Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ulfeino schreef:Kan het niet na laten om nog even terug te komen op ringworm (heeft niets met wormen te maken trouwens).
Vind onderstaande foto toch wel veel lijken op jou plek.
Las dat je vorige week ook op ponykamp bent geweest, misschien heb je daar iets opgelopen.
[ Afbeelding ]
Ringworm kan veel verschillende vormenen uiterlijkheden hebben, maar een rand zit er altijd omheen, jeuken hoeft niet, de één heeft jeuk de ander pijn, daarnaast kan het nat zijn.
Mijn zoontje heeft ook ringworm gehad deze plek was binnen 24 uur van heel klein wat eigenlijk niet opviel naar behoorlijk groot, wij dachten eerst ook wat heb jij nou gedaan?
Ontsmetten? Ja maar dan mag je het alleen doen als de boel toe is en dan maakt het nog uit welk soort het is.
Adamootje schreef:Wat gek dat je niet weet waar het vandaan komt. Het lijkt op een schaafplek wat veroorzaakt is door teveel wrijven op de huid, maar als ik je verhaal zo lees weet je niet waar het vandaan komt. Ondanks dat het misschien geen ernstige verwonding is, zou ik toch langs de huisarts gaan omdat de oorzaak van de wond niet duidelijk is. Vertel aan je moeder dat je je zorgen maakt, ze zal het vast wel begrijpen. Als jij trouwens een afspraak maakt bij de huisarts komt je moeder daar niets over te weten als je dat niet wilt. Ze krijgt ook geen rekening van de huisarts trouwens.
Het beste is om de schaafwond voor nu droog te laten en tegen infecties kun je betadine zalf opsmeren.
@ Lisalina, ik werk in een drogist als assistent drogist, maar kreeg ik zo'n geval als TS bij mij (schaafwond waarvan de oorzaak onbekend is), dan zou ik haar ook naar de huisarts sturen.