Ik heb het he-le-maal gehad.. *gepest*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 10:49

Ja, t is ook echt niet makkelijk.. Op de basisschool ben ik ook jarenlang gepest, maar toen was ik een bang vogeltje en kon ik simpelweg niet voor mezelf opkomen. Op de middelbare school ben ik min of meer mezelf geworden en begin dit jaar ben ik helemaal opgebloeid. Mijn ouders zeggen het ook: je bent zo positief veranderd sinds je op deze school zit. In het begin was het supergezellig met het groepje, tot ze zich ineens tegen me gingen keren.

Het gevoel van de basisschool kwam weer terug, die angst.. Soms bleef het 2 dagen rustig, de volgende dag lag ik weer onder vuur en daar werd ik zo onzeker van. Ik herkende mezelf echt niet meer als dat onzekere vogeltje.. Ik ben niet op mn mond gevallen en ik ben niet zo'n typisch pest-slachtoffer.

Ik weet al hoe ik sommige van de groep ga aanspreken.. Maar ik weet nog niet wat ik moet doen als ze weer met de hele groep tegen mij gaan. Ik heb geen idee hoe ik dan moet reageren. Wil niet in mn eentje de confrontatie tegen de hele groep aangaan, dat vinden ze alleen maar schitterend en dat verlies ik geheid..

Pam87

Re: Ik heb het he-le-maal gehad.. *gepest*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:05

Hou het dan apart als je het niet tegen een groep kan, gewoon weglopen of negeren.
Je kunt dan erop terug komen met digene als jullie alleen zijn. ( dit kun je ook zeggen als ze beginnen met een groep zo van: ik wil best met jou praten maar niet nu liever 1 op 1.)

Je kunt dan erop terug komen waarom ze nou zo doet en of ze beseft hoe dit voor jou is zo 1 groep tegenover je? ( beetje op gevoel inspelen dus) dus vragen hoe zou jij het vinden als het andersom is enz?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:13

Jemig wat verschrikkelijk rot. Ik ben nog nooit gepest maar ik kan het gewoon niet begrijpen dat mensen zoiets doen... Ook al lig je overhoop met jezelf dan hoef je andere mensen daar toch nog geen slachtoffer van te maken?

Ik hoop dat alles goed gegaan is vandaag!!

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:31

en hoe is het gegaan vandaag ?

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:54

Dat pesten ken ik via Facebook Hyves enz.
Alleen ik trek me er geen hol van aan.het is gewoon zielig heb altijd medelijden met
Pesters :') die hebben geen leven.

Maar wat de meeste al zeggen gewoon erop af gaan en keihard aanspreken.
Stopt het dan niet ga dan naar je mentor.
Niet gaan slaan als ze met z'n 6e op jou afgaan heb je kans dat te verliezen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:57

Mijn dochter gaat naar een andere klas, huidige klas gaat niet meer. Vorige de directeur gebeld,en ze zitten er boven op. Ook via internet zie je dat pesters steeds meer contact zoeken.Ik denk dat je op school echt met iemand over moet praten.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:07

Heel topic doorgelezen... wil je heel veel kracht, succes en doorzettingsvermogen wensen, hoop dat het allemaal is gelukt.

Ben zo benieuwd hoe het is afgelopen, kan niet wachten.

Ben zelf jaren lang enorm gepest/ in elkaar geslagen met ballen naar me gegooid etc.... vanaf de basisschool tot ik naar het MBO ging..... Was verschrikkelijk onzeker.... Durfde helemaal niks..... Ik was echt onzichtbaar. Spijbelde vaak etc...

Vind het goed hoe je je opstelt!!! :j _/-\o_

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:13

complimenten! vind het knap dat je dit verhaal deelt! heel veel sterkte

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 15:27

bedankt voor alle lieve reacties! :o

nou, vandaag is er dus helemaal niks gebeurd..? Ik begrijp er echt niks van. Maar zo gaat het.. De ene dag doen ze niks, de volgende dag kan ik niet eens ademhalen of ik wordt gepakt. Vandaag werd er zelfs af en toe normaal tegen me gepraat..? Naja.. Volgende week zien we wel weer verder! :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:28

Ik heb nog een goede tip, als je die wil weten dan via pb.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:29

Is er kans dat een pester dit topic heeft gelezen en heeft bedacht hoe sneu ze bezig waren???

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:31

Ik hoop dat je je sterk voelt en de komende dagen de pesters flink kan aanpakken (verbaal dan he :) )
Kijk meid, het zijn alleen maar mensen die twijfelen aan zichzelf, die andere proberen naar beneden halen om zichzelf meer te kunnen voelen. Het komt er op neer dat jij in alle opzichten zo veel beter bent dan hun :j

edit: wat goed dat ze gewoon tegen je gepraat hebben, dat is misschien wel al een teken dat je houding veranderd is?

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 15:47

heb even je topic doorgelezen. wat super stom voor je zeg! :(:) als je naar ze toe bent gestapt laat je dan even weten hoe het is gegaan?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 16:12

Nee, de kans dat ze mn topic hebben gezien is echt heeeel klein.. Geen van alle zit op bokt.
Ik denk eerder dat het met mijn houding te maken heeft.. Ik heb beleefd maar compleet onverschillig op ze gereageerd.

Volgende week zal het wel weer vuurwerk worden.. Heb nogsteeds niet echt een plan van aanpak. Ze klitten als groep contstand aan elkaar en ik weet niet hoe ik ze apart moet afzonderen.

Een jongen is heel vreemd.. 1 op 1 doet hij heel aardig tegen me, maar op twitter maakte hij tot mijn verbazing ook ineens banketstaaf opmerkingen.
En ze zeggen dat ik lieg over vanalles.. Ik had ooit verteld dat ik uit de bus stapte en mn telefoon in de bus liet liggen. Daar kwam ik achter toen ik uitstapte en de bus wegreed.. Toen ben ik met een andere bus die 1 minuut later kwam met de busschauffeur erachteraan gecrosst, bus klemgereden en zo had ik mn telefoon weer terug.

Nu laatst ging die jongen die kanker heeft gehad, J, voor de klas staan tijdens de les en ging ie vertellen: 'er was eens een meisje en die ging met de bus.. Ze was heel dom en ze liet haar telefoon in de bus liggen.. Bussie komt zooo bussie komt zoo' en nog heel veel onzin over helicopterachtervolgingen erbij bedenken en weet ik veel wat allemaal.

Heel veel mensen in de klas hadden niet door waar het over ging.. Maar dat groepje, vriendin D en ik natuurlijk wel.
Nu hoor ik elke keer 'bussie komt zoo, bussie komt zo' en 'helihelihelihelicopter!' in de gangen en op twitter -_-

dat geloof je toch niet.. MBO!
Ze moeten echt een hobby gaan zoeken ofzo, want dit is zo triest gedrag.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:40

Veel kracht gewenst voor volgende week, ik hoop dat je 1 van de pesters apart kan aanspreken. Liefst die jongen, want ik vraag me echt af hoe hij dit kan doen.. Vermoed ook dat als je hem alleen spreekt, hij weer heel anders is..

Ik ben zelf ook in mindere mate gepest. Op de middelbare dan, brugklas zelfs.. Maar dat is heel anders gegaan: Heb toen ooit een vraag gesteld/opmerking gemaakt tegen mijn vriendin, die dus verkeerd is aangekomen bij een meisje. Dat (marokaans) meisje heeft toen steeds vaker dingen gezegd tegen mijn klasgenoten, de boel zitten optstoken, tot er dus een paar meiden waren die heel anders over mij dachten. Na een tijd kwam het tot een confontatie, en stond er een grote meid voor me in de kleedkamer, die me in elkaar wilde slaan.. Op dat moment ben ik dus huilend weggerend, en heeft een congierge mij gevonden en naar de direkteur gebracht. Heb mijn hele verhaal gedaan, mijn mentor is ingelicht, en de dag erop is de klas erop aangesproken. Ik vond het heel erg, moest ook huilen toen (emoties kwamen echt los) vooral omdat ik niet had verwacht dat het zó snel ter sprake kwam.. Maar die meiden schrokken heel erg, en hoorden toen dat het 90% dus niet klopte, en dat 1 meisje dus allerlei verhalen verzon. Het was daarna zo'n opluchting! Ik wist dus niet van die verhalen, maar kon me nou ook beter voorstellen dat die meiden dus een heel ander beeld van mij hadden.
De aanstichter is dus zelf van school gegaan, en ik heb daarna echt nog goede jaren op school gehad!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 16:57

jeetje wat een verhalen zeg.. Gelukkig is het goed afgelopen Marocje!

Als die jongen J over dat busverhaal begint en dat ik dingen zou verzinnen dan zeg ik 'Weetje.. Als jij nou echt ballen hebt he.. Dan heb je HIER het telefoonnummer van mijn ouders. En dan vraag je aan ze of het verhaal waar is of verzonnen. Zeggen ze dat het verzonnen is, dan heb je gelijk. Zeggen ze dat het echt gebeurd is, bied jij je excuses aan en heb ik nooit meer last van jou. Deal?'
maar dan moet het wel eerst tot een confrontatie met hem komen, 1 op 1..

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 17:03

Meid toch :(:)
Ik las dat je op Barny op school zat, ik ook! En toen las ik ook nog dat je in hetzelfde dorpje woont als ik, toevallig zeg! :D
Maar wat een rotsituatie waar je in zit :(:) Ik ben zelf vroeger ook heel erg gepest, en heb daar ook wat dingetjes aan over gehouden.. Het beste wat je kunt doen is negeren, iedereen blokkeren en verwijderen op social network. Ik weet dat je het liefste jezelf sterk zou willen maken en ze allemaal laat zien hoe hard je kunt slaan, maar helaas is dat geen oplossing..

Ik vind het erg triest dat je klasgenoten zich zo kinderachtig gedragen. :n Ik wil je zeggen dat je mij altijd wel kunt opzoeken hoor, als je op dat moment behoefte heeft aan iemand die je niet pest op school!

Ik vind het dapper als je naar ze toe kunt stappen, en het beste kun je denk vragen waar het allemaal voor nodig is? Gewoon vertellen wat je voelt, vaak hebben mensen nieteens door waar ze mee bezig zijn. :n

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 17:14

Liesje1611 schreef:

nou, vandaag is er dus helemaal niks gebeurd..? Ik begrijp er echt niks van. Maar zo gaat het.. De ene dag doen ze niks, de volgende dag kan ik niet eens ademhalen of ik wordt gepakt. Vandaag werd er zelfs af en toe normaal tegen me gepraat..? Naja.. Volgende week zien we wel weer verder! :)

Ik kan je wel zeggen waarom. Door hè verhaal hier en je besluit van ik pik het niet meer. De eerste die zijn b*k los trekt die Timmer ik erop. En dat straal je nu uit. Dat zien ze in je houding en zij zien dat dit niet het moment is om iets met je uit te halen _-:(

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 17:40

ben ik mee eens pluisje88! :-)

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 18:20

pluisje88 schreef:
Liesje1611 schreef:

Ik kan je wel zeggen waarom. Door hè verhaal hier en je besluit van ik pik het niet meer. De eerste die zijn b*k los trekt die Timmer ik erop. En dat straal je nu uit. Dat zien ze in je houding en zij zien dat dit niet het moment is om iets met je uit te halen _-:(

Ja idd... ik ben zoooooooooooooooooo benieuwd hoe het verder afloopt! :j

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 18:39

arian_wolf schreef:
Heel topic doorgelezen... wil je heel veel kracht, succes en doorzettingsvermogen wensen, hoop dat het allemaal is gelukt.

Vind het goed hoe je je opstelt!!! :j _/-\o_
Hier sluit ik mij helemaal bij aan :j
Ik vind het erg verstandig en volwassen hoe jij je opstelt.

Jammer dat het om een grotere groep gaat. Dit maakt het wel moeilijker. Het 1 op 1 aanspreken vind ik daarom de beste manier om je ei kwijt te kunnen. Daarbij geef ik nog een tip: vraag bij 1 op 1 gesprekken ook wat hun probleem is als het om jou gaat. Vraag om redenen. Doen ze het 'zomaar', dan kun jij de vinger op de zere plek leggen door te zeggen "oh dus het ligt niet aan mij, maar aan jou. Doe er wat aan alsjeblieft" of "oh dus jij loopt mee met de rest, dat is pas sneu!".

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 18:46

Wow, heb heel je topic door gelezen, en vind het echt heel moedig van je dat je toch naar school bent gegaan enz!
Ik wens je heel veel sterkte!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 19:14

Mooi dat 't vandaag rustig was TS, lekker weekend! :)

Ik ben 't eens met Pluisje88, een andere houding kan veel uitmaken.

Liesje1611 schreef:
Share schreef:
Grrr ik krijg hier echt jeukende handen van.. Ik weet wat het met je kan doen.. Ik hoop dat je een goede oplossing vind om die stel kleuters op hun nummer te zetten zodat jij je school gewoon op een normale manier kan afronden.. Ik zou zeker je mentor laten weten dat er problemen zijn! Dat ie nog niet hoeft in te grijpen maar dat ie even van de situatie afweet!

Sterkte en succes!

Moet je nagaan hoe erg mijn handen jeuken :')
Vannacht gedroomd dat ik ze één voor één bij hun keel pakte, tegen de kluisjes aanduwde en ze stuk voor stuk een gebroken neus sloeg :') Oef, dat zou heerlijk zijn, ik zeg het eerlijk..
Maar ik ga het eerst braaf en zoals het hoort gewoon met praten proberen op te lossen. Als dat niet werkt, zien we wel weer verder. Maar die leider zegmaar, die jongen die kanker heeft gehad, hoeft weinig meer te doen of te zeggen en dan heeft ie echt een rechtse te pakken..
Als hij er niet was geweest was ik ook nooit gepest, dat weet ik bijna 100% zeker.

Ik kan me voorstellen dat je handen jeuken als een malle :=
Zorg wel dat niemand je ziet als dit werkelijkheid wordt :P

Creatas schreef:
Adamootje schreef:
Gepest worden is moeilijk. Ik kon absoluut niet zo zelfverzekerd handelen als Creatas deed. Ik had het vroeger nooit gedurfd om naar de boosdoener te lopen. Achteraf zo stom! Had ik het maar gedaan. :+

Ik heb dat ook maar 1 keer gedaan hoor (Opwelling!! :') )
Schreeuwen, vechten, thuisblijven helpt niet...

Niet helemaal mee eens. :o
Een keer goed van je afbijten hielp in mijn geval wel. :j
Maargoed, dat verschilt natuurlijk ook per situatie/persoon.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 19:27

Goed, ik heb met mijn ouders plan van aanpak gemaakt :') (en mijn god, zo laaiend heb ik ze nog noooit gezien..) Even wat achtergrond informatie wat jongen J betreft die dus kanker heeft gehad: ik heb hem gesteund als niemand anders in onze klas.. Ik heb een fles champagne voor m gekocht en meegenomen naar school toen hij weer 'clean' was. En dan naait hij me zo hard terug.. En hij had 2 jaar geleden een vriendinnetje, nikki, die is overleden aan kanker toen.

Maandag of dinsdag probeer ik J af te zonderen. Dingen die ik ga/kan zeggen:
'zeg J, luister eens. Wat is jouw probleem eigenlijk tegen mij?'
'Prima als je me niet mag. Ik heb het ook helemaal met jou gehad. Maar gedraag je niet als een 5 jarige en laat me met rust.'
'weet je nog..? Die fles champagne? Ik krijg 17 euro van je terug. En ik wil het binnen 24 uur op mn rekening hebben staan.'
'ik spreek jou op het gedrag aan van de HELE groep. Kan je gaan jammeren, maar dat kan me niet schelen. Als er nog EEN opmerking, EEN valse post mijn kant op komt, weet ik je te vinden. *haalt briefje uit broekzak* zie je dit? Komt je bekend voor he? Precies, dat is je huistelefoonnummer, je adress en de namen van je ouders. Ik waarschuw je. EEN treiterig woord mijn kant op en er staan 2 mannen voor je deur om eens met je ouders te babbelen. De ene is mn vriend, de ander is mn pa. En geloof mij jongen, mijn pa wil niets liever dan een champagnefles stukslaan op je hoofd.'

Ik moet zeggen, ik ben fan. :')
nu het moeilijkste.. Timing, timing, timing.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 19:31

De laatste zou ik dan toch niet doen :+ Bedreigen is toch weer een zwaktepunt laten zien, omdat je het dan blijkbaar niet zelf afkan.
De eerste vind ik héél goed, dan staat hij waarschijnlijk met een mond vol tanden. :j En doe dan de tweede er gelijk achteraan!