Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ze is er doordeweeks altijd pas half 8 uit ongeveer en als ik vrij ben, dan laat ze me gewoon uitslapen...

_Nelleke_ schreef:Pfff zo herkenbaar maar gelukkig verleden tijd
Ik werkte in de horeca en daar had ik precies hetzelfde. Onregelmatige werktijden, nog even wat eten voor het slapen (want onregelmatige tijden van eten) en smorgens een uur snoozen.
Wat mij echt heeft geholpen is een hele opsomming:
's Avonds geen thee/koffie/zoetigheid meer eten.
Regelmatig op dezelfde tijd opstaan.
Niet snoozen, maar GELIJK eruit. (In het begin sleepte ik mezelf naar de warme douche.)
Ontbijten in de ochtend.
Je kunt het je bijna niet voorstellen, maar het is zoo heerlijk om dat uur extra te kunnen slapen ipv te snoozen. Inmiddels gaat m'n wekker en ben ik na 5min. klaarwakker. Je kunt het jezelf dus echt aanleren!
Edit: Wat mij ook heel erg heeft geholpen is RUST in de ochtend. Geen gehaast, gewoon rustig de tijd nemen (ik neem 5 kwartier) om te douchen, ontbijten, aan te kleden, tutten, bokken.
AMEN! Heino schreef:Bij mij lijkt het een combinatie van licht en warmte, in de zomer heb ik er namelijk veel minder moeite mee. En wake-up light helpt enigszins, maar geeft niet die lekkere warmte die maakt dat ik gemakkelijk mijn bed uit kom
Want warmte werkt bij mij nog wel het beste.
), maar voor school kon ik het nooit en op eigen kracht kan ik het ook niet.
).Brittneyx schreef:als ik opsta met muziek haat ik dat liedje de hele dag

GaitMonster schreef:Ik studeer nu verpleegkunde en werk dus in de zorg. Elke ochtend als ik stage heb gaat de wekker om5.15uur en dan snoozen maar. Echt verschrikkelijk, ik ga er om 5.45uur echt uit en moet dan rennen. Maar er moet niks tegen zitten want ik ben mega chagarijnig. Moet nog maar zien of ik dat mijn hele leven vol ga houden. :p

Appelmoes_11 schreef:Anyway, hier nog iemand met hetzelfde probleem. Ik kan (zoals je ziet) best goed vroeg opstaan, maar alleen op vrije dagen
moet zeggen dat ik al zolang ik me kan herinneren 's avonds uren wakker lig, en er 's morgens níet uit kan. Aan ritme ligt het dus niet, ik wen er gewoon niet aan. Vroeg naar bed en vroeg opstaan lukt me alleen als ik aan het vasten ben, maar dat is niet echt iets dat ik de rest van mijn leven kan gaan doen, als ik tenminste mijn 18e verjaardag nog wil halen
Maarja zoals ik al zei ik zal er toch uit moeten! en ik denk vaak aan de leuke dingen die ik die avond, die week of in het weekend ga doen!