Help , wat moet ik hier tegen doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:40

Naast medische reden om naar de HA te gaan, vind ik dat het ook belangrijk is dat het zo mooi mogelijk geneest. Zou toch zonde zijn als je een lelijke plek ervan over houdt als dat niet nodig was geweest bij de juiste behandeling. Bel anders eerst je HA als je zo twijfelt over de evt. kosten. Laat je uitleggen hoe dat zit, dan weet je dat ook maar weer en kun je snel beslissen over bezoek aan de HA.

Ik vind het een joekel van een plek, je handen zijn in het zicht voor iedereen, en een brandwond kan lang na genezing lelijk en zichtbaar blijven.
Laatst bijgewerkt door stefje op 02-08-12 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:41

Absurd dat je niet naar de huisarts mag.. Je kan anders even langs een drogist die hebben ook veel creme's.. Ja die weten ook niet alles maar ja als je niet naar de HA mag.. :=

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:46

Wat gek dat je niet weet waar het vandaan komt. Het lijkt op een schaafplek wat veroorzaakt is door teveel wrijven op de huid, maar als ik je verhaal zo lees weet je niet waar het vandaan komt. Ondanks dat het misschien geen ernstige verwonding is, zou ik toch langs de huisarts gaan omdat de oorzaak van de wond niet duidelijk is. Vertel aan je moeder dat je je zorgen maakt, ze zal het vast wel begrijpen. Als jij trouwens een afspraak maakt bij de huisarts komt je moeder daar niets over te weten als je dat niet wilt. Ze krijgt ook geen rekening van de huisarts trouwens. ;)

Het beste is om de schaafwond voor nu droog te laten en tegen infecties kun je betadine zalf opsmeren.

@ Lisalina, ik werk in een drogist als assistent drogist, maar kreeg ik zo'n geval als TS bij mij (schaafwond waarvan de oorzaak onbekend is), dan zou ik haar ook naar de huisarts sturen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:53

Kan het niet na laten om nog even terug te komen op ringworm (heeft niets met wormen te maken trouwens).
Vind onderstaande foto toch wel veel lijken op jou plek.
Las dat je vorige week ook op ponykamp bent geweest, misschien heb je daar iets opgelopen.

Afbeelding

Ringworm kan veel verschillende vormenen uiterlijkheden hebben, maar een rand zit er altijd omheen, jeuken hoeft niet, de één heeft jeuk de ander pijn, daarnaast kan het nat zijn.
Mijn zoontje heeft ook ringworm gehad deze plek was binnen 24 uur van heel klein wat eigenlijk niet opviel naar behoorlijk groot, wij dachten eerst ook wat heb jij nou gedaan?

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 23:49

Ulfeino schreef:
Kan het niet na laten om nog even terug te komen op ringworm (heeft niets met wormen te maken trouwens).
Vind onderstaande foto toch wel veel lijken op jou plek.
Las dat je vorige week ook op ponykamp bent geweest, misschien heb je daar iets opgelopen.

[ Afbeelding ]

Ringworm kan veel verschillende vormenen uiterlijkheden hebben, maar een rand zit er altijd omheen, jeuken hoeft niet, de één heeft jeuk de ander pijn, daarnaast kan het nat zijn.
Mijn zoontje heeft ook ringworm gehad deze plek was binnen 24 uur van heel klein wat eigenlijk niet opviel naar behoorlijk groot, wij dachten eerst ook wat heb jij nou gedaan?

ponykamp?
ik ben nooit op ponykamp geweest?
maar ik denk dat mijn foto's niet genoeg duidelijk zijn(helaas telefoonkwaliteit) maar het ziet der duidelijk anders uit.

pniekepnak

Re: Help , wat moet ik hier tegen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 00:09

Wat wil je eigenlijk dat bokt voor je doet? Er wordt door meerdere mensen die ervaring hebben met ringworm de optie gegeven, er wordt ook gezegd dat dat er niet altijd hetzelfde uitziet... Andere opties (berenklauw, chemische stoffen) worden ook gegeven en jij... doet niets behalve alle mogelijkheden afwijzen?!
Wij kunnen jou met de beste wil van de wereld niet vertellen wat je hebt en wat je moet doen. Dat kan een huisarts, dus als je je echt zorgen maakt ga je daar heen. Je bent 17 jaar, als jij naar de huisarts wil dan zeg je tegen je moeder: "mam, ik ga naar de huisarts" en je gaat. Dat recht heb je namelijk gewoon. Als je dat niet wilt ben je blijkbaar niet bezorgd genoeg en dan moet je gewoon naar je moeder luisteren.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 01:45

Amen -O- Je kunt idd pagina's praten,maar daar kom je niet verder mee.

Twirrekwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 02:40

Als je niet weet hoe het komt zou ik toch even langs de huisarts gaan.
Je kunt het verbinden met een vette gaas en dan een gaasje en verbandje erover.
Het ziet er wel uit als een rustige wond, mooie doorbloede wondranden enz:)

Vooral voor zorgen dat het schoon blijft, en goed afdekken als je naar je paard gaat.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 05:56

Ik snap ergens wel dat je niet naar de HA gaat, je wil geen gezeik met je ouders. (vind het overigens belachelijk dat ze niet laten gaan, maargoed...)
Is het misschien een idee om even langs de apotheek te gaan? Misschien herkennen ze de wond en kan je daar wat gazen/zalf meenemen.
Als het niet overgaat toch écht proberen je ouders over te halen. Als het bv ringworm is, is het besmettelijk (zowel voor mens als dier) en moet het echt behandeld worden.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 06:37

Doet het echt heel erg zeer? Ik zou gewoon regelmatig klagen en laten merken dat je er erg veel last van hebt. Misschien laten je ouders je dan naar de huisarts gaan....
En anders zeg je gewoon dat je er erg veel last van hebt en zelf wel naar de huisarts gaat, je ouders kunnen dan zelf beslissen of ze met je meegaan of niet.
Ik denk dat ze dan wel begrijpen dat je er erg veel last van hebt en er vanaf wil.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 07:14

Kom op zeg,
Gewoon naar de HA gaan en je ouders moeten niet zo zeiken
NIETS opsmeren! Je weet niet wat de oorzaak is en door te smeren kan je het nog erger maken en/of de HA krijgt het lastig om te beoordelen omdat de wonde niet zuiver is

Alcohol opsmeren is echt het laatste wat je moet doen. Natuurlijk sta je te gillen, dat is gewoon onnodig pijn lijden :? Ontsmetten? Ja maar dan mag je het alleen doen als de boel toe is en dan maakt het nog uit welk soort het is.

Kom op, naar de HA ermee!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 07:30

ik zou gewoon een afspraak maken bij de HA, je bent minderjarig dus idd geen eigen risico, dus zal er van het consult geen rekening komen.
mocht je iets moeten smeren omdat het iets is, dan kun je dat eventueel afrekenen bij de apotheek (cash of pin)
ik zou er idd niet zomaar iets op gaan smeren, je weet niet wat het is , zinkzalf sluit nogal af, als het iets is wat zuurstof nodig heeft geen goed idee, maar als het iets is wat je af mag sluiten, kan het weer wel, maar ja, dat weet je dus niet .

tijdens je werk zou ik er een vet gaasje op doen en dan ene stukje verband om je hand wikkelen , dan kan er geen vuil in komen en ziet het er niet zo opvallend uit.

snap trouwens ook goed dat je werk zegt, ga even naar de HA, het ziet er best raar uit en zij willen graag dat hun werknemers heel blijven :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 08:10

Excuus, had even in je berichten gekeken en daar las ik iets over een ponykamp, maar dat was (zag ik nu) een vraag van iemand anders die jij had beantwoord.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 09:58

Wat maakt het uit als je eventueel later nog gezeik krijgt, dan ben je allang bij de huisarts geweest :)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:11

Van een brand/schaafwond is bekend dat ze veel vochtproductie hebben en dat het dus heel erg kan lekken. Soms zo erg dat je de druppeltjes kan zien ontstaan op de wond. Als het zo veel lekt kan je er een absorberend verband overheen doen. Doe daar onder even vet gaas (cuticell clasic) dat zorgt ervoor dat als je het verband gaat verschonen je niet weer de hele wond open haalt. In het ziekenhuis zouden we er ook ipv absorberend verband Siltec B opdoen. Maar dat is wel iets prijziger denk ik. Als de vochtproductie afgenomen is gewoon op laten drogen aan de buitenlucht. Niet te veel zalfjes e.d. op/rond de wond smeren.

Over het naar de huisarts gaan, als jij niet weet waar het vandaan komt, hoe zou de huisarts het dan moeten weten. Ringworm ziet er volgens mij een stuk droger uit dan jouw wond.

Voor de pijn kan je paracetamol slikken. Max 4x dd 1000 mg. 08:00, 12:00, 18:00 en 22:00.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 10:40

Of je gaat langes de apotheek? Daar geven ze ook advies en eventueel een creme die je dan waarschijnlijk gewoon moet betalen mee.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 11:04

Ik denk ook ringworm / schurft, dat kan je gewoon krijgen van een dier die dat heeft.
Heb zoiets ook wel eens gehad, van een cavia ofzo,
moest echt wel zalf op anders krijg je het overal.

pamelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:08

ringworm lijkt me echt niet, dit is iets van Berenklauw. maar echt je bent niet dom en je wilt geen problemen met je ouders (logisch) ga dan even naar de apotheek. als die het niet weten. dan zeg je dat je baas je naar de huisarts heeft gestuurd omdat je zo niet aan het werk kan met een "vieze" plek op je hand, je zou mensen kunnen besmetten.
sterkte, ook al ben je 17 jaar, soms heb je een duwtje in je rug nodig. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:27

Ts, hoe is het nu? Weet je al meer?

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 20:19

er beginnen nu langzaam korstjes op te komen.
er komt ook nog steeds vocht, en nu ook pus uit :r
en als ik mijn hand naar beneden heb , waardoor der meer bloed in je handen zit, doet het echt echt zeer!
als ik mijn hand omhoog houd, is het al minder..
mag nog steeds niet naar een HA ;(
ik heb vandaag al een hele discussie gehad, maar me moeder wil het hoe dan ook niet hebben ;(

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:20

Waarom wil je moeder het niet hebben dan?
In ieder geval heel veel beterschap, en hopelijk knapt je hand snel op! :(:)

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:21

Adamootje schreef:
Wat gek dat je niet weet waar het vandaan komt. Het lijkt op een schaafplek wat veroorzaakt is door teveel wrijven op de huid, maar als ik je verhaal zo lees weet je niet waar het vandaan komt. Ondanks dat het misschien geen ernstige verwonding is, zou ik toch langs de huisarts gaan omdat de oorzaak van de wond niet duidelijk is. Vertel aan je moeder dat je je zorgen maakt, ze zal het vast wel begrijpen. Als jij trouwens een afspraak maakt bij de huisarts komt je moeder daar niets over te weten als je dat niet wilt. Ze krijgt ook geen rekening van de huisarts trouwens. ;)

Het beste is om de schaafwond voor nu droog te laten en tegen infecties kun je betadine zalf opsmeren.

@ Lisalina, ik werk in een drogist als assistent drogist, maar kreeg ik zo'n geval als TS bij mij (schaafwond waarvan de oorzaak onbekend is), dan zou ik haar ook naar de huisarts sturen.

Ik heb ook in een drogist gewerkt maar ja als er geen andere keuze is :=

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:23

fiets je morgen toch even langs de huisarts om het aan de assistentes te laten zien?
Of de apotheek.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:24

Woon je trouwens in Nederland?
Dan is het echt bullshit dat je niet naar je huisarts gaat.
Laat staan hoe raar het is dat je niet MAG.
Kost je niks... je betaald genoeg premie om eens 1 x naar de huisarts te gaan.
Je staat er verdorie niet elke week....

Dus.. van bokt af, en langs de huisarts. Weet je gelijk wat meer.

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:27

TS, en als je nou gewoon eens langs de apotheek gaat?
Genezen zal het zeker wel, maar zou toch gewoon advies inwinnen bij een apotheker dat zo`n wonde geen litteken wordt op je hand...