redbull / energydrink verslaving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:28

:') :')
Nado schreef:
Ik sta voor de klas en vind het eng hoeveel van mijn leerlingen dat spul in de pauze drinken. Er zijn zo 2 blikjes per leerling doorheen, in een tempo waarvan je je afvraagt of ze het wel lekker vinden. Vervolgens zijn ze in de les na de pauze bijna niet te hanteren en stuiteren letterlijk door het lokaal heen. Ik denk dan vaker of ouders dit weten en of die er wel eens over nadenken om het te verbieden (net zoals ik vroeger alleen maar cola/sinas etc mocht op feestjes, niet dagelijks, omdat het slecht zou zijn voor je tanden).

Als ik jouw verhaal lees, dan denk ik dit helemaal. Dit spul is een stuk slechter nog dan cola en sinas, wat ontzettend naar dat je zo verslaafd bent aan de caffeine en suiker die er in zit. Net als bij een andere verslaving denk ik dat het goed is om hulp te zoeken bij het stoppen, omdat je lichaam zo sterk reageert op de afwezigheid ervan. Een bezoekje aan de huisarts kan ik je zeker aanraden, die kan je verwijzen als het nodig is of anders zelf ondersteunen. Ik vind het goed van je dat je erkent dat dit echt een verslaving is, en hoop dat het je lukt te stoppen.

bij ons is het ook zo :j maar het komt wel echt alleen voor bij de ''meelopertjes'' , maar die komen dan ook met hele tray's op school ( niet voor hen alleen maar ook voor de rest van het groepje.

ik heb het 1 keer gehad , gewoon om te kijkan hoe dat smaakt.
bah! wat een vreselijk spul .

ook een blikje ( ik ga soms wel met ''melopertjes'' om )

nee dank je ! ik lust geen energy .
WAAATTTTTT ! jij lust geen energy ( elkle keer weer hetzelfde :') )
ze kijk en je dan aan alsof je weet ik wat hebt gezegd :')

Magrathea

Re: redbull / energydrink verslaving

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:34

Ik dronk het vroeger op school ook wel hoor, maar eigenlijk alleen op vrijdag als ik 2 tussenuren had samen met een vriend en dan gingen we samen naar de C1000, paar blikjes halen. Meer dan één kreeg ik niet eens weg, smerig spul.

Ik weet niet hoe het zit tegenwoordig maar ik mag hopen dat dat spul niet in schoolkantines wordt verkocht.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:43

nee, bij ons ( en bij ons in de buurt ) niet

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:10

Ik drink ook 2 blikjes redbull op een dag... Maar dit waren er veel meer, als me mijn gang liet gaan dronk ik niets anders.

Ik drink het door de weeks maar in het weekend niet, maar toch kan ik het niet laten om het mee te nemen naar mijn werk.
Ik vind het gewoon erg lekker, maar echt verslaafd??

Niet echt, want ik drink net zo lief een glas ander drinken.

Maar nou wil ik sowieso gaan stoppen met alle frisdranken en dus ook de redbull..

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:57

Wat goed dat je je probleem onderkent ts! Ik zou absoluut je redbull niet gaan vervangen door frisdrank, je gooit jezelf van de ene vergiftiging in de andere .. Of je nou cold turkey gaat of afbouwen, heel veel succes en sterkte! Zet m op :)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:00

Ik ben een hele tijd verslaafd geweest aan cola, ik wilde er op een gegeven moment mee stoppen. 2 weken lang heb ik er zóveel van gedronken dat ik het echt zó spuugzat was, en het op den duur niet meer lekker vond, toen ben ik gestopt. De hoofdpijnen, man o man, maar dat was voornamelijk de eerste 2 dagen, daar zal je écht doorheen moeten (als je wilt stoppen iig)!

Ik ben er nu na een maand of 6 o.i.d. nog steeds vanaf, en heb er helemaaaaaal geen zin meer in. :')

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:46

Atalja schreef:
Ik ben zo blij dat ik dit topic tegen kwam. Ik weet nu zeker dat ik doorzet! Heb al aanmaaklimonade gekocht haha *\o/*

Haha, goed zo!! *\o/*

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:47

Grappig, ik ben ook met aanmaaklimonade afgekickt! :D

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:09

Hier ook verslaafd, denk ik.. soms als het op is ga ik er speciaal voor naar de winkel, of even vlug uit mn werk nog een blikje halen!

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:12

We gaan gewoon met zijn allen afkicken! Samen komen we er _/-\o_

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:26

Drink in het weekend paar blikjes. Maar nooit echt verslaafd geweest.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:41

Een nicht van mij dronk ook alleen nog maar red bull, was 25 kilo aangekomen in een paar jaar door dat spul, op dokters advies gestopt, ze had migraine.

Toen ze gestopt was is ze 15 kilo afgevallen en spontaan van haar hoofdpijn af..

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 23:03

Misschien aanlengen met water? Steeds beetje meer totdat je er wel vanaf kunt blijven?

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 23:07

Fred_Kroket schreef:
Misschien aanlengen met water? Steeds beetje meer totdat je er wel vanaf kunt blijven?

Misschien met bubbels? Dan wordt de smaak wel minder maar hou je toch nog wat prik..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:30

We zijn twee dagen verder. Hoe gaat het nu, TS?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 15:51

Dank je voor de vraag. Ik ben me mentaal aan het voorbereiden zeg maar haha. Ik heb vanaf 27 oktober vakantie van mijn werk en dan moet het gebeuren. ik wil nog wel de week voor mijn vakantie even langs de huisarts om te overleggen wat het beste is, en evt een goede pijnstiller meenemen. Duss, het gaat wel echt gebeuren, en dat moet ook!!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:06

Laatst bijgewerkt door Evelijn op 13-10-12 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:07

Leorah schreef:
Dank je voor de vraag. Ik ben me mentaal aan het voorbereiden zeg maar haha. Ik heb vanaf 27 oktober vakantie van mijn werk en dan moet het gebeuren. ik wil nog wel de week voor mijn vakantie even langs de huisarts om te overleggen wat het beste is, en evt een goede pijnstiller meenemen. Duss, het gaat wel echt gebeuren, en dat moet ook!!

Super! Succes alvast +:)+

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:07

Bij eenbedrijf waar ik gewerkt heb dronken een collega en ik ook belachelijk veel energydrankjes.
De blikjes bullit waren niet aan te slepen. We begonnen smorgens in de auto met blikje nummer 1 (ik pikte haar op op het station). Dit was rond half 8 smorgens.
Er gingen 2 tray's per week doorheen op kantoor zelf. Soms pakte een collega ook een blikje (dit zullen er hooguit 2 per week zijn geweest).

Het liep de spuigaten uit, we dronken per persoon alleen op werk al 4 a 5 blikjes, + smorgens een blikje+ de andere dingen die gedronken werden (oa koffie koffie koffie (met veel suiker) en zonnatura thee met guaranna).
In overleg met werkgever is er op een gegeven moment besloten dat er geen energydrankjes meer gedronken mochten worden op kantoor. Jeezzzzzzz wat zijn wij beroerd geweest :o
Blikje in de auto, blikje buiten in de pauze en een blikje direct na werk als we naar de auto liepen.

Na een tijdje waren we er zo aan gewend dat die 3 blikjes per dag eigenlijk vrij gemakkelijk weggelaten konden worden.

Ik drink het nu nog heel af en toe, als ik weet dat ik een erg lange dag heb. Als ik weet dat ik om 7 uur smorgens de deur uit moet en verwacht pas rond middernacht thuis te komen, vind ik het fijn om een blikje in de auto te hebben liggen.
Maar als het "niet nodig is" dan blijft die gewoon liggen :j

Maykoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:10

8-12 blikjes per dag! dat is wel heeeel erg veel, ik heb ooit wel eens gehoord dat je dood kan gaan aan 8 blikjes op een dag, maar dat zal dan wel een fabel zijn

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:21

Volgensmij is het nog niet een erkende verslaving, maar ik wens je veel succes en sterkte. Er zijn ook zoveel mensen verslaafd aan koffie, terwijl ze dat niet onder ogen willen zien.
Misschien zijn B12 tabletten iets voor je de komende tijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:05

TS mag ik vragen hoe het gesteld is met je gebit..? Ik vraag me dat namelijk heel erg af. Is dat snel slechter geworden nadat je veel begon met het drinken van red bull? (Anderen verslaafden/veelgebruikers mogen ook reageren, hoor)

Verder vind ik het heel erg dapper van je dat je gaat proberen te stoppen! Succes ermee. :)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:15

Ik heb gewoon een heel goed gebit 1 of 2 gaatjes in 29 jaar
Al jaren verslaafd .. Nu al 19 weken niet gedronken ivm zwangerschap Acuut gestopt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 19:22

Mijn gebit? Oersterk en niks mee aan de hand hoor :). Ik heb nooit gaatjes ofzo.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 15:36

Mama_Rianne schreef:
Hier ook verslaafd, denk ik.. soms als het op is ga ik er speciaal voor naar de winkel, of even vlug uit mn werk nog een blikje halen!

Herkenbaar :j