Nado schreef:Ik sta voor de klas en vind het eng hoeveel van mijn leerlingen dat spul in de pauze drinken. Er zijn zo 2 blikjes per leerling doorheen, in een tempo waarvan je je afvraagt of ze het wel lekker vinden. Vervolgens zijn ze in de les na de pauze bijna niet te hanteren en stuiteren letterlijk door het lokaal heen. Ik denk dan vaker of ouders dit weten en of die er wel eens over nadenken om het te verbieden (net zoals ik vroeger alleen maar cola/sinas etc mocht op feestjes, niet dagelijks, omdat het slecht zou zijn voor je tanden).
Als ik jouw verhaal lees, dan denk ik dit helemaal. Dit spul is een stuk slechter nog dan cola en sinas, wat ontzettend naar dat je zo verslaafd bent aan de caffeine en suiker die er in zit. Net als bij een andere verslaving denk ik dat het goed is om hulp te zoeken bij het stoppen, omdat je lichaam zo sterk reageert op de afwezigheid ervan. Een bezoekje aan de huisarts kan ik je zeker aanraden, die kan je verwijzen als het nodig is of anders zelf ondersteunen. Ik vind het goed van je dat je erkent dat dit echt een verslaving is, en hoop dat het je lukt te stoppen.
bij ons is het ook zo

ik heb het 1 keer gehad , gewoon om te kijkan hoe dat smaakt.
bah! wat een vreselijk spul .
ook een blikje ( ik ga soms wel met ''melopertjes'' om )
nee dank je ! ik lust geen energy .
WAAATTTTTT ! jij lust geen energy ( elkle keer weer hetzelfde

ze kijk en je dan aan alsof je weet ik wat hebt gezegd