Bang voor het krijgen van kinderen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:58

Je kunt niet zomaar naar de gynaecoloog toe, kan enkel met een verwijzing ;)
Amalarab schreef:
ga naar de gynaecoloog en laat vastleggen dat je allerlei pijnstilling mag hebben als dat nodig is.
wie weet is het niet nodig maar dat geeft mss rust??

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:00

nientje78

Ik ben ook zo'n iemand die enorm tegen de bevalling op zag.
Wou wel graag kinderen,het zwanger zijn leek me fantastisch(en dat was het ook) maar die bevalling he....
Al die naalden,inknippen,pomp enz enz....
Wou daarom ook in het ziekenhuis bevallen....stel dat het verkeerd gaat....ik moest en zou naar het ziekenhuis...

Toen het begonnen was had ik echt nog zoiets van 'MG...hoe ga ik dit doen'
In het begin ging het wel,maar moet wel eerlijk zeggen dat op een gegeven moment mijn angst wel waarheid werd.
Kleine zat vast in het bekken en het was of knippen of de baarkruk proberen.
Bij het laatste is toch het hoofdje eruit gekomen,maar die 3 weeen op de kruk kon ik niet opvangen.
Werd bleek,zweet brak me uit,werd zwart voor m'n ogen en kon ieder moment weg vallen.
Uiteindelijk was binnen 2 min mijn meisje wel geboren en ik kan je zeggen....het was het me allemaal wel waard :j

Oja.....ben uiteindelijk thuis bevallen :') en geen moment spijt van gehad, heerlijk in je eigen omgeving :j

Praat met je vk over je angsten,heb ik ook gedaan en werd daarom ook erg goed begeleid.

Oja...en de angst voor naalden is ondertussen bij mij veel minder geworden.
Tijdens de zwangerschap werd ik goed in de gten gehouden ivm snelgroeiend beeb en moest dus nogal vaak bloed prikken.

Als ik nu zo terugkijk op de bevalling,vind ik het allemaal erg meevallen.
Ik zou het zo weer doen :j
Laatst bijgewerkt door nientje78 op 10-05-12 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Amalarab

dan via de huisarts naar de gyn!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:03

trouwens: de slapeloze nachten en (peuter)puberteit zijn erger dan de bevalling.... :')

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:04

Maar je word niet zomaar doorgestuurd.
Meestal als er een medische reden is of je kan niet zwanger worden.
Ik zat dus wel bij de gyn,want ik kon niet zwanger worden en had hulp nodig.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:18

Amalarab schreef:
trouwens: de slapeloze nachten en (peuter)puberteit zijn erger dan de bevalling.... :')

ik heb nu 1 in de gewone puberteit(is 14) en een tweeling in de peuterpuberteit(3 jaar)... en inderdaad,..een bevalling is minder erg :+ :D

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:56

Marley schreef:
het uitscheuren / inknippen.... brrrrrrrrr!! Die plek is toch een beetje heilig.... wil daar geen veldslag van maken :o

Dat! Ik heb geen kinderwens, dus voor mij maakt het weinig uit, maar mijn angst zou zijn dat m'n doos daarna gewoon geruïneerd is :+

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:05

Herkenbaar verhaal! Ik ben ondertussen 27 en dan ga je toch over kinderen nadenken....ik zie mezelf NU niet met kinderen, maar later niet zonder.

Ik zie helemaal niet uit naar zwanger zijn, zon dikke buik, misselijk, moe, ik kan me ook niet indenken dat het 'zo bijzonder' is om een kindje in je buik te hebben. Klinkt misschien gek, maar ik romantiseer dat helemaal niet :+ Bevallen zie ik nog niet eens zo tegenop.

Maar daarna: je leven staat op zijn kop! Hoe gaat dat met paardrijden, werken, huishouden (ik ben een chaoot, niet huishuidelijk, ect) stel dat je een niet-gezond kindje krijgt, je relatie ect ect....

Hoelang 'wacht' je op een moment dat je er 'klaar' voor bent?

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:14

Yucca schreef:
Herkenbaar verhaal! Ik ben ondertussen 27 en dan ga je toch over kinderen nadenken....ik zie mezelf NU niet met kinderen, maar later niet zonder.

Ik zie helemaal niet uit naar zwanger zijn, zon dikke buik, misselijk, moe, ik kan me ook niet indenken dat het 'zo bijzonder' is om een kindje in je buik te hebben. Klinkt misschien gek, maar ik romantiseer dat helemaal niet :+ Bevallen zie ik nog niet eens zo tegenop.

Maar daarna: je leven staat op zijn kop! Hoe gaat dat met paardrijden, werken, huishouden (ik ben een chaoot, niet huishuidelijk, ect) stel dat je een niet-gezond kindje krijgt, je relatie ect ect....

Hoelang 'wacht' je op een moment dat je er 'klaar' voor bent?

Hier wil ik even op inspelen.
uishouden paardrijden werken het gaat gewoon door want op de een of andere manier pas je je eel makkelijk aan.
Ik werk twee dagen nu (vanwege rugproblemen kan ik niet langer werken) paardrijden doe ik in de weekenden of op de avonden.
En huishouden doe ik als de jongste op bed ligt en tussen neus en lippen door.

Een niet gezond kindje krijgen,mijn dochter (word in juni vijf jaar) is wel gezond maar heeft wel een algehele achterstand en ze functioneerd op een leeftijd van 25 a 26 maanden.
Heeft alles al gezien op het gebied van dokters en ziekenhuizen.
Ja het is zwaar maar je greoit er in mee.
Vooral omdat onze jongste (nu 21 maanden) juist vooruit loopt op schema en nu dus ong op de zelfde leeftijd funcioneerd als mijn oudste.

Je leert er mee omgaan en hier gaat dat eigenlijk heel erg goed.

Wat je relatie betrefd als je bang bent dat het verkeerd gaat tja dan kun je nooit iets want elke relatie kan verkeerd gaan.
AL sje denkt dat je relatie onder druk komt te staan door bijv te weinig tijd voor elkaar of iets in die trant ik vind het meevallen (gezien vanuit mijn situatie) Je moet gewoon tijd maken voor elkaar en lukt dat niet dan is er denk ik toch al iets mis.
Bij ons liggen de kinderen voor half acht op bed en daarna is het onze tijd.
Voor de rest is het papa en mama tijd en dat gaat hier super

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:14

ik heb gewacht tot er niets meer ten gunste veranderde dus in jouw geval
ga je nog eens minder paardrijden? Nee? Dan maakt dat niet uit en is nu het moment
Ga je nog minder werken?
Ga je nog beter worden in het huishouden/wordt je nog minder chaotisch?
Nu alleen nog hard aan het werken aan mijn angst, die moet wel minder worden anders ben ik bang dat ik van de stress een niet gezond kind krijg.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:58

Goof schreef:
Ik heb 1 grote angst in mijn leven en dat is bevallen (oh en de tandarts....) :D
Nou heb ik geen kinderwens, maar mocht ik die ooit nog wel krijgen zou ik liever voor adoptie gaan. Om deze reden, maaar ook omdat de wereld al vol zat is en ik liever een papa-en-mama-loos kindje wel een goed leven gun.

Lijkt wel of ik dit heb geschreven ;)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:50

Knoffer schreef:
Marley schreef:
het uitscheuren / inknippen.... brrrrrrrrr!! Die plek is toch een beetje heilig.... wil daar geen veldslag van maken :o

Dat! Ik heb geen kinderwens, dus voor mij maakt het weinig uit, maar mijn angst zou zijn dat m'n doos daarna gewoon geruïneerd is :+

Ik heb bij de eerste een subtotaalruptuur opgelopen en bij de tweede hebben ze er de schaar in gezet.....je ziet wel littekens, maar hé...wie kijkt er nou de hele dag naar haar koekendoos? Mijn pussy is nog net zo playboy als voorheen ;)

Brainless

Re: Bang voor het krijgen van kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:13

Ik heb 2x een herstel operatie gehad... en ik moet eigenlijk nog een x (maar zie daar heel erg tegen op).

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:44

Knoffer schreef:
Marley schreef:

Geloof mij, dit maken ze zo goed dicht dat het (in de meeste gevallen) weer is zoals voorheen! Bij mij zie je écht niks en ik voel ook niks anders :+ Dus absoluut geen slachtveld haha.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:28

Brainless schreef:
Ik heb 2x een herstel operatie gehad... en ik moet eigenlijk nog een x (maar zie daar heel erg tegen op).

Een herstel operatie? wat bedoel je daarmee?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:30

Dat "de boel" opnieuw gereconstrueerd is.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:10

marlies85 schreef:
Knoffer schreef:

Ik heb bij de eerste een subtotaalruptuur opgelopen en bij de tweede hebben ze er de schaar in gezet.....je ziet wel littekens, maar hé...wie kijkt er nou de hele dag naar haar koekendoos? Mijn pussy is nog net zo playboy als voorheen ;)

Ik kende het begrip niet, maar nu wel :+ :(:) Heb met moeite het stukje over totaal ruptuur af gelezen, daar gaan echt m'n haren van overeind staan...dat lijkt me afschuwelijk. Vooral de angst voor blijvende schade.

@Brainless, :(:) dat lijkt me dus heel erg, ben je dan mooi een tijdje zoet mee dus. Aanslag op je seksleven ook, lijkt mij.

@marlies85, ja, littekens lijkt me nog niet eens het ergste, hoewel me dat ook niet comfortabel lijkt, met fietsen, vooral als het littekenweefsel dik is. Maar je bekkenbodem spier krijgt ook een klap. Ik las ooit in de gebruiksaanwijzing van tampons, dat als je een kind gebaard hebt, je die mini tampons niet meer kan gebruiken, daar zijn mijn kriebels ervoor ooit begonnen.

@Nell_ Dat klinkt al beter :P

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:43

Nou, heb drie kinderen gebaard, was daarvoor altijd bang voor de bevalling maar tijdens zwangerschap ging dat over.. Heb drie heerlijke relaxte thuis bevallingen gehad (was tijdens de bevalling echt verbaasd dat het zo goed en makkelijk ging!) Ben er bij de eerste op een 'schaafwondje' na ongeschonden uit gekomen, en bij de volgende twee had ik er helemaal niks aan overgehouden.

Ja, een voordeel: ik had altijd pijn bij de seks, was te strak ofzo? Nu genieten we beiden :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:46

Voor iedereen die bang is om kinderen te krijgen: ik geef jullie helemaal gelijk. Ik denk dat er maar weinig mensen stil staan bij het feit dat het krijgen van een kind voor complicaties kan zorgen die mogelijk dodelijk zijn. Voor het kind en voor jezelf. Een gevulde kinderwieg na een zwangerschap is een mooie kroon op "je werk". Maar een zwangerschap is geen garantie op een gevulde wieg, geen garantie op een gezond kind, en al helemaal geen garantie dat je het na kunt vertellen....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:35

Idd wil niemand bang maken maar ik was er zelf bijna niet meer geweest door een infectie daags na de bevalling. Gelukkig een heel oplettende moeder die verpleegkundige is en die op tijd aan de bel trok en ook aandrong op een ambu. Daardoor kan ik het navertellen en daar ben ik iedere dag nog dankbaar voor. Heb ook best wel lang getwijfeld of we een 2e kindje zouden willen.
Er is nu nog geen sprake van een zwangerschap maar denk dat ik dan ook wel opzie tegen de nasleep van de bevalling ben echt bang om weer zo ziek te worden.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:31

Ook dat allemaal nog idd. Er zijn vast wel cijfers van. Wat het percentage is dat in NL sterft door de bevalling.

Marocje schreef:
Ja, een voordeel: ik had altijd pijn bij de seks, was te strak ofzo? Nu genieten we beiden :j

Ik heb liever dat daar niets verandert, perfect hoe het is :+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:33

Knoffer schreef:
Ik heb liever dat daar niets verandert, perfect hoe het is :+

Dat zal bij de meeste mensen idd zo zijn, maar helaas bleef ik maar gevoelig.. En dat drukte toch echt wel een stempel. Tot na de bevalling dus, toen was het eindelijk zoals het 'hoort' (En ja, mijn vriend vind het nog strak, maar ík heb geen pijn meer ;) )

Cassidy (en SusanH): ik begrijp heel goed dat er veel mis kan gaan. Zelf durfde ik niet voor de derde te gaan, want twee probleemloze zwangerschappen, bevallingen én gezonde kinderen? Dat kon nooit een derde keer goed gaan toch? Je hoort toch best veel verhalen waar het allemaal mis is. Dus ik was me er jusit heel erg van bewust.. Kan er ook nooit zo goed tegen als mensen besluiten voor kids te gaan, maar later gaan 'klagen' hoe zwaar het is allemaal.. En dan praat ik over een gezond kindje: kun je nagaan hoe het was gegaan als het niet goed ging!

Maar ik begrijp niet, dat veel mensen je angst aanpraten als je zwanger wil worden, of bent. Het gaat dan wel vooral op de manier waarop, maar ik ga ervan uit dat veel aanstaande moeders zélf wel om info vragen of zoeken, om zich voor te bereiden. Als die bang makerij wat er juist voor zorgt dat je gespannender de bevalling in gaat, is toch juist niet bevordelijk voor een goede bevalling?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 20:14

Cassidy schreef:
Voor iedereen die bang is om kinderen te krijgen: ik geef jullie helemaal gelijk. Ik denk dat er maar weinig mensen stil staan bij het feit dat het krijgen van een kind voor complicaties kan zorgen die mogelijk dodelijk zijn. Voor het kind en voor jezelf. Een gevulde kinderwieg na een zwangerschap is een mooie kroon op "je werk". Maar een zwangerschap is geen garantie op een gevulde wieg, geen garantie op een gezond kind, en al helemaal geen garantie dat je het na kunt vertellen....

Heb je ook zeker gelijk in :j Mijn broer en schoonzus zijn hun eerste kindje verloren na een zwangerschap van 35 weken.
Zat een paar jaar terug ook in een topic over zwangerschap etc, een van die meiden is 2 weken na de geboorte van haar zoontje overleden (Barco)
Maar deelnemen aan het verkeer kan ook dodelijk zijn ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 20:23

Een ding is zeker: je gaat dood. Hoe dan ook. Je kunt het gevaar opzoeken, en je kunt zo goed het kan het proberen te vermijden. Een kind baren wordt maar al te vaak als zaligmakend gezien, en er wordt niet altijd even goed over nagedacht voordat die beslissing wordt genomen om een kind te krijgen.

En kinderen krijg je, die neem je niet....