Magrathea: jup en dan is mama er nog niet eens. Het afpakken sta ik niet toe, ik heb gezegd "nee, dat is mijn avondeten, kijk eens wat jij op je bord hebt" (hij had exact hetzelfde avondeten namelijk), maar hij greep het zo hard vast dat hij er wel een stuk vanaf scheurde ('t was een rasher) toen ik het terug wilde pakken.
Wat ik ook tegen papa heb gezegd is dat het misschien leuk is als kind kan 'helpen', dingen aangeven of laten zien waar dingen liggen. Hij hoeft niet het echte koken te doen want dat vind ik nog wat te riskant voor een 2jarige

maar hij vindt het wel altijd leuk om te helpen en aangezien we daar met ontbijt ook verder mee zijn gekomen, helpt het misschien met avondeten ook wel.
En het is gewoon heel lastig om te zeggen als papa wat verkeerd doet, ik had zelf zoiets van, ik heb het uitgelegd, ook de uitwerking, en als je het dan alsnog zo aan wilt pakken dan vind ik het eigenlijk grof om hem erop te wijzen, hij weet tenslotte wat ik gezegd heb en het is aan hem of hij daar wat mee wil doen of niet. Ik ga ook als mama terug is, nog een keer met haar om de tafel, want zij is hier meestal wat beter in.
trouwens, voor de mensen die het hadden over dat half 10 veel te laat was, gister werd het half 11. Ik heb absoluut geen idee waarom, we hadden op tijd gegeten en ik dacht ook dat kindlief allang in bed lag, en toen hoorde ik papa om half 11 van boven roepen of ik de babymonitor aan wilde zetten omdat hij morgenochtend weg moest, en hoorde ik dus via de babymonitor dat kind net in bed gelegd werd.. Gelukkig heb ik vandaag niet echt een werkdag, ik moet alleen even op hem letten omdat pa iets moest gaan repareren voor de klant en er moest een paard naar de dierenarts, maar ik denk dat kind z'n humeur zo niet al te best gaat zijn vandaag