ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:55

iefke schreef:
Toen lag er iets van kleding op wat mee naar boven moest ja. Het hele huis overhoop := _O-

Juist ja _O-

Dat soort dingen overkomt mij gelukkig nóóit :n O:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:57

iefke schreef:
En altijd alles kwijt hè :roll:

'Leg het dan op een vaste plek'... "ja, daar hád ik het ook neergelegd, maar daar ligt het niet meer'

:D

Ik ben nu dus mijn bachelor of science diploma kwijt. Heb ik ergens 'veilig' weggelegd :j maar waar?

Leek mij voor het solliciteren wel zo handig om het diploma te hebben :+

En kun je nagaan; ik heb geen ADHD, geen ADD.

Ben benieuwd hoe mijn toekomstige kinderen zullen zijn; vriend heeft ADHD, ik ben chaotisch en druk...
Ach, maakt niet uit, ik heb er wel de 'tools' voor en mijn vriend heeft geen moeite met chaotische
kinderen hihi

Maar de vraag; hoe zorg je voor logisch opbergen van diploma's etc?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:59

Ik ben ook wel benieuwd hoe jullie boodschappen doen. Lijstje maken, handig, lijstje meenemen (dus niet kwijtraken) onmogelijk...

Logisch opbergen, geen idee... Heb mn huissleutels en fietssleutel in mn linkerbroekzak, telefoon rechts, dat is dan ook echt het enige wat bij mij logisch opgeborgen is. Als ik eindelijk denk dat ik een goede methode heb vind ik dat een week later al niet handig meer :roll:

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:01

Mijn vriend neemt een lijstje mee :j hij maakt zelf wel lijstjes, maar ik kijk het even door dan. Anders heb ik wel kaas, maar geen brood :+ omdat hij vergeet om in de broodla te kijken en alleen de koelkast heeft opengetrokken,
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 30-08-12 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:01

wat is een lijstje? :') nee ik schrijf wel dingen op maar kom vaak met meer dingen thuis :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:03

Ik heb een archiefkast waar alles op alfabetische volgorde in zit... Heb alleen twee lades... bleek ik bovenin een aantal dezelfde mappen te hebben als onderin. En ik me maar afvragen waar de helft van m'n spullen was gebleven 8)7

Maar mijn collegekaart? Foetsie... :?

Ben trouwens ook een enorme ramp met kaartjes versturen := Ik begin er gewoon niet meer aan denk ik... reacties op geboortekaartjes, kerstkaarten... Probleem is... Bellen heb ik ook niks mee... :')

Boodschappen bij de Albert Heijn doe ik zoveel mogelijk met de Appie app. Scheelt me ook nog eens bergen geld omdat ik zo makkelijk kan zien wat er in de bonus is :j

En anders maak ik óf een lijstje, óf ik loop gestructureerd de winkel door... Overigens werkt dat niet als ik boodschappen doe met anderen... laat staan als die anderen zelf ook een potje maken van boodschappen doen... >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:04

mijn broer heeft ADHD, zelfde symptomen, maar dan ook nog eens erg druk, nou dat is soms echt heel hel _O- wel heeel gezellig, maar zo druk, als hij thuis is (hij woont op kamer) dan is het ook gewoon METEEN een rotzooi, ik weet niet hoe hij het doet :')

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:04

Diploma's, breek me de bek niet open :=

Ik heb nieuw werk sinds een paar maanden. En érgens :roll: heb ik mijn diploma's veilig opgeborgen. Ik ben maar langs de Hogeschool gegaan om te vragen of ze een kopie willen maken en die aan me op willen sturen, want ik kan dus nergens dat mapje vinden.

En die dingen blijven ook voor altijd in mijn hoofd zitten. En het liefste zou ik nu weer gaan zoeken, maar ik héb overal al gezocht. Denk ik.

Maar om antwoord te geven op je vraag, paspoort ed als ik die heb meegehad geef ik meteen aan mijn vriend zodat hij ze opruimt en voor me nadenkt waar het is gebleven. Anders gaat het geheid mis. Ergerlijk maar waar.

Ik doe boodschappen per dag. Ik word helemaal gestoord als ik in mijn eentje boodschappen moet doen voor een hele week. Door die winkel heen, uitpakken op die band, logisch inpakken, de auto in, thuis weer uitpakken en weg zetten. Veel te veel handelingen.

Soms moet ik voor mijn werk boodschappen doen. Vroeger werkte ik op een logeerhuis met 20 kinderen in één weekend. Ik heb heeeel snel gezorgd voor een bezorgservice :+ :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:06

Ohja, ook zoiets... je kan bij mij altijd meteen zien als ik ergens binnen ben.

Dan flikker je namelijk over een tas die op een zeer onlogische plek in de wandelroute staat, het dichtstbijzijnde verhoogde oppervlak is bezaaid met dingen die uit die tas komen... meestal hangt mijn jas over een stoel, ligt één schoen bij de bank en één schoen aan de andere kant van de kamer...

Tja... :')

'Doe alsof je thuis bent' gaat soms íets te letterlijk op voor mij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:09

Moet overigens zeggen dat 'alleen zijn' voor mij wel voor een flink stuk zelfstandigheid heeft gezorgd. Ik weet nu dat dingen op mij neerkomen en dat ik voornamelijk mezelf ermee heb als dingen niet handig geregeld zijn.

En dus ga ik nog steeds om de paar weken met een vuilniszak m'n huis door en gooi ik overbodige dingen weg en ga ik eens per 2 maanden zitten om m'n administratie in de archiefkast te donderen...

Toen ik nog samenwoonde gebeurde dat niet... dan moesten dat soort dingen namelijk overlegd worden en dan gebeurde het al helemáál niet... :+

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:12

Zal maar niet zeggen waar mijn diploma is :=
Een voordeel, ik kan m niet kwijtraken :D

Sinds ik thuis weg ben gaan sommige dingen beter, andere gaan minder. Regieme is weg zeg maar, maar aan de andere kant ook de opening om dingen op de fijne "ADD-manier" op te lossen.

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:18

Hier ook een ADD'er. Nou heb ik even snel de topic doorgelezen, maar alle dingen die ik las komen heel bekend voor! Zit zelfs met tranen in me ogen omdat hier anderen zijn die ook het zelfde doormaken als wat ik doe.
Geeft toch wel een fijn gevoel dat je niet de enige bent!

Bij mij is in groep 4 al ADD vastgesteld. In groep 8 heb ik weer onderzoek laten doen en toen kwam eruit dat ik geen ADD meer had. Ondertussen merk ik wel degelijk dat ik het nog heb en laten we nu weer opnieuw onderzoek doen. 2 maanden geleden eerste intake gesprek gehad. Fijn gesprek, iemand die wist waar hij mee bezig was en iemand die mijn eindelijk begreep.
En dat is iets waar ik vaak tegen aanloop op school, dat leraren mijn niet begrijpen. En dat is soms erg deprimerend. De laatste school weken ben ik dan ook behoorlijk depressief geweest en wist ik het gewoon even niet meer, alle prikkels van het hele jaar hadden zich op gepropt in mijn hoofd en die kwamen er toen allemaal in huilbuien uit.
Door het onderzoek hoop ik dat er met school een soort regeling kan komen dat school voor mijn makkelijk word. Nou niet zo zeer in het niveau want dat kan ik prima aan.

Uitstel gedrag herken ik heel erg. Het plannen gaat mij altijd heel goed af, weet precies wat ik wil gaan doen. Ben voor een ADD'er ook super netjes, een echt pietje precies. Opzich heel fijn, maar soms ook lastig omdat ik het vaak niet los kan laten als iets niet goed is.
Maar nu gaat het plannen mij heel goed af maar het uitvoeren is en blijft altijd lastig!

Gelukkig heb ik tussen de paarden mijn plek gevonden en dat is ook de enige plek waar ik mijn altijd kan concentreren. Door de paarden is het ook zeker vooruit gegaan. En ook weet ik dat ik gewoon met paarden moet gaan werken later. Dat is gewoon de enige plek waar ik altijd voor gemotiveerd ben en waar ik me altijd kan concentreren.

Tja en vriendschappen, vind ik ook ontzettend lastig! Online heb ik genoeg contact en op school ook spreek vaak op school dan dingen af, maar thuis spreek ik bijna niet snel iets af met vrienden. Vind het dan toch altijd lastig om de eerste stap te zetten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:23

HijadelaLuna schreef:

Vertel O:)

Lente; goed idee trouwens van een archiefkast! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:27

Weet niet waar je woont, maar je mag hem zó op komen halen.

Ik vind hem enorm in de weg staan _O-

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:28

Ik heb een hele mooie lijst over ordenen gehad van mijn therapeute toentertijd, heb hem nog wel ergens, kijk er nooit na, en uitvoeren al helemaal niet :o Lijkt me erg handig, dat wel, maarja, daar gaan we weer, theorie :+

vuurneon schreef:
HijadelaLuna schreef:

Vertel O:)

Nog niet opgehaald :Y)
Heb eeeeeh, mei/juni 2011 examen gedaan op sprint, diploma uitreiking had ik een bruiloft, daarna verhuisd (30km verderop). Vriendin vertelde dat hij binnen 5 jaar moeten worden opgehaald, dus tja, dan heb ik nog even...

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:29

:D

Dan kun je 'm inderdaad niet kwijtraken :))

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:30

Lente; de Ikea is dichterbij :')
(woon in het noorden namelijk)
Archiefkast komt er als ik samen ga wonen; 1 la voor zijn certificaten en 1 voor mij haha. Als ik tenminste uberhaupt de diploma's weer kan vinden...

(hahahaha diploma niet opgehaald HDLL! :') nee kun je het ook niet kwijtraken )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:33

Hahaha da's wel erg _O-

Ik zet het ding wel eens op marktplaats of zo, ga ik wel aan de grote ringbanden.

En ik wil al jaren een papierversnipperaar. Gewoon, omdat het kan :))

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 23:33

Mijn diploma heb ik geen idee van waar die is, vaccinatieboekje kwijt, paspoort ligt bij mijn moeder.. Of bij mijn oma? Of bovenop de kast. :j Die ga ik wel zoeken vlak voordat het vliegtuig vertrekt.
Boodschappenlijstjes maak ik soms. Maar die vergeet ik dan mee te nemen en kom uiteindelijk thuis met de helft van wat op het lijstje stond. De andere helft van mijn boodschappen zijn dan spullen waar ik er al 4 van heb staan en elke keer denk: ah, dat is handig, dat moet ik meenemen (komt nooit op dus, is eigenlijk nooit echt handig/lekker spul). Belangrijke dingen als wcpapier kan ik soms wel een week vergeten. De dag dat al mijn papieren zakdoekjes dan op zijn thuis, moet ik mezelf wel dwingen om speciaal voor het wcpapier naar de appie te gaan. :')

Dat is het stomme he hijadeluna: je weet echt de theorie wel, je snapt echt wel hoe je dingen moet opruimen, inplannen, jezelf motiveren. Maar op papier lijkt het allemaal zo logisch; het ís allemaal zo logisch. Dat het dan toch niet lukt, vind ik zo frustrerend! Iedereen die zegt: kom op, gewoon dóén, benijd ik. Die hebben het toch een stuk gemakkelijker, met hun 'gewoon doen'.. :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:41

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:43

Veel hiervan is erg herkenbaar.... geen idee of ik ADD heb, mijn broer heeft het wel. Maar ik ga in ieder geval meelezen, voel ik mij niet meer zo alleen hierin :=

Achja, dat gewoon doen. Ruim nou eens even je kamer op, het is zo aan de kant.... vervolgens weet ik niet waar ik moet beginnen, en als ik dan begonnen ben, dan is dat hoekje half klaar en ga ik verder met een ander hoekje... vaker nog stop ik er dan helemaal mee :=
Om maar niet te sprkeen over het feit dat als mijn kamer dan eens voor 95% is opgeruimd, het na een paar dagen al weer een puinhoop is.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:58

jee, ik vind jullie verhalen heel erg herkenbaar... en ik heb geen diagnose, ben daar ook nooit op getest.
Mijn vriend zegt wat is dat dan? "altijd dom doen?" haha.
Over dat opruimen en uitstel gedrag, dat herken ik maar al te goed. Vaak hoor ik ook "jij bent zó laks in dat soort dingen" (rekeningen betalen bijvoorbeeld) maar het is echt geen onwil. Ik lees maar even met jullie mee, misschien heb ik er nog wat aan!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 00:19

Haha wat leuk al die verhalen!
Zooo herkenbaar,
Bij mij is op me 17e adhd geconstateerd,
Ik slik geen medicijnen,
Maar zit er wel aan te denken zo af en toe,

Dat op het laatste moment ken ik, DRAMA
Ik kan serieus om 7 uur opstaan, en dan moet ik om 11 uur weg,
en dan ga ik alles ineens om half 11 doen, want dan moet ik opschieten..
Schiet ik in de stress, en gaat dus écht niks meer :+

Wat bij mij wel eens helpt,
Ik maak dan écht een lijstje, van moment tot moment,

Dus even voorbeeld :
8:00 opstaan
8:10 in de douche staan,
8:30 make up / aanlkleden
9:00 honden uitlaten eten geven,
9:30 klaar zijn

Ja slaat waarschijnlijk helemaal nergens op,
Maar soms helpt het echt,
Alleen Tja, vergeet ik savonds altijd een lijstje te maken :)

Wat bij mij helpt voor me spullen kwijtraken,
Ik heb beneden in de woonkamer mijn eigen bak,
Want mama word gek van me, dat ik altijd een heel spoor van spullen achter me aan slinger,
En het helpt echt, ik gooi alles in me bak,
Moet onderhand al een grotere hebben :P

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 00:21

Owja, en ik weet altijd fantastisch te beschrijven hoe alles het beste kan,
Maar elke dag toch weer het zelfde liedje....

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:22

Wat een herkenbare dingen komen hier voorbij, past helemaal bij mij de dingen die worden beschreven... Maar ik heb geen ADHD/ADD, want ik ben nooit getest :+

Wel heb ik verschillende leerlingen die dit hebben en maar enkele zitten aan ritalin, meestal gebruiken ze andere medicijnen, zoals concerta (werkt langer en met minder rebounds) en zo heb je er nog meer.
Ik zou als ik jou was, naar de HA gaan en vragen om door verwezen te worden naar iemand die hier wel verstand van heeft en je kan helpen met een keuze voor medicijnen.

En agenda, leuk heb vanmorgen mijn derde agenda gekocht :D (niet omdat ze vol zijn...)