hormonale migraine/hoofdpijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:15

Alet74 schreef:
Ik gebruik al jaren Marvelon, maar heb eigenlijk geen idee of dat een sterkte pil is. Het is wel een zoveel fasen-pil heb ik me laten vertellen, die opbouwt en dan weer afbreekt. Kan dat er nog iets mee te maken hebben? (daarom heb ik toch die stopweek?)

Waarom stop je dan? Je kan toch rustig doorslikken?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:27

Agossie schreef:
Als ik dit zo allemaal weer lees, daarbij bedenkend dat een geboorte ook niet geheel pijnloos is en de maandelijkse ongemakken (los van de hoofd-, buikpijnen) van de vrouwen kan ik alleen maar denken:
Gut, wat zijn mannen eigenlijk watjes...

P'sies...

Alet74

Re: hormonale migraine/hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 22:04

Maandag heb ik n.a.v. dit topic een heel lijstje oplossingen/pijnstillers bij me. Ik zou morgen eigenlijk met een nieuwe pilstrip moeten beginnen, maar wacht nog even. Misschien is doorslikken bij een andere pil beter of weet ik veel wat. Ik wacht af.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:06

Alet74 schreef:
Maandag heb ik n.a.v. dit topic een heel lijstje oplossingen/pijnstillers bij me. Ik zou morgen eigenlijk met een nieuwe pilstrip moeten beginnen, maar wacht nog even. Misschien is doorslikken bij een andere pil beter of weet ik veel wat. Ik wacht af.

Veel succes gewenst! Of het nou wel of geen migraine blijkt te zijn, hoofdpijn is sowieso geen lolletje. :-(

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:12

Ja hoor hier nog 1. Een volle week Vreselijke hoofdpijn. Geen enkele pijnstiller werkt.
Soms is het zo erg dat ik echt mijn ogen niet meer open kan houden. En licht gewoon zeer doet. Word er misselijk van vaak.

Ik weet niet wat voor menstruatie pijn ik liever heb. Buikpijn of hoofdpijn. Beide is niet prettig. Maar ik heb nooit echt buikpijn als ik menstruatie heb. Alleen die vreselijke hoofdpijn.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:35

Ik heb nog niet alles gelezen, maar ik heb het ook.

Toen ik aan de pil was had ik het heel erg, op het laatst had ik het bijna 1-2x per week. Ben toen gestopt met de pil en nooit meer migraine gehad, tot laatst weer een keertje toen ik net ongesteld was geworden. Maar het was toen wel een stuk minder heftig als toen ik nog aan de pil zat!

Ik had sowieso altijd hoofdpijn toen ik nog aan de pil zat, nu bijna nooit meer, wist niet dat ik ook kon leven zonder hoofdpijn. := Dat houdt me ook een beetje tegen om weer met de pil te beginnen en 'm dan zo lang mogelijk door te blijven slikken (dat was een mogelijke oplossing volgens de dokter namelijk, al had ik niet alleen migraine tijdens de stopweek, dus vraag me sowieso af of doorslikken wel zou helpen).

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 10:09

Ja ik heb het ook, gemiddeld 2-3x per maand migraine. Is pas vastgesteld door de neuroloog. Ik heb sinds mijn geboorte een cyste in mijn hoofd. En heb vaker hoofdpijn dan andere, maar nooit gedacht dat het migraine was. Tijdens een aanval slik ik een combi van paracetamol. Brufen bruis en domperidon voor de misselijkheid. Aanval duurt 2-3 dagen, maar geen tijd om in mijn bed te blijven liggen. Ik voel ze aankomen en kan het dan redelijk onder drukken. De neuro wilde mij preventieve medicatie geven, topamax of propranolol maar dat wil ik nog niet. Heb nu fromirex tabl gehad, maar nog niet genomen.

KinkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:26

Ik meld me ook. Heb het nu meer dan 20 jaar en bijna altijd een week voor ik ongesteld moet worden (ik slik de pil). Inmiddels kan ik ook de voorboden herkennen. Het begint eigenlijk altijd 's avonds...ik moet opeens een korte periode ontzettend veel gapen en word dan erg moe. De volgende ochtend heb ik pijn aan de linkerkant van m'n neus, daarna krijg ik hoofdpijn (linkerkant) en voel me ontzettend ellendig. Koud, misselijk, ellendig als bij een griep aanval. Meestal duurt het een dag en bij een relatief rustige aanval duurt het soms 2 dagen. Heel toevallig ontdekte ik eind vorig jaar dat de simpele antigrippine pillen iets helpen, ik was ziek en kreeg migraine en nam bij toeval zo'n pil. Is gewoon paracetamol, vit.c en cafeine. Heb het idee dat wanneer ik te vroeg zo'n pil neem, het niet helpt. De aanval moet dus helaas al wel even duren.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:48

Invisible schreef:
De neuro wilde mij preventieve medicatie geven, topamax of propranolol maar dat wil ik nog niet. Heb nu fromirex tabl gehad, maar nog niet genomen.

Meteen topamax als je 2-3 aanvallen per maand hebt? Wow, daar sta ik even van te kijken (viel bij mij in de categorie van 'last resort' opties). Is wel een heftig middel, in mijn ervaring, dan zou ik toch eerst de propranolol proberen, heeft in elk geval minder bijwerkingen. Maar als je het zonder profylaxe afkan, is dat natuurlijk altijd beter. :)

Ik zit er nu zelf dus middenin, maar het is echt een stuk beter dan een paar jaar geleden. Inmiddels drie ochtend achter elkaar wakker met aanval, maar geweldig getimed, vrijdag had ik vrij genomen van werk, dus kon door de relpax en aanval heenslapen, gisteren heb ik 's middags nog een tukkie gedaan om de postdrome eraf te slapen, en vanochtend kon ik het af met een sumatriptan, dus dat gaat alweer lekker de goede kant op. Met een beetje mazzel ben ik er over een paar dagen weer vanaf voor zo'n 5 maanden.

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 13:01

Dallista schreef:
Invisible schreef:
De neuro wilde mij preventieve medicatie geven, topamax of propranolol maar dat wil ik nog niet. Heb nu fromirex tabl gehad, maar nog niet genomen.

Meteen topamax als je 2-3 aanvallen per maand hebt? Wow, daar sta ik even van te kijken (viel bij mij in de categorie van 'last resort' opties). Is wel een heftig middel, in mijn ervaring, dan zou ik toch eerst de propranolol proberen, heeft in elk geval minder bijwerkingen. Maar als je het zonder profylaxe afkan, is dat natuurlijk altijd beter. :)

2-3 migraine aanvallen per maand en dan heb ik de gewone "hoofdpijn" nog niet meegerekend. Maar liever nog niet. Dan was mijn voorkeur ook propranolol, omdat ik niet hoef af te vallen.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:23

Invisible schreef:
2-3 migraine aanvallen per maand en dan heb ik de gewone "hoofdpijn" nog niet meegerekend. Maar liever nog niet. Dan was mijn voorkeur ook propranolol, omdat ik niet hoef af te vallen.

Bah, en hoofdpijn is zo vervelend. ;(

Iedereen reageert weer anders op medicijnen, natuurlijk, maar ik ben wel geschrokken van de topamax, wat een creepy spul was dat. Leek wel alsof mijn lichaam gewoon geen hongersignalen meer gaf. Ik kon 's avonds met moeite 1 bord leegeten, en dan de volgende avond aan het diner realizeerde ik me dat ik sinds de vorige avondmaaltijd niets meer gegeten had, gewoon omdat ik geen enkele trek had... Dat kan niet goed zijn! Nou, dan vliegen de kilo's er wel vanaf, maar ja, als het voor frequentie van de aanvallen ook niets doet, dan is er echt geen reden om ermee door te gaan. :o

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:26

Ik had sumatriptan (geloof ik, of iets wat daar op lijkt), nou nooit meer! Kreeg heel erg druk op mijn borst en kramp in mijn nek, was bijna nog erger dan de migraine zelf. Heb het daarna nooit meer durven gebruiken. :o Gelukkig daarna vrij snel gestopt met de pil en dus geen migraine meer gehad.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:41

Triptanen kunnen idd erg vervelend zijn :j Ik krijg ook altijd een eng gevoel in m'n borst en een pijn die begint in je nek en dan langzaam naar je voorhoofd kruipt. Daarna moet ik altijd slapen, dat is alleen handig as je thuis bent en verder niets hoeft te doen.
De dag daarna ben ik heel erg schrikkerig. Ik gebruik die pillen dan ook bijna nooit :')

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:42

Ja, idd, ik was heel de tijd heel schrikkerig!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:53

Ik zweer bij sumatriptan, geen bijwerkingen behalve dat ik vermoeid ben na een aanval, maar dat heb ik sowieso na een migraine aanval; dat, en dat ik onwijs ga bunkeren, kan me dan tonnetje rond eten aan suikerproducten; niets is veilig voor me. Vandaag moet de boetseer-marsepein eraan geloven. ;)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:55

Ja, ik ben ook altijd doodmoe na een aanval. Vreselijk.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:34

Moe en trillerig na triptanen. Maar wel heerlijk slapen en daarna voel ik me stukken beter!

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:52

Wat herkenbaar hier en ook met de sumatriptan .
Na een aanval en innemen van sumatriptan ben ik zo moe en ga daarna heel veel zoetigheid eten.

Ik merk wel dat de aanvallen in de stopweek de ene keer erger zijn dan de andere. Met mijn vorige pil de diana 35 was het verschrikkelijk nu is het minder en de laatste stopweek bijna geen last gehad.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 21:09

Vanmorgen bij de huisarts geweest. Hij raadde me naproxen aan. Doorslikken van de pil was hij niet zo'n voorstander van. Andere optie is de prikpil, daar moest ik maar een over nadenken en wat info over gaan zoeken. Dus dat ga ik maar eens doen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 20:56

Vanmorgen de prikpil gekregen. Nu afwachten hoe het gaat, ik ben erg benieuwd!

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:13

Wat een ellende, zijn er meer mensen die spuiten als ze niet thuis zijn, en zo ja werkt het dan bij jullie?
Vannacht met een vriendinnetje gaan stappen en had al zo'n migraine voor we gingen dat ik in de tram had gespoten, ga dan ook niet naar huis. Ik wil niet mijn hele leven laten bepalen door mijn gezondheid. Al snel werd ik heel misselijk, hikken, kokhalzen en ben ik naar huis gegaan. Migraine is nog steeds niet weg. Wel minder. Rijden jullie ook paard direct na het sspuiten?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:01

Bij een migraine aanval doe ik helemaal niets, anders gaat het helemaal niet over. Als ik het nog voel rondzweven, dan doe ik heel rustig aan. Anders komt er direct weer een aanval achterweg.

(Ik spuit niet, ik word niet erg misselijk namelijk dus ik kan de tabletten prima innemen en die neem ik ook wel onderweg als het nodig is. Al breek ik de tablet dan in tweeën, anders is het niet vertrouwd :') )

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:30

Nee ik wilde al zeggen ik doe ook niks meer....zodra ik het voel opkomen zeg ik al mijn afspraken gelijk af voor 2 dagen...vriendlief doet dan alles in huis (ja hij is super!) en ik kruip onder de wol tot ik weer normaal kan functioneren zonder kloppende pijn in m'n hoofd te krijgen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:47

Nog meer mensen die Immigran inspuiten tijdens een aanval? Ben namelijk benieuwd naar ervaringen en hoe jullie er mee om gaan..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:10

Ik ga door met wat ik moet doen tijdens een aanval. Ik weiger om een stop op m'n leven te zetten. Ja, het voelt vreselijk om met een aanval te werken (vooral als je kinderen paardrijles geeft _O- ) maar ik val liever dood neer dan dat ik me laat leiden door m'n migraine.