Baby inenten ja/nee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:29

Wel of niet enten blijft een moeilijke keuze.
Bij mijn oudste ging ik gewoon mee in het schema omdat ik dacht dat dat het beste was, tot hij na de tweede prik heel ziek werd... , de bijwerkingen werden oficieel erkend en het advies was niet meer tegen kinkhoest te enten. Zijn broertje en zusje durfde ik ook niet tegen kinkhoest te enten en dat was geen probleem, tot het beleid veranderde en ik bij de volgende 2 kinderen niet meer van het schema mocht afwijken. Toen heb ik het enten uitgesteld en merkte dat mijn 2 jongste kinderen zich veel beter ontwikkelden en minder vaak ziek waren, zo is van uitstel afstel gekomen. De oudste 3 heb ik ook hun boosters niet meer laten geven.

In mijn directe omgeving ken ik nog een paar kinderen die ziek (soms zeer ernstig) zijn geworden na de vaccinatie.

Nog steeds ben ik niet helemaal tegen inenten, maar denk wel dat je het zo weinig mogelijk moet doen. Dus trappen ze in een roestige spijker laat ik ze wel tegen tetanus enten. Maar verder hoeft het van mij niet. Maar het is ieder zijn eigen keus.

Ik schrik er trouwens wel van dat er hier op bokt al zoveel mensen met negatieve ervaringen met inenten zijn, dacht dat het veel zeldzamer was.

Zoolgangster

Re: Baby inenten ja/nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:29

Ik zou toch echt tenminste mijn kind in laten enten tegen tetanus... dat krijgen ze echt niet alleen van een roestige spijker hoor! Ook polio is dankzij wat tegensputterende Veluwers nog steeds niet uitgeroeid, en vergeet niet dat er in Nederland nogal wat mensen het land binnenkomen uit gebieden waar niet zo nauw op inenten wordt gelet. Kinkhoest komt ook terug, difterie weet ik niet, hoe de stand van zaken is. Ik weet wel dat daar vroeger de meeste Nederlandse kinderen aan dood gingen.
Dat er tegenwoordig tegen meningitis (hersenvliesontsteking) wordt ingeënt, daar hebben ontzettend veel ouders op zitten wachten, er werden steeds meer mensen ziek door die afschuwelijke ziekte en eindelijk, eindelijk, voor veel kinderen veel te laat, kwam die inenting in het vaccinatieprogramma. Oftewel: er is heel wat dood en ellende aan vooraf gegaan, voordat die inentingen mogelijk werden.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:18

Zoolgangster: ik ben me er goed van bewust waar ze allemaal tetanus van kunnen krijgen en zal dan zeker aktie ondernemen, gaf dit voorbeeld alleen omdat het eerder in dit topic genoemd werd.

Wat mij soms wel eens verbaasd is dat ouders die besluiten hun kinderen niet te laten vaccineren vaak als slechte ouders worden gezien. Terwijl dat vaak juist ouders zijn die nadenken over de voor en tegens en zich erin verdiepen en proberen een weloverwogen beslissing te maken. Waarom wordt die keuze niet gerespecteerd?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:22

Ik heb mensen van kritisch prikken gesproken, had ik dat eerder gedaan had ik ze nooit laten enten. De oudste was altijd erg ziek na een enting,autisme kan je er zelfs van krijgen en toevallig hebben bijde kinderen dat.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:25

marleen_usar schreef:
Ik heb mensen van kritisch prikken gesproken, had ik dat eerder gedaan had ik ze nooit laten enten. De oudste was altijd erg ziek na een enting,autisme kan je er zelfs van krijgen en toevallig hebben bijde kinderen dat.

Autisme is een aangeboren afwijking, en kun je niet krijgen van inenten. Dat is echt klets.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:34

Vjestagirl schreef:
marleen_usar schreef:

Autisme is een aangeboren afwijking, en kun je niet krijgen van inenten. Dat is echt klets.

Inderdaad, dat is al lang onderzocht.
Daarom vind ik die vereniging gevaarlijk. Ze maken mensen bang zich in te laten enten, en vertellen er niet bij waarom al die vaccinaties er ooit zijn gekomen: niet voor niets, sterker, ze kosten de overheid "alleen maar" geld. Als een overheid daar toch toe besluit, zou dat op zich al een aanwijzing moeten zijn voor ouders die nadenken...

Aangezien de vereniging voor kritisch prikken bepaald geen neutrale achtergrond heeft; homeopaten en andere alternatievelingen met nog veel vagere achtergrond die voor eigen parochie preken(!) hier even een andere link.
http://www.skepsis.nl/weerstand-tegen-vaccinatie.html

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:02

Op zich zou je inderdaad wel denken dat de overheid het goed bedoeld maar dat wil nog steeds niet zeggen dat er geen negatieve kanten aan zitten. En soms worden bewust beslissingen gemaakt die voor de baby's niet de beste zijn maar die economisch gezien beter zijn.

In de bijsluiter van het pneumokokken vaccin stond toen mijn dochtertje baby was, dat hoge koorts en langdurig huilen vaak voorkwam (1 op 10) als het tegelijk met de DKTP-Hib werd gegeven, als het alleen werd gegeven kwam die bijwerking nog maar zelden voor... . Op mijn vraag waarom ze dan tegelijk werden gegeven kreeg ik als antwoord dat anders de opkomst voor de pneumokokken enting te laag werd omdat de ouders nog een keer moesten komen en dat het te duur werd. Zowel vanwege het extra consult als vanwege de ouders die vrij van hun werk moesten nemen om naar het consultatiebureau te gaan... .
Laatst bijgewerkt door Sharani op 27-07-12 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:22

KANS op hoge koorts en langdurig huilen? Is dat alles? De ziektebeelden die de bacterie kan veroorzaken, zijn onder andere: longontsteking, bijholteontsteking, artritis, meningitis, oorontsteking, sepsis, en buikvliesontsteking. En 1000 doden per jaar. Ik weet wel wat ik zou kiezen...

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:32

Vjestagirl schreef:
marleen_usar schreef:

Dat is zeker geen klets.....Ik ken 2 kinderen die na het enten autisme hebben gekregen, zijn nooit meer
de oude geworden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:34

Citaat:
Autisme is een pervasieve ontwikkelingsstoornis die zich kenmerkt door beperkingen in de sociale interactie, de communicatie en zich steeds herhalend gedrag. De stoornis is al aanwezig voor de geboorte, maar is op zeer jonge leeftijd vaak nog niet duidelijk te diagnosticeren. Vaak is dat pas vanaf het derde levensjaar mogelijk, maar het kan ook pas op latere leeftijd duidelijk worden, afhankelijk van de alertheid van ouders, verzorgers en artsen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Autisme

Autisme is een aangeboren stoornis, en kan NIET komen door een prik

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:36

Zoolgangster schreef:
KANS op hoge koorts en langdurig huilen? Is dat alles? De ziektebeelden die de bacterie kan veroorzaken, zijn onder andere: longontsteking, bijholteontsteking, artritis, meningitis, oorontsteking, sepsis, en buikvliesontsteking. En 1000 doden per jaar. Ik weet wel wat ik zou kiezen...

Ik denk ook dat het probleem niet de inenting was, maar meer dat de bijwerkingen simpelweg voorkomen kunnen worden door handeling a en b niet tegelijkertijd uit te voeren, en er om economische redenen toch gekozen wordt om het wel te doen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:41

@vjestagirl, inderdaad is het veelzeggend dat om economische redenen zoiets gedaan wordt... en de ouders werken er blijkbaar aan mee, door weg te blijven als het niet tegelijkertijd gebeurt.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:42

Zoolgangster: had het verkeerd opgeschreven, het woordje kans hoort daar niet.

Vjestagirl: zo bedoelde ik het inderdaad :j .

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 13:48

Zoolgangster schreef:

Dat zijn de milde bijwerkingen die genoemd worden er zijn wel ergere. Maar het heeft naar mijn mening helemaal geen zin om die dingen te gaan vergelijken.
Omdat niet elk kind even ziek wordt als het een "kinderziekte" oploopt alles hangt af van bepaalde factoren.

Door dit topic ben ik wel een stuk wijzer geworden, ik weet nu dat er felle tegenstanders en voorstanders zijn.
Ik denk dat je op je eigen gevoel af moet gaan en dat is ook wat ik ga doen.
Ik vertrouw op mijn moedergevoel en bekijk en oordeel elke situatie apart.

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:49

Trouwens, heeft iemand hier enig idee hoe vaccins gemaakt worden? En hoe we zeker kunnen zijn dat ze niet vervuild zijn? Je kunt namelijk niet de bacterien die er misschien ook in zitten doden door de temperatuur boven de 40 graden de doen, want dan gaat het vaccin zelf ook dood.

Trouwens, aids kwam oorspronkelijk alleen voor bij apen, nu sinds eind jaren 70 (en iets erder soms in europa), komt het ook erg veel voor bij mensen en is het een dodelijke ziekte.
Vroeger, en nu ook werden vaccins ontwikkeld op dierlijke cellen, waaronder die van apen. En wat als de vaccins op apencellen vervuild waren met aids, dan hebben de wetenschappers een levensgevaarlijke ziekte laten verschijnen....

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:52

Vjestagirl schreef:
Citaat:
Autisme is een pervasieve ontwikkelingsstoornis die zich kenmerkt door beperkingen in de sociale interactie, de communicatie en zich steeds herhalend gedrag. De stoornis is al aanwezig voor de geboorte, maar is op zeer jonge leeftijd vaak nog niet duidelijk te diagnosticeren. Vaak is dat pas vanaf het derde levensjaar mogelijk, maar het kan ook pas op latere leeftijd duidelijk worden, afhankelijk van de alertheid van ouders, verzorgers en artsen.

Weet je wel hoeveel geld er met vaccin word verdient, miljarden. Als het blijkt dat vaccin autisme kan veroorzaken, hoeveel mensenzullen dan hun kinderen nog inenten? Het gaat om héél véél geld, en als je genoeg poen hebt, kun je best de mond van enkele wetenschappers snoeien....

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 14:17

DeSprinkhaan schreef:
Trouwens, heeft iemand hier enig idee hoe vaccins gemaakt worden? En hoe we zeker kunnen zijn dat ze niet vervuild zijn? Je kunt namelijk niet de bacterien die er misschien ook in zitten doden door de temperatuur boven de 40 graden de doen, want dan gaat het vaccin zelf ook dood.

Trouwens, aids kwam oorspronkelijk alleen voor bij apen, nu sinds eind jaren 70 (en iets erder soms in europa), komt het ook erg veel voor bij mensen en is het een dodelijke ziekte.
Vroeger, en nu ook werden vaccins ontwikkeld op dierlijke cellen, waaronder die van apen. En wat als de vaccins op apencellen vervuild waren met aids, dan hebben de wetenschappers een levensgevaarlijke ziekte laten verschijnen....

Nou vind deze wel heel ver gaan, want aids-sympthomen komen naar zes jaar tot uiting, dus zullen vele kinderen spontaan met Aids besmet zijn als zij rond de zes jaar oud zijn?

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:57

Vele mensen hebben virussen in passiefe vorm in hun systeem, pas als ze totaal uit balans zijn door ondervoeding, drukt het de kop op omdat de weerstand van het kind zich niet meer kan verdedigen. Zelfde geld voor rabbies, dat komt ook bij veel weelde dieren voor, maar zonder dat ze erg ziek van worden... tot hun weerstand achteruit gaat. En nu hoeven de vaccins echt niet meer met aids bestmet te zijn, 40 jaar geleden kon er een handje vol zijn besmet, maar dat is genoeg om de ziekte aan de mense te laten "wennen" en zo de hele mensheid te besmeten, want ziektes verspreiden zich namelijk.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:20

Toverbal schreef:
Zoolgangster schreef:

Dat zijn de milde bijwerkingen die genoemd worden er zijn wel ergere. Maar het heeft naar mijn mening helemaal geen zin om die dingen te gaan vergelijken.
Omdat niet elk kind even ziek wordt als het een "kinderziekte" oploopt alles hangt af van bepaalde factoren.

Door dit topic ben ik wel een stuk wijzer geworden, ik weet nu dat er felle tegenstanders en voorstanders zijn.

Ik zal door jou nu wel bij de felle voorstanders geschaard worden. Tja, ik heb invalide mensen gezien omdat er destijds nog geen vaccin tegen de bacterie die daarvoor zorgde was...mensen die ledematen moeten missen, geamputeerd om hun leven te redden. En sommige mensen heb ik zelf nooit leren kennen. Ze gingen binnen enkele dagen dood en ik moest over hun leven horen van hun familie. En dan zegt er iemand doodleuk dat inenten niet hoeft. Een klap in het gezicht van mensen die van dichtbij weten wat voor ongelooflijk gruwelijke ziektes er bestaan.

En ik lijk een ongenuanceerde felle voorstander, maar dat is omdat ik merk hoe onwetende mensen misleid worden... Je zal als moeder je kind maar een inenting onthouden hebben en dan belandt het op de IC... Wat denkt een homeopaat daartegen te kunnen doen?
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 27-07-12 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:24

Goed verwoordt Zoolgangster! Volledig met je eens!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 16:35

@Zoolgangster, neehoor ;). Iedereen heeft zo zijn eigen verhaal en eigen ervaring en handeld ernaar, dat is prima.
Ik ga iemand niet vertellen wat hij/zij wel of niet moet doen. Iedereen is vrij om zijn eigen mening te hebben.

Ik vind het juist intressant om te horen hoe andere erover denken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:00

DeSprinkhaan schreef:
Vjestagirl schreef:

Weet je wel hoeveel geld er met vaccin word verdient, miljarden. Als het blijkt dat vaccin autisme kan veroorzaken, hoeveel mensenzullen dan hun kinderen nog inenten? Het gaat om héél véél geld, en als je genoeg poen hebt, kun je best de mond van enkele wetenschappers snoeien....

Jij geloofd zeker ook in vrijmetselaars, de conspiracy theories van 9/11 en dat we allemaal stiekem een chip in ons hebben zodat de overheid ons kan volgen?

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:06

@Vjestagirl, als je kijkt naar de leeftijd van DeSprinkhaan houd ik het maar op onwetendheid ;).

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:17

Vervelend dat je dochter ziek is geworden, ik kan me voorstellen dat je dan twijfelt!
Zelf heb ik er ook over na moeten denken, omdat mijn dochters opa doof is geworden na een polioprik.
Wij hebben haar toch gewoon laten enten, er is nooit iets gebeurd, allemaal goedgegaan.
Wat ik me wel afvraag, als je niet ent, is dat niet juist gevaarlijk als ze ziek wordt, ik neem aan dat het hetzelfde werkt met hartpatienten, die moeten juist door enting voorkomen dat ze ziek worden.
Ook is het natuurlijk niet zeker dat ze juist door de enting ziek is geworden.
Ik hoor regelmatig dat kinderen ziek zijn omdat ze niet geënt zijn hoor, (de kinderziektes waar ze tegen geént worden, zoals kinkhoest) dus dat kan zeker nog wel gebeuren.
En het is zeker niet zo dat die ziektes niet meer bestaan, dus daarvoor moet je het niet laten.
Maar ik snap heel goed dat je twijfelt, het is een lastige beslissing, die je alleen zelf kunt maken, het gaat om de vraag:
Kun je met jezelf leven als het fout gaat, welke beslissing je dan ook mag nemen.
Dus je moet vooral zorgen dat je er 100% zeker van bent!
Succes.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:25

Zoolgangster schreef:
Toverbal schreef:

Ik zal door jou nu wel bij de felle voorstanders geschaard worden. Tja, ik heb invalide mensen gezien omdat er destijds nog geen vaccin tegen de bacterie die daarvoor zorgde was...mensen die ledematen moeten missen, geamputeerd om hun leven te redden. En sommige mensen heb ik zelf nooit leren kennen. Ze gingen binnen enkele dagen dood en ik moest over hun leven horen van hun familie. En dan zegt er iemand doodleuk dat inenten niet hoeft. Een klap in het gezicht van mensen die van dichtbij weten wat voor ongelooflijk gruwelijke ziektes er bestaan.

En ik lijk een ongenuanceerde felle voorstander, maar dat is omdat ik merk hoe onwetende mensen misleid worden... Je zal als moeder je kind maar een inenting onthouden hebben en dan belandt het op de IC... Wat denkt een homeopaat daartegen te kunnen doen?

Ik kan me goed voorstellen dat je dan voorstander bent. Maar ik heb juist kennis gemaakt met de andere kant, mijn oudste is erg ziek geweest en heeft zeker 5 jaar nodig gehad om geheel te herstellen. En het is een hele zware tijd geweest voor het gezin. Een buur kind is zwaar gehandicapt geraakt, geestelijk en lichamelijk, hij is een heel zielig hoopje mens... . Beide gevallen van bijwerkingen zijn erkend als veroorzaakt door de inenting.

Als ik dit niet zou hebben meegemaakt dan dacht ik misschien ook anders. In mijn ogen blijft het kiezen tussen twee kwaden.
Laatst bijgewerkt door Sharani op 27-07-12 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt