niet dat ik echt wel verlegen kan zijn. (als ik de mensen eenmaal goed ken heb ik gewoon een grote mond
)
durf eigenlijk die titel niet zo goed te geven. Maar goed, heb nu een vriend, enkele goede kennissen, mijn gerbils, een verzorgpaardje, een aantal buren waarmee ik op de gang soms een praatje maak, en Bokt. Daar kan ik eigenlijk best wel goed mee leven
Op deze manier kan er niet zoveel fout gaan namelijk.
Op momenten dat ik niet goed in mijn vel zat had ik mijn vriend om op terug te vallen, het is echt een socialiteitsles geweest voor mij