* henna oranje
Als je het donkerder wilt kun je het mengen met Indigo (kleurt zwart), bijvoorbeeld 1/3 indigo en 2/3 henna. Indigo moet je wel op een iets andere manier klaar maken volgens mij en de verdeling weet ik ook niet precies. Ik heb het 1x gedaan en het kleurde wel een stuk donkerder dan alleen henna. Ik zou het in ieder geval de eerste keer niet te donker maken, want lichter krijg je het nooit meer. Appelazijn door het mengsel schijnt ook wat donkerroder te kleuren.
Op het onderstaande forum heb ik heel veel gelezen voordat ik ging beginnen met henna. Ik weet niet of je er op kunt zonder account, maar er staan echt hele nuttige tips, ook over verven met Indigo (zwart) en cassia/senna (kleurloos).
* Raponsje forum
Bij een winkel als de tuinen zijn tegenwoordig allerlei verschillende kleurnuances te koop, kant en klaar. Kies maar een pakje met de kleur die jij het mooist vindt. Natuurlijke kleuring zal echter nooit zo extreem kunnen kleuren als chemisch (van blond naar donkkerbruin/rood of andersom). Het ligt heel erg aan je eigen kleur hoe het uit gaat pakken en dat kan niemand van tevoren precies zeggen, een verrassing dus