bloed donor of een ander goed doel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Steffie2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:07

Ik heb een keer mijn haar gedoneerd aan stichting Haarwensen. Zou ook wel bloeddonor willen zijn, maar weeg 49 kilo en als je onder de 50 kilo weegt, mag je geen bloed geven, omdat een te groot beslag op je lichaam legt.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:56

@ xxnienke94; zo dus:
Blue_Eyes schreef:
- Hoe gaat het? Je komt binnen, vult een vragenlijst in, wacht even, wordt gecheckt door een arts, en wordt in een leunstoel geparkeerd. Dan komt er een bloedprikdame of -heer die alle gegevens nog eens controleert en jouw arm 'aanprikt' en aansluit op een slangetje waar aan het einde een zak aanhangt. In principe is het daarna gewoon wachten tot je halve liter afgetapt is! Daarna krijg je nog wat te drinken en vaak wat lekkers, en dan kun je weer naar huis. Dat is alles!

_Marinke_

Re: bloed donor of een ander goed doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 08:55

Mijn moeder heeft O- en dat schijnt erg 'gewild' bloed te zijn die denkt er dus ook over om bloed donor te worden, maar wat ik mij afvraag hè is er nog een bepaalde leeftijdsgrens van tot een bepaalde leeftijd dat je nog bloed kan geven of helemaal niet?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 09:07

Ik ben ook bloed donor. Daarnaast heb ik mijn haar een keer gedoneerd en ben ik orgaandonor.