Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

na een zeer vlotte bevalling van 8 uur. Herstel ging goed!
Met 41 weken werd mijn 2de zoon geboren, na een zeer vlotte bevalling van 5 uur in totaal. Herstel was geweldig! Ik stond na een uurtje al onder de douche en ik had graag naar huis willen lopen, maar dat mocht niet... In de tweede week na de bevalling wel een enorme terugval gehad van de bekkeninstabiliteit en nu nog is het wat soepeler dan zou moeten volgens mij.... Maar ik heb er geen last meer van 
Citaat:Het hechten vind ik ook niet erg, maar het uitscheuren of knippen lijkt me zo vreselijk.
Bevalling lijkt me alsnog behoorlijk eng, grote kans dat ik een "waarom ben ik hier aan begonnen ik wil dit meer" gevoel krijg midden in de bevalling.
Ik weet nog wel dat ze zeiden tijdens mijn eerste bevalling 'zometeen komt de knip' en dat ik bijna mijn benen samenkneep
anneliesdj schreef:Het uitscheuren of knippen voel je echt niets van hoor.
Ik ben tijdens de geboorte van mijn eerste geknipt en daarna nog gescheurd maar heb dat echt niet gevoeld, ik weet nog dat ik op een gegeven moment dacht; wat moet ze nou met die schaar? 10 sec later zei ze 'pak hem maar aan' en ik dacht dat ze het tegen zon verpleegster had over de schaar maar bleek dus dat ik mijn KIND moest aanpakken, hij was er al!
Nee echt, dat voel je niet. Het hechten voel je wel en dat is niet echt fijn maar gebeurt onder plaatselijke verdoving dus echt veel pijn doet dat ook niet. Enja, het hoort er gewoon even bij, daarna mag je heerlijk bijkomen, wordt je helemaal in de watten gelegd en het enige wat je zelf hoeft te doen is je kindje en je hubbie knuffelen
Ik blij, kind had haar en ik snapte niet dat ze gingen knippen 
Maar de verloskundige meende dus dat ik niet ingeknipt wilde worden. Is dus een scheur geworden, maar dat herstel vond ik fijner!
.
SusanH schreef:Ik zal je de uitgebreide details van mijn bevallingsverhaal en de hele nasleep besparen want er staan al voorbeelden genoeg, wil alleen even inhaken op tante trien. Ik snap best dat je als je opziet tegen zwangerschap en bevallen je er niet voor kiest om aan kinderen te beginnen. Mijn bevalling plus nasleep zijn ook redenen voor mijn man en ik om het bij 1 te laten. Is niet de enige reden, maar het geeft mij wel heel veel rust. Ik ben blij en dankbaar dat ik in goede gezondheid van ons gezin kan genieten. Dat wil ik niet op het spel zetten voor een tweede kindje.
Zwanger zijn vond ik trouwens wel een hele bijzondere en mooie ervaring.
Geloof trouwens dat de juiste term voor een voldragen zwangerschap maar wel met een te klein kindje dysmatuur is.
Goos_Horses schreef:ze had het lichaampje van prematuur, net zoals je van kleding prematuur maat hebt.
Houd niet per defenitie in dat ze te vroeg geboren is.
Dwz dat de grootte niet overeenstemde met de duur van de zwangerschap.
) en zo benieuwd naar de baby dat je blij bent dat je uitgerekende datum in zicht komt. Om enkele dagen na je bevalling te liggen janken dat je nu niet meer zwanger bent, en dus niet meer permanent met zijn tweeen .... Urielle schreef:Goos_Horses schreef:ze had het lichaampje van prematuur, net zoals je van kleding prematuur maat hebt.
Houd niet per defenitie in dat ze te vroeg geboren is.
Dan hadje een dysmatuur kindjeDwz dat de grootte niet overeenstemde met de duur van de zwangerschap.
Prematuur en dysmatuur kunnen ook nog tegelijk voorkomen.
TS, ik heb drie keer niet mogen klagen over de bevalling, mijn verhalen zijn op Bokt terug te vinden.
Iig ben je het na 9 maanden zo spuugzat (laatste zwangerschapsloodjes zijn zwaar) en zo benieuwd naar de baby dat je blij bent dat je uitgerekende datum in zicht komt. Om enkele dagen na je bevalling te liggen janken dat je nu niet meer zwanger bent, en dus niet meer permanent met zijn tweeen ....
Raponsje schreef:Ga ik het allemaal wel goed doen, wat als ik mijn baby na een week helemaal beu ben - je kunt een baby niet op ebay zetten, wat als ik het met z'n tweeen mis met mijn vriend?
Dan denk ik heel verlangend aan de tijd dat ik geen kinderen had hoor!
Raponsje schreef:Haha ik dacht bij het openen van dit topic nog aan jou.
Ik dacht ooh als ik maar niet zulke fratsen uit ga halen als Urielle.
Om even terug te komen op de bokker die vroeg of ik wel moeder gevoelens had nou ik weet het niet.
Ik voel me er in elk geval wel klaar voor als ik morgen mijn kindje in mijn handen zou krijgen maar twijfels heb ik natuurlijk wel.
Ga ik het allemaal wel goed doen, wat als ik mijn baby na een week helemaal beu ben - je kunt een baby niet op ebay zetten, wat als ik het met z'n tweeen mis met mijn vriend?
Maar aan de andere kant zou ik graag een kindje willen, ik ben 25 en vind dat een prima leeft.
Mijn vriend en ik zijn gelukkig en het is welkom, we hebben het financieel heel goed in orde, over 7 maanden is ons koophuis helemaal klaar en kunnen we er wonen, uitgaan doen we niet en het lijkt me gewoon heerlijk om lekker te moederen ook al zal dat niet altijd leuk zijn.
Maar of ik echte moeder gevoelens of baar drang heb? Dat weet ik niet, ik weet niet hoe het voelt om echt moeder te zijn.

Raponsje schreef:Om even terug te komen op de bokker die vroeg of ik wel moeder gevoelens had nou ik weet het niet.
Ik voel me er in elk geval wel klaar voor als ik morgen mijn kindje in mijn handen zou krijgen maar twijfels heb ik natuurlijk wel.
Ga ik het allemaal wel goed doen, wat als ik mijn baby na een week helemaal beu ben - je kunt een baby niet op ebay zetten, wat als ik het met z'n tweeen mis met mijn vriend?
Maar aan de andere kant zou ik graag een kindje willen, ik ben 25 en vind dat een prima leeft.
Mijn vriend en ik zijn gelukkig en het is welkom, we hebben het financieel heel goed in orde, over 7 maanden is ons koophuis helemaal klaar en kunnen we er wonen, uitgaan doen we niet en het lijkt me gewoon heerlijk om lekker te moederen ook al zal dat niet altijd leuk zijn.
Maar of ik echte moeder gevoelens of baar drang heb? Dat weet ik niet, ik weet niet hoe het voelt om echt moeder te zijn.
Figaro schreef:Zoals eerder gezegd, die knip of scheur in the heat of the moment voel je nauwelijks.. Tenminste, ik heb er helemaal niets van gevoeldIk weet nog wel dat ze zeiden tijdens mijn eerste bevalling 'zometeen komt de knip' en dat ik bijna mijn benen samenkneep
![]()
En ik heb tijdens mijn eerste bevalling ook gezegd, 'ik kan dit niet hoor!' veel vrouwen krijgen idd een moment waarop ze het echt niet meer zien zitten, gek genoeg is dat moment meestal vlak voor de volledige ontsluiting en dus vlak voordat ze mogen persen. En als je eenmaal mag persen is dat zo'n opluchting, dan komt die oerkracht naar boven en kun je het wel.
Heerlijk was dat gevoel zou het zo weer doen, en bang voor knip hahah was ik ook, ik schreeuwde nog nee niet knippen, maar toen had ze t al gedaan en voelde niks
Raponsje schreef:Bedankt voor alle reacties!
Van sommige verhalen schrik ik wel even maar van andere verhalen denk ik wel, ach.
De zwangerschap zelf ben ik niet bang voor, het is meer dat ik benieuwd ben hoe ik dat mijn baan ga combineren zonder heel erg gemeen te worden tegen iedereen.
Het hechten vind ik ook niet erg, maar het uitscheuren of knippen lijkt me zo vreselijk.
Bevalling lijkt me alsnog behoorlijk eng, grote kans dat ik een "waarom ben ik hier aan begonnen ik wil dit meer" gevoel krijg midden in de bevalling.

Getup schreef:En ik was helemaal niet iemand die kirrend boven n baby van n ander gaat hangen ( en nu nog niet) , maar ben helemaal gek op ons kleintje, dat komt goed.
miss_nadine schreef:Is het meer als krampen of als menstruatie pijn. Of als beide..
miss_nadine schreef:Wat fijn dit topic!
Vanmorgen zat ik met een flinke buikgriep op het toilet en de pijn was zo hevig dat ik over bevallen na ging denken![]()
Echt wat een bewondering heb ik voor alle moeders op deze wereld! Weeën zullen vast meer pijn doen dan een krampaanval, laat staan dat deze twintig uur aanhouden..
Ik ben vooral bang dat ik de pijn niet kan handelen. Toch lastig als je wel graag kinderen wilt
Ik vind als leek ook heel moeilijk om een inschatting te maken van de pijn. Is het meer als krampen of als menstruatie pijn. Of als beide..
maar gewoon echt als meisjes / vrouwen onder elkaar daar open over kunnen praten.