Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maaike1994 schreef:heb het ook vaak dat vrienden vragen hoe het met me gaat, vind het dan altijd zo lastig om te zeggen dat ik me rot voel, omdat ik hen daar niet mee wil lastigvallen, dus zeg ik meestal maar dat alles ok is :/
Mijn psychologe is al heel de maand augustus in verlof en begin nu echt wel te merken dat ik nood heb aan een gesprek. Het is echt een hele aanpassen als je normaal wekelijks gaat en nu plots als 3 weken niet :/
maaike1994 schreef:ik probeer, maar is niet altijd even makkelijk :/ , tegen mijn vriend kan ik het er meestal wel gewoon over hebben. Maar bij familie en vrienden vind ik dat veel moeilijker. Ben bang dat ze dan ook inderdaad gaan doorvragen en ik praat er liever niet over, of dat ze zich dan nog meer zorgen gaan beginnen maken ( vooral mijn mam begint dan helemaal te panikeren als ik weer even down ben ) . Enkel bij mijn psychologe kan ik er al redelijk over praten.
Joolien schreef:Heb je nu dan geen behoefte aan hulp? Of red je het wel?
.....
Het is frustrerend, de hele vakantie gaat het redelijk goed, ik was redelijk stabiel. Ben ik 1 dag op therapie geweest, word ik weer gedwongen na te denken over het hele gebeuren en ik stort als een kaartenhuis in. Nu ben ik ook weer redelijk stabiel, maar mijn lichaam is nog bekaf van gister, alles doet me zeer en ben kapot moe. Zo stomEn ik wilde eigenlijk lekker impulsief naar een kortebaandraverij in Hoofddorp, ff iets heel leuks doen (ben altijd als een klein kind zo blij als ik er heen ga
) maar dat gaat helaas niet lukken ivm afspraken. Maar wel gezellig ff lunchen
Joolien schreef:Mindfullnes is lichaam en geest in contact brengen of zoiets toch? Wat vond je van creatieve therapie Miranda?
jolienrotti schreef:bij mij hebben ze EMDR (eye Movement Desensitization and Reprocessing) toegepast, en het heeft wel geholpen, het duurde alleen even.
Bellatrix schreef:Hoe komen jullie aan die intensieve therapie? Via een HA of psycholoog?