Wat is dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Re: Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:52

Je hebt deleriums die heel zwaar zijn dat je dus niks van je omgeving meekrijgt en lichte wat zich uit in 'alleen maar' hallucinaties maar wel nog kunnen functioneren in het dagelijks leven.

Mijn schoonmoeder had eens een delerium en was voor haar niet erg. Zij kreeg er toch niks van mee, voor haar omgeving was het deste erger. Hoe leuk is het als je eigen moeder je niet meer herkend en alleen maar praat met je dode oma? Plus dat mensen in een delerium heeeeel agressief kunnen worden en dat is ècht niet leuk.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:54

Mijn zusje weet er ook gelukkig bijna niks meer van...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:04

AmyII schreef:
Hallicinaties zijn in de vorm zoals TS ze ervaart NIET normaal en kan duiden op verschillende lichamelijke klachten. Ook kan het een lichte vorm van een delerium zijn (klinkt heel eng is het niet is wel heel vervelend en naar.) als gevolg van o.a. Medicijngebruik óf uitdroging óf ondervoeding. Ook bij een blaasontsteking kan iemand gaan hallucineren. Ik zou zeggen: hop naar de huisarts ermee en laat je onderzoeken. Doe je dit niet in de hoop dat het 'vanzelf wel over gaat' vind ik persoonlijk dat je je kennelijk ook niet heel veel zorgen erom maakt en heeft advies vragen geen zin. Klinkt heel hard, maar is wel zo.

Valt me op dat hallucineren hier heel eg verward word met 's nachts dromen. Want, TS, op het moment dat jij zijn verschijning ziet, ben je wakker, toch?

Je weet niet hoe TS ze ervaart, je ziet alleen staan wat TS beschrijft. TS is 15, op die leeftijd komen onschuldige hallucinaties heel vaak voor bovendien komen zorgen over 'normale sensaties ook veelvuldig voor, juist 15 jarigen maken zich nu eenmaal snel zorgen, ook als er niet zo veel aan de hand is. Juist daar te gewichtig over doen kan problemen geven. En hoe zou je omschrijven dat je aan iemand denkt? Dat kun je ook zo omschrijven als hem/haar 'voor je zien' of 'zijn/haar stem horen'... Als ik TS zo hoor denk ik dat ze vooral veel en intensief aan W denkt. Als een kind van 5 een denkbeeldig vriendje heeft ga je er toch ok niet mee naar de huisarts?

Tijd om met hem te praten dus, waarschijnlijk gaan de beelden dan heel snel over..

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:40

Of tijd om wat oud zeer te gaan verwerken en dat kan met of zonder hulp. Maar dan nog zou ik persoonlijk iets lichamelijks uit willen sluiten...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 17:35

Ik ga sowieso volgende week met een vriend van me praten hierover.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:42

Zertab schreef:
[i] En de belangrijkste vraag: Hoe kom je ervan af?

Ik hoop dat dit serieus genomen wordt,ik snap dat het ongeloofwaardig is,maar neem je het niet serieus...reageer dan via pb als je het persé kwijt moet.

Je vraagt ons om hier serieus mee om te gaan. Iedereen die reageert doet dat, en we proberen je ook echt te helpen. Jij slaat alle adviezen in de wind, en gaat nu met EEN vriend praten. Ik heb het idee dat je het zelf 1. niet serieus neemt, 2. het verzonnen hebt.

Sterkte iig.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 19:56

Oké ik reageer hier niet meer.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:58

Zertab schreef:

Maak dan geen topic meer aan als je er zelf toch niet meer in gaat reageren :+ Mensen willen jou hier alleen maar helpen, maar volgens mij wuif jij het alleen maar weg. Wat heeft jou topic dan voor een zin?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:21

Zertab schreef:

Hoezo, krijg je niet de reacties die je wou? :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:46

Bizzybijtje schreef:
Zertab schreef:

Hoezo, krijg je niet de reacties die je wou? :(:)

achossie toch! arme meid. :=