maak me echt zorgen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LovingTweety

Re: maak me echt zorgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 13:21

Nee

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 13:25

betadine schreef:
Zo een posts werken eigenlijk op mijn zenuwen. Miljoenen mensen zouden goud geven om dezelfde gezondheid te hebben als jij en jij loopt dan te zeiken over paardenmest op je voeten ? Meen je dit nou serieus ? Als dit echt zo is en geen vorm van aandacht vragen dan heb jij proffesionele hulp nodig en gaan we op dit forum niets voor je kunnen doen. Iedereen zegt dat het geen kwaad kan, maar je blijft erover doordrammen. Als je echt bang bent om tetanus te krijgen loop dan zo snel en zo hard ej kunt om die prik...

Helemaal mee eens _/-\o_

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 13:27

rensje101 schreef:
Zag vanochtend dat ik onder mijn voet een soort van open eksteroog/wratje heb die ook nog wat viezig was, dat zit er nu zo ingesleten en kreeg ik bijna niet meer schoon. Is dat ook geen risico dan?

Pfff
Ik krijg een beetje de zenuwen van je

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 13:51

rensje101 schreef:
Zag vanochtend dat ik onder mijn voet een soort van open eksteroog/wratje heb die ook nog wat viezig was, dat zit er nu zo ingesleten en kreeg ik bijna niet meer schoon. Is dat ook geen risico dan?

ja dan sterft je voet langzaam af en heb je straks geen voet meer :+

Geintje natuurlijk, maar ff serieus: Jeetje meis, zoek aub professionele hulp :(:) want zo te horen heb je je ziekte nog lang niet onder controle! Dit is toch geen leven...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 13:58

En als je tetanus zou hebben, had je volgens mij allang je kaken niet meer van elkaar gekregen :)

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 13:59

phormicola schreef:
En als je tetanus zou hebben, had je volgens mij allang je kaken niet meer van elkaar gekregen :)

Ik ben benieuwd hoeveel mensen nu met hun mond open zitten :+

Ontopic: Overleg met je behandelaar, laat dit lezen, dit is een goed voorbeeld en dan kunnen jullie samen hieraan werken.

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 14:02

phormicola schreef:

haha de grap is dat ik de dag ervoor al last had van ontstoken tandvlees en dat alleen maar erger is geworden dus dat lijkt redelijk op stijve kaken ;)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:06

Ik vrees dat jij ernstige overschat hoeverre jij je ziekte onder controle hebt. Ik weet niet of jij nog bij je psych loopt maar wellicht zou je een afspraak moeten overwegen.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:10

Zo dan en ik dacht dat ik me veel zorgen maakte.. maar dit slaat, ik zou toch met je behandelend arts overleggen, want ik zou gek worden als ik dit zo erg had. En wondjes heeft heeft iedereen, wat denk je van kinderen die hebben vaker wondjes dan jou zouden die ook om elk ding een tentanis moeten hebben?
Maar als ik dit zo lees kun je beter binnen op een stoel gaan zitten en niets meer doen( krijg je ook geen wondjes etc. Dus probeer toch te overleggen wat je hier mee moet, dit is geen leven voor jou succes:)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:17

Voor iedereen hier die zegt dat 'ie niet is ingeënt tegen tetanus, hoe kan dat dan? Hebben jullie dan allemaal je vaccinaties niet gehad?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:20

rensje101 schreef:
phormicola schreef:

haha de grap is dat ik de dag ervoor al last had van ontstoken tandvlees en dat alleen maar erger is geworden dus dat lijkt redelijk op stijve kaken ;)

Ontsoken tandvlees lijkt op ontstoken tandvlees, niet op klemmende kaken ;)

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:22

Laatst bijgewerkt door Woeps op 10-07-12 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:22

Als je als kind geent wordt ben je volgens mij tot je 24e veilig, daarna doen ze idd vaak alleen enten als je al een verwonding hebt.
Ik denk wel, dat als je hierover praat met je dokter en erbij vertelt dat je hypochonder bent ze je best nog een keer willen enten zodat je je in ieder geval hierover niet zoveel zorgen meer hoeft te maken.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:25

ja uhm ik heb nog nooit een extra tetanus spuit gehad/gehaald...ben 27 weet niet meer wanneer ik de laatste inenting heb gehad maar maak me eigen er nooit zorgen erover....

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:28

Ik ook niet hoor, maar als ts zich er steeds zo'n zorgen over maakt kan ze er beter wel een halen, is ze weer voor 10 jaar beschermd. Dat scheelt toch al een boel zorgen.
In duitsland is het volgens mij heel normaal dat het elke 10 jaar herhaald wordt, een duitse vriendin vond het iig heel raar dat ik geen geldige enting meer had (was gebeten door een rat wat eigenlijk wel best risky is maar gewoon overleefd *D )

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:46

Leeft TS nog?

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 14:48

Quellian schreef:
Leeft TS nog?

Jaja!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:48

Okee dat is fijn.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:50

Lepeltje schreef:
Als je als kind geent wordt ben je volgens mij tot je 24e veilig

Nee, hoor, tot je 18e. :) Daarna is elke prik 10 jaar geldig.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:51

Als kind heb ik hem wel gehad,.. maar nu ben ik 29 en had hem op 18 al moeten halen, en geloof me heb diepe wonden gehad. maar een fobie voor prikken dus mij niet gezien hahaha

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:51

Ts, het lijkt mij inderdaad een goed idee dit uit te printen, zoals meer van jouw topics en dit aan jouw psycholoog te laten lezen.
Ik denk dat internet voor een hypogonder ook niet echt bevorderent werkt, aangezien daar altijd horror verhalen opstaan. Een bekende van mij lijdt hier ook aan en die praat zich door het internet alleen maar meer problemen aan en valt hier vooral anderen mee lastig.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:55

Ik denk dat je pech heb, zal maar alvast afscheid gaan nemen van je voet die valt er binnen nu en 2 dagen af hoor .... opgepast

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:58

veerledec schreef:
Voor iedereen hier die zegt dat 'ie niet is ingeënt tegen tetanus, hoe kan dat dan? Hebben jullie dan allemaal je vaccinaties niet gehad?

De basisvaccinatie die je als kind krijgt in het kader van het Rijksvaccinatieprogramma werkt 15 jaar. Daarna is het raadzaam om elke 10 jaar te enten. Elke volgende enting gaat dus zo'n 10 jaar mee.

Er is echter geen verplichting voor die tienjaarlijkse enting. Meestal wordt pas geënt op het moment dat een arts daar een aanleiding voor ziet. Op mijn 16e en op mijn 23e heb ik een ongeval gehad op straat waar open wonden en vuil aan te pas zijn gekomen. Beide keren heb ik op de EHBO een tetanusspuit gehad, op mijn 23e 'voor de zekerheid' omdat ik niet precies meer wist wanneer de vorige was. Inmiddels zijn we alweer vijftien jaar verder, dus op dit moment zou ik een risico kunnen lopen als ik in aanraking kom met de tetanusbacterie.

Wil je (meer) zekerheid, ga dan gewoon zo'n spuit halen. Dan ben je iig weer voor tien jaar beschermd.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:32

Lepeltje schreef:
Ik ook niet hoor, maar als ts zich er steeds zo'n zorgen over maakt kan ze er beter wel een halen, is ze weer voor 10 jaar beschermd. Dat scheelt toch al een boel zorgen.

Helaas gaat dat voor de TS haar ziektebeeld niets uithalen...
Ze kan nog twintig spuiten gaan halen, ze gaat altijd wel ergens in een situatie komen waarin ze denkt dat ze in een uitzonderlijke situatie zit en zich afvragen of ze bv geen extra spuit nodig heeft. Of haar probleem gewoon verleggen naar een andere ziekte. Dan gaat ze er bv plots als de dood voor zijn om bv schurft te krijgen van een stoffige woonkamer. Ze zal nooit gerust zijn, anders was ze al gerust over dit hele tetanusgedoe toen ze haar eerste topic 2 jaar geleden had geopend :) .

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:39

Hey! *D
Zelf heb ik heel vaak wondjes, en loop ik daarmee uit te mesten en weet ik wat nog niet meer en heb er nog nooit een ontsteking oid aan overgehouden.
Heel veel sterkte met je echte ziekte, de hypochondrie, lijkt me heel zwaar om te hebben!