Verstandig zonnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Veirl

Re: Verstandig zonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:26

Dat is echt iets wat maar weinig mensen willen geloven, dat als je gewoon bruin wordt dat dat eigenlijk ook slecht is. Ik snap dat niet, maar goed, ze doen maar.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:33

Dressage lady: maar ze smeert juist wel. Wel steeds minder omdat haar lichaam eraan gewend is maar toch wel elk 1.5/2 uur. Maakt dat verschil?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 09:33

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:38

DaniBanani schreef:
Nell_ schreef:
Zelfs als je niet verbrand krijg je huidkanker?

Tuurlijk. Je wordt bruin door precies dezelfde straling die er ook voor zorgt dat je verbrandt. Bij verbranding zijn meer cellen beschadigd, wat het risico vergroot, maar ook zonder verbranden ontstaan er beschadigingen.

Overal om je heen zit straling, van tv kijken, vliegen, gewoon op de bank zitten krijg je ook straling binnen. De zon is geen oorzaak maar een aanleiding tot kanker. Desalniettemin goed smeren en niet teveel bakken dus ..

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:01

Okè... ik ben er wel eventjes klaar mee. 2x ingesmeerd met factor 50. Maakt geen flikker uit. Van top tot teen.. KREEFT. Auw.. auw.. auw. Ik geef mezelf huisarrest. Geen zon meer voor mijn huid...
Koud gedoucht met van FA douchecreme met yoghurt/aloë vera spul en helemaal ingesmeerd met aftersun. En dit zovaak mogelijk herhalen..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:13

Veirl schreef:
Dat is echt iets wat maar weinig mensen willen geloven, dat als je gewoon bruin wordt dat dat eigenlijk ook slecht is. Ik snap dat niet, maar goed, ze doen maar.

en zo kan je ook huidkanker krijgen als je niet de zon aanbid.....
er zijn een heleboel slechte dingen om ons heen

cynn: je huid heeft tijd nodig voor herstellen, je kan een verbrande huid niet met factor 50 de zon in sturen, dan heeft factor 50 ook geen nut meer :n

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:17

Ik ben niet met een verbrande huid de zon in geweest hoor... :) Dat heb ik nergens gezegd? Ik zeg dat ik me vandaag 2x heb ingesmeerd met factor 50, en er alsnog verbrand als een kreeft uitkom. Dát zeg ik. Ik ben niet zo gek om er al verbrand in te gaan zitten.. :D

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 23:52

Trouwens nog tips en trics om verbranding te behandelen :) ?

Ik doe nu;
- 's ochtends én 's avonds lauw douchen. Met FA douchecreme met yoghurt en aloë vera verzorgen.
Voorzichtig droogdeppen en gelijk insmeren met aftersun van Biodermal.
- Tussendoor nog 1 à 2x insmeren met aftersun.
- Bij echt ernstige pijn ijspacks erop leggen.
- Losse kleren dragen. Absoluut niet strak, schuurt als de malle.
- En natuurlijk even helemáál geen zon. En ook als het is herstelt ga ik t mijden.. Want ben t gewoon zat dat ik zelfs met factor 50 verbrand... :n

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 23:55

Ik smeer alleen schouders in, liefst zo min mogelijk, beter vind ik het om iets aan te trekken.

Op het strand onder de parasol blijven en als dat niet kan -> toch maar insmeren + iets aantrekken. :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 23:56

Uit recent onderzoek blijkt dat je met UVstraling weer de kans op borstkanker en darmkanker verkleint. Maar dan wel met mate NIET verbranden ;-)

Zonnebrandmiddelen zijn op zichzelf ook weer kankerverwekkend, dus goed insmeren is GEEN garantie.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 23:59

Veirl schreef:

Van leven ga je dood ;-)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 01:07

Cynn waarom zoveel douchen, daar krijg je ook al ben je niet verbrand een extreem droge huid van :=

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 05:45

Ik doe t maar een paar dagen achter elkaar hoor. Doe t alleen vandaag nog, dat maakt t 3 dagen in totaal, want t heeft al enorm geholpen. Branderige gevoel is er al helemaal uitgetrokken. Dat slaapt toch veel fijner.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 10:28

Cynn_x schreef:
Trouwens nog tips en trics om verbranding te behandelen :) ?

Ik doe nu;
- 's ochtends én 's avonds lauw douchen. Met FA douchecreme met yoghurt en aloë vera verzorgen.
Voorzichtig droogdeppen en gelijk insmeren met aftersun van Biodermal.
- Tussendoor nog 1 à 2x insmeren met aftersun.
- Bij echt ernstige pijn ijspacks erop leggen.
- Losse kleren dragen. Absoluut niet strak, schuurt als de malle.
- En natuurlijk even helemáál geen zon. En ook als het is herstelt ga ik t mijden.. Want ben t gewoon zat dat ik zelfs met factor 50 verbrand... :n

smeer je je wel een half uur in vóórdat je de zon in gaat? en welk merk heb je? mijn zusje is wit, echt spier spier wit van huid en dit jaar niet verbrand met factor 50 en 30..

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 13:09

Ja, doe ik. Half uurtje van te voren insmeren. Heb Biodermal.