Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anneliesdj schreef:Zucht natuurlijk.
Je wilt er niet aan dat er ook een middenweg is, dat het ook buiten je schuld om kan gaan.
Ben blij dat je niet bij mijn tandarts werkt iig.
Tinkerloos schreef:goeroe schreef:Ik vind dat je onnodig persoonlijk wordt Tinkerloos. Daar komt bij dat iedereen zijn of haar geld maar één keer kan uitgeven en dus keuzes moet maken. Ik geef het ook liever aan andere dingen uit, maar ga dan ook niet lopen miepen als de rekening een keer tegenvalt.
Onnodig persoonlijk..
Ze is doktersassistente, lieg ik niks over,en het zal gerust beter betalen dan mijn baantje.
Zij zal een aanvullende verzekering wel kunnen betalen.
Ik dus niet, en ik miep ook niet over de rekening, ik ga ipv twee keer per jaar gewoon 1 keer per jaar.
Ik vond haar opmerking eigenlijk, hoe noem ik dat netjes..misplaatst, dat je maar een goede verzekering moet nemen.
Want niet iedereen kan dat betalen.
Het is makkelijk zeggen dat je goed verzekerd moet zijn, en netjes elk half jaar naar de tandarts moet, maar het is niet voor iedereen weggelegd helaas.
Scum schreef:Dat klopt niet helemaal Netje.... Ik ken genoeg mensen die flossen poetsen, noem maar op alles eraan doen om hun gebit goed te houden en toch een heel slecht gebit hebben.
En ik ken er ook die er nauwelijks iets aan doen en nog nooit een gaatje gehad hebben.
Scum schreef:Dat klopt niet helemaal Netje.... Ik ken genoeg mensen die flossen poetsen, noem maar op alles eraan doen om hun gebit goed te houden en toch een heel slecht gebit hebben.
En ik ken er ook die er nauwelijks iets aan doen en nog nooit een gaatje gehad hebben.
Suuskipje schreef:De tarievenm die tandarts van TS hanteerd zijn prima hoor, staan zo'n beetje gelijk aan de tarieven die bv Zilveren Kruis Achmea max. vergoed daarvoor
http://www.zilverenkruis.nl/consumenten ... V-2012.pdf
Handige site is ook http://www.vergelijkmondzorg.nl een heel aantal tandartsen heeft daarop hun tarieven vermeld en zo kan je zelf vergelijken welke de goedkoopste is bij jou in de buurt
Mocht je dan willen weten of die tandarts kwalitatief een beetje fijn is (prijzen zeggen niet altijd alles natuurlijk) dan kan je kijken op http://www.zorgkaartnederland.nl
Suuskipje schreef:Ik heb zelf een vrij mooi (heel recht) maar heel zwak gebit waar snel gaatjes inkomen. Komt een angst voor bij de tandarts bij na een horror wortelkanaalbehandeling en toen was ik 3 jaar niet geweest en had ik 14 gaatjes en moesten er 2 kiezen uit omdat die niet meer te redden waren. Let wel ik poets netjes 2x per dag mn tanden en gebruik een tandenstoker he!
anneliesdj schreef:Suuskipje schreef:Ja dat zeg je wel zo mooi maar volgens de tandartsassistente en tandartsvrouw (en die hebben er verstand van) heb jij dus structureel je gebit verwaarloosd en moet je minstens een liter cola drinken per dag en mag je niet vaker dan 1x per week poetsen, anders krijg je echt niet zo'n rampgebit.
anneliesdj schreef:JA vind ik ook.
Geef maar even door aan Netje en Megamutsj
anneliesdj schreef:Ik wilde jou niets meer zeggen hoor, ze reageert op mijn sarcastische quote van oa jou.
Netje schreef:anneliesdj schreef:JA vind ik ook.
Geef maar even door aan Netje en Megamutsj
Ja, en wat wilde je me zeggen dan? Ze geeft aan dat ze jóu niet wil als tandartsass. (om maar even in dezelfde taal te spreken). Heel jammer dat je je kennelijk zo aangesproken voelt als het over een slecht gebit gaat... Nergens voor nodig als je weet dat je je gebit altijd goed verzorgd hebt en ook gezond leeft toch?
Toch wel grappig dat jullie als eenlingen het allemaal zo goed weten, terwijl de gemiddelde tandarts toch zeker een patiënt of 2000 hebben en een veelvoud daarvan zien per jaar. Maar goed: kennelijk allemaal dezelfde studie gedaan![]()
Het jammer is ook dat niemand ingaat op mijn aangehaalde argumenten maar zich ineens allemaal aangesproken voelen op het feit dat ik zeg dat slechte gebitten in áánleg niet bestaan. Ging deze discussie nou over het terecht of onterecht zijn van bepaalde tarieven of over het feit dat iedereen ineens niks kan doen aan een slecht gebit....
Ik heb trouwens ook even gekeken op de site vergelijkmondzorg.nl (hierboven aangehaald). Je kunt daar geheel anoniem een waardering geven voor je tandarts. Controle is er niet, dus of je je hele familie en vriendenkring even vraagt een beoordeling te geven of dat je er één tussen hebt zitten die je niet ziet zitten en je overal een 1 voor geeftDeze site zegt me niks. Vertelde het aan mijn man en die moest alleen maar lachen. Hij zei: die fles wijn die een patiënt me kwam brengen vandaag zegt me 100 keer meer, net als alle kaartjes als hij jarig is. En dat is zo: wat zegt zo'n site nou eigenlijk....