moet dit ff kwijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:06

Ik denk dat grote vogel bedoelt dat zij als moeder de andere kant van het verhaal (haar eigen situatie) toelicht.

Als dochter heb je vaak niet in de gaten wat je zegt, of hoe dat overkomt.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:06

maar wat heeft het verhaal van jouw dochter te maken met TS ?

Hmm bij nader inzien weet ik het ook niet waarom ik het plaats....

Misschien om te voorkomen dat een meissie gaat doen wat ze denkt te kunnen/willen?
Weg gaat lopen, vluchten en dan een kindje te krijgen en denken dat alles voor je word op gelost?

Ik hoop alleen dat Ts geen dingen doet die niet te overzien zijn, waar je later spijt van krijgt.
Goed dat je je verhaal openbaar deelt! Dit zegt toch al iets erover dat je er in ieder geval over na denkt, en niet zomaar huppa wat doet ;-)

ShauniBef

Re: moet dit ff kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:07

Oooooh ik snap hem!!

De eerste zinnen van GV zijn quotes!! :')

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:08

@Grote vogel: Je bent bezorgd :(:)

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:12

Gemmeke schreef:
Ik denk dat grote vogel bedoelt dat zij als moeder de andere kant van het verhaal (haar eigen situatie) toelicht.

Als dochter heb je vaak niet in de gaten wat je zegt, of hoe dat overkomt.

Hehe, precies dat is wat ik wil vertellen!!

Ohoh ben ook zo slecht in schrijven, ik klets te makkelijk te snel denk ik hihi.

Maar waarom kreeg ik dit bericht nu in prive message?
Och ja, ey meissie, sterkte en denk eerst na wat je doet!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:13

Wildgirl schreef:
Misschien ben ik even heel hard maar, waarom begin je aan kinderen als je zelf een beperking hebt, je vriend ook(waarmee je ook nog maar 2 jaar samen bent en niet mee hebt samengewoond)én je niet eens fatsoenlijk kunt uitleggen hoe de situatie in elkaar zit(en dan de spelfouten nog daargelaten).
WAAROM begin je dan in hemelsnaam aan kinderen?
Ik kan daar echt, echt niet bij.....:n

Hier kan ik alleen maar in mee gaan :) _/-\o_

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 15:28

[quote="Wildgirl"]Misschien ben ik even heel hard maar, waarom begin je aan kinderen als je zelf een beperking hebt, je vriend ook(waarmee je ook nog maar 2 jaar samen bent en niet mee hebt samengewoond)én je niet eens fatsoenlijk kunt uitleggen hoe de situatie in elkaar zit(en dan de spelfouten nog daargelaten).
Ik kan daar echt, echt niet bij.....:n[/quot
Wie zegt dat ik al begonnen ben?
En daarbij jij weet niet hoe erg ik het heb.

Ik kan gerust kinderen krijgen en onderhouden. Zo erg is mijn beperking niet. Als je mij ziet denk je dat ik geen beperking heb

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 15:31

ShauniBef schreef:
Inderdaad, als jij een lichte vorm van autisme heb woon jij nog gewoon thuis en niet begeleid..

:)

Klopt dus niet ik heb een lichte vorm, ik heb een indicatie en ik woon begeleid.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:36

doezel2 schreef:
Wildgirl schreef:
Misschien ben ik even heel hard maar, waarom begin je aan kinderen als je zelf een beperking hebt, je vriend ook(waarmee je ook nog maar 2 jaar samen bent en niet mee hebt samengewoond)én je niet eens fatsoenlijk kunt uitleggen hoe de situatie in elkaar zit(en dan de spelfouten nog daargelaten).
Ik kan daar echt, echt niet bij.....:n[/quot
Wie zegt dat ik al begonnen ben?
En daarbij jij weet niet hoe erg ik het heb.

Ik kan gerust kinderen krijgen en onderhouden. Zo erg is mijn beperking niet. Als je mij ziet denk je dat ik geen beperking heb

Het feit dat je op je 24e dit soort topics aanmaakt en dan vervolgens tegen mij zegt dat je het prima kan, bewijst het tegenovergestelde.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 15:40

Mensen: sorry maar hoe weten jullie, hoe het bij mij gaat?

Ik heb een lichte vorm van autisme (je merkt het niet eens, zelfs met praten niet enzo)
Mijn ouders wouden dat ik uit huis ging. Het kon begeleid, of 2 jaar wachten tot eigen apartement(niet.begeleid) ik heb voor het 1ste gekozen. Rust voor mezelf( had redelijk vaak trammelant met mijn ouders)

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:41

@ Doezel, Waarom wilde je ouders dat je uit huis ging?

En ik vind het top dat je begeleid wonen bent gaan doen, leer je toch veel van!

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:43

Ik denk niet dat mensen dat per se zeggen omdat je begeleid woont, maar meer door de manier waarop je hier overkomt. Je manier van reageren en schrijven is erg kinderlijk.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:44

tja mijn dochter vind ook dat er niks met haar aan de hand is, en toch heeft ze pdd nos.
Ze komt ook heel normaal over, vreemden en zelfs veel bekenden zullen het niet merken aan haar.
tot dat er iets "moet" dan gaat ze overal tegen in. of als iets niet mag dan is het huis te klein.
ik krijg vaak de opmerking van mensen o geef dr maar een weekje hier dan knapt ze wel op.
maar al verschillende mensen hebben al eerlijk toegegeven dat ze toch "anders" is.
Dus de felle woorden van jou komen me o zo bekend voor. ik zou toch eerst maar eens goed nadenken, VOOR je ingrijpende beslissingen maakt.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 15:44

Ze.vondem dat het tijd was en aangezien ik redelijk vaak trammelant had heb ik die kans gegrepen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:45

labyrinth schreef:
Ik denk niet dat mensen dat per se zeggen omdat je begeleid woont, maar meer door de manier waarop je hier overkomt. Je manier van reageren en schrijven is erg kinderlijk.

Inderdaad, zoals ik al eerder aangaf.
Met begeleid wonen is helemaal niks mis, maar jij zegd dat je klaar bent om voor een kind te zorgen enzovoort maar naar aanleiding van wat en hoe je schrijft heb ik het idee dat het meer een "wil" is dan dat je er ook écht klaar voor bent :)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 15:47

Weet je laat ook maar hier. Ik probeer antwoord te geven maar dat wil hier niet altijd. Dus sorry dat ik anders reageer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:53

Ts, kinderen krijgen is niets mis mee maar wel zo dat er stabiel nest geboden kan worden en dat kun jij nog niet. Ga eerst eens een paar jaar samenwonen, je vriend heeft een lichte achterstand, helemaal niet erg maar dat betekend wel dat jij bepaalde beslissingen en andere zaken zult moeten regelen. Kun je misschien prima maar doe dat eerst en denk dan na over een kind. En ook waarom je zo graag een kind wilt, om iets wat helemaal van jou is te hebben of omdat je het wel leuk lijkt, meisje kijk uit want je kunt ze niet terugstoppen en zit er je levenlang aan vast, in goede en slechte tijden dus denk heel goed na waar je mee bezig bent.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 16:00

ShauniBef schreef:
Inderdaad, als jij een lichte vorm van autisme heb woon jij nog gewoon thuis en niet begeleid..

:)

Ik heb zelf besloten om daar te gaan wonen. Zodat ik zelf rust kreeg (te veel trammelant gehad met mijn ouders)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 16:01

Ja, dat weet ik nu wel, na 3 keer quoten :') :=

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 16:24

Hee, hier ook een lichte autist, aan mij merk/zie je ook niets, en mn ouders laten me gelukkig mn ding doen, heb meerdere piercings/tattoo's en ben pas 17... Als jij een tattoo wil, of wat danook, heb jij geen toestemming nodig van je ouders, want je bent boven de 18.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 16:33

Ik heb het syndroom van Asperger en bij mij komen er pertinent geen kinderen.
De kans dat ik het doorgeef is 80-90%, dan komt er dus een kind met een handicap.
Ik denk dat je beter kan luisteren naar je ouders, en alsjeblieft begin niet aan kinderen.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 16:39

@doezel,

Weten jullie al waar jullie gaan wonen?
Woont je vriend trouwens wel op zichzelf? Trek je dan bij hem in?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 16:54

Gemmeke schreef:
@doezel,

Weten jullie al waar jullie gaan wonen?
Woont je vriend trouwens wel op zichzelf? Trek je dan bij hem in?

eind dit jaar begin volgen jaar..
waar ik nu woon(1 gezins woning die we nu met zijn 3 en delen ) 2 medebewonsers gaan er weg en heb ik het huis voor mezelf en ja hij woont opzich zelf en hij trekt bij mij in.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 16:55

moonfish13 schreef:
Ik heb het syndroom van Asperger en bij mij komen er pertinent geen kinderen.
De kans dat ik het doorgeef is 80-90%, dan komt er dus een kind met een handicap.
Ik denk dat je beter kan luisteren naar je ouders, en alsjeblieft begin niet aan kinderen.

mijn ma wil geen worden omdat ze zich dat oud gaat voelen.
dit heeft totaal niets met mijn bepering te maken.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 16:56

Is dat niet haar smoes om jou niet te kwetsen?

Waarom denk je dat je leven zo verrijkt met kinderen?