Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
mlc schreef:Nanno_123 schreef:mijn moeder is nogal een kei in smaakloos eten bereiden..
Bijv. een lekkere pasta carbonara met verse tagailetelle platte peterselie en pancette en zelf de roomsaus maken met slagroom, eierdooiers en parmezaanse kaas. kan niet mislukken
ik houd niet van kaas

Dingen die ik echt verschrikkelijk vind (kaas, spek, ham, worst) schep ik netjes van mijn bord over naar die van mijn vriend die daar heel erg gelukkig van wordt 
)
Hoewel, ik lust vrijwel al het fruit, maar ook ik ben een héééle moeilijke eter, vooral wat betreft avondeten. Ik ben gek op volkorenbrood met vrijwel elk beleg dus wat dat betreft heb ik het makkelijk 

Ben ik daar ook voor een groot deel mee opgehouden. Een van die dingen was trouwens Pringles Azijn geloof ik. Mijn god, wat een gore smaak zeg... Nog een dag geproefd!
Rosannee_ schreef:Gebakken aardappels met curry, gehaktballetjes uit de prei als ik me niet vergis en komkommer met arromat
Gebakken aardappela zijn voor mij de oplossing van gekookte want de structuur is heel andersniet zo zompig of zacht

), gekookte aardappels, varkensfiletlapjes...
Konstantine schreef:Wat een oorlog hier over wel of niet je bord leegeten...
Wisten jullie kruisvaarders al dat bewezen is dat (kinderen) dwingen om het bord leeg te eten leidt tot overgewicht en/of eetstoornissen?
Er ontstaan mentale problemen met eten (het wordt gezien als iets naars, zoals enkele moeilijke eters hier al aangaven) én fysieke problemen: als je vaak door het 'ik zit vol'-signaal dat je lichaam geeft heen eet, geeft je lichaam dat signaal op een zeker moment helemaal niet meer en zit je dus nooit vol, waardoor je maar blijft en blijft (vr)eten... Met alle gevolgen van dien.
Zo'n goede opvoeding is dat dus helemaal niet, je kind dwingen z'n bord leeg te eten.