Ik heb bijna nooit dorst dus ik drink niet!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xLauLaUx

Re: Ik heb bijna nooit dorst dus ik drink niet!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:30

Ik dronk vroeger ook veel te weinig, kwam makkelijk toe met een kruikje van 33 cl om mee naar school te gaan en dan 's avonds nog een klein glaasje, maar gezond is dat ook niet.
Sinds ik verhuist ben hebben we thuis grote glazen staan (kan ongeveer een halve liter in). Die vul ik meestal helemaal en neem ik gewoon mee als ik ga tv kijken of computeren, en als ik daarmee bezig ben drink ik die leeg, puur uit gewoonte. Gewoon in het begin tegen jezelf zeggen: Dit glas ga ik binnen x aantal minuten leegdrinken.
Als ik dan niet goed oplet hoe vaak ik glas bijvul (ik drink ook uit verveling :+), heb ik op het einde van de dag plots 3 liter of soms zelfs meer binnen. Moet er wel even bij zeggen dat niemand in mijn familie echt goed tegen de warmte kan, zodra de temperaturen boven de 25° uit komen kan je sommige van ons (en dan vooral mij en mijn oma) niet de deur uit krijgen zonder dat we regelmatig weer naar binnen gaan om te drinken.

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:34

goh ik wou wel dat ik wat minder dorst had. vooral met warm weer word ik gek van mezelf. ik ga de deur niet uit zonder mijn flesje water. ik drink zonder moeite 3 liter water per dag. en als ik dan al het andere drinken er nog bij reken zit ik wel zeker op de 4 liter per dag.

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:42

Ik drink ook weinig, ik kom ook niet aan een halve liter per dag.. Als ik dan eens meer drink heb ik de dag erna gewoon geen dorst..

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:59

Ik kan me niet voorstellen dat je soms 3 dagen niet drinkt... Beetje overdreven ?

Dan kan je je niet gezond voelen zoals je dat zelf zegt ;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:08

Dat denk ik ook, 3 dagen niet drinken en er niets van merken? Drink je ook niets anders dan water, zoals cola, limonade, koffie en derg.

Hoe dan ook is het gezond dat je minsten 1.5l water drinkt, naast andere soorten drank, ik kon dat vroeger ook niet maar heb het mezelf aangeleerd.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:17

Dorst hebben, betekent trouwens dat je lijf al op de spaarstand staat. Dan ben je eigenlijk dus al te laat met drinken!
Drinken is een kwestie van aanwennen. Voor iedereen dus te doen!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:13

amigootje schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat je soms 3 dagen niet drinkt... Beetje overdreven ?

Dan kan je je niet gezond voelen zoals je dat zelf zegt ;)

Precies,dat zei ik dus ook al. :j
Het bestaat gewoon niet dat je 3 dagen zonder drinken kan.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:05

Bestaat heus wel hoor. >;)
Je krijgt ook vocht binnen uit voedsel, dus als TS wel regelmatig eet dan krijgt ze sowieso wat vocht binnen.

In mijn tienerjaren dronk ik regelmatig maar 1 glas drinken per dag, en ik at heel erg weinig. En toen voelde ik me fysiek ook prima, sportte veel, was altijd actief, dacht dat ik de wereld aankon. Die fysieke klap kwam later pas.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 21:19

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 21:26

drie dagen niet drinken?? Dat is echtniet gezond...zou er wel op gaan letten..je bent nog jong en voor je het weet hebben belangrijke functies schade en merk je het te laat. :j

Overigens moet ik toegeven...ik heb nooit honger als ik erg gesport heb. Heb tijdens traingen soms drie dagen zwaar sporten en dan hoef ik echt geen avondeten en ontbijt gaat moeizaam..en sporten kan ik makkelijk drie dagen volhouden terwijl dat dagen zijn van 8 tot 10 savonds. Ik heb het weleens aan de dokter gevraagd omdat het me niet gezond leek, maar die had niet echt een antwoord..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 21:31

merel_gomez schreef:
de 2 liter die is aangeschreven redt ik ook niet hoor, vroeger dronk ik ook heel weinig. Nu probeer ik er wel op te letten, min. 5,6 bekers/glazen per dag...

Je hoeft die aangeschreven twee liter vocht ook niet te drinken. Je haalt ook veel vocht uit fruit, groente, toetjes, sommig broodbeleg e.d.

Als je daarnaast ong 1/1,5 liter drinkt komt het heus wel goed.

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 21:43

Ik heb ook bíjna nooit dorst, maar heb daarbij vaak ook nog moeite met veel/achter elkaar drinken.
Voorheen zat ik 's avonds wel eens op de bank en bedacht ik me dat ik waarschijnlijk nog niet eens een heel glas had gedronken die dag. Ik schonk wel steeds wat in, maar na een paar slokjes bleeft het weer staan.
Nu probeer ik er echt goed op te letten, maar het is geen gewoonte .. moet echt denken; Oja, drinken en OPdrinken

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:10

Zelf drink ik ook te weinig. Probeer hier erg op te letten. Tijdens het ontbijt een beker melk of milk&fruit, zodra ik op het werk kwam pakte ik meteen iets te drinken, tijdens het lunchen een beker melk. In de middag een blikje frisdrank, 's avonds met het eten ook weer wat te drinken.
Toch probeer ik mezelf nog meer te pushen om meer te drinken. Ik krijg namelijk snel hoofdpijn als ik weinig drink.

Ik vind het overigens erg raar dat je ouders je niet dwingen om meer te drinken...

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:29

Ik drink ook bijna niks. Zit van 8 tot 5 op kantoor en neem alleen 1 glaasje water met de lunch.
En met het avondeten.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:33

Toch is het niet heel moeilijk, ik kan ook niet een heel glas leeg drinken in een keer en heb vaak momenten dat ik geen dorst heb maar toch wat moet drinken, dan drink ik een half glas, of al is het maar een slok.
Wellicht dat een handje chips of iets anders zout je wat meer dorst geeft waardoor je makkelijker wat water weg drinkt?

Verder overal flesjes water neerzetten, helpt echt hoor!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:33

DaniBanani schreef:
Bestaat heus wel hoor. >;)
Je krijgt ook vocht binnen uit voedsel, dus als TS wel regelmatig eet dan krijgt ze sowieso wat vocht binnen.

In mijn tienerjaren dronk ik regelmatig maar 1 glas drinken per dag, en ik at heel erg weinig. En toen voelde ik me fysiek ook prima, sportte veel, was altijd actief, dacht dat ik de wereld aankon. Die fysieke klap kwam later pas.

Volgens Google [wiki] kan een mens niet 3 dagen zonder water.Ook al eet je wel.

Billie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:40

Lijkt mij ook erg sterk en het antwoord is erg simpel.
Niet zo eigenwijs, je verstand gewoon even gebruiken en ga zeker een liter per dag drinken.
Slaat natuurlijk nergens op om te zeggen "ik drink gewoon niet".
Je hebt vast biologie gehad en gezien je leeftijd krijg je dat waarschijnlijk nog steeds, dus misschien wat beter opletten in de les.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:01

En als ik even verder zoek dan kom ik toch echt tegen dat het wel kan, al is het duidelijk niet erg gezond. Bovendien weet ik uit eigen ervaring dat ik rustig een week lang nauwelijks at en dronk, en aangezien TS wel normaal eet krijgt zij meer vocht uit voedsel binnen dan ik in die week. En ik ben er ook nog. ;)

Daarnaast: waarom zou TS liegen?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:07

Omdat je vaak niet doorhebt wat je nou werkelijk eet en drinkt op een dag. Mensen die te dik zijn hebben vaak ook niet het idee dat zij nou zoveel eten, terwijl ze zich in die tv-programma's helemaal rot schrikken als ze uitgestald zien wat ze in een week naar binnen werken. ;)

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:11

Gewoon water drinken al heb je geen dorst,probeer je aan te wennen een beker neer te zetten met een agenda erbij, streep elke keer af als je een beker water hebt gedronken en zorg dat je minstens 6 streepjes hebt staan. Zet de beker op een zeer strategische plek, zodat je het niet kan vergeten. (bijvoorbeeld naast de koelkast of de snack-kast:) Ik doe het zo, onze zoon die ook zeer weinig dronk doet het tegenwoordig ook zo, werkt prima. (ook ik dronk over dag dag soms maar een beker thee en dan 's avonds nog een kopje koffie)

Succes!

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:48

Door dit topic heb ik nu 2 glazen water op :D

Op schooldagen drink ik een 1 liter, In 't weekend en de vakantie vaak maar 2/3 glazen omdat het moet van mezelf.
Dit heb ik sinds ik me eigen drinken pak em m'n ouders dat niet meer doen.
Ik probeer ook zoveel mogelijk te drinken maar ik denk er gewoon niet aan.

Ook heb ik dit met eten, ik eet tussen de middag op school vaak m'n brood niet.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:06

Dreamybol schreef:
Omdat je vaak niet doorhebt wat je nou werkelijk eet en drinkt op een dag. Mensen die te dik zijn hebben vaak ook niet het idee dat zij nou zoveel eten, terwijl ze zich in die tv-programma's helemaal rot schrikken als ze uitgestald zien wat ze in een week naar binnen werken. ;)

Dat is waar. :) Maar om dan te zeggen dat 3 dagen niet drinken absoluut onmogelijk is, vind ik een beetje raar. Het is hooguit vreemd dat, als dat klopt, TS helemaal nergens last van heeft. Maar misschien heeft ze in die 3 dagen toevallig veel fruit gegeten, of soep, of waterijsjes, of zoiets.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:09

Had ik een paar jaar terug ook. Ik dronk nooit want ik had toch geen dorst. Toen bleek dat mijn lever en nieren (als ik het goed zeg) ontzettend vervuild waren en op de neiging stonden om slechter te gaan functioneren, toen ben ik als een gek water gaan drinken en.. ik denk dat je het jezelf gewoon moet aanleren want nu drink ik gewoon veel en veel meer!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:15

Eten zonder drinken bevorderd de uitdroging.Als je wel eet maar niet drinkt is dat ook zeer slecht en houd je dat niet lang vol.Je droogt helemaal uit.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:57

Nohh...als ik de hele dag door appels en watermeloenen eet, aangevuld met raketjes, kommen soep en tomaten, dan denk ik dat 't wel meevalt. :+

Iets genuanceerder kan ook wel. Natuurlijk gaat 't niet goed als je niets drinkt en ondertussen leeft op brood met pindakaas. Maar als je veel producten eet die relatief veel vocht bevatten, dan kan je het best eventjes volhouden. Dan nog is 't niet echt tof voor je lichaam, maar je ligt echt niet binnen 3 dagen dood op straat.