Alleen mijn onderarm ziet er nu zo uit:http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2137_n.jpg
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Alleen mijn onderarm ziet er nu zo uit:
Oef, jou blauwe plekken klinken ook niet prettig, haha! Blauw en geschaafd gezicht zeker?
Maar er hing een heel gemoedelijk sfeer. En tja, ik ben daar samen met nog een dame de enige vrouw, dus werd al gewaarschuwd dat de kerels je graag in de maling nemen
Djilna, ook doen! 
Dat je de boog niet rechtop kunt houden, betekent waarschijnlijk dat er toch iets niet helemaal klopt in je techniek. Wat gaat er dan precies verkeerd? Als je de boog schuin moet houden om te compenseren dat de pijl van je hand of legger afvalt, kan betekenen dat je teveel met je vingers in de pijlnok knijpt bij het ankeren, of dat je de pees niet vloeiend récht naar achteren trekt.
Verenigingen die zijn aangesloten bij de NHB zijn eenvoudig op woonplaats of postcode te vinden: http://www.handboogsport.nl/nhb/verenigingen/alle-verenigingen/
Zo leer je het wel heel streng af je elleboog naar binnen te draaien...
Maar weet nu wel waar ik mijn arm NIET moet houden, haha!
Is het met veel tijd, geduld en doorzettingsvermogen wel mogelijk om een met een ruiterboog te leren schieten? Een goede boog is nog best aan de prijs, en wil als student zijnde de hobby ook leuk en een beetje betaalbaar houden 

Elanor schreef:Tof dat je wordt geholpen zodat je weer kunt schieten Aikon.Dat je de boog niet rechtop kunt houden, betekent waarschijnlijk dat er toch iets niet helemaal klopt in je techniek. Wat gaat er dan precies verkeerd? Als je de boog schuin moet houden om te compenseren dat de pijl van je hand of legger afvalt, kan betekenen dat je teveel met je vingers in de pijlnok knijpt bij het ankeren, of dat je de pees niet vloeiend récht naar achteren trekt.
Diagonaal/horizontaal kijk ik naar de roos en (hoe precies weet ik niet) richt dan met mijn hand wat hoger/lager en zit 9 van de 10 x in/bij de roos. Het schieten gaat gewoon beter. Volgens de "kenners" is mijn techniek, in welke houding ook, het zelfde.
Helaas door mijn handicap kan ik dat niet meer
Net als de wijsvinger op de pijl houden om te voorkomen dat ie iets te snel weg schiet, in de verkeerde richting
Sta wel eens (heel fout) met pijl op de boog gespannen te wachten. Heb dat er nooit uit gekregen, geeft een gevoel van "ben klaar voor de aanval!"
Zin in! 
. Iedere keer dat hij (links)schiet heeft hij ook last van blaren omdat het handvast te klein is. Maar stug blijven doorschieten...(koppigheid runs in the family)
Ging wat minder goed dan woensdag, maar dat was misschien een beetje beginnersgeluk, haha. Ik was nu ook wel erg geforceerd bezig om mijn blauwe arm in een goede houding te brengen. Bij de vereniging hebben ze aangeraden om de eerste tijd nog niet zelf een boog aan te schaffen, omdat je ook nog ontwikkeld qua kracht in het boogschieten. Ik ben er wel al uit dat ik traditioneel wil. Er was vanochtend ook iemand met een traditionele boog, qua vorm leek het op een ruiterboog. Leuk om dat eens van dichtbij te bekijken! Wat ben ik qua bescherming allemaal nodig om te schieten met een traditionele/ruiterboog? Dan kan ik alvast wat gaan speuren op internet en een leuk setje samenstellen. Heb al een armbeschermer op mijn lijstje, en je bent toch twee handschoenen nodig? Eentje voor de booghand en eentje voor de hand waarmee je de pijl afschiet? 
Duidelijk nog even wennen (de foto is echt de állereerste keer dat ik ermee in m'n handen sta), maar hij is GAAF!