Na 8 weken nog steeds open wond op mijn been

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:36

spicegirl schreef:
dit is de enige vleesetende bacterie :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Necrotiserende_fasciitis

haha er zijn er wel meer dan alleen deze hoor,nooit geen biologie gehad soms?
maar het is jammer dat ik de foto's van mijn bacterie aan mijn been niet meer heb, anders had ik deze zeker gepost als bewijs!!

ontopic maar weer dan..
succes ts en laat je het ons weten als je meer weet?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 23:52

Pfft bokt is weer op dreef hoor :roll:
Dit is een simpele wonde dat slecht verzorgd is geweest, vandaar de korst, de pijn en de roodheid.
IMO ziet deze wonde er ontstoken uit.

Het is meer dan normaal om de pleister een aantal dagen te laten zitten, want immers, waarom zou je het verzorgen als het verband nog netjes is?
Is alleen maar onnodige verstoring en verhoogd de kans op infecties.

Zulke wonden zie ik elke dag en worden met simpele producten verzorgd. Naar de SEH gaan is helemaal onzin want TS heeft de wonde al 8 weken
Diabetes zie ik ook niet als TS verder geen klachten heeft, bovendien gaat het niet om een simpele glucoseprik maar bloed laten nemen en een eventuele glucosetest waarbij je een niet al te lekker drankje moet nemen.

Mijn advies: volg de raad van de dokter op, ga lekker douchen als het tijd is om de wonde te verzorgen en panikeer niet te snel :)

juline

Re: Na 8 weken nog steeds open wond op mijn been

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 23:59

Nog niet langs zien komen, ruikt de wond ook raar? Vindt hem er wel ontstoken uit zien, het voelt ook warm aan? Zou heb even aankijken met de zalf en pleisters ( als je je verbandmiddelen machtiging hebt)
En anders toch even bij huisartsenpost langs gaan in het weekend. Wond had er na 9 weken echt wel anders uit behoren te zien. Is hij tussentijds open geweest? Dat er toch vuil in is gekomen?

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 00:13

Heb je wel een tetanusprik gehad of was die voor jou nog niet zo lang geleden? Mocht je toch terug gaan kun je dat meteen even regelen... Succes ermee. Blijf alert

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 09:21

Ik heb geen tetanus prik gehad, het ging trouwens heel raar bij de EHBO.
Ze hebben wel foto's gemaakt en daar uit bleek dat het niet gebroken was, toen hebben ze het verbonden maar niet schoongemaakt.
Mijn been zal nog onder het bloed en modder (Bloed van een schaafwond boven de wond waar het nu om gaat, die schaafwond is al lang genezen).
Ze hebben dus over het zand en het bloed mijn been verbonden en wat Diclofenak mee gegeven.

Wat betreft die vleesetende bacterie.. pfff maak mij even bang! :')
Het stomme is dat ik het gevoel heb dat ik ook letterlijk het gevoel heb dat er aan mijn been word "gegeten" het voelt zeg maar alsof er steeds iets bijt in mijn been, allemaal kleine beetjes zeg maar en dat geeft die stekende bijtende pijn.
Maar ik weet helemaal niet of dat het is, ik hoop het niet..

Kan je eigenlijk met een afgezet onderbeen nog paardrijden?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:23

Arrabel schreef:
Ze hebben wel foto's gemaakt en daar uit bleek dat het niet gebroken was, toen hebben ze het verbonden maar niet schoongemaakt.
Mijn been zal nog onder het bloed en modder (Bloed van een schaafwond boven de wond waar het nu om gaat, die schaafwond is al lang genezen).
Ze hebben dus over het zand en het bloed mijn been verbonden en wat Diclofenak mee gegeven.

Het stomme is dat ik het gevoel heb dat ik ook letterlijk het gevoel heb dat er aan mijn been word "gegeten" het voelt zeg maar alsof er steeds iets bijt in mijn been, allemaal kleine beetjes zeg maar en dat geeft die stekende bijtende pijn.

Seriously??

Kom op TS. Je bent bij de dokter geweest, die heeft er toch verstand van mag ik hopen.
Ik kijk een dag niet in het topic en ineens heb je vleesetende bacterien en wordt je been afgezet?
Alsjeblieft zeg... bokt weer door de bocht hoor.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:58

Laat je in ieder geval niet zo bang maken door iedereen. Je bent naar de huisarts geweest, hij heeft je pleisters en zalf meegegeven en klaar. Ga eerst maar eens kijken of dat helpt, zo niet, terug naar HA.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:03

Arrabel schreef:

Paralypmics? :7
Nee...grapje...dit geneest heus wel hoor!Mocht er een vleesetende bacterie inzitten had het been twee x zo dik geweest en zat jij niet zo vrolijk te bokken.Dan had je namelijk over de 40 graden koorts en lag je op de IC,aan het infuus.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:10

Hé Dramaqueen, houdt je een beetje in. Ga lekker die machtiging halen bij je huisarts en volg zijn advies op.
Vraag eventueel of ze je willen controleren op diabetes maar als je geen last hebt van andere symptonen die daar bij horen, zou ik me daar gewoon nog niet zo'n zorgen over maken. Ik heb even voor je gegoogled en dit zijn andere symptonen die horen bij diabetes:
vaak dorst en veel plassen
veel moe zijn
last van ogen, zoals rode en branderige ogen, wazig zien, dubbel zien of slecht zien
slecht genezende wondjes
kortademigheid of pijn in de benen bij het lopen
infecties die vaak terugkomen, zoals blaasontsteking

Succes

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:05

Arrabel schreef:

Dat laatste is een geintje zeker? :')
Maar als je je dat afvraagt, moet je toch echt hoooooognodig The Horse Whisperer kijken!!

Je weet hoe het gaat op Bokt, ineens is iedereen dokter.
Ik kan me niet voorstellen dat je beestjes aan je been kunt voelen eten. Bacteriën werken volgens mij toch echt anders dan echte beestjes.
De reden dat jouw been steekt en rommelt, is dat de wond wat ontstoken is. En dat is vervelend, natuurlijk!
Maar grote kans dat jouw wond rommelt en steekt omdat het aan het genezen is.

En probeer te vertrouwen op je huisarts. Onlangs ging ik naar m'n huisarts omdat ik plekken op m'n hoofd had. De beste man zei dat het kwam omdat het droog was (elke dag haarwassen). Eigenlijk moest ik minder m'n haar wassen (een keer in de week maximaal), nouja, dat stond me tegen. Dus kocht ik een ander soort shampoo (andrélon voor de gevoelige huid ofzo). En het was vrijwel meteen over.
De huisarts had uiteindelijk toch wel gelijk. Terwijl ik al zat te denken aan enge schimmels en weet ik veel wat, en vooral m'n huisarts niet vertrouwde...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:25

Citaat:
Dat laatste is een geintje zeker?
Maar als je je dat afvraagt, moet je toch echt hoooooognodig The Horse Whisperer kijken!!

Kun je beter de paralympics kijken want dat is tenminste echt. Scarlet Johanson heeft gewoon haar benen nog hoor. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:28

Cowgirl schreef:
Citaat:
Dat laatste is een geintje zeker?

Kun je beter de paralympics kijken want dat is tenminste echt. Scarlet Johanson heeft gewoon haar benen nog hoor. :)

Zit ook weer wat in :D
But you get what I'm saying ;)

Crealief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:16

juline schreef:
Nog niet langs zien komen, ruikt de wond ook raar? Vindt hem er wel ontstoken uit zien, het voelt ook warm aan? Zou heb even aankijken met de zalf en pleisters ( als je je verbandmiddelen machtiging hebt)
En anders toch even bij huisartsenpost langs gaan in het weekend. Wond had er na 9 weken echt wel anders uit behoren te zien. Is hij tussentijds open geweest? Dat er toch vuil in is gekomen?

Jaja... pff hier word ik toch wel een beetje triest van. TS maak je niet zo'n zorgen, je been wordt heus niet zomaar afgezet, en dat wondje geneest heus wel.

In het weekend naar de HAP omdat je je huisarts niet vertrouwt?? Echt belachelijk, kom daar dan gewoon vanuit. Daar is de HAP echt niet voor bedoeld, daar zit een dokter die jouw been nog nooit eerder heeft gezien, dus die gaat je echt geen stap verder helpen. En als TS de kosten voor verband en zalf al te veel vind (wat idd wel redelijk aan de prijs is, maar goed met machtiging moet het goedkomen) wat denk je dat de HAP kost dan??

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 23:28

ik heb toen ik van het paard gevallen was een soortgelijke wond gehad.. mijn wond was pas na 10 weken dicht.. hij was ontstoken en kreeg op de 8e week pas antibiotica.. voor de rest goed schoongehouden met speciale doekjes (weet zo ff de naam niet meer) bij de apotheek weg, zonder verbandje laten helen..

(mijn excuses als dit al eerder is gemeld.. heb niet het hele topic doorgelezen) :o

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 15:16

Update: gisteren zag de wond er zo slecht uit dat ik weer naar de dokter ben gegaan.
Het gat in mijn been leek dieper te worden en zat vol pus.
De dokter pakte een pincet met daarom heen een doekje en stak het in me wond! %)
Ik heb denk ik nog nooit zo'n pijn gevoeld! Ik kon me zelf net bedwingen die kerel niet voor de kop te rammen maar toen ik hem hoorde roepen dat ik normaal moest doen keek ik naar beneden en zag ik dat ik zijn arm aan het fijnknijpen was.
Vervolgens heb ik mijn opgerolde broek maar keihard vastgehouden terwijl ik met tranen over wangen schreeuwde: Het doet pijn!!!! aahhhh!!!! Nee!!!!!
De dokter had er niet zoveel boodschap aan en bleef lekker poeren in het gat....
Tot slot stopte hij een sponsje in het gat en drukte dat vervolgens met de pleister nog even lekker aan |( |( |(
Toen schreef hij een receptje uit, ik moest direct naar de EHBO.
Daar aangekomen heb ik 2.45 uur moeten wachten want er waren veel spoed gevallen tussen door maar toen was ik eindelijk aan de beurt.
Ik werd in een behandel kamertje gezet en daar moest ik weer even wachten op een chirurg, de tranen liepen al weer over mijn wangen omdat ik bang was dat de chirurg ook weer in de wond zou gaan poeren.
Een aardige jonge dame kwam naar me toe en ik vroeg:" wanneer komt de chirurg?"
"ik ben de chirurg.. :roll: " zei ze. oeps... :=
De zalf die ik had voorgeschreven gekregen van mijn huisarts had ik mee genomen en liet dat haar zien ook keek ze naar het gat in mijn been, ze schrok toen ik de dikke siliconen pleister van mijn been af haalde en daar een soort pusserige krater onder vandaan kwam.
Ze kon niet begrijpen waarom mijn huisarts die zalf had voorgeschreven dat had er nooit in gemogen!
Ook had mijn huisarts dikke siliconen pleisters voorgeschreven die ik zo'n dag of 3 moest laten zitten voordat ik weer een nieuwe pleister er op mocht doen.
Door die zalf en de dichte pleisters is de wond gaan smetten en gaan ontsteken.
En bedankt huisarts! (dit is overigens niet de eerste keer dat hij helemaal de mist in gaat met een diagnose, en wat dacht je van een te grote koude eendenbek bij je naar binnen proberen te duwen tot bloedens aan toe, nog zeggen dat je je moet ontspannen en als je bijna out gaat van de pijn is tot de conclusie komt dat hij misschien wel een te grote klem in zijn handen heeft!)
De chirurg heeft me vervolgens antibiotica voorgeschreven en een ander verbandmiddel.
Ik moet nu de wond 3 keer per dag met water uitspoelen en over een week terug komen.
Op dit moment steekt de wond ontzettend en is het ook heel warm om de wond heen geworden, dat was eerst niet.
Ik denk dat dit komt omdat mijn (EX)huisarts er in heeft lopen wroeten.
Tot zo ver de update :D

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:23

iieuw! Dat is ff lekker.. Leuk he die huisartsen? Hopen dat het ziekenhuis je op deze manier verder kan helpen... Toch vreemd als een soort van schaaf wond zo'n gat word. Dan gaat er als huis arts toch ook een soort van belletje rinkelen..

Sterkte ermee ik hoop dat het nu snel op knapt voor je!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 15:30

Amaris schreef:
Arrabel schreef:

Seriously??

Kom op TS. Je bent bij de dokter geweest, die heeft er toch verstand van mag ik hopen.
Ik kijk een dag niet in het topic en ineens heb je vleesetende bacterien en wordt je been afgezet?
Alsjeblieft zeg... bokt weer door de bocht hoor.

Niet dus... als ik blind had vertrouwd op de huisarts dan had de wond wel degelijk naar binnen kunnen slaan, dus laat het een les zijn voor andere mensen.
Doktoren kunnen het ook mis hebben.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 15:31

_Naomii_ schreef:
iieuw! Dat is ff lekker.. Leuk he die huisartsen? Hopen dat het ziekenhuis je op deze manier verder kan helpen... Toch vreemd als een soort van schaaf wond zo'n gat word. Dan gaat er als huis arts toch ook een soort van belletje rinkelen..

Sterkte ermee ik hoop dat het nu snel op knapt voor je!

Dankjewel!
Het leek in eerste instantie ook een schaafwond, maar het "gat" zat onderhuids.
Pas toen dat vel er af ging (door het pus wat eronder zat) werd het gat zichtbaar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:34

Gaaaatverdarrie zeg!! De rillingen lopen over m'n rug en ik word misselijk van je verhaal.

Gelukkig heeft de chirurg het wat beter met je voor! Veel sterkte en beterschap :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:36

Misschien was mesistran niet zo verkeerd geweest, geintje, je bent er mooi klaar mee en dat zal ook wel een "mooi " litteken achterlaten. Hoop voor je dat het nu beter word en ik zou die huisarts ( eerst even een ander zoeken) even flink de waarheid vertellen, voorkom je misschien dat hij zo dom blijft.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:38

ik lees je bericht nu pas en schrok ook echt wat je van je huisarts te horen kreeg, de wond had je vanaf het begin al moeten spoelen om infectie te voorkomen en daarna op de juiste wijze verbinden, en zeker geen dikke blaren pleisters of zo

ik ben dan wel geen arts, maar wel EHBO-er met de nodige ervaring

was je nog beschermt tegen tetanus? deze horen ze bijna standaard te geven in zo'n geval (tenzij je nog beschermt bent)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 15:40

birte schreef:
ik lees je bericht nu pas en schrok ook echt wat je van je huisarts te horen kreeg, de wond had je vanaf het begin al moeten spoelen om infectie te voorkomen en daarna op de juiste wijze verbinden, en zeker geen dikke blaren pleisters of zo

was je nog beschermt tegen tetanus? deze horen ze bijna standaard te geven in zo'n geval (tenzij je nog beschermt bent)

Een tetanus prik heb ik nooit gehad omdat het in eerste instantie niet open leek te zijn.
Het had inderdaad nooit met een dikke pleister afgedekt mogen worden, dat dacht ik eigenlijk zelf ook al maar ik vertrouwde toch de huisarts....
En dan ook nog 3 dagen laten zitten! pfffff, ik heb gister bijna de hele dag lopen janken omdat ik me zo belazerd voel door me huisarts en ook natuurlijk door de pijn die hij me heeft gedaan.
Als ik dit nu schrijf dan springen gewoon weer de tranen in mijn ogen!
Laatst bijgewerkt door Arrabel op 09-10-12 15:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:41

Brr horrorverhaal , nu nog een nieuwe huisarts..

Heel veel sterkte

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:54

Arrabel schreef:
birte schreef:

Een tetanus prik heb ik nooit gehad omdat het in eerste instantie niet open leek te zijn.
Het had inderdaad nooit met een dikke pleister afgedekt mogen worden, dat dacht ik eigenlijk zelf ook al maar ik vertrouwde toch de huisarts....
En dan ook nog 3 dagen laten zitten! pfffff, ik heb gister bijna de hele dag lopen janken omdat ik me zo belazerd voel door me huisarts en ook natuurlijk door de pijn die hij me heeft gedaan.
Als ik dit nu schrijf dan springen gewoon weer de tranen in mijn ogen!

mijn paard had laatst een soortgelijke wond, zij had tegen haar eigen spronggewricht geslagen, met als gevolg een diepe wond (zeker 2cm) op een plek die altijd beweegt, ik heb die wond 3 weken lang 2x per dag uit moeten spoelen met louwwater met zout er in, en dichtspuiten met alu spray omdat er niets anders mogelijk is op die plek. je ziet er nu niets meer van. ik heb haar de eerste week ook nog aan de AB gehad aangezien de zwelling het er niet beter op maakte.

is natuurlijk geen mens maar een wond blijft een wond

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 15:58

Iemand op stal wilde ook al violet spray in me wond spuiten... dat heb ik maar even niet gedaan.. :')