Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
azaro schreef:politie al verschillende malen langsgeweest al klachtte ingediend helpt niet
Knoffer schreef:Snadrem schreef:Terugvechten is NOOIT een optie. Tenzij je strijdend ten onder wil gaan, maar je wint het niet. Hij is ook nog eens kampioen kickboxen schrijft TS. De enige optie je hebt is weggaan.
Ben ik niet met je eens, maar het is natuurlijk heel afhankelijk van de persoonlijkheden.
pubelia schreef:Vind het erg lastig om te lezen hoe jij schrijft. Ik snap dat je uit Belgie komt, maar zou je willen proberen wat netter te typen?
Ik denk dat je twee optie's hebt. Ik weet het eigenlijk zeker. Of je blijft bij hem, of je zoekt een vluchthuis op... (blijf van me lijf in Nederland) Schijnbaar is het als je niet naar een vluchthuis wil nog niet erg genoeg om te gaan. Je komt met allemaal "smoesjes" aanzetten. Maar daar zijn genoeg oplossingen voor te vinden.
Ik weet dat er in Nederland blijf van me lijf huizen zijn (zelfde dus als een vluchthuis) waar ze zelfs je hele identiteit kunnen aanpassen in de bestanden dat je gewoon voor hem onvindbaar bent. Je gaat een eind van hem vandaan wonen, en je schrijft je alleen in, in de gemeente (als dat al moet) en hij kan je niet zo snel vinden hoor. Ja, daar moet je wat voor over hebben. Ja, het word eventjes heel zwaar. En mogelijk denk je nu geen huis te kunnen krijgen. Maar vaak hebben die opvanghuizen wel de mogelijkheden om sneller aan een huis te komen. Of te kijken wat een goede mogelijkheid is.
Begrijp me niet verkeerd, en is niet hard bedoeld. Maar ik denk dat je wel eventjes goed wakker geschud moet worden....
lifaya schreef:Wat ik niet snap is dat volgens de TS de politie niet eens iets doet met beeldmateriaal waarop te zien is dat ze mishandeld word. Dat vind ik heel vreemd gezien als je een moord filmt, word die persoon dan ook vrijgelaten omdat die niet wist dat die gefilmt word? ik vind het onwijs vreemd. TS, ga eens naar een ander politie bureau en maak HEEL goed duidelijk dat je voor je eigen leven vreesd, als ze er dan nog niks aan doen kunnen ze voor mijn part net zo goed stoppen met werken want je hebt geen reet meer aan ze. hij behoort achter de tralies.
bigone schreef:Helemaal met bovenstaandec eens maar dan komt ts weer met de opmerking: Moet ik dan alles achter me laten, ja dat moet anders kom je niet van hem af. Ze heeft gewoon overal een excuus voor, begrijpelijk, maar ze zal toch een keer in moeten zien dat dit misschien de enigste oplossing is, of het risico lopen dat je de pijp uitgaat. Dacht trouwens dat professionele vechtsporters hun kunsten altijd in de ring lieten zien.
bigone schreef:Helemaal met bovenstaandec eens maar dan komt ts weer met de opmerking: Moet ik dan alles achter me laten, ja dat moet anders kom je niet van hem af. Ze heeft gewoon overal een excuus voor, begrijpelijk, maar ze zal toch een keer in moeten zien dat dit misschien de enigste oplossing is, of het risico lopen dat je de pijp uitgaat. Dacht trouwens dat professionele vechtsporters hun kunsten altijd in de ring lieten zien.
juval schreef:wat wil je zelf ts?
wat kan bokt voor je doen?
is er een mogelijkheid om samen met zijn ouders en hem een gesprek te hebben... of heeft hij daar ook geen respect voor of boodschap aan.
azaro schreef:bigone schreef:Helemaal met bovenstaandec eens maar dan komt ts weer met de opmerking: Moet ik dan alles achter me laten, ja dat moet anders kom je niet van hem af. Ze heeft gewoon overal een excuus voor, begrijpelijk, maar ze zal toch een keer in moeten zien dat dit misschien de enigste oplossing is, of het risico lopen dat je de pijp uitgaat. Dacht trouwens dat professionele vechtsporters hun kunsten altijd in de ring lieten zien.
zie een excuus bezie je fout,
ik zie gewoon verder dan de dag dat ik dat doe.
en idd eig mogen die dat enkel maar aangezien hij mij niet in grepen legt ofzo
vind hij da ik overdrijf!
ik moet maar niet zo panikeren als hij mijn keel dicht nijpt... dan zou ik het veel langer kunne uithoue:S
Citaat:awel ma das na is een goe idee!
niet dat hij da ga wille mar kan dat afdwinge ?
dan kan ik eens zegge wa ik denk voel wil enz zonder na 5 woorde in een bolletje te moeten kruipen van angst!
Varekaj schreef:Stel het noodnummer 112 of 100 of 101 in op een sneltoets op je mobiel. Als hij je iets aandoet hoef je dan enkel die toets maar in te drukken + groen telefoontje. Als die een noodoproep krijgen maar er reageert niemand komen ze sowieso langs om te kijken. Wedden dat ze je wel serieus nemen als ze hem horen tekeer gaan?
Je kan ook na zo'n aanval (als hij weg is) naar Spoed gaan, melding laten maken dat het gaat om huiselijk geweld en zij leggen dan alles vast op papier. Dit zijn ze wettelijk verplicht. Normaal gezien gaan ze je ook vragen of je klacht wil indienen, als je dit doet en je geeft aan dat je niet terug naar huis kan, dan komt de politie wel daarheen.
Natuurlijk gaan ze dan ook wel even bij hem langs, ze moeten immers beide partijen horen maar je klacht komt dan toch al serieuzer over, vooral als je aangeeft dat je al diverse malen klacht hebt proberen indienen. Als ze hun werk goed gedaan hebben is hier altijd nota van gemaakt, ik neem aan dat je elke keer een papier hebt moeten invullen? Dan blijft het niet bij nodeloos melding maken, dan stapelt het zich op.
Ik werk soms op Spoed in een ziekenhuis in Brussel en ben hier al mee in aanraking gekomen, vandaar.
Laat hem een contactverbod opleggen. Wil hij er niet naar luisteren? Dat zal hij geen 2x in zijn hoofd halen, met zoiets lachen ze niet. Aangezien hij meerderjarig is komt dat ook op zijn strafblad.
Licht je werkgever in, hoe erg dat ook is. Niemand garandeert je dat hij niet op een dag daar komt binnenvallen en je kort en klein slaat waar iedereen bij is. Zelfs niet als je zijn slaafje blijft. Vraag een overplaatsing aan.
Dat de politie in België laks kan zijn, dat weet ik maar al te goed. Bij m'n vriendje heeft zijn vader ooit een inbreker betrapt, politie gebeld en die kerel naar buiten gemieterd. kreeg schoonpaps nog te horen dat "in principe" hij de inbreker had moeten laten gaan, anders kon die klacht indienen voor slagen en verwondingen.
Hoezo kromme wetgeving?
vrouwke schreef:Citaat:awel ma das na is een goe idee!
niet dat hij da ga wille mar kan dat afdwinge ?
dan kan ik eens zegge wa ik denk voel wil enz zonder na 5 woorde in een bolletje te moeten kruipen van angst!
ts ik vind het allemaal heel erg voor je, maar ik kan het niet echt volgen.
ik bedoel, ik heb moeite met het lezen ervan.
ik snap de helft niet wat je erneer zet.
sorry
.
. Nu eens.
.