BAH!! Vieze oren, vieze tanden, gele tanden, noem maar op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:47

LoveUggs schreef:
Jacquelinee_ schreef:
Ik heb van beide last wat de TS noemt in de openingspost, dat oorsmeer had ik een jaar lang last van gehad, hoe goed ik het ook schoonmaakte, maar dat kwam door een oorontsteking, en niks hielp, ik liep om de 5 minuten naar de wc om het schoon te maken, had ook een jaar lang mijn haar niet in een staart/knot terwijl ik dat altijd heb, om mijn haar maar voor mijn oren te houden dat andere niks zouden zien, ik schaamde me er echt dood voor :o Nu gelukkig geen last meer van, alleen als ik verkouden ben, maar dat is een kwestie van 'sochtends schoonmaken en heb de rest van de dag nergens meer last van :)
En lichtgele tanden heb ik ook, maar dat heb ik altijd, ik poets 2 soms 3 keer perdag (sochtends en savonds en als ik tussen de middag thuis ben). Maar ik krijg ze niet witter dan dat ze nu zijn, heb ook al jaren ontstoken tandvlees, maar hoe goed ik ook poets, en ik spoel met mond water, het blijft ontstoken, dus ik heb er maar mee leren leven na jaren, en dat is t beste wat je kan doen :) Mocht iemand een goede tip hebben, hoor het graag! :)

Dat is wel vervelend! Vandaar dat ik ook in mn op heb staan dat het me spijt voor de gene die er last van hebben...
Het is gewoon heel vies om tegenaan te kijken, maar denk wel dat je dat snapt! :o Weet je tandarts hiervoor geen oplossing?

Dat snap ik maar al te goed! Ik zelf vind het ook ontzettend vies, schaam me er ook voor, ben ook blij dat ik nu zo goed asl van dat oorsmeer afben, alleen als ik dan nog verkouden ben. De tandarts zegt altijd maar dat ik nog beter moet moetsen, maar laatst zei die wel dat het er al beter uit zag, ben nu wel elektries gaan poetsen, denk dat dat ook wel helpt.

@Sabbientje ja ik adem idd veel door mijn mond, kan dat ook daar aan liggen ja?

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:54

LoveUggs schreef:
Valliej15 schreef:
Ik Heb ook een tandenfobie maar daarnaast heb ik nog een fobie .... etende mensen !
Ik kan er niet maar dan ook echt helemaal niet tegen als ik iemand hoor eten !! vooral appels , beschuitjes of koekjes ... dan word ik echt he-le-maal gek !

Stom he ?

Haha! Dat is zeker raar! Eten is ook iets dat je zelf doet.. Heb je er dan geen moeite mee iets te eten waar andere mensen bij zijn?

Nope , totaal geen moeite mee om zelf te eten , ook omdat ik mezelf niet hoor eten haha maarja ... kan er weinig aan doen , schijnt zelfs een soort ziekte te zijn ( hersen afwijking ) als je hier niet tegen kan

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:38

owwww...eetgeluiden := gruwelijk :x
ik kan daar intern echt hysterisch van worden , smak, kraak, sop en kreun geluiden/geluidjes van etende mensen ... ik loop ook soms gewoon weg dan :j
heb me wel aangeleerd het binnen te houden, de emoties die er bij vrij komen zeg maar ...

Valliej15

Re: BAH!! Vieze oren, vieze tanden, gele tanden, noem maar op

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:52

Ik heb het ook aangeleerd binnen te houden ( de opmerkingen die mij te binnen schieten ) maar ik word in mn hoofd helemaal gek !

ik loop ook weg of in een restaurant even tot 100 tellen , dan gaat het meestal wel

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 10:21

Haha, lijkt me idd vervelend als je uit eten gaat en niet tegen etende mensen kan!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:02

Sonja_vR schreef:
ik kan daar intern echt hysterisch van worden , smak, kraak, sop en kreun geluiden/geluidjes van etende mensen ... ik loop ook soms gewoon weg dan :j
heb me wel aangeleerd het binnen te houden, de emoties die er bij vrij komen zeg maar ...

Ik ben het met zo'n beetje alles in dit topic eens, maar vooral met dit!
Mijn moeder eet echt met hele vieze geluiden... En ze ademt ook heel zwaar, dat vind ik ook vreselijk. %)
En ik heb in de trein ook altijd de pech dat er iemand met eten naast me komt zitten, dat is echt vaste prik. Meestal sta ik dan op en ga ik op een klapstoeltje in het halletje zitten of zo. Bah bah bah :r :r :r

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:46

Oooh waar ik zo slecht tegen kan, zijn mensen die naast mij aan hun nagels zitten te knagen, gatver :r

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:52

Eetgeluiden kan ik echt helemaal gek van worden.. Daarom staat de tv ook luid en duidelijk aan als we aan het eten zijn. Kan wel janken als ik eetgeluiden hoor..
Vieze adem en gele tanden/oorsmeer vind ik ook niet zo fijn om te zien/ruiken..
Maar realiseer je wel dat sommige mensen héél snel gele tanden krijgen, hoe goed ze ook poetsen..

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:56

Ja wij eten aan tafel ... wat een hel!!!

Ik kan dus idd ook wel janken als ik het hoor :P
het verschil tussen gele tanden en vieze tanden zie ik wel heel makkelijk hoor ! gele tanden kan idd gebeuren maar smerige tanden ... daar komt mn maag inhoud gewoon van naar boven !

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:52

Ik kan ook absoluut niet tegen etende mensen...
Bij mij is het zo erg dat ik serieus waar....oordopjes in doe als we naar de bios gaan, ik wordt gek als ik dat geknaag hoor.
* KRRRTTT....KRTTTTT....KRRRTTT * hoor je dan constant ( mensen die popcorn eten )

:+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:54

Ik kan daar inderdaad ook niet tegen!
Krijg er rillingen van :\

Vlekjes heb ik ook op mijn tanden. Witte vlekjes weliswaar, maar je ziet ze wel.
Komt door een antibiotica kuur die ik heb gekregen als peuter.
En ze zullen helaas nooit meer weg gaan... Ik vind het er echt niet uit zien.
Maar het ziet er gelukkig niet vies uit. (volgens mij...)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:56

sunshine schreef:
Ik kan ook absoluut niet tegen etende mensen...
Bij mij is het zo erg dat ik serieus waar....oordopjes in doe als we naar de bios gaan, ik wordt gek als ik dat geknaag hoor.
* KRRRTTT....KRTTTTT....KRRRTTT * hoor je dan constant ( mensen die popcorn eten )

:+

Ik moet altijd de neiging onderdrukken om niet de bak af te pakken en te roepen; zo, nou is het klaar! }>

Ik zat laatst naast een supersnelle eter: binnen 15 minuten de hele bak leeg. Ideaal haha :D

IndezzW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:05

Ik vind het vies dat sommige meiden met langere nagels deze niet goed schoonmaken wanneer ze bij hun paard zijn geweest. Sowieso zijn vieze nagels smerig, maar als je bij je paard geweest bent zijn ze extra vies. Knip ze af of gebruik een nagelborsteltje, bah. Daarnaast vindt ik alle stukjes/vlokjes/propjes/dingetjes/smeersels in neuzen, oren, mond en haren vies. Haha ik let er ook altijd extra op bij mezelf dat ik zonder deze extra's voor de dag kom ;).
Als mensen iets eten wat ik erg vies vind of wat stinkt kan ik trouwens ook heel misselijk worden en moet ik weglopen. Dat heb ik bijvoorbeeld met gekookte eieren, vis en bepaalde kazen.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:36

Ik kan ook echt walgen van al die dingen die worden opgenoemd, maar waar ik echt het slechtst tegen kan is iemand die rochelt en zijn geel/groene fluim uitspuugt :r . Dan sta ik echt te kokhalzen. Of kinderen met snotneuzen die het dan oplikken :r

Oh en wij hebben een collega die ook zo luid eet. ze likt bij elke hap haar 10 vingers af en smakt behoorlijk. Ze is flink zwaar en eet ook voor 10. Zodra zij gaat eten zie je iedereen ineens klaar zijn met hun pauze :=

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:41

Vieze lichaamsgeur en etens resten vind ik ook smerig :j bah
Maar gele tanden heb ik zelf helaas ook.. Ik wou dat ik van die mooie blinkende tanden had maar helaas. Al vanaf jongs af aan en zit aan de familie. Terwijl ik 3 soms zelfs 4 x per Dag m'n tanden poets.. Ook spoel en flos ik elke dag een paar keer. Maar helaas.. Dat word later een kunstgebitje :+
Maar idd sommige mensen zie je gewoon dat ze hun tanden niet poetsen en er allemaal plak op zit.
Bah daar word ik misselijk vam :+

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:53

Vieze tanden, onverzorgde nagels, meeeters en puisten met een kop vind ik ook allemaal smerig, maar wat ik minstens net zo smerig vind, zijn van die vieze kalk/ schimmel voetnagels en dan nog blootsvoets of met sandalen lopen :r ....

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:57

blackpegasus schreef:
Ik kan ook echt walgen van al die dingen die worden opgenoemd, maar waar ik echt het slechtst tegen kan is iemand die rochelt en zijn geel/groene fluim uitspuugt :r . Dan sta ik echt te kokhalzen. Of kinderen met snotneuzen die het dan oplikken :r

Jaa kinderen met snotneuzen! Van dat opgedroogde snot! Dan denk ik 'Moeders, veeg dat is af!' ^)
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 20-11-12 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:57

Herken vooral de oren heel erg :Y) . Vooral ook met die in-ear oordopjes van tegenwoordig, bah.
Ben zelf ook gefocussed op mijn eigen oren, heb een tijd psoriasis IN mn oor gehad, dus toen ook elke avond schoonmaken en pielen eraan..

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:07

oeh een topic voor mij :=
Vreselijk die vieze oren en vieze tanden :n

Heb jaren een vriend gehad die geen wattenstaafjes kende, die heb ik vaak aangezet tot poetsen.
Mijn huidige vriend rookt maar die poetst wel netjes zijn tanden 2x per dag dus hij heeft (in de mate van het mogelijk) best een proper gebit.

Zelf sta ik makkelijk 2x per dag met wattenstaafjes te keuteren (erg ongezond maarja) en poets elke morgen mijn tanden grondig want ik heb een hekel aan een slechte adem (bij mezelf en anderen).

Prut in de ogen en duidelijke puisten kunnen ook mijn aandacht behoorlijk trekken :=

Hetgene waar ik ook een grondige hekel aan heb zijn mensen die met hun mond open kauwen, alsof tegenwoordig niet meer wordt geleerd om met je mond dicht te kauwen := := :=

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:16

Ik heb echt een enorme voetenfobie. Van vieze voeten kan ik ook echt serieus over mn nek gaan. Vooral de vorm van voeten en teennagels vind ik echt ranzig. Vooral mannen/vrouwen die hun teennagels niet op tijd knippen waardoor ze dus teennagels hebben die langer zijn als hun tenen, bah :r
Vriendlief is hier overigens wel blij mee want ik wil ook nooit mijn koude voeten aan hem opwarmen in bed. Maar hij kan me ook gigantisch pesten door zijn voeten bij mij in de buurt te leggen waardoor ik uit bed spring en niet meer in bed durf totdat hij zijn voeten op zijn eigen plek heeft liggen :o

Ook vind ik mensen (vooral jongere) 'vies' die overduidelijk een beugel hadden moeten krijgen maar dit niet hebben gehad waar hun tanden dus schots en scheef staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:19

*houdt haar tenen onder haar deken* Ik vergeet ze te knippen , lukt ook amper :+

Mijn vader scheurt ook het vlees van kippenbotten af en spare ribs , zijn kunstgebit is niet goed meer en dan klakt het erover en maar door trekken :r

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 08:29

tjonge, wat hebben jullie een rotleven als je je zo aan alles ergert!
Lijkt mij niet gezond als je zo gefocust bent op het uiterlijk van mensen...
Probeer er eens langs heen te kijken naar de mens achter de "gebreken"!
Veel van wat jullie hier opnoemen is niet eens te wijten aan slechte verzorging maar aan medische problemen....
Een verkoudheid onder de leden hebben kan al zorgen voor een niet fris ruikende adem.
Elk mens heeft wel eens een puistje zo hier en daar.
Niet iedereen is gezegend met een stralend wit gebit.
Elk mens heeft lichaamsbeharing en scheren is een keuze, geen verplichting!
Oudere mensen hebben vaak (lichte) incontinentie, en ja, dat ruik je. Maar dat wil niet zeggen dat ze zich niet wassen.
Slecht passende kunstgebitten zijn meer te wijten aan de onbetaalbare zorg dan aan de onwil van de mensen (niet iedereen kan zich een dure tandartsverzekering veroorloven)

Eerlijk gezegd erger ik me meer aan de arrogantie die jullie hier ten toon spreiden dan aan lichamelijke gebreken van mensen.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:10

wratten :r
en heel grote moedervlekken :r

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:28

Sonja_vR schreef:

Nouu.. wij hebben op kot (op kamers in België) een jongen die enorm smekt, mompelt en kreunt tijdens het eten!!
Echt niet normaal! Alsof hij moeite heeft met eten (en nee dat heeft hij niet, want hij eet veeeel)
Daar wil je gewoon niet naast zitten met eten :')

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:30

woofie schreef:
tjonge, wat hebben jullie een rotleven als je je zo aan alles ergert!
Lijkt mij niet gezond als je zo gefocust bent op het uiterlijk van mensen...
Probeer er eens langs heen te kijken naar de mens achter de "gebreken"!
Veel van wat jullie hier opnoemen is niet eens te wijten aan slechte verzorging maar aan medische problemen....
Een verkoudheid onder de leden hebben kan al zorgen voor een niet fris ruikende adem.
Elk mens heeft wel eens een puistje zo hier en daar.
Niet iedereen is gezegend met een stralend wit gebit.
Elk mens heeft lichaamsbeharing en scheren is een keuze, geen verplichting!
Oudere mensen hebben vaak (lichte) incontinentie, en ja, dat ruik je. Maar dat wil niet zeggen dat ze zich niet wassen.
Slecht passende kunstgebitten zijn meer te wijten aan de onbetaalbare zorg dan aan de onwil van de mensen (niet iedereen kan zich een dure tandartsverzekering veroorloven)

Eerlijk gezegd erger ik me meer aan de arrogantie die jullie hier ten toon spreiden dan aan lichamelijke gebreken van mensen.

Nou ik kan gewoon niet tegen mannen met lange nagels en daar kunnen ze wel wat aan doen!
Inderdaad, sommige dingen kunnen mensen niks aan doen, daar zal ik ook geen problemen mee hebben :)