Moeilijke eter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:27

Wat een herkenning... Heel fijn

Ik ben erg moeilijke eter, mede door dat ik dingen nu niet "lust"
En door mijn darm problemen... Ik zou graag willen, maar het gaat niet... Ik kokhals er van,
Of scheit me helemaal leeg

Wat ik wel eet... Alles lust ik wat er op een normale Nederlandse ontbijt tafel staat...

Qua groente eet ik enkel sla, komkommer. De rest is gewoon echt vies.

Qua ongezond eten, lust ik bv geen pizza, of shoarma , geen Chinees ect.

Qua fruit eet ik bijna alles

Mijn mams is een echt hollandse pot eter... Groente, aardappelen en vlees en jus.

Jakkkkkkes. Dat krijgt ik echt niet weg, meestal eet ik dan stukje komkommer en een bakje yoghurt met musli, en later op de avond ga ik aan de boterhammen....

Ik heb overigens altijd honger...

Zonnetje81

Re: Moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 00:23

Ik ga ook alleen ergens eten waar ze biefstuk hebben of gewoon simpel eetcafe met saté (at ik tot een aantal jaar geleden ook niet) of schnitzel. Ik probeer ook niks aparte omdat ik het zonde vh geld zou vinden. Laatmij maar thuis als je bij de Chinees wilt eten.

Als kind was ik inventief met het weg smokkelen van eten. Mijn ouders heb ik tot wanhoop gedreven met het niet eten. Zeker niet verwend. Er is voor mij nooit apart gekookt. Ik ging liever naar bed zonder eten dan eten wat ik niet weg kreeg. Tot laat laten zitten hielp niet. Niks hielp. Het enige wat ze deden was om de dag iets koken wat ik wel lustte. De andere avond at ik brood.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 06:08

mlc schreef:
Nanno_123 schreef:
mijn moeder is nogal een kei in smaakloos eten bereiden..

Kook zelf een keer wat, kan je moeder misschien ook nog wel van leren :P Bijv. een lekkere pasta carbonara met verse tagailetelle platte peterselie en pancette en zelf de roomsaus maken met slagroom, eierdooiers en parmezaanse kaas. kan niet mislukken

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 11:57

Ik heb zelf een week gekookt, maar zij at mijn eten niet omdat ze aan de lijn is.. zij eet alleen maar vieze sla met vieze groentes enzo hahaha! koolhydraten dieet hahaha, dus dat botst!
en sorry maar je voorbeeld klinkt al heel vies :x ik houd niet van kaas :')
verschrikkelijk he?

Mijn zusje en mn stiefvader vonden het wel lekker wat ik gemaakt had *\o/*

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:12

Wat herkenbaar! Ik at vroeger ook helemaal niks... Alleen maar gekookte aardappels met appelmoes als avondeten :')

Daar kwam verandering in toen ik een vriend kreeg. Ben netjes opgevoed, en bij anderen thuis kan je natuurlijk niet gaan mutsen met eten... Ik netjes al het eten geprobeerd waarvan ik thuis (soms) nog net niet over mijn nek ging zo vies als dat het was en uiteindelijk was het best lekker :) Dingen die ik echt verschrikkelijk vind (kaas, spek, ham, worst) schep ik netjes van mijn bord over naar die van mijn vriend die daar heel erg gelukkig van wordt :D

Ga lekker uitproberen, begin met kleine porties groente bij je eten. Een gewone tomaat of stuk komkommer vind ik ''kaal'' niks om te eten maar een komkommer door een salade heen is best lekker, en een warme tomaat door mijn eten heen vind ik echt heerlijk!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 16:52

bij mijn vriend lust ik inderdaad ookal veel meer, omdat hij gewoon lekkere kruiden gebruikt enzo!

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:05

Even een stipje, hier ook een moeilijke eter... (ja eindelijk toegegeven :') )
Ik lust dus echt geen brood. Vind het gewoon rond uit ranzig. Dat is echt niet handig aangezien ik zo'n 5 dagen per week tijdens lunch van huis ben. Ik lust wel graag harde broodjes of kadetjes maar gewone botherhammen vind ik echt om te kotsen.
Fruit en groente en vlees gaan er redelijk goed in.
Maar ik lust bijvoorbeeld ook absoluut geen snijwaren of kaas of melk.
Ik neem nooit lunch mee naar school. Ik heb wel honger dan hoor, maar als ik brood meeneem en het is pauze dan blegh....
Mijn ouders vinden dat ik maar gewoon brood moet meenemen. Ik schakel meestal over op ongezond voer, waar ik me later dan weer misselijk door voel.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:05

Zou het ook niet een beetje leeftijds gebonden zijn? Als ik jullie profielen bekijk zijn de meeste nog onder de 20.

Ik had op die leeftijd ook wel dingen die ik niet lekker vond en nu wel eet.
Alhoewel ik nog steeds geen tuinbonen lust. :D
Oja ben ong 2x zo oud als jullie.

Misschien moeten jullie eens wat recepten van Jamie Oliver gaan proberen. Die heeft hele scholen weer aan het gezond eten geholpen die eerst alleen maar pizza, patat en hamburgers lusten.
Je had die lui moeten zien en horen toen er ineens sla in de vitrine lag.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:35

Het is net of ik mijn eigen verhaal lees in de beginpost TS := Hoewel, ik lust vrijwel al het fruit, maar ook ik ben een héééle moeilijke eter, vooral wat betreft avondeten. Ik ben gek op volkorenbrood met vrijwel elk beleg dus wat dat betreft heb ik het makkelijk :+
Maar als ik van mijn ouders groente moest eten, deed ik altijd een hapje in mijn mond en nam vervolgens een grote teug melk en slikte het zo door, zodat ik het maar niet hoefde te proeven.

Op bokt komen ook wel eens topics voorbij met kooktips oid: 'doe er lekker een champignon erdoorheen, aubergine en paprika. Even roerbakken samen met de maiskolven en je kunt heerlijk eten.' Nou heerlijk kotsen zul je bedoelen :r

Ga het topic even doorlezen voor tips.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 21:08

de maiskolf oke, maar laat de rest maar zitten en kom maar hier met een pot zout!
hahaha, echt leuk om te lezen!

Ik denk niet dat het leeftijdsgebonden is, want ik heb het al zolang ik leef en zag ook meerdere reageren van rond de 30 dus denk niet dat het zo is.. mijn nicht is trouwens ook 30 en nog veeeeeeeel erger dan ik!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 06:19

ik ben ook een hele moeilijke eter. gelukkig is het wel al iets minder dan vroeger. toen luste ik echt alleen maar chocopasta, friet, pizza en spaghetti/macaroni. nu walg ik van spaghetti en macaroni. ik krijg het gewoon niet meer af en moet inderdaad er ook van kokhalzen. qua vlees eet ik geen kip en vis. soep eet ik ook bijna niet, alleen erwtensoep. groente lust ik ook niet heel erg veel, alleen worteltjes, rodekool, witlof en spinazie.

erg moeilijk met uiteten als je alleen maar een varkenshaas met friet lust. de sla die ernaast ligt blijft meestal liggen. als ik bij andere mensen ben dan eet ik het vaak uit beleefdheid wel gewoon. maar dan wel met een heeeeeel groot glas drinken voor de smaak weg te spoelen.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 10:50

als ik zeg dat ik geen soep lust alleen erwtensoep word ik altijd uitgelachen..
maar er bestaan dus meer gekken:D

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:10

Ik eet ook van die rare combinaties :')

Ik hou niet zo van Nasi (haal de groenten eruit, watje ben ik...) maar als het een nasischijf uit de frituurpan is, dan lust ik het wel. :+
En wortels vind ik rauw niet lekker, maar als het in zo'n potje in het zuur zit, dan wel. Maar dat is gewoon een hele andere smaak, dan snappen mensen nooit.
Geldt ook voor komkommer, vind ik rauw niet echt lekker, nogal waterig meestal. Maar als mijn ma het in een zuurbad heeft gelegd met peper, zout en verder azijn en water, dan vind ik het ineens superlekker. :')

Vroeger durfde ik nog wel wat dingetjes te proeven, maar nadat ik drie keer achter elkaar iets proefde, het niet lustte en de smaak de hele avond in mijn mond hing... -O- Ben ik daar ook voor een groot deel mee opgehouden. Een van die dingen was trouwens Pringles Azijn geloof ik. Mijn god, wat een gore smaak zeg... Nog een dag geproefd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 16:40

Wat de boer niet kent vreet die niet. Zeggen mijn moeder en vriend altijd. Chinees grieks en dat allemaal maak je mij ook niet blij mee :p

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 16:49

Cowgirl schreef:
Misschien moeten jullie eens wat recepten van Jamie Oliver gaan proberen.

Dat vind ik wel een goeie tip. Ga gewoon zelf eens wat meer koken!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 23:08

Ik lust juist vaak rauwe groentes wel maar niet gekookt hihi

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:46

Pff die reactie kreeg ik laatst ook eens TS, dat mn ouders me niet goed hadden opgevoed omdat ik 'niks' lust..
Lust door het zelf moeten koken wel al een stuk meer gelukkig, maar fruit of groenten komen er helaas nog steeds (bijna) niet in.. Nu helaas wel een ijzertekort, maar gelukkig hebben ze daar pilletjes voor (oeh slecht he hihi)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 08:33

Wat ik me dan wel afvraag: hoe at je vroeger TS?
Je at met de pot mee, maar wat dan? (Schepte je toen al veel aardappelen en jus op met een klein beetje groente en vlees bijv.?) En wat at je overdag? Snoepte je veel?

Het is vaak namelijk aangeleerd. Iemand die bijvoorbeeld gewend is heel smaakloos te eten, kan zout al een verrijking vinden! Ik at juist veel zout en probeer nu geen kruiden uit potjes te gebruiken, dat vind ik nu weer veel lekkerder.
Iemand die heel vet eet, vind sla niks aan en andersom.

Je kunt het jezelf dus ook aanleren als je het echt vervelend vindt. Ik ben ook niet echt een sla-eter. Maar met een lekkere dressing erbij lust ik het wel! Of een paar schijfjes tomaat, beetje sla of komkommer, ui rauw op mijn broodje ei maakt het ook erg lekker! Terwijl ik die dingen apart niet zoveel aan vindt.

Mijn vriend is echt een vleeseter en houdt niet zo van groente. Maar als ik met veel liefde een groentebommetje als avondeten maak zonder vlees, hoor je hem niet klagen hoor.

Eigenlijk is alles lekker te maken als je er tijd en liefde in stopt :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:07

Rosannee_ schreef:
Gebakken aardappels met curry, gehaktballetjes uit de prei als ik me niet vergis en komkommer met arromat :)
Gebakken aardappela zijn voor mij de oplossing van gekookte want de structuur is heel anders :) niet zo zompig of zacht

Voor mij zijn ze de oplossing omdat ze niet zo droog zijn. :)

Soms denk ik dat er gewoon iets mis is met mijn speekselproductie, omdat ik droge dingen er moeilijk weg krijg... Kipfilet (tenzij in kleine blokjes in saus), varkenshaas (moet ook altijd een halve pan roomsaus over, vind ik qua smaak trouwens wel erg lekker, alleen krijg het écht moeilijk weg -O-), gekookte aardappels, varkensfiletlapjes...

Die vent van 200 kilo en zijn bezopen idee over opvoeding, oei... Ik quote mezelf uit een ander topic. :Y)
Konstantine schreef:
Wat een oorlog hier over wel of niet je bord leegeten...
Wisten jullie kruisvaarders al dat bewezen is dat (kinderen) dwingen om het bord leeg te eten leidt tot overgewicht en/of eetstoornissen?
Er ontstaan mentale problemen met eten (het wordt gezien als iets naars, zoals enkele moeilijke eters hier al aangaven) én fysieke problemen: als je vaak door het 'ik zit vol'-signaal dat je lichaam geeft heen eet, geeft je lichaam dat signaal op een zeker moment helemaal niet meer en zit je dus nooit vol, waardoor je maar blijft en blijft (vr)eten... Met alle gevolgen van dien.

Zo'n goede opvoeding is dat dus helemaal niet, je kind dwingen z'n bord leeg te eten. ;)

Hahahaha Aranel. _O-

Laura: Grieks eten vind ik echt heerlijk, bij de Griek eet ik alles, maar volgens mij is die kok daar stiekem ook tovenaar of zo, werkelijk alles smaakt daar heel anders dan anders. :')

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 10:30

Ik eet ook overal appelmoes of ketchup bij ;) denk dat veel mensen dat doen voor de 'smaak'
droge groente/vlees/ aardappels zo zelf vind ik ook niet lekker zonder appelmoes :+