steunzolen en geeneen schoen past meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:56

De merken op Omada.nl trekken me geloof ik niet zo?

Germatje

Re: steunzolen en geeneen schoen past meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:18

Ik moet zeggen dat ik me enorm verbaas over de reacties hier, over dat het allemaal niet past.
Als ik even eerlijk mijn mening hier mag spuien; ik heb al sinds mijn 13e steunzolen (ja dolle boel in de pubertijd) én maat 43. Toch heb ik een flinke collectie schoenen hier staan! Ik denk dat veel mensen niet genoeg geld voor goede schoenen uit willen/kunnen geven.
Nee het klopt dat zooltjes niet passen in de schoenen van Dolcis of dergelijke winkels, dat komt waarschijnlijk ook dat de kwaliteit zo treurig is!

Dat is mijn mening, don't shoot me!
Je paard laat je toch ook niet met slechte hoeven lopen? En waarom niet? omdat dat de basis is waar je lichaam op moet rusten!
Ook verbaasde ik over een reactie hier ergens in dit topic, 'zonde van het geld, gebruik ze niet meer'. Mij lijkt dat het zonde van je lichaam is? Hopelijk moeten we er nog heel lang mee doen...

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:24

Ja goed schoeisel kost nou eenmaal meer. Goede laarzen kosten echt rond de 200,- en 'goeie ballerina's (die zijn nooit goed, te plat maar afwisselen kan wel) maar een beetje oké model kost ook 120,-

Ik merk het nu wel heel erg. Kan niet twee dagen achter elkaar dezelfde ballerina's aan. Dus goed afwisselen.

Tsjaa wat betreft het gezeur. Het is jammer dat als je steunzolen hebt, je nooit eens zomaar tussendoor een modelletje erbij kan kopen. Als jullie me snappen.

Wat wel scheelt is passen in de winkel, en kopen via internet. Ik heb in de zomer een merk wat ik dan alleen aankan i.v.m. Chromaatallergie. Vrijwel alleen maar echt lelijke modellen in de winkel. Ik bekijk ze op de eigen Site. Duits merk. En Google dan of en waar ze te bestellen zijn.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:32

De podoloog of therapist was bij mij wel tevreden over de merken die ik in huis had. ik hou van goede schoenen en die zijn vaak wel wat duurder, ben er ook zuinig mee dus heb hele verzameling. Maar niet iedereen heeft het geld om dat te doen natuurlijk..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:43

Ik heb ook al jaaaren steunzolen en passen ook in heel veel schoenen hoor.. Moet wel bekennen dat ik al een paar jaar niet meer standaard op die zooltjes loop, maar ze passen nog in alle schoenen die ik heb.
Wel met uitzondering van open schoenen/pumps trouwens :) Ballerina's heb ik ook, passen de zooltjes ook gewoon in. Geloof dat ik ze ooit heb gekocht voor € 50,-.
Kwestie van net iets ''hogere'' schoen uitzoeken, wat ik ook vaak doe is de originele zool van de schoen eruit peuteren, dan past het net weer perfect.

Ik ben met laarzen etc heel kritisch op kwaliteit, maar heb ook gewoon dolcis en van haren staan hoor. Zitten best prima schoenen bij en over het voetbed hoef ik me toch nooit zorgen te maken :D

Ik heb er eigenlijk nooit gek veel problemen mee gehad. Schoenen met plattere neus worden idd zeuren, maar dat is ook eigenlijk alles. En heb inmiddels toch zo'n 50 paar schoenen staan.......

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:57

Mijn oude zooltjes pasten vaak nog wel ergens in, nu heb ik kuipzolen, die krengen krijg ik met geen mogelijkheid ergens in. Gister nieuwe zooltjes gekregen voor het sporten, ik krijg ze niet eens meer in mijn hardloopschoenen, waar mijn vorige (nog geen half jaar geleden laten maken) wel in pasten. Dus maar weer naar de runningcenter nieuwe schoenen aanmeten... Niet zo'n groot probleem, goede schoenen zijn belangrijk.
Ik had van de winter een merk laarzen waar mijn zootljes inpasten, daar heb ik dan ook de hele winter op die laarzen gelopen, en kunnen zo nog minimaal een heel seizoen mee, dat heb je dan weer met goede schoenen, ze gaan veel langer mee.
Maar zomerschoenen... dat vind ik een ramp.
Ik vond sommige schoenen van het merk Footnotes nog wel leuk, ging ik ze passen in e winkel, waren ze alsnog zo oudbollig! Alle goede schoenen die ik vind met uitneembaar voetbed zijn oudbollig.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:43

Kan morgen mijn zooltjes gaan halen en mag een boel schoenen meenemen om te passen zodat ze evt nog aanpassingen kunnen doen. Ben heel erg benieuwd hoe het voelt. Of het prettig of juist dwingend gaat voelen enzo..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:09

ik was gister bij m'n podologe. M'n zooltjes mogen nog weer een jaar mee :D
Wat nieuw was, was dat ze slippers maken naar je voet, dus dat je dan ook van de zomer kunt genieten op 'steunzolen'!! Vond het wel een uitvinding, alleen er stonden geen prijzen bij....

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:15

Klopt, mijn tante heeft die dingen! Ze zei dat ze ongeveer de prijs van steunzolen waren, dus dat ze ze gewoon kon declareren bij haar verzekering als steunzolen :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:23

Dat valt me reuze mee zeg!! Had ze duurder verwacht :P

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:27

Kentaro schreef:
ik was gister bij m'n podologe. M'n zooltjes mogen nog weer een jaar mee :D
Wat nieuw was, was dat ze slippers maken naar je voet, dus dat je dan ook van de zomer kunt genieten op 'steunzolen'!! Vond het wel een uitvinding, alleen er stonden geen prijzen bij....

Dat is mooi! Gaan jullie jaarlijks terug naar je podoloog? Dus voor een soort van controle? Ben helemaal nieuw in de wereld van de podologie ;-)
Die slippers klinken goed, maar heb net onlangs een paar fitflops aangeschaft. Ik blijf nie bezig ;-) Heb ook al een paar (dus meer dan 3 ;-)) fitflop sneakers aangeschaft dus de portemonnaie is wel een beetje leeg inmiddels. Maar mijn voeten en mijn peesplaat voelen zich er wel bij en dat is belangrijk natuurlijk *\o/* *\o/*

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:30

:j Ik ga inderdaad ieder jaar op controle!
Koop jij de fitflops sneakers via internet of in de winkel?? Wist niet eens dat ze bestonden... Hoorde het gister bij de podologe. Vind de slippers fántastisch, alleen dat ding tussen je tenen kan ik echt niet aan wennen..... Ik heb best brede voeten en ben dan weer bang dat als ik ze via internet koop. ze niet passen?!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:35

Kentaro schreef:
:j Ik ga inderdaad ieder jaar op controle!
Koop jij de fitflops sneakers via internet of in de winkel?? Wist niet eens dat ze bestonden... Hoorde het gister bij de podologe. Vind de slippers fántastisch, alleen dat ding tussen je tenen kan ik echt niet aan wennen..... Ik heb best brede voeten en ben dan weer bang dat als ik ze via internet koop. ze niet passen?!

Ik heb fitflops met 2 banden over de voet, dat ding tussen mijn tenen kon ik ook niet tegen. Zal eens kijken of ik een foto kan neerzetten.
Ik heb de slippers in een winkel gekocht en ook mijn eerste paar sneakers. Opgezocht op het internet en daarna er naar toegegaan om te passen op advies van de andere winkel waar ik ook naar de podoloog ga. Omdat sommige sneakers wat smaller vallen, is het wel belangrijk om ze even te passen en te zien. Toen ik wist welk model sneakers er goed zat, ben ik verder gaan zoeken op internet en heb via een winkel en MP nog kunnen scoren. De sneakers die ik heb, zijn lekker breed!

Ik heb die zilver/goud achtige en de zwarte met witte zool

Haha een pagina vol http://www.google.nl/search?q=sneaker+f ... 80&bih=875

http://www.nelson.nl/damesschoenen/fitf ... eaker.html
Ze heten eigenlijk Fitflop Super T Sneaker! Of Supertone.
De Super T in canvas valt iets smaller dan de leren Supertone
http://www.originalbrands.nl/fitflop-su ... r-bronze-8
Laatst bijgewerkt door fargo op 03-07-13 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:43

Ik ben toevallig ook al op google bezig geweest :D Het is inderdaad wel geld, maar lekker lopen moet dan ook wel weer wat waard zijn....
Die met de 2 banden over de voet kwam ik ook tegen en vond ik erg leuk. Vroeg me daarbij alleen af of ik daar wel in zou passen :P

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:45

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:51

Die bovenste is ook heel mooi! Heb jij een beetje een hoge wreef of juist niet?
Ik moet inderdaad maar gauw eens op zoek naar een winkel die ze verkoopt om te passen! Heb vorig jaar er een gepast met zeg maar 1 hele brede band over de voet, maar daar kwam ik net met m'n tenen in.... :+

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:58

Ik heb wel een hoge wreef ja.

Ik zie dat bij mijn lakslipper dit als instructie vermeld staat:
Pasvorm: Smal (Neem bij een hoge wreef een maat groter).

> NB: De banden moeten wel echt je voet in het voetbed houden, dus te ruim is ook niet goed

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:17

Even gebruik maken van de kennis die hier aanwezig is. Ik heb nu sinds 1,5 week steunzolen in huis. Het zijn ook kuipzolen dus je voet valt er min of meer helemaal in. Nu vind ik het lastig om te bepalen of het allemaal goed zit. Ik ben al even teruggeweest want onder mijn rechtervoorvoet en tenen zat geen steun en mijn voet zweefde daar ook min of meer, dus dat is iets aangevuld.

Maar ik heb zeg maar een ingebouwde bobbel onder beide voeten qua steun en dat zou dan een uitsparing hebben waar ik last heb. Nu geeft die gevulde bobbel best wel druk op de onderkant van mijn voet en voor mijn gevoel wordt het daar niet echt beter van. Als ik met name de rechterschoen aandoe dan voel ik die bobbel direct echt enorm. Daarna neemt het wel af, maar ik voel hem altijd.
Heb de schoenen al 2 x een dag aan gehad op mijn werk, daar zit ik veel dus dat gaat min of meer ongemerkt. Ben nu toch terug naar langzaam aan opbouwen. Een uurtje per dag ofzo. Moet een zool na 1,5 week al wel comfortabel zitten of blijft het een tijd niet comfortabel en eigenlijk druk geven??

Nu eerst mijn fitflop sneakers maar weer aan om de boel te laten ontspannen..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:41

Hoopte dat er hier nog wat ervaringen zouden zijn toegevoegd! Jammer, maar ga vandaag maar weer bij de podoloog langs om te overleggen. Heb door de zooltjes echt weer meer last van mijn voet en op net andere plaats waar het zooltje druk legt.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 10:57

Ik vind het heel moeilijk om er iets over te zeggen Fargo, ik heb zelf namelijk ook best wel wat pijntjes van mn zolen, maar de klachten waarom ik ze heb zijn wel nagenoeg over, dan is het moeilijk om te zeggen, de zool is niet goed.

Mijn vorige steunzolen zaten namelijk voor mijn voeten(met name onderkant) geweldig, maar ik kreeg op andere plekken wel klachten.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:29

Dank je Siskeh voor je reactie. Ik heb de zooltjes namelijk voor een geïrriteerde peesplaat (nog geen hielespoor) en juist mijn peesplaat krijgt aardig wat druk door de zool. Dus juist voor dat gene waarvoor ik ze heb, zie ik verslechtering - wel op andere plek van de peesplaat.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:56

Als ik het zo leest verschuift je probleem dus?
Klinkt niet erg goed..

Vind het moeilijk, je kan zeggen, even doorbijten, maar aan de andere kant kun je zelf zo slecht beoordelen of je een goede therapeut hebt of niet...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:15

Ja lastig hè en inderdaad het probleem lijkt zich te verplaatsen door de zooltjes en in een ander paar schoenen met exact de zelfde basiszool zit de steunzool al helemaal niet prettig. Die gaan dus ook even mee.
Dacht eerst het zal wel wennen zijn, maar echt pijn zal het toch niet moeten opleveren lijkt me ;-)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:39

Nou ik ben naar de podoloog geweest en het was niet de bedoeling dat ik na 10 minuten nog last had van de (druk)plekken onder mijn voeten door de zolen. Ze zijn dus ter plekke aangepast en het scheelt verschrikkelijk veel. Wel jammer dat mijn voet nu dus een nieuwe irritatieplek erbij heeft, hopen dat dat snel weer afzwakt en tot rust komt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:44

Wat fijn dat het nu goed is aangepast! Persoonlijk zou ik nu even alleen je fitflops dragen, tot de andere irritatie plek weer tot rust is!