Kinesio taping

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:29

panty's aandoen is wel slim gevonden, ik heb zo van die nachten dat ik lig te woelen en dan lost het wel eens.

Ik denk ook niet dat ik zelf kan plakken, al zijn het bij mij ook simpele handelingen, ik moet ook in een cirkel rond mijn knieschijf gaan. Dat is niet zo gemakkelijk :+ Maar mijn moeder is verpleegster dus zij kan het wel prima, moet het dan binnen een half jaar wel zelf kunnen want dan gaat ze enkele maanden op reis :)

Zo ziet mijn been er nu uit:
Afbeelding

Het duwt dus eigenlijk mijn knieschijf omhoog en ondersteund mijn spier in mijn bovenbeen.

Ginootje

Re: Kinesio taping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 19:37

ook intresse in een foto van mijn pootje :) ?

Dus een panty erover is wel verstandig? Hoe doen jullie dat met douche?

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:43

Zoals eerder aangegeven deppen na het douchen. En even laten drogen. Bij mij hielp een panty wel en als er een stuk toch los was knipte ik het bij. Volgens mij ging ik eens in de twee weken heen.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 19:45

Ja wil ik wel zien :) Douchen doe ik gewoon normaal, er niet over wrijven en als kan, kan je proberen je been wat onder de douche uit te houden en dan op het einde snel wassen. Zolang als je niet over de tape wrijft komt hij in principe niet los. Ik kon er ook gewoon mee zwemmen.
Om te drogen gewoon snel deppen, eventueel met de haardroger erover zodat de tape sneller droog is. Anders kan je wel uren wachten :)

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 20:06

Dan douche ik morgen wel met een zak haha! Moet morgen werken.. en dan heb ik geen tijd om uren te wachten of met de haardroger te doen...

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 20:11

Dat witte stukje tape zit erop.. omdat hij nu al los ging en die anders aan me spijkerbroek bleef hangen.. (Toch raar dat het nu allemaal al gaat omkrullen enzo...)

Afbeelding

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:12

Het valt best mee hoor hoe snel het droogt, het is niet zeik nat dus het gaat niet door je broek heen ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:29

Mooi zo'n roze been haha!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:40

Ik had er vooral last van dat je de tape niet over elkaar kon plakken. Tape op tape bleef niet zitten, na enkele minuten was het al los.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 20:56

Utixo schreef:
Ik had er vooral last van dat je de tape niet over elkaar kon plakken. Tape op tape bleef niet zitten, na enkele minuten was het al los.

Ja dat heb ik dus ook... maar wat anders op gaan verzinnen :P Ik kan namelijk die 2 bovenste losse stukje ook aan 1 doen met 2 lange lengtes zeg maar! Maar dat mocht ik zelf kijken!

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 20:58

Worden jullie niet raar aangekeken met een korte broek aan :P ?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:45

Haha, ik wel hoor :) maar ben het al gewoon :D
Trouwens... tis niet echt duidelijk op mijn foto, maar de eindjes zijn in een boogje geknipt. Dan is er geen puntje wat los kan komen. Dus dan moet echt al het hele lapje loskomen voor die kan omkrullen. Bij jou is het gewoon recht afgeknipt.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 21:48

@Leen_ dat is een tip dat ik ze zelf in boogjes kan afknippen! Goede tip van je bedankt! :D

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:58

Voorlopig kan je zelf gewoon de randjes die loskomen afknippen, dan rolt het niet verder af :) Ik zou zeker die aan de onderkant even knippen, anders zijn ze er morgenvroeg af en plak je helemaal aan je laken :+

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 22:01

Leen_ schreef:
Voorlopig kan je zelf gewoon de randjes die loskomen afknippen, dan rolt het niet verder af :) Ik zou zeker die aan de onderkant even knippen, anders zijn ze er morgenvroeg af en plak je helemaal aan je laken :+

Oke top! :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:04

Wij knippen ook altijd de hoekje bij, scheelt i.d.d. met het loskomen.

Mijn dochter heeft gelukkig niet zulke grote plakkaten tape. Eén strook over de lengte doormidden tot ca. 6 cm van de onder kant. Onderkant plakt onder de knieschijf iets buiten het midden, de smalle stroken langs de knieschijf en dan kruislings over het bovenbeen, kruis iets naar de binnenkant van het bovenbeen.
Als het dan los gaat is het niet zo kostbaar om een nieuwe te plakken.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 05:15

Ik krijg dinsdag tape op m'n schouder. Heb er al zo lang last van en totaal geen vooruitgang bij de fysio. Eigenlijk wilde ze foto's laten maken, maar d'r collega taped me dinsdag eerst. Zelf had ze het bij schouderblesssures die zo lang aanhouden nog nooit gedaan dus dat durfde ze nog niet aan. We kijken het dan even aan en anders toch op de foto.

Ik krijg overigens een 'speciale' tape die helemaal niet rekt, dus ben benieuwd.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 08:10

Nou ik ben de nacht doorgekomen! Ik merk wel als ik gewoon lekker me been vrij heb zonder broek erover heen dan zit het veeeeeeel lekkerder! Hoekjes eraf geknipt dus omkrullen is nu nog maar minimaal! :) Helemaal top dus! :D

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:23

geerte schreef:
Het valt best mee hoor hoe snel het droogt, het is niet zeik nat dus het gaat niet door je broek heen ofzo.

Dat niet nee, maar als het nat is en je doet een broek aan komt het los door de wrijving.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 09:43

Leen_ schreef:
geerte schreef:

Dat niet nee, maar als het nat is en je doet een broek aan komt het los door de wrijving.

Heb met een zak gedoucht dus hij is droog gebleven!

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:53

Ik deed altijd gewoon douchen met de tape. dan met handdoek droog deppen.
even wachten en dan gewoon mijn shirt aan. prima te doen.
ik werd elke week opnieuw getaped. en was er zo handig in, dat
als iemand voor mij de tape recht hield. ikzelf mijn schouder zo bewoog dat de tape
goed geplakt werd.

ik had elke keer wel een andere kleur. maakte mij niet zoveel uit.
bij mij werd ook altijd de hoekjes afgeknipt.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 10:17

Ik moet zo werken.. Dus dan komt door de wrijving het tape los als het nog nat is.. vandaar dat ik met een zak heb gedoucht! Ik ga nu ook gewoon zonder zak douche!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:42

Leen_ schreef:
geerte schreef:

Heb ik zelf nooit zoveel last van gehad maar ik had ook maar een klein stukje tape en niet mijn hele been.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 17:35

Mijn knie blijft nog pijn doen... Dus plak zometeen een stuk tape erbij! Dat was advies van hem als het pijn bleef doen! En het dus niet verhielp! Moest verschil merken na een dag..

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:51

Bij mij doet het na een half jaar nog steeds pijn :+ Hebben ze me ook gezegd... Heb inmiddels al 10tallen scans, foto's en echo's laten nemen... Ze kunnen het helaas niet opereren, heb onlangs een cortisone spuit gekregen.
De tape zorgt bij mij enkel voor extra steun en dat ik mijn been juist neerzet, ik loop een beetje met mijn voet naar buiten om mijn knie te ontlasten. Daar merk ik zelf niets van...

Edit: half jaar sinds kinesio tape, 4en half jaar sinds ongeval...