Necrose wond/gat, ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

niek_aaron

Re: Necrose wond/gat, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:21

Mijn god, TS......de pincet tot op t bot.....ik vind het zo erg voor je....zo pijnlijk.....Sterkte!!!

Wel jammer hoor geen foto's........ :D

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:21

Balen dat het allemaal niet mee werkt, vind het wel jammer dat ik geen PB meer terug gehad heb!
Sterkte met de wond.

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:25

TS zat even met een pincet tot op haar bot en kon even niet pb en........

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:26

niek_aaron schreef:
TS zat even met een pincet tot op haar bot en kon even niet pb en........

Gaat om meerdere dagen hoor, maak je geen zorgen dat ik zeur over een uurtje. :Y) Ik zeur sowieso niet trouwens, ik noem het gewoon, haha. :) Bedoel het ook niet aanvallend naar TS, dus don't worry.

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:28

:o sorry kon t even niet laten....

monicees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:29

hmm, apart dat de artsen hier zo laconiek op gereageerd hebben. :(:)
Zal best vaker voorkomen, wat niet wegneemt dat er direct behandeld had moeten worden.

Het genezingsproces van dergelijke wonden kan weken, zoniet maanden duren. Zeker gezien het formaat van de jouwe zou ik rekenen op maanden.
Genezing komt van binnenuit, het dode/zwarte weefsel rondom zal steeds weggeknipt worden.
Op mn werk laatst ook gehad bij iemand met een breukbeen (ook als complicatie dus.)
We hebben toen met zilver nitraat gewerkt en er werd zelfs overwogen om maden in te zetten (eten het dode vlees weg).

Behalve droog houden en zoveel mogelijk bewegen, ook al is het alleen maar je voet zelf of met je tenen wiebelen, heb ik geen tips voor je.
Is dit niet mogelijk? dan zou ik je kuit (laten) masseren om bloedtoevoer te stimuleren wat genezing uiteindelijk weer ten goede komt.

Weet niet of het al gezegd is, er zijn ook goede resultaten geboekt met het smeermiddel Mesitran, dit is wondzalf op honingbasis.

Succes!!!!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 17:18

Hoe gaat 't nu, heb je ook pijn eraan?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 17:33

Wow heftig! Mn moeder zei ook meteen wat raar dat ze geen antibiotica krijgt ivm gevaar voor infecties (maar ze is geen arts hoor dus weet ook niet of dat nodig is ;) ) Wat heb je eigenlijk gedaan waardoor het gebroken is? Zielepietje!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:04

Bot contact is geen goed nieuws :n
Ik kan me best voorstellen dat dat pijnlijk is en angstaanjagend ook! Ik ben zelf podologe dus gewend met diepe wonden, maar als dat bij jezelf is is het andere koek denk ik!
Ik wens je eens goed herstel TS en ik hoop dat er geen confrontaties optreden.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:37

Brrrrr wat een gruwelijke foto's, ik heb veel vieze dingen bij onze koeien gezien, maar dit vind ik er toch ook niet fijn uit zien.

Ik heb er geen verstand van, maar het lijkt mij zeer pijnlijk. Ik wil je daarom veel sterkte wensen bij de genezing en ik hoop voor jou, dat dit vlot gaat verlopen. :(:)

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:30

Poeh, ik schrok ook wel even toen ik de foto's zag! :(:) Gaat het genezingsproces nu wel de goede kant op? En weet je tot hoelang het gips erom moet blijven zitten? Het lijkt me bevordelijk voor de genezing van de wond als het gips straks eraf kan. :j

Mag ik vragen wat voor ongeluk je gehad hebt, dat je zulke vervelende breuken hebt?

Heel veel sterkte!!:(:)

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 21:12

Hallo allemaal,

Sorry dat ik nog niet gereageerd heb op de berichten van iedereen of via pb.
Mijn computer is zooooooooooooo traag dat ik een uur bezig ben om een reactie te plaatsen.
Mijn telefoon is helaas kapot daar reageerde ik eerst mee.

Hier dus weer even een update en helaas een vervelende want ik lig in het ziekenhuis.
De wond gaat goed, die is mooi aan het dicht groeien..al zit er nog een klein gaatje wat nog diep is.
Alleen zijn de pennen gaan ontsteken. Die zagen er zo mooi uit 6 weken lang..en van het weekend kreeg ik opeens een dikke enkel en het begon zeer te doen. Zondagavond naar de huisartsenpost gegaan en die zei een ontsteking en kreeg antibiotica mee. Ze zei maak vd week maar een afspraak in het ziekenhuis om het te laten zien hoe het er uit ziet.

Vandaag meteen een afspraak gemaakt en na aandringen kon ik vandaag terecht.
De arts die het bekeek en mijn voet al vaker heeft bekeken zei: meteen de pennen eruit zsm.
Ik ben dus opgenomen en wachtte totdat ik kon worden geopereerd. Toen kwam mijn chirurg die me heeft geopereerd kijken en die stond er op de pennen er in te laten omdat anders alles weer in elkaar valt.

Nu antibiotica en er is een monster genomen, de gaten zijn open gesneden en nu afwachten...
Dus de wond is goed...alleen nu de pennen zwaar onstoken!! pfff

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:15

Jeetje meid wat een rot nieuws dit zeg ....

Ik hoop voor je dat je antibiotica kuur aanslaat. Maar wat een verdomd banketstaaf reactie van het ziekenhuis zeg, om je gewoon weer naar huis te sturen. Verschrikkelijk.

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:17

Jeetje wat een gaten :oo

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:24

Jeetje je hebt niet echt geluk met die voet zeg :(

Ziet er naar uit die necrose, maar voor mij geen heel onbekend gezicht (werk in het ziekenhuis). In de lessen die ik heb gehad over gips werd overigens verteld dat zulke wonden ontstaan door (vaak onnodige!!) drukpunten van het gips op de huid.

Nu dus ook weer een OK om de pennen er weer uit te halen.... veel sterkte met het herstel de komende tijd :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:28

Jeetje wat een tegenvaller. Sterkte ermee!!

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:32

Jeetje wat een tegenvallers!! Heel veel sterkte en beterschap!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:49

Wat een tegenvaller TS. :(:)
Hopen dat de antibioticakuur aanslaat!
Sterkte ermee!

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:59

Jeetje TS! Wat heftig! En dan ook nog eens dat met die pennen er boven op! Hoe staat het daar nu mee? Gaan ze daar nu wel of niet iets aan doen?

Dat verband met zeewier waar jij het over had, is trouwens wel erg fijn! Het zeewier doodt de bacterien zeg maar... En de naam waar jij naar zocht is kaltostat of alginaatverband ;)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:37

Jakkes wat een naar bericht meis... Denk je er bijna vanaf te zijn begint het alsnog te ontsteken. Ik hoop dat je antibiotica snel aanslaat en je weer vlot thuis zult zijn. :(:)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:42

He, wat ontzettend vervelend... Hopelijk gaat de antibiotica snel helpen!

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:45

jemig TS het zit je niet mee, sterkte gewenst

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:45

He meis, wat een narigheid zeg!! vervelend dat die pennen er als nog in moeten blijven zitten! jammer, want het ag er zo goed uit!!

hopelijk dat de ABK snel aanslaat!

sterkte en knuffel voor jou!!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:46

He wat een tegenvaller! Heel veel beterschap!

:(:)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 23:53

Jee, ik kan absoluut niet tegen zulke beelden maar heb toch gekeken uit nieuwsgierigheid, jeetje mina!! :oo
Wat ziet dat er super naar en pijnlijk uit! Balen dat je nu weer in het ziekenhuis ligt, maar wat toezicht lijkt me toch ook wel prettig. Belachelijk dat het zo ver heeft moeten komen.

Mijn vader heeft enkele jaren terug beide enkels verbrijzeld en enkelbanden gescheurd met skieën. Er zijn toen ook flinke pennen in gegaan. Na een tijdje heeft hij aan één kant ook een ontzettend nare wond gekregen, ik weet niet of de diagnose officieel is gesteld, maar het zou goed necrose geweest kunnen zijn. Tot op het bot, bij hem zat het gat aan het oppervlak lager dan het onderhuidse gat. Je kon er zo je hele vinger in kwijt, omhoog richting zijn knie. Hij heeft het zelf moeten spoelen blijkbaar, stonk ontzettend. Hij heeft er nu nog aardig litteken van, maar lang niet zo groot als verwacht. Ik meen dat hij met koud weer meer last heeft van de littekens/zijn enkels, maar of dat echt een restant is van de wond, of van de hele ingreep is moeilijk te zeggen.

Ik hoop dat het bij jou ook mooi mag genezen. Bah, wat een narigheid. Met die pennen is ook niet het een geruststelling als de ene arts zus zegt en de andere zo. :/