hoe afraken van agressieve vriend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dilayla

Re: hoe afraken van agressieve vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:10

De laksheid in Antwerpen is op sommige buro's een heel diep en triest punt. Ik heb zelf ook in A-pen gewoond en zat ook in een situatie welke niet gezond was. Hoe moeilijk ook enige wat ik heb kunnen doen is alles achter laten. Van de ene op de andere dag alles omgegooid en vertrokken. Aangifte gedaan op een andere buro en zelfs nu 3 jaar later zijn ze nog steeds bezig met die zaak (in mijn geval duurt het zo lang gezien het niet enkel gaat om huiselijk geweld van de 'partner' maar nog iets uitgebreider en ingewikkelder ligt).
Naar een vluchthuis en eerst zorgen voor jezelf zodat jij je zaken in orde hebt en weer kan leven.
Ook hebben zulke instaties ervaring met familie beschermen. (In mijn geval wisten de gene van wie ik vluchtte waar mijn hele familie woonde (moeder/vader/broer/ooms/tantes/oma) maar ook goede vrienden (degen met wie ik het contact nog niet kwijt was en dat waren er niet veel). Ook daar hebben hun contact mee opgenomen en gezorgd dat zij ook veilig waren.
Betreft je werk maak je daar geen zorgen over... er zijn zoveel GB's verdeelt over Belgie dat een overplaatsing normaal geen probleem kan vormen. Maar neem eerst de tijd voor jezelf... Wegvluchten als aupair zoals voorgesteld werd hierboven ergens klinkt heel goed maar emotioneel heb je een enorme klap te verwerken en zorg dat je dat ook allemaal op een rijtje krijgt... en dat is moeilijker/zwaarder dan dat de meeste denken.

Voor nu TS, pak wat kleding en papieren en vertrek. Het gaat zwaar worden, daar lieg ik niet over... Maar nu je nog kan, loop weg... wand nu kan je het nog...

Sterkte en als je wilt je mag me altijd PB-en

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:26

Snadrem schreef:
Terugvechten is NOOIT een optie. Tenzij je strijdend ten onder wil gaan, maar je wint het niet. Hij is ook nog eens kampioen kickboxen schrijft TS. De enige optie je hebt is weggaan.

Ben ik niet met je eens, maar het is natuurlijk heel afhankelijk van de persoonlijkheden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:00

azaro schreef:
politie al verschillende malen langsgeweest al klachtte ingediend helpt niet :(

Naar een ander bureau dan.
Hier is ook ooit een incidentje geweest (ik had een blauw oog) en dat is -zelfs buiten mijn wil, want ik wilde niet eens aangifte doen, het betrof echt een eenmalige ontploffing- heel hoog opgelopen, ik ben toen ook op kosten van de gemeente naar een adres gebracht om de nacht door te kunnen brengen en er wordt nog steeds regelmatig gecontroleerd (nodeloos trouwens, want hier geen sprake van structureel huiselijk geweld).

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:14

Toch wel fijn Urielle dat ze het bij jou wel zo goed in de gaten houden, ook al is het niet nodig!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:26

Idd, dat doen ze super, want voor het zelfde geld is er natuurlijk wel een probleem.
Daarom denk ik ook dat TS het gewoon elders nog eens moet proberen aan te kaarten. Het ene bureau is gewoon echt betrokkener dan het andere, ons oude bureau (ben verhuisd) was ook drama.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:12

Knoffer schreef:
Snadrem schreef:
Terugvechten is NOOIT een optie. Tenzij je strijdend ten onder wil gaan, maar je wint het niet. Hij is ook nog eens kampioen kickboxen schrijft TS. De enige optie je hebt is weggaan.

Ben ik niet met je eens, maar het is natuurlijk heel afhankelijk van de persoonlijkheden.

Dat heeft weinig met je persoonlijkheid te maken. Jezelf verdedigen spreek ik niet tegen (een klap afweren), maar op het moment dat je er zo in staat dat je van tevoren al bedacht hebt om te gaan knokken, win je er helemaal niets mee, alleen een hoop leed en verwondingen. Daarnaast geef je vrouwen en mannen in zo'n situatie met dit soort dingen het idee dat ze te laf zijn om zichzelf te verdedigen, en dat is absoluut niet het geval. Er is maar één iemand die TS kan helpen, en dat is TS zelf. En die hulp bestaat uit zorgen dat ze zichzelf in veiligheid brengt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:16

Helemaal met bovenstaandec eens maar dan komt ts weer met de opmerking: Moet ik dan alles achter me laten, ja dat moet anders kom je niet van hem af. Ze heeft gewoon overal een excuus voor, begrijpelijk, maar ze zal toch een keer in moeten zien dat dit misschien de enigste oplossing is, of het risico lopen dat je de pijp uitgaat. Dacht trouwens dat professionele vechtsporters hun kunsten altijd in de ring lieten zien.

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 21:48

pubelia schreef:
Vind het erg lastig om te lezen hoe jij schrijft. Ik snap dat je uit Belgie komt, maar zou je willen proberen wat netter te typen?

Ik denk dat je twee optie's hebt. Ik weet het eigenlijk zeker. Of je blijft bij hem, of je zoekt een vluchthuis op... (blijf van me lijf in Nederland) Schijnbaar is het als je niet naar een vluchthuis wil nog niet erg genoeg om te gaan. Je komt met allemaal "smoesjes" aanzetten. Maar daar zijn genoeg oplossingen voor te vinden.

Ik weet dat er in Nederland blijf van me lijf huizen zijn (zelfde dus als een vluchthuis) waar ze zelfs je hele identiteit kunnen aanpassen in de bestanden dat je gewoon voor hem onvindbaar bent. Je gaat een eind van hem vandaan wonen, en je schrijft je alleen in, in de gemeente (als dat al moet) en hij kan je niet zo snel vinden hoor. Ja, daar moet je wat voor over hebben. Ja, het word eventjes heel zwaar. En mogelijk denk je nu geen huis te kunnen krijgen. Maar vaak hebben die opvanghuizen wel de mogelijkheden om sneller aan een huis te komen. Of te kijken wat een goede mogelijkheid is.

Begrijp me niet verkeerd, en is niet hard bedoeld. Maar ik denk dat je wel eventjes goed wakker geschud moet worden....

ik neem dit heel erg kwetsend op!!
situatie niet erg genoeg? moet ik eerst half dood liggen in u ogen?
ik heb al bijna dood geweest ze scheelde ook maar enkele seconden!
en hals overkop vluchten is in mijn ogen dom , ik heb geen spaargeld en net werk al ga ik naar een ander land
je vind niet van dag 1 een job dat is heel moeilijk nu nog werk vinden!
en dan mag ik tegen NIEMAND dus ook niet tegen mijn oma zeggen waar ik heen ga!
mijn oma heeft haar leven en geluk opeofferd voor mij het zou best egoistisch zijn om da menske dit dan aan te doen!
ik laat mijn oma niet achter NOOIT NEVER JAMAIS !!!!
ohja ik denk dat jij wakker geschud moet worden en 2x denken voor je iets zegt!!

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 21:49

Mavelle schreef:
Persoonlijk zou ik ook liever zelf een paar klappen meer vangen dan dat mijn arme oude oma ze krijgt, dus ik kan TS goed begrijpen. Oma moet ook veilig zijn.

danku jij begrijpt me echt!

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 21:51

lifaya schreef:
Wat ik niet snap is dat volgens de TS de politie niet eens iets doet met beeldmateriaal waarop te zien is dat ze mishandeld word. Dat vind ik heel vreemd gezien als je een moord filmt, word die persoon dan ook vrijgelaten omdat die niet wist dat die gefilmt word? ik vind het onwijs vreemd. TS, ga eens naar een ander politie bureau en maak HEEL goed duidelijk dat je voor je eigen leven vreesd, als ze er dan nog niks aan doen kunnen ze voor mijn part net zo goed stoppen met werken want je hebt geen reet meer aan ze. hij behoort achter de tralies.

hier in belgie ben je verlicht aangifte te doen in het bureau van u gemeente
ga je naar een ander word je nog niet eens gehoord!
:(

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:54

bigone schreef:
Helemaal met bovenstaandec eens maar dan komt ts weer met de opmerking: Moet ik dan alles achter me laten, ja dat moet anders kom je niet van hem af. Ze heeft gewoon overal een excuus voor, begrijpelijk, maar ze zal toch een keer in moeten zien dat dit misschien de enigste oplossing is, of het risico lopen dat je de pijp uitgaat. Dacht trouwens dat professionele vechtsporters hun kunsten altijd in de ring lieten zien.

Dat is juist een van de kenmerken. Je gaat overal een excuus voor bedenken en alles wat gebeurt ga je bagatelliseren. En hoe idioot het ook lijkt voor iedereen die niet in die situatie zit op dat moment, het is voor degene die het ondergaat juist heel normaal. Je gaat heel zwaar tillen aan de dingen die je zekerheid bieden: je woonruimte, je spulletjes, noem maar op. Toen ik eenmaal weg was bij mijn ex, wilde ik een dag later al niets liever dan terug. Terug naar dat wat vertrouwd was. Ja, nu kan ik mezelf wel voor me kop slaan dat ik me zo gevoeld heb en zo heb laten behandelen, maar op dat moment leek het het enige dat mij gelukkig zou maken: terug naar de hel.

Gemiddeld genomen zijn er minstens 30 (!!) geweldsincidenten geweest voordat een slachtoffer van huiselijk geweld hiermee naar de politie stapt. Iedereen roept dat ze bij de eerste klap al zullen vertrekken, de realiteit is héél anders. Gemiddeld heeft 1 op de 5 vrouwen te maken gehad met huiselijk geweld, en die zijn echt niet allemaal dom en naief: je hebt het over vrouwen zoals jij en ik die in een verkeerde relatie terecht zijn gekomen en hier niet zomaar uit kunnen stappen om tal van redenen die achteraf en van buitenaf er niet toe lijken te doen.

Dat TS het benoemt is echt al heel wat. Dat is de eerste stap. Weggaan is moeilijk, ontzettend moeilijk, maar echt het beste.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:55

Ik ben het niet helemaal eens met hoe je op pubelia reageert, zal wel emotie zijn. Zit iets in wat ze zegt en ze bedoeld het goed.
En inderdaad, je hebt overal een excuus voor waarom het niet kan, angst nmisschien, maar dat betekend wel dat je gewoon lekker mag blijven zitten waar je zit, dan kan niemand met een oplossing komen. Want het kan toch niet. Ik denk dat pubelia dáár een puntje heeft, even wakker worden, er moeten stappen ondernomen worden! Anders zit je over 4 jaar nog steeds bij die gast of erger, de pijp uit.

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 21:58

bigone schreef:

zie een excuus bezie je fout,
ik zie gewoon verder dan de dag dat ik dat doe.
en idd eig mogen die dat enkel maar aangezien hij mij niet in grepen legt ofzo
vind hij da ik overdrijf!
ik moet maar niet zo panikeren als hij mijn keel dicht nijpt... dan zou ik het veel langer kunne uithoue:S

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:02

wat wil je zelf ts?
wat kan bokt voor je doen?

is er een mogelijkheid om samen met zijn ouders en hem een gesprek te hebben... of heeft hij daar ook geen respect voor of boodschap aan.

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 22:04

juval schreef:
wat wil je zelf ts?
wat kan bokt voor je doen?

is er een mogelijkheid om samen met zijn ouders en hem een gesprek te hebben... of heeft hij daar ook geen respect voor of boodschap aan.

awel ma das na is een goe idee!
niet dat hij da ga wille mar kan dat afdwinge ?
dan kan ik eens zegge wa ik denk voel wil enz zonder na 5 woorde in een bolletje te moeten kruipen van angst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:08

Stel het noodnummer 112 of 100 of 101 in op een sneltoets op je mobiel. Als hij je iets aandoet hoef je dan enkel die toets maar in te drukken + groen telefoontje. Als die een noodoproep krijgen maar er reageert niemand komen ze sowieso langs om te kijken. Wedden dat ze je wel serieus nemen als ze hem horen tekeer gaan?

Je kan ook na zo'n aanval (als hij weg is) naar Spoed gaan, melding laten maken dat het gaat om huiselijk geweld en zij leggen dan alles vast op papier. Dit zijn ze wettelijk verplicht. Normaal gezien gaan ze je ook vragen of je klacht wil indienen, als je dit doet en je geeft aan dat je niet terug naar huis kan, dan komt de politie wel daarheen.
Natuurlijk gaan ze dan ook wel even bij hem langs, ze moeten immers beide partijen horen maar je klacht komt dan toch al serieuzer over, vooral als je aangeeft dat je al diverse malen klacht hebt proberen indienen. Als ze hun werk goed gedaan hebben is hier altijd nota van gemaakt, ik neem aan dat je elke keer een papier hebt moeten invullen? Dan blijft het niet bij nodeloos melding maken, dan stapelt het zich op.

Ik werk soms op Spoed in een ziekenhuis in Brussel en ben hier al mee in aanraking gekomen, vandaar.

Laat hem een contactverbod opleggen. Wil hij er niet naar luisteren? Dat zal hij geen 2x in zijn hoofd halen, met zoiets lachen ze niet. Aangezien hij meerderjarig is komt dat ook op zijn strafblad.

Licht je werkgever in, hoe erg dat ook is. Niemand garandeert je dat hij niet op een dag daar komt binnenvallen en je kort en klein slaat waar iedereen bij is. Zelfs niet als je zijn slaafje blijft. Vraag een overplaatsing aan.

Dat de politie in België laks kan zijn, dat weet ik maar al te goed. Bij m'n vriendje heeft zijn vader ooit een inbreker betrapt, politie gebeld en die kerel naar buiten gemieterd. kreeg schoonpaps nog te horen dat "in principe" hij de inbreker had moeten laten gaan, anders kon die klacht indienen voor slagen en verwondingen.

Hoezo kromme wetgeving?

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:09

azaro schreef:
bigone schreef:

zie een excuus bezie je fout,
ik zie gewoon verder dan de dag dat ik dat doe.
en idd eig mogen die dat enkel maar aangezien hij mij niet in grepen legt ofzo
vind hij da ik overdrijf!
ik moet maar niet zo panikeren als hij mijn keel dicht nijpt... dan zou ik het veel langer kunne uithoue:S

Nu moet je andere mensen geen woorden in de mond gaan leggen. Jij vraagt om hulp, andere mensen komen met verschillende oplossingen die vervolgens allemaal door je de grond in getrapt worden.
Daarna voel je je aangevallen als je erop aangesproken word en word je meteen defensief.

Meiske begrijp dit goed: Iedereen in dit topic hier doet zijn best hier om mee te denken en bedoelen het echt goed. Want weet je, ze zijn niet eens verplicht je te helpen. Klinkt misschien banketstaaf maar dat is wel de harde waarheid.

Dat je in het begin even geen contact mag hebben met familie en vrienden is vanwege je eigen veiligheid en voor de veiligheid van hun. Ja dat is erg vervelend, maar is wel (imo) de beste oplossing.
Dat is puur zodat je vriend er niet achter kan komen waar je bent. Je kan als het heel ernstig is zelfs een gehele andere identietijd krijgen zodat hij je nooit kan vinden.
Wanneer je dan weer een woning hebt en werk (en vaak zelfs voor die tijd) kan je contact opnemen met ze met wat er gebeurd is en waarom je niet van je hebt kunnen laten horen. Dat begrijpen ze echt wel waarom dat dan moest. Voordat je naar een vluchthuis gaat kan je nog contact opnemen met je werk dat je niet kan komen en waarom, maar geen gegevens geven. Als alles dan later op zn pootjes terecht is gekomen kan je misschien zelfs bij een andere vestiging van hun aan de slag, en als dat niet kan helpt het vluchthuis je met zoeken naar je werk (en woning).

Ik denk dat je een beetje onderschat wat ze allemaal voor je kunnen betekenen. Het is echt niet zo dat wanneer je daar zit ze je in de stront laten zakken hoor, die mensen zijn er om je leven weer op orde te krijgen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:10

Citaat:
dan kan ik eens zegge wa ik denk voel wil enz zonder na 5 woorde in een bolletje te moeten kruipen van angst!

ts ik vind het allemaal heel erg voor je, maar ik kan het niet echt volgen.
ik bedoel, ik heb moeite met het lezen ervan.
ik snap de helft niet wat je erneer zet.
sorry
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 29-05-12 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

ambrellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:11

Mijn zus heeft ook zo'n situatie meegemaakt, je moet bij iedere misstap aangifte doen, echt waar. Als de aangiften zich opstapelen gaat de politie er echt tussen komen, en telkens je blauwe plekken of wonden hebt, laten vaststellen door een arts, ook al kan niet bewezen worden dat die van hem zijn. Vertel de waarheid en je zult snel van die miserie af zijn!

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 22:11

Varekaj schreef:
Stel het noodnummer 112 of 100 of 101 in op een sneltoets op je mobiel. Als hij je iets aandoet hoef je dan enkel die toets maar in te drukken + groen telefoontje. Als die een noodoproep krijgen maar er reageert niemand komen ze sowieso langs om te kijken. Wedden dat ze je wel serieus nemen als ze hem horen tekeer gaan?

Je kan ook na zo'n aanval (als hij weg is) naar Spoed gaan, melding laten maken dat het gaat om huiselijk geweld en zij leggen dan alles vast op papier. Dit zijn ze wettelijk verplicht. Normaal gezien gaan ze je ook vragen of je klacht wil indienen, als je dit doet en je geeft aan dat je niet terug naar huis kan, dan komt de politie wel daarheen.
Natuurlijk gaan ze dan ook wel even bij hem langs, ze moeten immers beide partijen horen maar je klacht komt dan toch al serieuzer over, vooral als je aangeeft dat je al diverse malen klacht hebt proberen indienen. Als ze hun werk goed gedaan hebben is hier altijd nota van gemaakt, ik neem aan dat je elke keer een papier hebt moeten invullen? Dan blijft het niet bij nodeloos melding maken, dan stapelt het zich op.

Ik werk soms op Spoed in een ziekenhuis in Brussel en ben hier al mee in aanraking gekomen, vandaar.

Laat hem een contactverbod opleggen. Wil hij er niet naar luisteren? Dat zal hij geen 2x in zijn hoofd halen, met zoiets lachen ze niet. Aangezien hij meerderjarig is komt dat ook op zijn strafblad.

Licht je werkgever in, hoe erg dat ook is. Niemand garandeert je dat hij niet op een dag daar komt binnenvallen en je kort en klein slaat waar iedereen bij is. Zelfs niet als je zijn slaafje blijft. Vraag een overplaatsing aan.

Dat de politie in België laks kan zijn, dat weet ik maar al te goed. Bij m'n vriendje heeft zijn vader ooit een inbreker betrapt, politie gebeld en die kerel naar buiten gemieterd. kreeg schoonpaps nog te horen dat "in principe" hij de inbreker had moeten laten gaan, anders kon die klacht indienen voor slagen en verwondingen.

Hoezo kromme wetgeving?

ja goed idee!

en dat is zo he je mag zelf nix doen of jij bent de schuldige :s

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:12

Helaas niet een goede tip, maar wens je wel heel veel sterkte :(:)

azaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 22:13

vrouwke schreef:
Citaat:

ts ik vind het allemaal heel erg voor je, maar ik kan het niet echt volgen.
ik bedoel, ik heb moeite met het lezen ervan.
ik snap de helft niet wat je erneer zet.
sorry

ik denk nu toch niet dat ik zo vreemd typ?
ik let er al zo hard op :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:19

Jawel TS, je typt héél, héél erg Vlaams en voor Nederlanders is dat soms chinees ;) .

In jou laatste quote bv:

awel =>is geen Nederlands woord
ma= maar
das= dat is
na= héél Antwerps :D . Nu eens.
is = eens
goe = goed
"da ga willen" = dat gaat willen
"kan dat afdwingen" = ik kan hem dat wel verplichten

....

Het leest inderdaad een pàk gemakkelijker als je daar een beetje op zou letten. Ik versta je omdat ik zelf Vlaming ben, maar veel Nederlanders trekken gekke ogen en doen niet eens de moeite om het te ontcijferen ;) .

Heb je al eens gekeken naar de adressen die ik je heb doorgegeven?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:27

Komen met excusen en smoezen waarom je nu niet kunt is ZO ONTZETTEND GEWOON! en focking frustrerend dat ik nu wou dat ik een rijbewijs had. Ik had je aan de haren bij die gast weg getrokken. Je angst over je baan, hoe je moet leven, is oma wel veilig, wat als hij je vind, wat als je weer weg gaat uit het vlucht huis. Dat is allemaal onzekerheid die hij jou langsaam allemaal in het hoofd heeft weten te praten. Wat dat betreft ben je niks beter dan een marionette aan een paar touwtjes want zelfs daarin heeft hij jou totaal in de macht. Je bent verdomme nog maar 19 jaar oud en hebt zolang je geen 'ballen' groeit geen poot om op te staan. GA WEG BIJ DIE KLOOTZAK! Het lijkt een onmogelijke en moeilijke keuze, maar het is de makkelijkste die je kunt maken. Ja je zult een zware periode moeten doorstaan maar dat allemaal is slecht weer voor de zomer aan. Zolang je blijft zul je altijd maar dan ook echt altijd zijn slaaf blijven.

Wat zeggen zijn ouders hier eigelijk over? praat je met hun hierover? wat doen die als jij aangevallen word? Waar zijn jou ouders? Je zult toch echt de moed bij elkaar moeten sprokellen en er voor moeten gaan meid. Al heb je het gevoel door vuur te lopen, je MOET erdoor heen. Wij kunnen niks voor je doen, JIJ maakt de keus en JIJ maakt de verandering.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 07:20

Lieve TS, als een kickbokser je dood had willen hebben dan was je er al lang niet meer geweest.