Schrik van mijn leven... Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Re: Schrik van mijn leven... Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:14

Sterkte zeg! Ik heb 2 jaar terug L1 gebroken, een stabiele compressie fractuur maar moest wel 6 weken een corset. Was gewoon thuis en heb echt bijzonder weinig pijn gehad gelukkig! Wel bouwde ik veel spierspanning op door ongemakkelijke houding door heg corset en te hoge ademhaling. Ik heb bij een ceasartherapeut gerevalideerd en dat is súper goed bevallen! Na de 6 weken corset zat ik meteen weer op t paard.

:(:)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 23:27

Ja ik vind t zo raar dat ik ineens geen corset meer hoefde... M'n moeder vraagt morgen een gesprek met de arts aan want het ging heel apart... Ik heb nu erg veel pijn en wacht al meer dan een kwartier op m'n morfine. Wil zo graag slapen maar zo lukt t niet..

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:43

Hey Nyn wat vervelend dat je die nachten zo slecht door komt joh.... Ik zou me helemaal plat laten spuiten :D Sterkte iig! Wel positief dat je alweer staat en loopt!!

anneeep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:54

Jeeeetje dat is echt schrikken!!! Sterkte met revalideren!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 02:10

een kwartier tja ze hebben het druk blijkbaar, goed zo, tja dat is weer zoiets van mensen, terwijl jij daar toch echt niet op zit te wachten, maar blijkbaar vinden zij dat het erger kan maar vergeten dat jij het moet ondergaan.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 03:47

Zo we zijn inmiddels alweer een poosje wakker.. Heb veel pijnuistralingen naar m'n linkerlies.. Krijg nu een beetje last van m'n rechterknie en linkervoet doet pijn..

@ es haha ja nou ik zit ook behoorlijk zwaar onder de medicatie hoor.. S'avonds en nu ook moet ik echt continu m'n woorden corrigeren etc dus dat merk ik wel. Meisje bij mij op de kamer heeft "maar" 1 breuk en is heel simpel van t paard gevallen, maar die heeft nog wel kans op verlamming dus indd ik blijf mezelf maar vertellen dat ik een engeltje op mijn schouder heb gehad en dus eigenlijk niet mag klagen :D. Ik moet wel zeggen dat ik het een heel eng idee vind om straks thuis te zijn.. Ik voel me hier toch wat veiliger.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 06:24

Sundral schreef:
Argh wat poedersuiker!! Hebben ze hem bij jou er helemaal uitgehaald of ook een stuk weggeknipt? Ik heb gelukkig, zelfs na deze actie, helemaal nergens last van haha. Ook best apart.

Ze hebben 3/4 van de meniscus weggehaald. Bij jou is het niet "spontaan" gebeurd als ik het goed begrijp? Denk dat dat ook wel scheelt. Toen het bij mij gebeurde schoot mijn knie ook op slot omdat dat stuk dus naar voren omklapte. Recht zetten was heel fijn :n Thank god for the drugs :D
Gelukkig is het mijn rechterknie, dus ik hoef met opstappen op paard hem ook niet zo te buigen. Op hurken of knieen zitten kan ik ook niet meer.

Klote dat je zo slecht slaapt. Weet je al hoe lang je nog moet / mag blijven? Laat je maar lekker verwennen daar :(:)
En woon je op jezelf of bij je ouder(s)? Want dat is natuurlijk ook een heel gedoe straks.

Dat bed ziet er wel indrukwekkend uit :D

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 06:41

Sundral schreef:
Ja ik vind t zo raar dat ik ineens geen corset meer hoefde... M'n moeder vraagt morgen een gesprek met de arts aan want het ging heel apart... Ik heb nu erg veel pijn en wacht al meer dan een kwartier op m'n morfine. Wil zo graag slapen maar zo lukt t niet..

Echt balen dat je zo veel pijn hebt! Ik had alleen direct na de val wat pijn, maar ook niet heel erg. Het corset gaf me ook wel wat 'vertrouwen' dat ik niet zomaar een verkeerde beweging kon maken. Hopelijk heb je nog wat uurtjes kunnen slapen vannacht!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 06:42

Oh jeetje.. Nee bij mij is het waarschijnlijk gekomen door veel te veel hardlopen. En ik heb wel m'n linkerknie maar ik stap gewoon op met een krukje..

Nee ik denk dat er vandaag een arts komt en dan hoor ik meer denk ik. Ik heb heel veel pijn tussen m'n schouderbladen en als ik m'n arm beweeg doet dat ook heel veel pijn dus ik vertrouw dat niet helemaal.. Zodra ik meer weet laat ik t weten :D

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 06:44

Remember: ik heb gelukkig van half 6 tot 7 nog even geslapen.. Begin er nu wel aardig zat van te worden hoor... Overal komen pijntjes bij, heb geen eetlust en maak me ook zorgen om t feit dat ik nog steeds geen ontlastig heb gehad..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 06:54

Oh dat is ook klote, nog niet gepoept...

Bij mij waren ze gewoon rot van zichzelf, ik ben niet zo'n sporter :D

Succes vandaag, je ligt in ieder geval wel lekker koel op deze veel te hete dagen.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 08:44

Ik lees nu net je verhaal op bokt, hier nog iemand die het al eerder voorbij zag komen op facebook. Heel veel sterkte nog!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 09:08

Ik heb vanochtend bezoek gehad van de arts. Buik geluisterd en gevoeld omdat deze toch wel erg hard is, dus krijg een clisma :(. Waarschijnlijk worden er nog foto's gemaakt van m'n borstkas en schouder want ik heb erg veel pijn daar en nog steeds een erg drukkend gevoel op m'n borst. Vanmiddag gaan ze overleggen wanneer ik evt naar huis kan.. En ook over een corset wordt nog gediscussieerd. Bedankt allemaal voor de lieve berichten.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:10

Heel veel beterschap.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:24

Sundral schreef:
Saar4 bedankt, daar heb ik iets aan. Heb jij ook fysio gehad? En mocht jij wel gewoon bewegen etc? Ik moet namelijk wel lichte bewegingen maken alleen tot hoever ik dat kan met de pijn. Ik mag waarschijnlijk na het weekend ook gewoon naar huis. Liep jij gewoon trap of sliep je beneden? Moet idd maar even wat dvd boxen kopen hihi. Wel fijn dat je vrijwel nergens last meer van hebt.. Maar dat heeft wel heel lang geduurd dus.

Ik heb geen fysio gehad. De traumatoloog raadde me op een gegeven moment wel aqua aerobics aan maar dat zag ik niet zo zitten. Ik was tijdens mijn rug ellende weer bij mijn moeder ingetrokken en sliep boven. Ik liep gewoon de trap af. Ik deed daar echter wel dik een kwartier over en had ondersteuning nodig. Het ergste vond ik opstaan en gaan liggen in bed. Ik heb overigens geen pijnstillers geslikt. Wel morfine meegekregen maar ik heb van nature een erg hoge pijngrens en vond het niet nodig. Ik heb ooit al mijn ribben geneusd gehad en dat was beduidend pijnlijker dan 3 gebroken wervels.

Verder kreeg ik advies om de pijn als geleide te nemen. Dus auw is ho. In een later stadium kreeg ik als advies om niets te doen dat niet met een warme douche was op te lossen. Lekker vaag allemaal maar je moet je eigen weg een beetje vinden heb ik gemerkt.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:30

RenWaBl schreef:
Las ook van iemand die ook de dwarsuitsteeksel afgebroken had dat de spieren afgescheurd waren. :oo Mag ik vragen hoe je dat weet? Was er bij jou ook een MRI ofzo gemaakt? En werd er bij jullie ook een controle foto gemaakt?
Mijn fysio raadde dat wel aan, maar de dokters hebben er niks over gezegd, dus hebben we het niet gedaan. :)

Die grappenmaker was ik. ;-) Er zijn iets van 3 verschillende foto's gemaakt. CT, Röntgen en MRI. Ik had ook een enorme bloeduitstorting op mijn rug maar die trok gek genoeg binnen 3 dagen helemaal weg.

Ik heb 1 of 2 controlefoto's gehad en daaruit bleek dat 1 uitsteeksel nooit meer aan zal groeien door het gewicht van de rib die eraan hangt. Dat schijnt niet erg te zijn omdat de spieren en banden dat ding wel op zijn plek houden. Toch rij ik niet meer zonder bodyprotector nu ik weet dat ik een los bot heb in mijn rug.

Edit: Zo, ben even helemaal bijgelezen. Wat ontzettend vervelend dat je zoveel pijn hebt! Hoe is het nu met het gevoel in je benen? En konden de artsen al iets zeggen over wanneer je naar huis mag? Ik denk dat het ook wel scheelt als je thuis bent hoor. Ik voelde me echt zielig en ziek in het ziekenhuisbed. Thuis in je eigen bed met een leuke serie op de TV en bezoek is toch anders.

Ik heb alleen in de ambulance een spuit morfine gehad en heb uitgebreid met de ambulancebroeder geflirt. "Weet je dat je heeeeelemooie ogen hebt". :+ Werd er een beetje melig van...
Laatst bijgewerkt door Saar4 op 20-08-12 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:45

Wat heb jij een nare val gemaakt zeg, wat een 'geluk' dat het nog zo is afgelopen. Al is dit natuurlijk ook helemaal niet fijn. Heel veel sterkte en beterschap daar in het ziekenhuis!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 11:48

Ik heb net de fysio op bezoek gehad.. Ik was iets te enthousiast door een uur in de stoel te gaan zitten, me lekker op te gaan maken en m'n vogelnest uit m'n haar te kammen. Ik lig nu met heel, heel veel pijn weer in bed. Heb vandaag al 4 paracetemols gehad. 2 diclofenac, 2 x morfine ( naast m'n dagelijkse morfine ) en al twee keer laxeermiddel.

Vanmiddag gaan ze overleggen wanneer ik naar huis mag, dus ben benieuwd. Tegen mij zeiden ze inderdaad dat ik ook naar m'n lichaam moest luisteren. Ik neem denk ik wel zo'n ziekenhuis bed in huis, dan staat ie er in elk geval.

Edit: de buitenkant van m'n linkerbovenbeen voelt nog steeds doof.. Maar volgens mij maken ze er hier niet zo'n zorgen over..

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:23

Aan de bel trekken he als het niet goed gaat! Dan ben je maar een zeur ,maar beter nu zeggen dan dat het later niet opgelost kan worden!!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 14:59

Weet je al meer?

Rustig aan hoor en vooral niet te snel willen. Dan duurt met een beetje pech je herstel juist langer.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 16:13

M'n moeder was best hellig en heeft de arts opgetrommeld.. Corset lijkt voor mij niks toe te voegen dus vandaar geen corset. Ik had gedacht dat ik morgen naar huis mocht maar helaas wordt dat waarschijnlijk volgende week.. De eerste 6 weken moet ik volledige rust. Ik mag 3 maanden niks tillen etc. Verder ben ik vandaag met de fysio naar de deur van m'n kamer gelopen en heb ik geplast op een gewone toilet. Nog steeds geen ontlasting gehad en krijg 2 keer per dag laxeermiddel dus daar zit ik wel een beetje over in .

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:39

Drink je wel goed? Dat is ook belangrijk om je ontlasting zachter te maken. Zeker nu je laxeermiddel krijgt. Te weinig inname van vocht werkt averechts!

Jammer dat je vandaag nog niet naar huis mocht. Hopelijk volgende week dus! Ik moest toen 6 weken in het ziekenhuis liggen, maar ben toen tegen advies na 2 weken naar huis gegaan. Heb daar toen in de huiskamer op een bed gelegen. Vond dat veel fijner en had niet het idee dat ze in het zkh nog iets voor me konden betekenen. 't Ging na 2 weken alleen nog maar om de volledige rust, nou dat kon ik thuis ook wel :D

Hoe ging het lopen? Veel last? Je zal wel stijf zijn, of niet?

Take care!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:46

Dat was een tegenvaller dus... Nou ja ze zullen het niet zonder reden doen. Je hebt wel alles bij de hand daar en je wordt goed in de gaten gehouden.
Wat mij altijd wel opvalt in het ziekenhuis is dat je echt zelf goed een en ander aan moet geven, anders kijken ze maar sec naar je status.
Hopelijk kun je snel naar het toilet want dat zal onderhand ook wel lastig worden.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:15

Sundral schreef:
Remember: ik heb gelukkig van half 6 tot 7 nog even geslapen.. Begin er nu wel aardig zat van te worden hoor... Overal komen pijntjes bij, heb geen eetlust en maak me ook zorgen om t feit dat ik nog steeds geen ontlastig heb gehad..

Oh dat is nog niet zo heel lang hoor, je krijgt waarschijnlijk vanzelf lactulose ofzo.
Ik heb toen met mijn 9 weken ziekenhuis 7 weken geen ontlasting gehad :+
Heb je een katheter of kun je op de po ?

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:23

pfoe hey, veel beterschap