Zorgverzekering 2013, welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

loontje

Re: Zorgverzekering 2013, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:03

Ik blijf lekker zitten waar ik zit.DSW...Nooit problemen daar,declaratie's altijd binnen een week geregeld en klopt er iets niet dan binnen enkele dagen ook geregeld.Dus al met al gewoon super.
Plus dat ik me meen te herinneren dat de premie niet om hoog gaat bij hun,altijd mooi mee genomen.
Het basis+ av-top verzekering samen met mijn kindjes. en betaal 133,25.Is voor vele aan de hoge kant maar voor mij dekt het waar ik gebruik van maak.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 07:58

Grr ik vandaag net mijn premie betaald, ik, arme student, amper geld :P Schrijven ze gelijk nog een keer automatisch incasso voor de volgende maand eraf. Ja doei, ik bellen, 'oh sorry mevrouw we gaan er vanuit dat iedereen dat wel goed vind ' Ja hallo een studentenverzekering die moeilijk doet? Nou.. wat een 'studenten ' verzekering. Dus ik kan het terug innen via de bank en later betalen. Tja.. het was voor heel iets anders en ik betaal altijd de rekening van de maan die is geweest. Wie weet ben ik wel het hoekje om voor de volgende maand , tsjongejonge. Maar goed.. Hij kon het wel veranderen.. maar dat ging pas per december in, dus bijna geen moeite want per januarus ben ik gevlogen.

Pff... good friday morning!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 08:03

AustriaTrick schreef:
Grr ik vandaag net mijn premie betaald, ik, arme student, amper geld :P Schrijven ze gelijk nog een keer automatisch incasso voor de volgende maand eraf. Ja doei, ik bellen, 'oh sorry mevrouw we gaan er vanuit dat iedereen dat wel goed vind '

So dat is smerig! Heeft overigens niks met studentenverzekering te maken - je mag niet zomaar je incasso's gaan veranderen. Punt. Had je eigenlijk wel toestemming voor automatische incasso afgegeven?

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 08:19

Shadow0 schreef:
AustriaTrick schreef:
Grr ik vandaag net mijn premie betaald, ik, arme student, amper geld :P Schrijven ze gelijk nog een keer automatisch incasso voor de volgende maand eraf. Ja doei, ik bellen, 'oh sorry mevrouw we gaan er vanuit dat iedereen dat wel goed vind '

So dat is smerig! Heeft overigens niks met studentenverzekering te maken - je mag niet zomaar je incasso's gaan veranderen. Punt. Had je eigenlijk wel toestemming voor automatische incasso afgegeven?

Nee nooit toestemming voor gegeven, had ik ook gezegd

'Nee mevrouwtje, daar gaan we altijd van uit' :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 08:25

AustriaTrick schreef:

Volgens mij is dat gewoon illegaal. Terugboeken, klacht bij de bank indienen, en een kopietje daarvan naar consumentenbond/radar/kassa lijkt me niet verkeerd. Hoeft allemaal niet uitgebreid... maar zonder incasso afschrijven en dan ook nog zeggen dat ze dat structureel doen, da's echt niet aanvaardbaar!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 08:39

ik zit nu bij FBTO, met uitgebreid tanden pakket, die kosten haal ik er wle uit := lang leve erfelijk slecht gebit + veel penicilline etc tijdens mijn jeugd .

voor komend jaar moet ik even uitzoeken wat ik doen, checken welke verzekeraars toch concerta vergoeden ondanks dat dat volgens de regeltjes niet verplicht is, Fbto deed dit wel altijd, maar moet even checken of dit nog is en nog blijft.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 09:50

Shadow0 schreef:
AustriaTrick schreef:

Volgens mij is dat gewoon illegaal. Terugboeken, klacht bij de bank indienen, en een kopietje daarvan naar consumentenbond/radar/kassa lijkt me niet verkeerd. Hoeft allemaal niet uitgebreid... maar zonder incasso afschrijven en dan ook nog zeggen dat ze dat structureel doen, da's echt niet aanvaardbaar!

Heb het via de bank laten terugboeken :j Ik ga inderdaad maar eens even een briefje schrijven.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:04

Ik zat eerst bij CZ, en nu bij CZ direct (net laten overzetten), ik betaal rond de 110 euro in de maand, zit groot deel tandarts in en ook fysio (geloof iets van een 15 beurten).

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 13:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:54

Hee de verzekeraar waar ik naartoe ga verlaagt zijn premies terwijl mijn huidige ze verhoogt. Dat is fijn :+

Eerder dit topic zei i knog dat ik prima zat bij ZK.. maar ze zijn er achter dat ik niet meer thuis woon en mag dus niet in het eerdere collectief blijven. Dus nu ga ik bij mijn werk in het collectief :)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:20

Ik blijf gewoon bij de zelfde. Voor mijn man is dat het ONVZ (via MKB collectief, scheelt 10%) en voor mij en de 2 oudste kinderen Interpolis. Via Rabo collectief. Scheelt 10% per jaar per verzekerde. De 2 jongste kids een studentenverzekering via Rabo/Interpolis. Interpolis vergoedde vorig jaar ook in de basisverzekering ziekenhuiskosten, hoop dat ze dit nu ook blijven doen. Moet ik nog even uitzoeken.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 22:50

Ik zat te denken aan Take Care Now , :) en dan alles wel op zn minimaalst, kom je uit op een euro of 102, met 350 ,- eigen risico.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:01

:D Ik stap ook maar weer eens over. Weer een welkomsbonus opstrijken met dezelfde korting. Mijn man blijft waar ie zit ivm de kinderen. (orthodontie)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 11:02

Iemand ervaring met Energiek? Via Independer geeft hij die aan als goedkoopste..
Kost mij 97,65euro per maand.. Is een verzekering speciaal voor vrouwen.. Heeft 80 reviews, waarvan slechts 2 voor 'slecht' kiezen, en de rest allemaal voor 'goed' of 'zeer goed'.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 11:18

AustriaTrick schreef:

Alleen van de grootste verzekeraars ja... anderzorg bijvoorbeeld heeft nog niets op de site staan.
Terwijl dat toch een prijsvechter is (en ik er ook heel tevreden mee ben ).

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 11:29

Ik betaal 107 en krijg 70 euro vergoeding terug. Mijn eigen risico is er wel elk jaar gelijk de eerste 2 maanden al uit ivm medicijnen.

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:28

Tanya schreef:
Iemand ervaring met Energiek? Via Independer geeft hij die aan als goedkoopste..
Kost mij 97,65euro per maand.. Is een verzekering speciaal voor vrouwen.. Heeft 80 reviews, waarvan slechts 2 voor 'slecht' kiezen, en de rest allemaal voor 'goed' of 'zeer goed'.

Hier ben ik ook benieuwd naar! Ben ook aan het kijken voor een zorgverzekering!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:08

Hmm ik hoorde dat ik toch mocht blijven zitten bij ZK, en mijn premie gaat mooi 10 euro omlaag :D

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:58

gabyfedde schreef:
Ik wacht de verschillende prijzen nog even af. Ben nu verzekerd bij Anderzorg en dat bevalt goed (heb ook nooit iets, dat scheelt ook). Als een andere verzekering veel goedkoper is zal ik overstappen.

Voor iedereen: als je een goed gebit hebt is een tandartsverzekering echt geldklopperij.

met het dikgedrukte ben ik het niet helemaal eens, ik ben aanvullend verzekerd voor de tandarts en zat laatst ook te denken dat het eigenlijk geldklopperij was, want ik had een perfect gebit (nooit een gaatje). Tot ik een week later van mijn fiets viel en mijn gebit flink beschadigd was, een hoop dure foto's en vullingen en extra controles later ben ik blij dat ik toch goed verzekert ben want dit had ik nooit zelf kunnen betalen. Ik heb er wel van geleerd dat een ongeluk in een klein hoekje zit en dat goed verzekert zijn dan toch handig is.

Ik heb een interpolis studentenverzekering, ben tandarts en zorg beiden 2 sters verzekert, en betaal wel een stuk minder dan jij :)

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:17

Ik neem ook een maximaal ER volgend jaar; naar verwachting alleen m'n standaard medicijnen en die overtreffen toch bij lange na het verplichte ER niet. En heb genoeg achter de hand om calamiteiten op te vangen.

Ik blijf verder bij DSW, bevalt me echt prima!

scientifica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 20:19

Ha wat fijn! Een ZV topic!
Wellicht dat iemand mijn vraag kan beantwoorden:
Is het bij FBTO alleen mogelijk om de ziektekostenpremie per automatische incasso te betalen? Ik wilde mij en mijn partner net omzetten naar FBTO, maar op de site kon ik dan niet anders kiezen dan voor automatische incasso. Raarrr!

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 11:23

Hoe onafhankelijk is Independer? Ik kom uit bij OHRA voor 116 euro per maand, nu vraag ik me dus af of ik daar op af kan gaan of dat het slimmer is om zelf "even" (pff, wat is dat verschrikkelijk werk) te gaan vergelijken?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 11:48

Ik zit al jaren bij CZ, en betaal nu € 125 per maand.
Ik ben wel een 'dure' met mn diabetes.
Toch maar eens rondkijken of het ook goedkoper kan.

scientifica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:27

Fbto geeft een basis vanaf 96 euro, maar ze naalden me dat het alleen via automatische incasso kan. Beetje jammer. Tenzij ik voor een heel jaar wilde betalen. Want ik heb dat geld natuurlijk rondslingeren.

scientifica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:28

Naalden is mailden. Damn autocorrect.