Veel cola drinken.. Keer veranderen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 08:58

Diksap zit wel suiker in, zelfs meer dan gewone limonade. Het zijn echter geen toegevoegde suikers. Maar suiker = suiker.

Kaatastrof

Re: Veel cola drinken.. Keer veranderen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 09:04

Ik drink vooral fruitsap en dus frisdrank. Beide erg slecht dus.. Maar eens school terug start mindert dat ook omdat ik dan altijd water meeneem. :)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 09:05

Ik drink zelf eigenlijk alleen maar ranja. Als ik op een feestje oid ben natuurlijk wel iets van sinas ofzo. Maar je moet voor de grap is kijken op zo'n blikje van 0,3l hoeveel suiker daarin zit. Bijna de helft van de ADH.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 09:23

Ik drink eigenlijk alleen maar water,soms roosvicee en groene thee. Op feestjes drink ik dan wel cola,en in het weekend 's avonds ook. :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 09:26

Ik drink alleen maar water en thee, wat natuurlijk in feite ook water is, dus tja :+
Een heel enkele keer een beetje lemon cactus, maar dat is misschien 1 keer in de maand :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 09:40

Het makkelijkste is leren water te waarderen. Ik vind dat het lekkerste drinken wat er is. Soms hdenk ik trek te hebben in een smaakje, maar na 2 slokken heb ik daar weer genoeg van en.wil ik weer water.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 09:49

Of water lekker is hangt ook heel erg van je woonplaats af. Op Ameland is het enorm lekker, in Groningen is het heel prima, maar in Amsterdam bijvoorbeeld vind ik het echt niet te drinken. Om nog maar te zwijgen over Frankrijk, als je daar water drinkt lijkt het net alsof je rechtstreeks je lippen aan het zembad hebt gezet.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 09:57

Water vind ik echt goor.. Terwijl ik toch best vaak wat slokken neem. Vind ik wel erg jammer!

Ik weet echt niet wat ik nu moet gaan drinken.... :(

Had eindelijk iets gevonden, vitamin water, blijkt daar dus veel te veel suiker in te zitten. Slimpie hebben we ook altijd maar dat vind ik ook niet lekker (nasmaak is goor ook). Sapjes enz. lust ik niet..

Ik drink nu maar weer aanmaaklimo, maar lijken me teveel suikers in te zitten ook. Ik wil iets gezonders..

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 12:02

Geryon schreef:
Water vind ik echt goor.. Terwijl ik toch best vaak wat slokken neem. Vind ik wel erg jammer!

Ik weet echt niet wat ik nu moet gaan drinken.... :(

Had eindelijk iets gevonden, vitamin water, blijkt daar dus veel te veel suiker in te zitten. Slimpie hebben we ook altijd maar dat vind ik ook niet lekker (nasmaak is goor ook). Sapjes enz. lust ik niet..

Ik drink nu maar weer aanmaaklimo, maar lijken me teveel suikers in te zitten ook. Ik wil iets gezonders..

Wat voor smaak vitamin water had je normaal altijd?

Je kunt zelf ook gezond water met een smaakje maken.
Pak een kan met water, gooi er wat ijsklontjes in en wat fruit naar smaak en laat het even goed intrekken.

Of mix de sap van het fruit met water.

Of gooi fruit naar keuze in een ijsblokjes mal en gooi dat in je water als je een subtiele smaak wilt.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 12:10

Raponsje schreef:
Vitamin water zijn "nep" vitaminen en in 1 flesje vitamin water zitten 8 suikerklontjes.
Dat is dus meer dan in een glas cola.

Echt waar? Hoe kan het zijn dat er zoveel suiker in zit??? Er zitten relatief veel minder calorieen in dan in andere drankjes en er zitten geen zoetstoffen in dacht ik?????

Ik zou trouwens aan de aanmaak siroop gaan en dan relatief weinig siroop er in doen.
Als je goed zoekt, zijn er wel varianten zonder extra toegevoegde suikers en als je er dan veel water bij doet valt het wel mee.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 12:14

Ik vond water ook vies, maar toen ik vroeger (zeg 15jr geleden) dusdanig weinig dronk (erg weinig hoor) dat ik vaak blaasontstekingen kreeg, mezelf maar eens geleerd te drinken. Ik wilde niet allemaal suikers binnenklokken dus dwong mezelf 6x op een dag een glas van 300ml te drinken. Ja, dit was echt dwingen, vond er namelijk niks aan.
Stond meestal met ogen gesloten en vuisten gebald de bekers naar binnen te gieten. Na een tijdje ging dit helemaal vanzelf en kreeg ik dorst als ik het vergat, en had ik zelfs het liefste water. Het valt dus aan te leren, echt waar.

Bij hard water kan een filtertje helpen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 12:18

Klopt Raponsje, in de zomer vind ik water met een limoentje altijd wél erg lekker! :j

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 12:20

Hier ook een cola fanaat, maar slecht voor je tanden zal wel meevallen want ik heb nog steeds geen gaatjes oid(nooit gehad)

Maar ik ben over gegaan op water met slimpie ( limonade zonder suiker) super lekker en gezond, ik mix het met water of met spa rood! In bijna elke supermarkt te koop!!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 12:26

slimpie zit toch vol zoetstoffen?
ik kan zo heel zo'n fles opdrinke ( 3 ltr en meer) het vult echt voor geen meter, en lijk er alleen maar meer dorst van te krijgen haha

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 12:37

Ik zie dat Rivella nog niet is genoemd. Voor zo ver heb ik daar nog geen 'slechte' ingredienten in kunnen vinden. Niet iedereen vindt het lekker, maar je kunt het allicht eens proberen.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 12:46

ik kan tegen een heleboel dingen niet,
maar appelsap (van de aldi zitten geen toegevoegde suikers in)
en grenadine siroop van de AH (ook de toegevoegde suikervrije variant)
gaat erg goed daarnaast drink ik ook een hoop water, maar savonds samen wil je ook wel eens wat anders.
van cola word me hoofd al duizelig als ik ernaar kijk dus dat soort spul drink ik ook helemaal niet meer.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 13:04

Ik dronk ook zoveel cola :=

Op stage drink ik alleen maar hele lichte aanmaaklimonade. Thuis 's ochtends voor ik weg ga Milk & Fruit, en als ik 's avonds thuis kom probeer ik zoveel mogelijk water of ook aanmaaklimonade te drinken. Lukt nu wel aardig :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 13:04

Hier nog een cola-verslaafde die afgekickt is.
Ik dronk altijd cola alleen idd smorgens een glas melk en niks was zo lekker als cola.
Thee dronk ik met 2 klontjes, koffie ook.
Water drink ik wel maar ala ik een glas heb gehad wil ik wel iets met smaak.
Ik ben daarbij veel te zwaar en loop bij een dietiste en die begon natuurlijk meteen over al die suiker troep.

Momenteel komt het geregeld voor dat we halve fles cola weg kunnen kiepen omdat de prik eraf is aangezien ik geen gewone cola thuis meer drink.
Ik heb wel een tray blikjes light in huis voor als ik echt zin heb een blikje open trek, hooguit 1per dag.
Soms heb ik wel het idee dat de suiker in een blikje gewone cola minder kwaadkan dan alle zoetstoffen en aspertaan in cola light.
In thee doe ik een klein beetje honing (goed alternatief volgens de dietiste) en in koffie 2 zoetjes.
Verder heb je ook nog de zoetstof stevia, wat een goed alternatief kan zijn voor koffie of thee.
Fruitsappen lijken vaak heel gezond maar gillen vaak van de suiker.
Cristal clear pak ik idd ook wel eens vaker ook goed te drinken.

Je moet gewoon van die gewoonte af, altijd maar cola, succes.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 13:05

Het verschilt ook per smaak aanmaaklimone hoe sterk je hem 'moet' drinken. Ik vind de appel/rood fruit, de druif/citroen en de framboos van KC altijd wel heel lekker en die hoef je ook maar heel licht te drinken. Dan is het wel erg goed te doen.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 13:09

water, ik heb een lege cola fles gevult met kraanwater en dat pak ik net zo lief als cola.

nu kan ik het beperken tot 1 glas per dag.

soms drink ik helemaal geen cola meer, het niet in huis hebben van, werkt nog het beste.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 13:10

ik dronk ook altijd alleen maar cola, wel 2 liter per dag, hoorde al vaker dat het slecht voor je was dus toen dacht ik slim te zijn door cola light te kopen, maar dat is blijkt nog slechter, cola is immers antiroest eigenlijk, als je het in de wc gooit ontkalk je er de wc meteen mee, ben nu sinds 3 maanden van de cola afgestapt, moest mezelf echt in de winkel dwingen iets anders te pakken, maar nu gaat het prima, merk dat ik zlefs minder trek in andere zoetigheid heb doordat ik geen cola meer drink, drink nu vruchtesapjes, water en thee, voel me veel fitter

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 13:20

Ik drink altijd water en soms thee of vers geperste sinaasappelsap (soms met citroen/grapefruit erdoor)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 13:26

Ik dronk eerst ook buitenom het ontbijt alleen maar cola. Nu probeer ik pas vanaf 3 uur in het weekend cola te drinken en door de weeks alleen in de avond, na elk glas cola volgt eerst een glas water.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 13:26

Kan m'n bericht niet meer aanpassen. Maar bij de AH hier in de buurt verkopen ze Cola die zoet is gemaakt met Stevia. Dat spul is natuurlijk nu helemaal hot en happening, ook geen idee hoe het smaakt. Het is iig een stuk minder slecht dan suiker en zoetstoffen.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 13:29

He dat klinkt bekend. Ik ben nu 17 en dronk echt van jongs af aan super veel cola en soms 7-up of aanmaaklimonade. Als ik thee dronk was het met minstens 4 scheppen suiker.

Ben in 1 keer gestopt en drink alleen nog maar water en thee zonder suiker. Bijna alles wat je aan drinken kunt kopen in de supermarkt is eigenlijk hartstikke ongezond (ook al lijkt het wel heel gezond zoals bij bijvoorbeeld sap). Wat bij mij niet echt hielp was minderen dus bijvoorbeeld 1 glas cola per dag drinken. Juist doordat ik het toch bleef drinken had ik er nog steeds behoefte aan. Nu drink ik het al ongeveer een jaar niet meer en toen ik het een tijdje terug proefde vond ik het echt verschrikkelijk vies en zoet.