Wie doet er mee? Vanaf 1 mei afvallen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

RonavhN

Re: Wie doet er mee? Vanaf 1 mei afvallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:16

ook een voornemen voor komende week (en daarna natuurlijk): optijd slapen zodat ik geen excuus meer heb om in mijn bed te blijven liggen omdat ik 'te moe' ben om een rondje te gaan hardlopen :+

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 22:18

Nou ik ga nu naar bed... Morgen hopenlijk fris en fruitig opstaan.. En dan al mn snoep en chocola enz. weggooien en met goede moed beginnen!

Ik zeg: Weltrusten! :z

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:18

trusten :)

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:19

Vroeg wakker ben ik sowieso altijd :P. Maar om te gaan hardlopen ben ik zeker niet gemotiveerd!

Slaap lekker! :)

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:19

Ik loop 3x per week hard (30 min)
Drink de hele dag water of groene thee
Ontbijt met 1 boterham
Middag 2 of 3 boterhammen
Avond eten gevarieerd (kleine porties)
En eet 1 appel
2x per week eet ik chocolade of chips (klein bakje)
Drink zelden frisdrank

Ik val helemaal niets af en doe dit al anderhalve maand.
Wat doe ik fout?

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:20

Miss komt het bij jou gewoon langzaam op gang.. De een valt makkelijker af dan de ander..
Hoe at je hiervoor? Als er weinig verschil is zou het kunnen dat je lichaam te weinig verschil merkt.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:21

Ik doe ook mee, wat beweging betreft daar mee zit het wel goed werk 7 dagen in de week met paarden, ben alleen de laatste tijd weer lekker aan de snoep gegaan en dan gaat het bij mij zoooo snel! dus ik wil heeel graag mee doen :-D

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:26

Ik ben gestopt met extreem snoepen. Mijn collega opperde dat t misschien aan de spieropbouw ligt. voorheen deed ik niet aan sport. Ik wil zo graag resultaat. Mijn motivatie neemt af.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:30

Nu we het over spieren hebben :+. Hoe doen jullie dat? Ik wil graag afvallen en met alleen minder eten kom je er niet, beweging is ook heel belangrijk. Maar ik wil gewoon afvallen en niet meer spieren kweken..

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:32

Ik meld me hier ook weer. Heb een stok achter de deur nodig om weer te beginnen...
Wat betreft spieren; door joggen val je wel af, maar krijg je nou niet direct meer spieren. Zat hem in de duurzaamheid, als ik het goed heb onthouden; lagere belasting langer volhouden versus korte zware belasting dat dus wel bespiering opleverd

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:37

Meld me ook maar... Zit er al weken tegenaan te hikken, maar vind 1 mei wel een mooie datum.
Ik hoop dat we elkaar een beetje kunnen stimuleren in dit topic! Ik ga morgen ochtend op de weegschaal staan en zal dan zien hoeveel eraf moet... :o

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:37

komt goed njoloi

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:40

ik ben al 2 weken druk bezig. Gister en vandaag wel wat drank gehad.. voelt weer beetje slecht, maar ik sport elke dag actief dus komt vast goed:) al 3 kilo afgevallen btw

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:48

Af en toe drank is ook niet zo erg hoor ;). Je moet ook niet alles erom laten denk ik, want als je het dan wel weer 'normaal' doet als je je streefgewicht hebt gehaald, val je weer enorm hard terug denk ik.
Ik drink ook niet vaak drank, maar als ik bijvoorbeeld een keertje uitga, ga ik me in de drank niet inhouden ofzo.. En net als dagen als deze, feestdagen enzo ga ik niet bij elk dingetje zeggen: dat mag ik niet, want ik ben aan het afvallen.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 06:57

Ik wil me ook graag hier melden! Wil er het liefst 10 kg af hebben, maar met 5 zou ik ook al heel blij zijn! Moet nu werken, maar ik zal vanavond of morgen de rest van dit topic doorlezen.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 07:03

Wat ik, als ik probeer wat kilo's kwijt te raken dus niet doe is dagelijkse op de weegschaal gaan staan. Eigenlijk ook niet wekelijks, want dat zorgt alleen maar voor frustratie als het (nog niet) het gewenste resultaat oplevert. Op een gegeven moment merk je vanzelf dat je kleren ruimer gaan zitten. Ik doe er liever wat langer over, en weeg me dan 1x per maand, dan dat ik telkens met die kilo's bezig ben.
Ik mag van mezelf ook elke dag iets zoets, maar dan wel een klein beetje. Bijv. een chocolaatje of een paar wijgums i.p.v. een hele reep of een heel zakje.
'S Avonds normaal eten helpt mij om het vol te houden. Ik probeer meer te bewegen dan anders. Vaker de fiets pakken, na het eten een wandeling maken. En normaal hardlopen, maar dat lukt helaas nog niet vanwege lichamelijk ongemak.

Iemand schreef dat ze niet afviel met 3*30 min. hardlopen en een gezond eetpatroon.
Kan ermee te maken hebben wat je verder op een dag aan beweging doet of juist niet. Als je voornamelijk auto rijdt, een zittende baan hebt en dus weinig beweging, kan 3x30 min. te weinig zijn.
Ook de mate waarin je stofwisseling werkt kan invloed hebben. Staat die op spaarstand dan zal afvallen maar traagjes gaan.
Spiervorming kan een reden zijn, maar op een gegeven moment zal er toch wel iets van gewicht af gaan. Je kunt trouwens beter 10kg spierweefsel hebben dan 10kg vetweefsel. Dan zie je er toch slanker uit.

Voor de liefhebbers van zoet beleg: boterham met magere kwark i.p.v. boter en daar een laagje (halva)jam op. Kwark heeft weinig kalorieën, die kun je dus wat dikker smeren waardoor je toch het idee hebt dat je wat meer eet.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 07:05

beginstand 1 mei, 87.3 zucht,, meer dan een kilo zwaarder dan vorige week.. :=
Maar koninginnedag, malibu cola verspreid over het weekend , broodje gyros , stokbroodjes en bbq helpen er niet aan mee. Als ik zondig, dan meteen het hele weekend...

Vandaag begin ik aan de laatste serie shakes, als ze op zijn, zijn ze op.
Hoop dta ik het snoepen kan laten staan.
*zoekt de kauwgom weer op*

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 07:09

Vandaag is het 1 mei. Nog niets gegeten, dus ik kan nog mee doen. Goed idee! Ga me zo even wegen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 07:10

Oh ik doe mee! Zou januari al beginnen maar je kent het wel.... :')
Weeg 82 kilo en er mag iig 10 kilo af. :j Ben 1.70 mijn ideale gewicht is 70 tot 75 kilo. :)

Heb nu alweer zin in een broodje kaas met een gekookt eitje.. Maar dat gaat niet gebeuren!

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 07:17

Net een schaaltje magere kwark op met een scheutje slimpie siroop en een glas vifit. Weet alleen niet wat als lunch mee zal nemen. Wordt waarschijnlijk ook kwark en een paar stukken fruit.

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 07:21

68,4 Twee jaar geleden woog ik 58 ! Ik ga minder snoepen en meer begen. En alleen nog rode wijn in het weekend.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 07:25

heb in ieder geval al een gezond ontbijtje gehad..... dus goede start

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 07:28

Ik ga mee doen. was al een beetje begonnen maar hulp is handig. ik ga geen dieet volgen.wil er zon 7 kilo af door te sporten, water te drinken, ongezonde dingen te laten staan. gezond eten met porties.

heb Afentoe wel n schop onder mijn kont nodig!

ik zal mij zo eens gaan wegen.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 07:45

Ik ga ook een poging wagen om mee te doen. Was een half jaar terug gestopt met roken en best wel wat aangekomen. Op de top woog ik toen 75 kilo en zit nu op de 67 dus ben toen ook wel redelijk wat kwijt geraakt. Maar helaas ben ik sinds een maand of 3 weer aan het roken en tegelijk met het roken zijn alle slechte gewoontes terug gekomen. Veel cola en redbull drinken, regelmatig chips, snoep en koeken. Geen water meer drinken en geen fruit meer.

Nu wil ik weer stoppen met roken, maar wil echt niet terug naar die 75 kilo en eigenlijk wil ik er sowieso nog 7 kilo vanaf, dus dan maar met het stoppen met roken gelijk mijn eet gewoontes aanpakken.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 07:46

Aangezien er een centraal topic is voor alles over dieten en afvallen, is het niet de bedoeling weer een nieuw topic te openen. Bij deze plaats ik hier dus een slotje en verwijs ik jullie naar het centrale topic: [MW] [Centraal] Diëten en afvallen