Charaz schreef:Wiesje schreef:Ben ik even blij met mijn huisarts in boerendorp.
Ten eerste vertel ik mijn vragen niet aan de assistente: daar heb ik een huisarts voor. Ze plant maar
gewoon een consult in. Ik kom er zelden dus ALS ik wil komen, is dat nodig. Is ook altijd prima.
Verder stel ik mogelijk al mijn vragen dan. Al zijn dat er 10! Knappe huisarts die me naar buiten krijgt omdat
mijn tijd op is. Godzijdank is dat hier niet aan de orde.
Ik snap verder wel dat het in grotere steden wat drukker is maar jeetje zeg: als dit de gang van zaken is, dat is toch gewoon triest!!
Nou dat vind ik dan behoorlijk asociaal, de mensen na jou hebben ook een afspraak en die gaan wij geen uur laten wachten omdat jij misschien wel 10 vragen hebt, dan maak je maar een nieuwe afspraak. Daarbij kick ik (en ik gok andere doktersassistentes ook niet) om te weten wat jouw klachten zijn hoor, maar ook prettig voor de arts om te weten wat je kan verwachten vóór een patient in de spreekkamer is.
Als mensen bij ons aangeven de klacht niet te willen vermelden is dat prima, maar soms bespaard het ze ook een consult, omdat wij een machtiging bijvoorbeeld klaar kunnen leggen, een verwijzing voor fysiotherapie niet meer nodig is, of omdat ze voor een urine controle zo binnen mogen lopen zonder afspraak.
Dat mag jij natuurlijk vinden! Vind ik ook niet erg

Maar ik vind namelijk dat ze daar niks mee te maken heeft. Ik wil mijn huisarts spreken, daarvoor bel ik, en ik wil dan ook aan
niemand anders op dat moment mijn 'klachten' uitleggen.
Verder ben ik dan weer zo sociaal (ja, echt waar) om niet uitgebreid een half uur te ouwebetten over mijn klachten, maar zelf ook de tijd in de gaten te houden. Ik heb namelijk ook een rothekel aan wachten als de consulten voor mij uitlopen, dus ik zal er voor zorgen dat mijn consult indien
enigzins mogelijk niet uitloopt.

Gewoon belangstelling hoor.
Terwijl ik die behandeling mijn hele leven nodig heb....
Voor vrouwelijke ongemakken ga je hier naar een gyneacoloog als je dat wenst. De huisarts kan dat wel doen maar de meesten gaan daarvoor elders

)