Henna, maar dan voor in je haar.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:18

Leuk dat je eens henna wilt proberen :) . De bovenste kleur is inderdaad heel erg mooi, maar die ga je niet zo 1,2,3 krijgen met donkerblond haar als ondergrond. In het echt krijg je het denk ik nooit zo, wel jammer wat dat is de kleur die ik ook voor ogen had ;) . De eerste keer moet je er echt op rekenen dat het vrij oranje gaat worden gezien jou natuurlijke kleur of niet helemaal de typische henna kleur krijgt door chemisch geverfde ondergrond (zoals bij adamootje, wel het verzorgende effect en een mooie gloed, maar niet een hele drastische kleurverandering). In de onderstaande link een vergelijkbare kleur die ik had na de eerste paar keer verven (heb ook donkerblond haar van mezelf). Een beetje een rare foto, maar het gaat om de haarkleur ;) .

* henna oranje

Als je het donkerder wilt kun je het mengen met Indigo (kleurt zwart), bijvoorbeeld 1/3 indigo en 2/3 henna. Indigo moet je wel op een iets andere manier klaar maken volgens mij en de verdeling weet ik ook niet precies. Ik heb het 1x gedaan en het kleurde wel een stuk donkerder dan alleen henna. Ik zou het in ieder geval de eerste keer niet te donker maken, want lichter krijg je het nooit meer. Appelazijn door het mengsel schijnt ook wat donkerroder te kleuren.

Op het onderstaande forum heb ik heel veel gelezen voordat ik ging beginnen met henna. Ik weet niet of je er op kunt zonder account, maar er staan echt hele nuttige tips, ook over verven met Indigo (zwart) en cassia/senna (kleurloos).

* Raponsje forum

Bij een winkel als de tuinen zijn tegenwoordig allerlei verschillende kleurnuances te koop, kant en klaar. Kies maar een pakje met de kleur die jij het mooist vindt. Natuurlijke kleuring zal echter nooit zo extreem kunnen kleuren als chemisch (van blond naar donkkerbruin/rood of andersom). Het ligt heel erg aan je eigen kleur hoe het uit gaat pakken en dat kan niemand van tevoren precies zeggen, een verrassing dus ;) .
Laatst bijgewerkt door Bambi_ op 11-10-12 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

JamieShanin

Re: Henna, maar dan voor in je haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:28

http://tinypic.com/view.php?pic=2pz0g1y&s=6
dit is mijn eigen haar kleur :D het zit tussen donkerblond en bruin in.
Nu is het momenteel bruin met een rood / mahonie gloed er over heen ;)

bedankt voor je tip en antwoord!!
ik vind het een erg mooie kleur!! maar waar heeft u dan mee geverfd? met welke kleur?
toevallig deze?
http://www.google.nl/imgres?q=henna+roo ... 9,s:0,i:99

deze vond ik het er het meeste op lijken ;)

maar je kan de kleuren dus gewoon met elkaar mengen? dat is best handig!

ja ik las inderdaad ook al dat azijn of wijn of koffieprut een diepere kleur gaf.

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:42

Lijkt erg op mijn eigen kleur :j ! (je mag wel gewoon je zeggen hoor :D )

Ik ben begonnen met auburn gemixt met dark brown , omdat ik het ook donkerrood wilde. Je kunt inderdaad gewoon alles door elkaar gooien! Het pakte op mijn haar de eerste keer niet heel erg, toen heb ik nog en keer met auburn alleen geverfd en toen werd het zo als mijn bovenstaande post, best oranje! Die spiritual sky die jij laat zien ga ik er volgende week in doen, eens zien of ik het weer wat feller kan krijgen.
Ik verfde best vaak en vond de huismerkpakjes pure henna van de tuinen daarvoor goedkoper. Ik geloof dat in auburn ook weinig andere toevoegingen zitten, dus dat komt op hetzelfde neer.
Ik zou het gewoon een keer proberen als het je leuk lijkt, in die dark brown zit ook wat indigo, dus de kans dat het knaloranje wordt is klein, het zal eerder wat bruinig kleuren. Helaas is het moeilijk te voorspellen wat het precies gaat worden, maar als je wel van wat aparts houdt is henna zeker een aanrader!

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:46

Okey, maar het is dus niet erg als ik het over mijn nu donkerdere haarkleur gooi?
want het was natuurlijk chemisch gekleurd. Het is zo apart ik heb nu heel veel kleurtjes en tintjes in mijn haar
het lijkt net of ik chocobruin haar heb maar naar de kapper ben geweest voor rode en lichte high lights XD haha

je raad dus aan om de 1e keer wel te mengen met dark brown?
en dan 2/3 rood en 1/3 bruin (om het simpel te zeggen?)

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:52

Ik durf je niet te zeggen hoe het gaat worden op de kleur die je nu hebt, aangezien dat vanalles is ;) . Wanneer heb je het voor het laatst geverfd? Kan best zijn dat het nog niet meteen pakt. Ik had zelf geen gekleurd haar, dus de henna pakte meteen zoals moest. Die auburn met dark brown leek mij de veiligste combi, als je het niet te fel rood wilt. In die pakjes zit ook een kleurenkaart die voorspelt wat het ongeveer kan gaan worden. Wanneer wil je het gaan verven? Ik ben wel benieuwd, vind het altijd leuk om te zien hoe het bij andere mensen is geworden *D .

edit: zou gewoon half half doen, die andere verhouding was als je pure henna en pure indigo gebruikt, maar toen bedacht ik me dat ze bij de tuinen ook kant en klare pakjes verkopen, veel makkelijker.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 13:55

Je hebt van spiritual sky de kleur Auburn (?) dit is een rode kleur en ik geloof ook de felste. Te vinden bij de Tuinen. ;)

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:55

Ehh ik heb het hmmm 2 maanden geleden die donkere ( moest 1tint donkerder worden maar verkeerde verf in het pakje ... -_-) en ong 1maand geleden dan die Creme glossy ambre er over heen gegooid om het lichter te krijgen.
http://www.google.nl/imgres?q=creme+glo ... x=71&ty=63

en ik heb nu wel deze kleur gloed er over heen.

oh ik wil het wel lekker rood hoor :P haha donkerder krijg je het wel lichter waarschijnlijk niet zo makkelijk :P
ik weet nog niet precies wanneer ik dat wil doen :P

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:57

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:04

Dan zou ik gewoon auburn nemen, volgens mij is dat inderdaad het felste rood (je hebt ook nog superred, maar geen idee wat dat is). Auburn is hetzelfde als pure henna (dus geen toevoegingen als indigo of iets anders voor een donkere of lichtere tint).
Als het je niet bevalt kun je er altijd nog dark brown overheen doen. Je kunt iedere dag wel met henna verven als je wilt (geen aanrader vanwege stank en zooi }:0 ). Het is niet slecht voor je haar, zoals chemische verf dat je het niet te vaak achter elkaar moet doen, omdat je haar dan beschadigt.
Van spiritual sky moet er ook een auburn zijn, maar in principe maakt het niet zo veel uit welk merk je neemt. Hmm kan m op de site idd niet vinden, bij de winkel waar ik altijd ga hebben ze het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:26

de volgende verfbeurt ga ik ook maar weer eens henna doen.
het kan dus echt geen kwaad om het steeds helemaal te doen*tot de punten*...?

de kapster hier zat 2 maanden terug te zaniken tegen me dat ik me moest beperken tot alleen uitgroei,als ik mijn haar verf.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:29

Okey gaaf ja ik wil die auburn wel eens proberen :D misschien doe ik het wel in de vakantie :P haha als het mislukt heb ik nog eventjes de tijd XD

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:34

haha ja hoef je nog niet meteen met een oranje hoofd de deur uit ;) . Nee hoor, t wordt vast mooi.

Ik doe altijd mijn hele haar darkchrystal. Nooit problemen gehad. Het is alleen dat het op een gegeven moment steeds donkerder wordt, omdat je laag op laag verft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:35

hmja,het hoeft van mij niet donkerder eigenlijk.
ik heb rossig/roodblond haar,mag wel iets meer rood maar echt donker niet..

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:35

Dus het is moeilijk om die felle kleur te behouden?
https://www.santi-shop.eu/
wat denken jullie van de santi shop? hij is een stuk goedkoper dan detuinen, daar is een pakje 7,50 en hier heb ik 2 pakjes voor 7,50 ?

oh oh oh kijk eens aan ik vond een plaatje van iemand die haar haar met auburn heeft geverfd kwijl wat mooi!
Afbeelding

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:29

Gaaf!!! Staat er niet bij wat ze er allemaal doorheen heeft gemengd? :)* Het lijkt wel roze! Kan haast niet Auburn alleen zijn, of het komt door de lichtinval.
Ik las dat je met water van afgekookte bieten een paarsige glans kunt maken, maar ik durf niet :=

Die shop ken ik niet, inderdaad een stuk goedkoper!

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:40

Nee klopt ze had het eerst altijd geverft met loreal :P las ik

gewoon proberen joh ;)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 22:04

Oh wauw! Dat was de kleur die ik een aantal weken geleden had (met chemisch verf gekleurd). Ik vind het nog steeds een prachtige kleur. Ik ben benieuwd wat ze precies heeft gebruikt.

Edit: Dankjewel voor de site! Ik zie dat Auburn de superrood is. De volgende keer probeer ik die :D

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:14

Gaaf Adamoontje gaan we samen ? :P haha

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:43

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:12

Ik heb u een plukje geverfd ;) ben benieuwd wat er uit komt :P

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 13:45

JamieShanin schreef:
Gaaf Adamoontje gaan we samen ? :P haha

Ik wacht nog wel een weekje of 2. :) Maar die kleur wil ik wel heel graag :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:52

Mijn haar is nu vet en vies van henna. Met citroensap en olijfolie en al. Ik zal het er de hele nacht inlaten. Morgen misschien foto.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 08:25

Sandrina schreef:
Mijn haar is nu vet en vies van henna. Met citroensap en olijfolie en al. Ik zal het er de hele nacht inlaten. Morgen misschien foto.

Hehe eindelijk de grijze uitgroei is weer weg! Ik ben heel tevreden met het resultaat. battery van camera staat op te laden; als ik er aan denk zal'k een foto maken.
De tip van olijfolie door de mix is een goede tip; zal ik voortaan altijd er doorgooien.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:13

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:05

En waarom doe je nu geen henna meer in je haar? Rood staat je echt goed!