Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

leonie87 schreef:Zit je heel de dag thuis of ga je ook dingen ondernemen?
ik heb er veel minder last van als ik van huis ben. (tot ik een kraampje met iets lekkers tegenkom ahum).
@raponsje, ik neem aan dat die diëtist ook weet waar ze het over heeft. Het is voor 2 weken en dus maar 2 dagen in de week volledig low carb. Daarna weer een rustige opbouw naar normaal met hopelijk minder behoefte op over eten. Zal het allemaal wel zien wat het doet.
dat zou de zaak wel anders maken natuurlijk. Maar huishouden met 2 katten is voor mij 5 uur per week ex boodschappen denk ik. En ik heb een goed bijgehouden huishouden. Altijd alles opgeruimd en gestofzuigd ed 
) poetsen, koken, was, strijken,...je kent het wel, een paard en daarna nog full time een zware studie.
. Ik heb toen altijd gepoogd het bij groente en fruit te houden met dat snack gedrag (lukte lang niet altijd
). Is iig gezonder dan verdwaalde zakken chips, loshangende koekjes en rondzwervende nootjes

leonie87 schreef:Ah wel een studie dan ben je toch het nodige van huis door de week?
Ja met studeren thuis niet eten is lastig. Ik heb toen altijd gepoogd het bij groente en fruit te houden met dat snack gedrag (lukte lang niet altijd
). Is iig gezonder dan verdwaalde zakken chips, loshangende koekjes en rondzwervende nootjes

Morrow_Less schreef:Dank je voor de site
Ondertussen heb ik al iemand gevonden waar ik tegen kan zeuren als ik een moeilijk moment heb
Ook probeer ik de koekjes/snoepjes/gebakjes te vervangen door light frisdranken.
Ik krijg er sneller genoeg door en het smaakt even zoet zonder al die suikers.
Is dit al een goede aanpassing ?
Ffortuna schreef:Ik vroeg me trouwen af he, hier is een paar keer genoemd dat je van suiker moet afkicken. Eet je dan ook geen suikerhoudende groente meer zoals wortels? Die gebruik ik nu namelijk als tussendoortje
Raponsje schreef:Ffortuna schreef:Ik vroeg me trouwen af he, hier is een paar keer genoemd dat je van suiker moet afkicken. Eet je dan ook geen suikerhoudende groente meer zoals wortels? Die gebruik ik nu namelijk als tussendoortje
Suiker uit bijvoorbeeld cola en suiker uit bijvoorbeeld fruit zijn 2 hele verschillende suikers.
Suiker uit fruit en groente is het laatste waar je je zorgen over hoeft te maken.
Suikers uit chocola, vruchtendrankjes, cola, snoepjes etc dát is slecht voor je.
Suiker is slechter voor je dan vet. Wat natuurlijk weer niet betekend dat een frietje eten gezond voor je is.
Het beste is om een maandje helemaal af te kicken van slechte suikers.
Je zult verstelt staan hoe smerig zoet een glas cola na zo'n maand smaakt en tijdens het afkicken proef je ineens hoe zoet een aardbei echt smaakt wat je niet proeft als je de hele dag door slechte suikers eet.
Zo'n maandje is niet alleen goed voor het getal op de weegschaal maar je leert zo ook goed met mate te snoepen.
Je wéét dan dat je zonder kunt, je proeft het verschil en met mate snoepen is de grote sleutel tot succes maar ook juist wat het moeilijk maakt.
Iemand die gezond eet en een keer een frietje of chips eet weegt de week erna geen kilo zwaarder
net zoals iemand die altijd ongezond eet en 1 dag gezond eet de volgende week geen kilo lichter zal zijn.
Ffortuna schreef:Ik ben wel aan het stoppen met suikers, gelukkig gebruikte ik ze al niet echt veel (behalve als ik koekjes bak, dat is een hobby van me). In elk geval aan het minderen en dat is soms al zwaar want mijn lijf wil soms gewoon suiker!
ik vind een appel in stukjes wel heerlijk, dat scheelt. En nu eet ik worteltjes als tussendoor.